Sony NV-U93T

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 14 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony NV-U93T op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,1

bloemie 03-12-2009
Geschreven voor: Sony NV-U93T

nu 2 jaar in bezit en naar tevredenheid ,wel laatste tijd storing van geheugen kaart is verwijdert terwijl die er niet is gezeten heeft.

of ik hem weer koop ,nou nee

service sony beroert en update belachelijk duur

jan1954 22-03-2009
Geschreven voor: Sony NV-U93T

ik ben nu onder tussen een jar in het bezit van een nv-u93t.
het werkt prima.
gekocht bij bcc in hengelo.
er werd verteld dat hij er uit ging,koste daaorom maar €125.00
voor deze centen kan ik geen ander kopen zonder gebruikers sporen of fouten,waar ik nu geen last van heb
ik vind het een prima apperaat voor midden en west europa,gebruik hem ook altijd voor mijn werk.

inny 04-07-2008
Geschreven voor: Sony NV-U93T

Vandaag aangeschaft voor een zeer aantrekkelijke prijs. Tot nu toe herken ik geen van de klachten in de eerdere revieuws, werkt uitsteken alleen indd. gaat de batterij niet lang mee zonder vaste voeding maar daar heb ik hem ook niet voor gekocht.

sese 17-04-2008
Geschreven voor: Sony NV-U93T

Een geweldig apparaat heb hem nu een maand in bezit.
vind razend snel een sateliet en herbereking bij een andere route doet hij ook razend snel.
TMC informatie werkt naar behoren.
Alleen geeft hij af en toe een vreemde melding dat de geheugen kaart is verwijderd en hij sluit automatisch af, dit doet hij soms 3 keer en zo weer een week niet ?
vandaag in scherm de melding service ?
Maar voor de rest toch te vreden

Kreukie 22-02-2008
Geschreven voor: Sony NV-U93T

Prima apparaat, doet gewwon wat ik er van had verwacht. Van alle navigatiesystemen is dit toch wel het mooiste design. Laten we de perfecte zuignap niet vergeten.

dmenace 18-02-2008
Geschreven voor: Sony NV-U93T

Ik schreef er al eerder over, maar de Sony heeft een nieuw dieptepunt bereikt.
Dit weekend moest ik naar Den Haag, Leiden en Midwolda. En de Sony heeft het compleet af laten weten. Zodra je in de stad bent, ontvangt ie überhaupt niets meer en daar had ik hem juist voor gekocht natuurlijk. Soms is er pas ontvangst als ik al ter plaatse ben.
Maar ook onderweg blijft het een ramp. Ik heb vaker geen ontvangst dan wel. In plaats van mij tijd te besparenj, kost het ding alleen maar extra tijd.

TMC is leuk, maar als de alternatieve route langer gaat duren dan de file (tot 100% van het aantal kilometers word je omgeleid), klopt er iets niet. Het ding weet wat een file is, maar niet wat de lengte is.

Zeer ontevreden en ga op zoek naar een nieuwe.

onnink 18-02-2008
Geschreven voor: Sony NV-U93T

Ik heb de Sonu nv-u93T besteld. Pas later las ik best wel kritische reviews. Ik hield mijn hart vast, maar dat was helemaal niet nodig.
De bediening is uitermate simpel, alles werkt in een keer, de zuignap is echt goed. De 12 volt aansluiting heb ik net weg kunnen werken samen met de TMC antenne. Ook heb ik de flitspalen erop gedownload.
De enige kritiek die ik erop heb is op de indeling van de schaal. Ik had bij afslagen ed. liever een apart inzetkaartje gehad. Je kan nu kiezen tussen een vaste schaalinstelling en een die verandert als gevolg van de snelheid die je rijdt. Dit laatste werkt wel goed, maar is erg onrustig. Ik heb het uitgezet. De telefoon werkt overigens ook prima, alleen het adressenboek kan niet in een keer overgeladen worden. De geluidskwaliteit vanuit de auto is matig, maar dat kan ook eigenlijk bijna niet anders. Nog mooier was geweest als er een los microfoontje was bijgeleverd met een aansluiting in het navigaitevoetje. Doordat het systeem zo plat is schuif je het gemakkelijk in je binnenzak. Kortom ik ben best heel tevreden en kan het iedereen aanbevelen.

SHM 16-02-2008
Geschreven voor: Sony NV-U93T

Ik was lang aan het zoeken geweest maar eindelijk heb ik toch een degelijk systeem gevonden... Gemaakt om te navigeren, weinig poespas, geen ingewikkeld gedoe. Het invoeren van 't adres gaat super eenvoudig en ik hoef niet iedere keer eerst Nederland in te toetsen, want die slaat ie over zodat je meteen het adres waar je naartoe wil kan intoetsen.
Grote voordelen zijn de zuignap (supergoed) en 't grote scherm.
Toch heeft ieder systeem wel wat en dus ook deze sony nav-u93T. Het nadeel hiervan vind ik het soms lang zoeken naar de satteliet als ik hem net aangezet heb. Het duurt minstens 15-20 seconden voordat ie eindelijk een verbinding maakt. Maar ondanks deze, ben ik toch tevreden met dit systeem van sony (al 3 weken in bezit)....

Dennis W. 28-12-2007
Geschreven voor: Sony NV-U93T

Prachtig mooi groot scherm en het uiterlijk van de software is ook mooi (het oog wil immers ook wat).

Die gelzuignap: SUPER!!! dat zou TomTom nu eens moeten ontwikkelen. Zit megagoed op de gekste oppervlakken!

Echter daar laat ik het bij! :(

1) De batterij is na ongeveer 1 uur rijden nagenoeg LEEG! Je gaat van een melding van 75% direct naar 10% over (geen tussenstap) en 2 minuten daarna krijg je al een Mega grote batterij in beeld met de tekst LOW BATTERY.

2) Tijdens het rijden kan de eigen snelheid weergegeven worden...maar alleen als je je Navigatie NIET gebruikt...dus als je doelloos aan het rondrijden bent dus.

3) TMC doet geen ene moer. Je krijgt een pictogram te zien dat er file is, maar meldingen of alternatieve routes...noppes! (ik heb dus bijna 2 uur vast gestaan).

4) Had ik de batterijduur al gemeld?

5) Het invoeren van een adres is beetje omslachtig. Iedere keer MOET je verplicht Nederland intypen (het opvallende is wel, dat ik het een paar keer niet heb hoeven doen...voer je weer een nieuw adres in, dan plots weer wel...en je kan ook niet versneld het land kiezen, je moet helemaal Neder invoeren).

6) Het vinden van een goed GPS signaal duurt af en toe wel lang...net iets te lang. Overigens doet hij het daarna wel goed. Al is de stem wel een tikkie enthousiast. Je kan hier ook geen andere stemmen voor kiezen (Nederlandse dame, die overigens wel heel prettig praat en duidelijke beschrijvingen geeft.

7) Het display toont net te weinig informatie. Ik heb geprobeerd het vol te houden, maar je mist gewoon die snelheidsmeting, de maximaal toegestane snelheid, voorsorteerbanen etc...het mooie scherm, uiterlijk en de zuignap hebben het voor mij niet kunnen winnen van de negatieve punten...helaas (hij is nu terug naar de winkel gegaan).

Foppe10 27-12-2007
Geschreven voor: Sony NV-U93T

Heb deze SONY uit gekozen ter vervanging van mij ACER N35. Ik heb oa voor de Sony 93t gekozen ivm zijn mooi groot scherm en de vormgeving tevens ben ik zeer te spreken over de perfecte gel zuignap/houder die meegeleverd wordt. Het nadeel is echter dat ik het idee heb dat het zoeken naar sattelieten langer duurt dan je mag verwachten , een deel kan komen door de warmte werende voorruit van mijn C4 picasso al heeft een Garmin van een kennis die we gezamelijk naast elkaar hebben uitgetest veel minder problemen mee. Wat het kaart materiaal betreft ben ik wel tevreden mooi strak en niet te druk al moet ik wel zeggen dat tele-atlas kaart materiaal die oa TOMTOM volgens mij ook gebruikt kleur rijker is. Een ander storende factor dat het cancelen van een route midden in deze route complex is en niet even een knopje zoals oa bij de TOMTOM software zoals op mijn ACER n35.

RvE 19-12-2007
Geschreven voor: Sony NV-U93T

Aangekocht op dinsdag 11 december en zaterdag 15 december weer terug gebracht om ‘m om te ruilen voor een Garmin 660T.
In de winkel uitgebreid gesproken met de verkoper ivm erg uiteenlopende gebruikerservaringen die ik op internet tegenkom (vrijwel ieder gangbaar merk wordt zeer uiteenlopend gewaardeerd; van waardeloos tot fantastisch) Daarbij mijn eigen ervaringen met een Mio (gestolen, daarom aanschaf nieuw exemplaar).
Selectiecriteria waren: snelheid satelliet vinden, snelheid bij gebruik, vastloopkans en scherminformatie.
In eerste instantie gekozen voor de Sony i.v.m. de grootte van het scherm, de menustructuur en het fraaie kaartmateriaal. Volgens de (overigens zeer goed geïnformeerde verkoper mét kennis van zaken) zou de Sony qua snelheid en foutgevoeligheid tot de middenmoot behoren. Wat betreft de accuratesse van de navigatie tot de betere merken.
Gedurende de week getest tijdens het woon-werk verkeer. 's Ochtens bij instappen aanzetten en kijken hoe snel de satellieten gevonden worden. Dat duurde vaak enkele minuten en dan ben je al een paar straten onderweg. Niet snel genoeg dus.
Situatieschets: (want zo werkt het in de praktijk; als je de weg kent heb je ‘m niet nodig)
Dagje op stap, naar nieuwe bestemming. Vrienden mee, dus 2 auto's, kopje koffie thuis en hup op weg met je nieuwe systeem. Binnenshuis de bestemming al even opgezocht, de auto in, systeem aanzetten, kinderen in de gordels en daar gaan we. Helaas nog geen satellietontvangst. Dus aan het einde van je straat gok je de richting. Na enkele kruisingen nog geen satelliet (nu 4 minuten onderweg) en dus nogmaals gokken. Vervolgens wel een satelliet en had een andere weg toch handiger geweest. Jammer. Doorrijden maar. In de plaats van bestemming aangekomen worden de plannen iets aangepast en daarmee het navigatieadres ook. Dus navigeren naar ander adres, intoetsen en….pats, geen beeld meer, alles uit. Vastgelopen blijkbaar. Uitzetten, aanzetten, stelt zichzelf opnieuw in en opnieuw het navigatiedoel instellen. Kost enkele minuten tijd en bergen ergernis. Want daar sta je dan, met je mooie systeempje, vrienden wachten op jou, want jij weet de weg, want jij hebt nieuw navigatiesysteem. Dit gebeurde later nogmaals. En daarmee is de Sony afgevallen. Hij navigeert correct maar is te foutgevoelig. Dus is het de Garmin geworden. Naar tevredenheid. Zie elders voor die review.
Verder:
Pluspunten: Mooie dashboardsteun, trillingsvrij en de 93T laat zich makkelijk plaatsen. Wel laten zitten. Mooi kaartmateriaal, POI makkelijk toegankelijk, komende én de daaropvolgende kruising worden aangegeven, kabelaansluitingen voor voeding en TMC zitten in de steun.
Minpunten: de hierboven genoemde en daarbij: erg kleine letters, flitspaal-aanduiding bijna onzichtbaar, geen vermelding van actuele snelheid tijdens het navigeren, geen vermelding plaatselijke maximum snelheid, schermbreedte is leuk maar past niet meer in de binnenzak van een jas.
De overige zaken zoals bluetooth connectie met de mobiele telefoon etc. niet gebruikt. 2,5 ster.
Samengevat:
Mio: Mooiste kaart, meeste info, aller traagste werking, soms vastlopen.
Sony: Mooie kaart, weinig info, trage werking, soms vastlopen
Garmin: Lelijkste kaart, veel info echter apart van navigatiescherm, super snel, geen vastlopen.
Advies: betaal iets meer, ga naar een winkel, spreek af dat je ‘m mag uitproberen en vorm je eigen mening.
Ultieme systeem heeft de snelheid van de Garmin en de kaartinfo van de Mio.

Kyra Luca 11-12-2007
Geschreven voor: Sony NV-U93T

1 week in bezit. Had inderdaad wat moeite met instal van de flitspalen maar toch gelukt. GPS ontvangst laat wat op zich wachten. Maar voor de rest een prima systeem. En wees wel, kijkt maar eens bij alle navigatie merken/types en voila elk systeem heeft wel wat negatieve op-/aanmerkingen wat vaak dezelfde klachten zijn. Denk dat alle fabikanten uit moeten gaan dat een navigatiesysteem door consument wordt aangekocht om te kunnen navigeren. Dus niet zoveel poespas in zón kasje moet stoppen wat voor problemen kan zorgen zoals mp3's beluisteren/hotelletjes weergeven etc. Maar gewoon van punt A naar B weergeven en daar naar toe te laten navigeren. Verder met deze Sony tw NAV-U93T (nog) geen ergenissen ondervonden. Perfect scherm en makkelijk bedienbaar. Alleen jammer dat op deze versie weer geen draagtasje is bijgesloten. En Sony reageert inderdaad lakoniek of helemaal niet. Maarja zoals bij velen.... als produkt is gekocht de service vaak te wensen over laat. Ook bij Sony!

F.Tielman 09-12-2007

Aankoopdatum za 8-12-2007
Gaat 10-12-2007 meteen retour naar de winkel. Was een hele dure ERGERNIS!! Voort mij 1 grote miskoop

Twijfelde tussen een Garmin 360T of de 93T van Sony ivm het grotere scherm. Had ik maar geluisterd naar de positieve adviezen hier op kieskeurig vwb de Garmin.
Zaterdag de handleiding doorgenomen en het app. ingesteld. Test gedraaid en het begon al met het niet kunnen vinden van de sataliet! Huh Hoezo 3 zoekpunten voor de sataliet? Niets van gemerkt.
Zondag testdag. Moesten naar de Flinnestraat in amsterdam. Welnu voor ons gesneden koek dus adres ingesteld en gaan. Testrijden leek ons een goede optie dus afgeweken van de gebruikelijke route en door de stad Alkmaar gereden.
Ik heb niet gevloekt en kon me goed beheersen maar als je binnen 100meter div kanten uit wordt gestuurd, vergaat je de lust om nog achter het stuur te kruipen met de Sony als rij-instrukteur. Ik zal jullie de ergernissen besparen. Als ik echt had gedaan op de heen als op de terugweg wat deze 93T wilde, had ik nu wellicht in Spanje gezeten. Kortom Sony mag dit app eens goed testen voor ze het op de markt zetten. Ik koop een Garmin!!

skyfox 21-11-2007
Geschreven voor: Sony NV-U93T

heb gisteren de nv-u93t opgehaald.
zeer mooi apparaat.
makkelijk in gebruik,ben in de auto gaan zitten voor het huis om voor de eerste keer een fix te maken.had gelezen dat het maximaal 20 minuten kon duren de eerste keer,maar had binnen 30 sec. al verbinding.
makkelijk door de menu's te navigeren.
te monteren op dashbord geen trilingen onder het rijden.snelle verbinding met tmc.
via de site van sony gratis flitspaal info,makkelijk te instaleren door middel van foto's welke menu' je moet hebben.
snelheid van navigeren gelijk aan mijn vorige tomtom,ook herberekening gaat vlot.
kortom een leuk systeem.zelfs de carkit werkt leuk.