Navigon 2110 Europe

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 15 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Navigon 2110 Europe op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

superdave1984 16-04-2009
Geschreven voor: Navigon 2110 Europe

Ongeveer een jaar geleden gekocht via amazon in de VS voor onze rondreis. Dit toestel kopen was toen goedkoper dan er een huren. Bij terugkomst in Nederland sd-kaart van Europa gekocht en ook hier kon ik het toestel gebruiken.
Wat een geweldig toestel!! Zeer tevreden mee! Hij is zeer duidelijk en overzichtelijk. Vooral de afrit-shots zijn zeer nuttig en handig. Alles ziet er prima uit, vooral in 3D zicht.Verschillende vrienden hebben een TomTom, deze Navigon is erg vergelijkbaar. Persoonlijk vind ik de vormgeving ook prachtig, zeer net afgewerkt.

kingfish 24-02-2009
Geschreven voor: Navigon 2110 Europe

Heb oa nav positieve beoordelingen op Deze Site en de prijsstelling dit apparaat meer dan een jaar geleden gekocht.
Heb er inmiddels ruim voldoende ervaring mee en heb slechts 1 advies: NIET KOPEN!

Het apparaat doet niet wat het moet doen: een knappe route berekenen. De snelle/korte/optimale routes werken niet naar behoren. Vorige week, op weg naar wintersport (bestemming Italie) werden we bij Kufstein-Zuid het bos ingestuurd, ipv de snellere snelweg te blijven volgen (en nee de instelling stond niet op kortst). Geen enkele andere routeplanner die ik geraadpleegd heb komt met deze route!?!
Dit soort ongein is me helaas vaker overkomen. Ik vermoed dat het apparaat rekening houdt met onmogelijke snelheden, met name voor lokale wegen.
Heb de instelling op Langzame Auto gezet en dan is het met snelheidsovertredingen nog bijna niet mogelijk om de berekende eindtijd te halen.

Ik heb nog niet de moeite genomen om mijn klachten aan Navigon te sturen. Gaat nog wel gebeuren maar ik verwacht daar weinig van. Heb de Navigon nog aan de computer gehangen voor een software-update maar tot mijn grote verbazing bleek er geen update beschikbaar.

Verder qua bediening een goed apparaat, maar daar heb je niet zoveel aan als ie geen goede route berekent :~))

ejwaal 04-01-2009
Geschreven voor: Navigon 2110 Europe

Na een half jaar begaf de aansluiting van het oplaadstekkertje het van mijn 5110. Ook in toenemende mate last van vastlopers. Gebeld met de servicedesk, prima geholpen, een paar uur later stond UPS voor deur om 'm op te halen.
Maar toen kreeg ik een mailtje: schade valt niet onder de garantie want zelf veroorzaakt. Reparatiekosten : 180 euro!
Ongerepareerd terugsturen: 30 euro. Had 'm voor 256 een half jaar geleden gekocht!
Was desondanks zeer tevreden met het gebruik 9userinface, beed, seld, bevesing, gratis TMC en overweeg ondanks alles een nieuwe Navigon. Maar de 5110 bestaat niet meer. Weet iemand het verschil tussen 2110 en 5110?

guidovs 16-10-2008
Geschreven voor: Navigon 2110 Europe

Ik heb de navigon 2110 nu een aantal maanden in gebruik. Het scherm is goed alleen de lettertjes zijn wat klein. Ook de tijd die hij aangeeft wanneer je aankomt klopt niet. Je moet dan echt 160 km per uur rijden wil je dat halen. Bij een rit van 100 km moet je er zeker 15min bij tellen. Berekening is snel. GPS positie vinden is af en toe traag. Bij TMC heeft hij als nadeel echt iedere file te willen omzeilen, ook files van 1 a 2 km. Dit is af en toe wel vervelend.
Laatste tijd heb ik veel last van vastlopers, gemiddeld 1 a 2 x per rit.
Weet iemand hoe je kan zien dat je de laatste versie vd software/firmware hebt ? Hoe kun je upgraden.

Bert2307 09-08-2008
Geschreven voor: Navigon 2110 Europe

Net terug van Toscane (Italië) met de Navigon. Perfect! Heeft ons om alle files heengeleid. Bij de Gothard op een weg paralel aan de file gereden! Enige probleem is: je moet hem (haar?) geloven en blindelings volgen... Ok, soms is ie wat traag bij de afslagen en een paar keer heeft ie ons het bos in gestuurd in een heel klein italiaans dorpje, nounou. Geen resets of iets dergelijks nodig gehad, realityview: ja, is wel handig; natuurlijk kun je ook zonder, maar het heeft mij toch wel geholpen. Waar ik ook erg veel aan had is dat ie de maximum snelheden weergeeft en ook waarschuwt bij overschrijding. En in de bergen de hoogte aangeven is ook erg leuk.

Marcel E 01-08-2008
Geschreven voor: Navigon 2110 Europe

Na een gedegen merk en gebruikers onderzoek, zelf ook maar aangeschaft. Wat een werelds apparaat. Via de site van navigon ook reality view geïnstalleerd. dit handzame apparaat brengt je in Europa daar waar je wezen moet. Al diverse malen dankzij TMC de files ontweken. Waar je bij TT snel grotere bedragen betaald voor update's van software en/of kaartmateriaal heb je bij dit apparaat gewoon de eerste twee jaar recht op maandelijkse update's van software en kaarten via de navogon site. Ik had geen behoefte aan een ingebouwde mediaspeler (gebruik m'n ipod wel) of andere toevoegingen. Nee hij moet me op een strakke manier van a naar b brengen, eventueel via c, en dat is wat de navigon 2110 uitstekend doet

Mr Carl 19-07-2008
Geschreven voor: Navigon 2110 Europe

fijn apparaat,zoalang de route korter is dan ongeveer 250 kliometer, Echter als de routes lang worden laat het apparaatje steken vallen.
mis je een afsag duurt het herberekenen veel te lang.
plan maar eens een route naar midden italie, na elke genomen afslag bevriest het apparaat even, heb je dan 2 afslagen kort na elkaar , zit je mooi verkeerd.

Bos3445 26-06-2008
Geschreven voor: Navigon 2110 Europe

De Navigon 2110 is een zeer leuk apparaatje, het past in je broekzak en doet toch bijna even veel als een TT. Ik zelf vindt de scherm zeer overzichtelijk en zeer mooie kleuren hebben. De scherm zelf ik niet super groot maar dat hoeft ook niet als de kaart maar overzichtelijk is en dat is hij zeker. De TMC functie werkt goed genoeg en voor het geld dat je hem nu kan kopen is het zeker een koopje. Ben zeer tevreden over de Navigon 2110 serie, ik zit er over na te denken om een Navigon 2110 max te halen, met reality view Pro. Erg goed gereviewed dus erg interessant, maar de Navigon 2110 is een aanrader voor mensen die niks geven om een Reality view, maar gewoon een navigatie willen die goed navigeert en goed uitziet, in je boekzak past en kwalitatief zich kan meten met Tomtom.

honkie 04-05-2008
Geschreven voor: Navigon 2110 Europe

ik heb deze navigatie nu een week gebruikt voor mijn werk op de vrachtwagen ik kan alleen maar zeggen dat ik er zeer tevreden over ben.werkt perfect voldoet helemaal aan mijn verwachtingen.ben er al op verschillende plaatsen in europa mee geweest en heeft me nog altijd precies op de aan gegeven plaats gebracht is zijn geld echt waard.

Martinb 28-04-2008
Geschreven voor: Navigon 2110 Europe

Heb het apparaat nu een paar weken in gebruik. Mooie vormgeving en makkelijk te bedienen. Aanwijzigingen zijn duidelijk en prima stem. Beeld is ook prima, alleen met veel zon lastig te zien, maar dat zal voor andere apparaten ook wel gelden. Van verouderd kaartmateriaal heb ik tot nu toe nog niks gemerkt, heb juist het idee dat het wel allemaal bijgewerkt is, tankstation bij mij in de buurt die nog niet zo lang geleden is veranderd wordt ook met de nieuwe naam weergegeven.
Wat ik wel heb is dat het systeem al twee keer helemaal is vastgelopen waarbij een hardwarereset de enige oplossing was. Ook de fix van de sattelieten vind ik soms wat lang duren.

Ook geeft het systeem een probleem samen met mijn Salora DVD speler. Op het moment dat ik de laatste aanzet ben ik mijn sattelietontvangst volledig kwijt, tenzij ik de speler op de achterbank leg. Ik heb juist de Salora gekocht met twee losse schermen zodat ik de speler in de la onder de bijrijderstoel kan leggen. Hiervoor moet ik dus nog een oplossing zien te vinden. Tips zijn welkom!

Gezien de prijs is het echter een prima koop voor mij. Van het zomer kan ik hem goed testen op weg naar Italie.

TDC 27-03-2008
Geschreven voor: Navigon 2110 Europe

Dit is mijn eerste navigatietoestel en ik ben er niet helemaal tevreden over. Ik heb hem nu een paar dagen in mijn bezit en ik rij momenteel nog voornamelijk op gekende wegen. Wat blijkt ? Hij stuurt mij niet via de snelste weg. Als ik van Kortrijk naar Wuustwezel rij, dan stuurt hij mij via de Liefkenshoektunnel. Dit is zeker niet korter en zeker niet sneller. Als ik dan rechtdoor rij, dan past hij zich wel onmiddellijk aan.
Het touchscreen vind ik nogal moeilijk te gebruiken, zeker in de hoeken of tegen de randen.
Tot slot : het toestel geeft het aankomstuur weer. Dit is bij mij 1 uur later dan normaal. Het toestel staat precies op zomeruur. Weet iemand hoe ik het uur kan aanpassen ? Als ik reset of terugzet naar fabrieksinstelling, ben ik dan al mijn adressen kwijt ?
Ik heb eveneens de laatste versie.

Marella 19-03-2008
Geschreven voor: Navigon 2110 Europe

Prachtig navigatietoestel qua uitzicht en navigeert naar mijns inziens perfect op lokatie en afslag.
Ik heb net als in de vorige reviews de indruk dat de bijgeleverde kaart fel verouderd is. (zou nochtans 2008 zijn) Ik heb het toestel een weekje geleden gekocht en heb nu reeds de ervaring dat er POI's opstaan die al meer dan 3 jaar niet meer bestaan. Anderzijds staan er parkeergebouwen niet op vermeld die al meer dan 2 jaar bestaan. Dus de kaartsoftware is nog lang niet wat het zou moeten zijn ! Daarom geef ik een 7 wat betreft de mogelijkheden.
De stem is voor mij duidelijk genoeg ! Heb zelfs iets zachter moeten instellen. Ook meld de stem soms dat ik rechts moet afslaan terwijl het op het schermpje correct LINKS staat aangegeven, maar dat stoort mij niet omdat ik de routepijl eerder volg.
** vraagje! **
Ik heb alle instellingen correct ingegeven en toch krijg ik geen snelheidsbordjes van de wegen weergegeven. Kan iemand mij vertellen wat zou mis ingesteld staan?
Ook het waarschuwingssignaal indien ik sneller rij dan toegelaten werkt niet! Toch heb ik dit correct op +5km/u ingesteld.

Kees48 17-03-2008
Geschreven voor: Navigon 2110 Europe

Echt een geweldig goed product. Lekker plat en past dus zo in je zak.
Ik heb de 2110 nu ca 1 week in gebruik en ben er zeer tevreden over. Het menu is duidelijk anders als dat ik van mijn TomTom gewend was en vraagt iets meer aandacht maar na een paar dagen weet je niet beter en zit er voor iedereen een duidelijke logica in.
De Reality View, wat overigens niet gratis bij de 2110 zit maar gedownload moet worden, is werkelijk een heel groot verschil ten opzichte van allle andere navigatiesystemen en maakt het haast onmogelijk om de verkeerde afslag te nemen.
Het geeft ook een duidelijk rustpunt omdat je niet constant het scherm in de gaten hoeft te houden.
Een ander punt is dat ook de gesproken tekst goed aangeeft welk snelwegnr je moet nemen zodat ook daar geen vergissing over kan bestaan.
Als laatse werkt ook de TMC filemelding bij mij naar behoren en wordt ook aangegeven of er politiecontroles zijn.
Kortom een compleet Navigatietoestel met hele goede eigenschappen.

nieuwenaam-van-mij 16-03-2008
Geschreven voor: Navigon 2110 Europe

Geweldig apparaat, simpel te bedienen en goede beeldkwaliteit. Ik heb RealityView laten installeren tegen meerprijs en dat werkt prima.
Enkele minpunten zijn de sterk verouderde kaarten en het geluid. Ondanks dat er 2008 op het kaartmateriaal staat denk ik dat deze uit 2006 stammen, heel veel nieuwe wegen en rotondes staan er niet op, zelfs zoveel dat het irritant is. Ik hoop dat ze snel met een update komen. Ook het geluid vind ik blikkerig, de aanwijzigingen zijn overigens perfect.
In mijn doos is ook geen tasje meegeleverd en ook geen USB kabel, de laatste heb je ook niet nodig want updates gaan heel gemakkelijk via de kaartlezer.

harry57 18-11-2007
Geschreven voor: Navigon 2110 Europe

Heb dit device nu enkele weken in gebruik.
Kocht deze omdat de uitgebreide funties en mogelijkheden mij aanspraken.
Bijvoorbeeld Lane assist en Realityview leken mij heel erg handig, hiemee zou verkeerd rijden gewoon onmogelijk zijn.
Wil hierbij toch even de opmerking plaatsen dat Reality view NIET standaard in de software zit.
Dit moet bij dit type apart bijgekocht worden via Navigon fresh.
Was dus wel even een tegenvaller aangezien dit in geen enkele advertentie van de internet shops wordt vermeld !
Iets om rekening mee te houden dus.
Ook de Lane assist is eigenlijk net iets te klein op dit maatje scherm.
Moeilijk te zien.
Jammer is ook dat er geen thuislader, pc kabel of tasje bijzit.
Als je dit er samen met de reality view bij gaat kopen wordt het verschil met de grotere 7110 toch wel redelijk klein ( daar zitten veel dingen wel standaard bij )
Maar ben zeker wel te spreken over deze navigator.
Werkt goed en is handig, bv met 2 tikken op het scherm naar de dichtsbijzijnde benzinepomp op je route, naar een ziekenhuis of een andere poi.
Ook een blokkade op je weg geef je zo snel in.
Makkelijk is ook dat de antennekabel voor de tmc in de voedingskabel verwerkt zit (geen waslijntje meer voor je voorruit)
Prettige stem die zeer uigebreide aanwijzingen geeft.
Goede flitspaalwaarschuwing en alles wat je wilt ook makkelijk in te stellen, heb de gebruiksaanwijzing niet nodig gehad.
Kortom, ondanks enkele minpuntjes een topper.
Heb al verschillende systeemen gehad Tomtom, Mio en Becker, maar vind deze toch wel de beste.
Zeker een aanrader.
Ook de service van Navigon is goed.
Mailtje gestuurd met vraag over de Reality view, volgende dag al antwoord, dat heb ik wel anders meegemaakt.
Samengevat, zoekt u een makkelijk te gebruiken toestel met toch zeer veel mogelijkheden en lekker compact voor een redelijke prijs, dan is dit een device om te overwegen.
Zeker niet minder dan de grote merken, op veel punten zelfs beter.
Mvg, Harry.