Mio Spirit 7500 LM

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Mio Spirit 7500 LM op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

4,4

Peter 23-07-2018

opladen ? vergeet het maar...

Geschreven voor: Mio Spirit 7500 LM

deze mio is nog geen 2 dagen oud. volgens de gebruiksaanwijzing moest hij 24 uur opladen.
er wordt vanuit gegaan dat iedereen een usb kabeltje heeft en de juiste oplader.
dat het via de computer ook kan via de usb, moet dan een geschikte usb poort zijn. (een die dus ook apparaten kan opladen) staat nergens beschreven, hoorde het naderhand van de medewerker van de mediamarkt. Mio laade dus niet op, maar zoog de batterij compleet leeg. Na wederom bezoek aan de mediamarkt een geschikt opladertje erbij gekocht en hem 24 uur eraan gezet. volgende dag instaleer ik hem in de auto doe hem aan en hij geeft gelijk aan dat de batterij leeg is..... dus tot zo ver ben ik zeer ontevreden over dit product. rest me niets anders weer terug te gaan en mn geld terug te vragen.

klant 18-01-2016
Geschreven voor: Mio Spirit 7500 LM

moeilijk gedoe tussen computer en mio.
kreeg elke keer foutmeldingen en die waren zeer moeilijk op te lossen.

moest op laast een herstel programma downloaden en na resetten werkte niets meer. en was alles kwijt. en je kaarten kan je maar 1 maal laden.

dus binnen een jaar niets meer.

niet kopen dus

burgkop 18-04-2016

Persoonlijk vind ik het een onzin verhaal.
Ik gebruik al jaren een Mio.
Ik update regelmatig en je kunt de kaarten meerdere keren downloaden.
Ik heb het 1x gehad dat ik ook niets meer kon, zelfs alles gewist, maar even contact opnemen met Mio en je komt er weer uit, al ging het niet makkelijk.
Soms gaat het moeilijker dan een andere keer, dat geef ik toe.
Misschien een tip: Op mijn PC heb ik dual boot met Windows 8 en Windows 10
Op beide staat MioMore Desktop.
Toevallig kon ik vandaag de EE versie wel gewoon downloaden op Windows 8, wat ik altijd gebruik.
Maar EU ging niet vandaag. V 15.1250
Dan ga ik het op Windows 10 nog eens proberen, wat gelijk goed ging.

Maak af en toe een nieuwe back-up voor de zekerheid, ik heb wel eens gehad dat ik de melding kreeg dat de back-up te oud was en niet kon worden gebruikt

sjaak 06-10-2018

Ik heb hetzelfde probleem, zou u mij het bestandje kunnen sturen .
Ik heb via mio geprobeerd maar advies opsturen , kan ik beter een nieuwe kopen ik ben voor het opsturen al 65 euro kwijt, geen optie.
bij voorbaat dank

gensnet1 19-01-2016

Ik loop nog wel eens door de Mediamarkt. Dan kijk ik altijd even bij de navigatie apparaten. Eerst hadden ze nog maar twee Mio's en de laatste keer géén één meer. Ik heb gepraat met de verkoper en die vertelde me dat ze geen Mio's meer verkopen, omdat dit problemen geeft met updaten. De tegenwoordige navigatie apparaten hebben allemaal live-update, maar Mio heeft nog heel veel apparaten zonder live-update en dat is niet meer van deze tijd.

gensnet1 24-11-2015
Geschreven voor: Mio Spirit 7500 LM

Er is nog niets aan mijn mening veranderd. De tegenwoordige navigatie Mio's zijn zonder usb-kabel niet compleet.

gensnet1 06-08-2015
Geschreven voor: Mio Spirit 7500 LM

Het apparaat doet het goed met navigeren. Maar die lifetime update van kaarten is een eerste klas misser van Mio. Er wordt namelijk geen usb-kabel bij geleverd en kun je dus nooit de kaarten updaten. Mio levert er uit bezuinigingsoverweging geen usb-kabel meer bij. Geen netspanningadapter vind ik nog niet zo heel erg. Hij laadt wel snel op in de auto. Mensen koop dus nooit meer een Mio. U bent gewaarschuwd dat het produkt niet volledig is. Ik heb me er al over verwonderd waarom Media Markt bijna géén Mio meer verkoopt en dat begrijp ik nu.

Ans Fer 04-11-2017

Belachlijke review over het missen van een USB connection voor installatie. Kost bijna niets.
Beoordeling moet toch over werking gaan. Iemand die een computer heeft beschikt normaal over diverse aansluitkabeltjes. Dit is geen eerlijke review maar afreageren een koper onwaardig.