Garmin nüvi 255, EU

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 10 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Garmin nüvi 255, EU op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,5

AlbanieAri 26-09-2010
Geschreven voor: Garmin nüvi 255, EU

redelijk goede voor de prijs met genoeg maar niet overdreven mogelijk heden, nette vormgeving en helder beeld automatische helderheids aanpassing bij licht naar donker

MathijsBremen 14-05-2010
Geschreven voor: Garmin nüvi 255, EU

Pracht apparaat, de Garmin Nüvi 255...totdat je updates gaat installeren. Een regelrechte RAMP!!! Eerst past de update niet op het aanwezige geheugen, dus West Europa geïnstalleerd. De rest op een µSD kaartje.... maar daarvoor moet je 200 kaarten handmatig selecteren en hopen dat je een stad als Praag niet vergeet..... MapInstall, hopeloos primitieve software, Vervolgens het geheel naar een kaartje schrijven en dan werkt niets meer. Het kaartje mocht bij mij niet voller zijn dan 75%.
Dus weer opnieuw 2 uur kaarten selecteren en opnieuw proberen. Nooit meer een Garmin voor mij !!!!!!!!!!!!!

m.cattenstart 10-05-2010
Geschreven voor: Garmin nüvi 255, EU

Als ik hem aanzet, duurt het erg lang voor hij zijn satelieten gevonden heeft. Ook valt de ontvangst soms weg. Ook zoekt hij niet altijd de korste route. Als ik mijn eigen route volg, gaat hij herberekenen en komt vervolgens met een aankomst die vaak minuten tot wel een half uur eerder is dan de voorgestelde route; moet eigenlijk niet kunnen vind ik. Ook weet hij weinig van voorgeprogrammeerde hotels, bezienswaardigheden en banken.

Abysia 04-05-2010
Geschreven voor: Garmin nüvi 255, EU

wegens de goede reviews gekocht. Zal wel pech zijn maar bij uitpakken bleek dat onder het scherm een soort waas lag over meer dan de helft van het oppervlak. Tevens moest ik iedere keer bij het opstarten alles terug opnieuw instellen, kwam altijd op turkse taal en letters uit. USB kabel opladen lukte niet, verscheidene kabels geprobeerd maar helaas.

Andere gekregen na veel zeuren. Tweede dag tijdens het rijden geen aanwijzingen meer via stem. Terug naar de winkel, kreeg het toch gedaan dat ze hem onder garantie terugnamen (toestel was pas week oud). Overeenkomst gemaakt dat ik een ander toestel zou kopen en de opleg betalen.

Gezien ik met TT niet zo'n goede ervaring heb dan toch maar een Garmin, heb nu net een 765T gekocht, afwachten maar.

Ik heb ook een Zumo 660 en dat is wel een super apparaat.

miniatuurgek 25-04-2010
Geschreven voor: Garmin nüvi 255, EU

Hebben de Nuvi nu bijna een jaar in bezit.
Op mijn werk hadden we dezelvde.
Hij werkt perfect, vind snel de satelieten en blijft verbinding houden.
Dat van de snelste of korste route heb ik me ook wel eens ingebeeld, maar sinds ik hem heb geupdate valt me dat niet meer zo op.
Wij doen er zelfs mee Geocachen http://www.geocaching.com/about/default.aspx
en we hebben ze nog allemaal gevonden.
Voor die prijs is het een perfect apparaat.

Skoebidoe 07-07-2009

---------- update review 07-07-2009 ----------
Ondertussen mijn mening moeten herzien. Na 3 weken gebruik toch niet helemaal tevreden van dit toestel. Ik vind nergens terug hoe ik een alternatieve route kan berekenen. Bij Tom Tom had je die mogelijkheid wel. Afgelopen weekend een bestemming ingegeven met als optie snelste route. Blijkt hij helemaal niet de snelste route te nemen. Ik negeerde hem op een bepaald moment en had 4 minuten tijdswinst!
Gisteren schakel ik het toestel in en zonder enige aanwijzing staat hij plots in Zuidafrikaanse spraak. Mijn TomTom had m.i. meer mogelijkheden

---------- oude review 20-06-2009 ----------
Ik heb me dit apparaatje aangeschaft als vervanger van mijn 3 jaar oude Tom Tom one. Vorig jaar een nieuwe wagen aangeschaft en daar zit een zonnewerende voorruit in. De Tom Tom had sindsdien problemen om de sattelieten te vinden. Met de Garmin nüvi 255 heb ik dit probleem niet meer. De sattelieten worden razendsnel gevonden. De bevestiging aan de voorruit is ook stukken beter dan bij Tom Tom. Ik moet wel zeggen dat mijn Tom Tom ondertussen een 3-tal jaar oud is en de verkoper vertelde me dat hun bevestigingssystemen ondertussen ook verbeterd zijn.
Het schermpje van de Garmin is klein maar er is voldoende info. De stem is een beetje metaalachtig maar dat stoort niet. Wat ik wel vreemd vind, is dat de Garmin me soms niet altijd de snelste weg geeft. Gisteren wou ik van op een bepaalde plaats naar huis rijden en hij stuurde me langs allerlei kleine weggetjes. Terwijl ik zeker ben dat je veel korter kan rijden langs grote wegen. Misschien weet iemand hier raad?
Gebruiksgemak van de Garmin is OK. Hij start heel erg snel op. Kortom, na enkele dagen ben ik tevreden tot zeer tevreden van dit toestel. Verwacht niet van dit toestel de allerlaatste nieuwe snufjes. Dan kom je bedrogen uit. Het doet gewoon wat je moet doen en dat is jou van punt A naar punt B brengen.

Michel Maenhout 04-06-2009
Geschreven voor: Garmin nüvi 255, EU

Vandaag heb ik dit toestel gekocht.

Ik ben er zeer tevreden over, heb daarnet een proefritje gemaakt en het teen en tander geprobeerd en uitgetest.

Prima toestel !! Zeker rekening houdende met de lage prijs die U ervoor betaalt. Heb die zelf in promotie gekocht voor 129 Euro, inclusief een gratis 220V-lader en draagtasje. (Normaal zijn deze twee laatstgenoemde zaken optioneel en apart bij te KOPEN).

Het toestel voelt zeer degelijk aan, omwille van het toch vrij zware gewicht t.o.v. mijn vorig toestel. Dat was een Streetpilot C320, dus nog zo'n lomp DIK ding. Maar deze Nüvi 255 weegt MINSTENS even veel, zoniet ietsje meer zelfs. Dus is volgens mij geen plastic rommel !

Beeld is gewoonweg subliem. Blijft duidelijk leesbaar, ook al zit de zon vlak op je voorruit. Ook dit is een serieuze verbetering t.o.v. mijn C320 !

Je ziet constant hoeveel je mag rijden op de plaats waar je je bevindt. En je ziet OP VOORHAND ook OP HET SCHERM of je links of rechts moet afslaan (d.m.v. een pijltje). Dit waren twee zaken die niet aanwezig waren op mijn C320. En dit zijn trouwens twee belangrijke redenen waarom ik dit toestel heb aangeschaft.

ALS ... als ik al één minpuntje moet zeggen, is het de geluidskwaliteit. Het geluid klinkt een beetje blik-achtig (heel lichtjes krakend), maar dat is echt muggezifterij. En meteen ook het ENIGE minpuntje.

Zoals reeds gezegd: prijs/kwaliteit-verhouding is SUPER !!

JanDeGpsMan 27-03-2009
Geschreven voor: Garmin nüvi 255, EU

Gekocht voor een prikje bij een gekende winkelketen. Omdat het zo'n goedkoop toestel was had ik zeer lage verwachtingen. Maar deze zijn ruimschoots overtroffen.
De gebruikte materialen zijn zeer degelijk, het scherm is helder, het geluid voldoende krachtig, de bediening zeer logisch. Opladen gaat via de sigarettenaantsteker van de auto (kabel bijgeleverd) of via USB van de pc (hiervoor gebruik je een mini-USB naar USB kabel die vaak bij digitale fototoestellen zit). Na het uitpakken heb ik er probleemloos de nieuwste software op gezet via de Garmin site. GPS-ontvangst is super, routes berekenen en herberekenen gaat bliksemsnel. Waarschuwt voor flitspalen, en berekent ook routes voor voetgangers en fietsers ! Bevat ook een goede databank met restaurants, musea, enz.
Absolute aanrader !

Jeff B. 08-08-2008
Geschreven voor: Garmin nüvi 255, EU

Sinds een maand de Nuvi 255 in bezit. Inmiddels een paar duizend kilometer mee gereden in de vakantie, vnl. in Duitsland en Nederland. Het apparaatje doet onopvallend zijn werk. Enige verbeterpunt is het speakertje, dat een beetje een krakend geluid geeft. Het beeld is scherp genoeg, hoewel er voor mijn gevoel best een paar pixels extra hadden bijgemogen. Hij maakt bij het opstarten zeer snel satellietverbinding en raakt deze niet kwijt. Dat is kennelijk adequaat verbeterd t.o.v. de 250-serie. De bevestiging aan de voorruit is goed. Hij stuurt je soms over smalle weggetjes of een veerpont; ik ga er maar vanuit dat dat inderdaad de snelste weg is. Ten opzichte van de TomTom die in mijn HP iPaq zit, is het opvallendste verschil de detaillering van de kaarten. De NavTeq-kaarten geven veel meer detail weer.

Mr Bean 07-08-2008
Geschreven voor: Garmin nüvi 255, EU

Een perfect apparaat, voor Garmin veel kaarten beschikbaar, ik heb hem nu reeds voorzien van een fietskaart Nederland en kaarten van New Zealand (volgende vakantie). Vindt zeer snel de satellieten en het herberekenen van de route werkt ook razendsnel. Voorzien van Traffic Message Channel, dus ook files worden op het scherm aangegeven. Handleiding is van de Nuvi 205 en klein maar duidelijk, had iets uitgebreider gemogen, niet alle mogelijkheden worden behandeld. Zeer teverden met deze aankoop.