TomTom GO 5100

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de TomTom GO 5100 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,8

Henkie 12-08-2018

Slechte accuduur

Geschreven voor: TomTom GO 5100

Het is een goede navigatieapparaat,echt ik heb nog nooit fout gereden,maar ik heb wel een maar,de accu is bijzonder snel leeg ,na een week niet gebruikt te hebben is hij helemaal leeg,dan moet hij aan het stroom.tevens was mijn usb snoertje ook snel stuk,dus een nieuwe gekocht.

Pluspunten

• Brengt je waar je wilt

Minpunten

• Snel leeg.

Henkrik 12-09-2016

Ook met caravan

Geschreven voor: TomTom GO 5100

In mei al een review geschreven maar toen nog geen ervaring in het buitenland. Augustus in Frankrijk geweest en ook daar doet de 5100 precies waarvoor ik hem heb gekocht, navigeren. Waarom een dikke 10? Voor de rit plan ik de route via "mydrive" op de computer. Hier kan ik aangeven dat ik met een vrachtwagen rijd. Ik geef de maten van de combinatie op en de computer plant de route, rekening houdend met mijn voertuig. Ik zend de route naar de 5100 en stap in de auto. De 5100 ontvangt kosteloos de snelste route, rekening houdend met mijn afmetingen. Automatisch word je bijvoorbeeld om Luik heengeleid, een stad waar je niet met een vrachtwagen/aanhanger mag rijden. Ook het zoeken naar POI's in Frankrijk ging super, zelfs de locale shoarmatent stond er in.
Flitspalen (gevaarlijke zone), ongevallen, files enz enz, alles werd op tijd gemeld.

Pluspunten

• betaalbare aanschafprijs
  • makkelijk menu
  • menu zelf indelen
  • gratis updates
  • betrouwbaar

Minpunten

• nog niet ontdekt

Bert 03-09-2016

Tomtom 5100.

Ik heb al 5 Tomtom`s gehad nooit wat mee gehad maar dit is tot nog toe de beste
Prima ding mee naar België gereden geen enkel probleem gehad super.
Bedankt Tomtom.

WJ 12-08-2016

Besturingssoftware

Geschreven voor: TomTom GO 5100

Ervaringsdeskundige gezien mijn ervaringen met de GO750 en de GO950 en de GO5100:
Fouten in de besturingssoftware worden slecht en voor de gebruiker op een frustrerende manier door de Support behandeld.
Ik heb met de diverse modellen al uren en uren aan de computer moeten zitten om steeds weer dezelfde irritante aanwijzing "Alles opnieuw installeren" moeten uitvoeren.
Waarom dan nog steeds een apparaat van TomTom? Andere merken hebben helaas, helaas nog niet die gebruikskenmerken die ik nodig heb. Maar anders, zodra ...
De problemen in de besturingssoftware worden zodoende de problemen van de gebruiker en dat frustreert op den duur enorm!
Een te klein intern geheugen is uitgesloten van de garantie.
Weken zonder flitswaarschuwingen: kan kostbaar zijn. Dat is toch een verkoopargument?
Stembegeleiding die wegvalt en niet meer is te herstellen op een eenvoudige / gebruiksvriendelijke manier.
Verdwijnen van praktische hulpjes: een waarschuwing als je (in onbekend gebied) bij een spoorwegovergang komt. Geen indicatie meer van het geografische noorden (dat is mij echt handig gebleken een aantal malen). Hun reactie: "Tja een onderzoek gaf aan dat te weinig gebruikers dat interessant vonden." Nou-en? Je gebruikt toch ook niet alle mogelijkheden van je smartphone? Maar diegene die het wel handig vindt of echt nodig heeft, dan is er in ieder geval in voorzien.
Het staat of valt allemaal met het respect waarmee men de klant/gebruiker tegemoet treedt. De huidige methode van: "onze fouten moet u zelf oplossen" is in feite een belediging.
Ik hoop dat men, zeker met apparatuur die in verbinding staat met hun servers (SIM card ingebouwd; levert hen ook al verkoopbare info op!) er eindelijk eens toe overgaat om problemen buiten de gebruiker om zelf aan te pakken.

Pluspunten

• Vormgeving
  • SIM card

Minpunten

• Besturingssoftware
  • Oplossing van problemen

WJ 13-08-2016

Nog even vergeten te vermelden bij de GO5100: het kiezen van de soort route die je wil rijden zoals Snelste, Kortste, Eco en Mijd de snelweg.
Dat is niet mogelijk vlak voor of na het bepalen van de bestemming maar vele schermen verderop en dat is wel heel erg onhandig.

WJ 13-08-2016

Oh-jee: nog iets.
Als je het contact van de auto uitschakelt, dan gaat de GO5100 in slaapstand of je kunt kiezen om hem aan te laten staan.
Maar als de auto wat langer stilstaat lijkt mij dat niet best voor de acculading van de GO5100!*
Beter zou zijn om dan ook te kunnen kiezen voor uitschakelen.
Een voorkeursreactie bij het uitschakelen van het contact zou eigenlijk ook beter via Instellingen kunnen worden ingevoerd.
* de accu wordt blijkbaar weinig bijgeladen tijdens het gebruik (viel een paar keer uit terwijl hij verbonden was met het 12Volt systeem van de auto) vanwege de vele functies die worden uitgevoerd. Een snellader van minstens 2,1 Ampère wordt aangeraden, maar dat staat niet vermeld in de handleiding op pag. 12 onderaan.

WJ 18-08-2016

En jawel: nog even iets:
Als je in het daartoe beschikbare menu probeert aan te geven dat de GO5100 een te hoge maximum snelheid op het scherm toont, lukt dat niet en blijft de verkeerde hoge snelheid ter plekke in beeld.
Niet leuk als iemand daar ooit een boete door oploopt.

RO 21-08-2016

"En jawel: nog even iets:
Niet leuk als iemand daar ooit een boete door oploopt"

Even een kaart correctie uitvoeren dat de maximum snelheid te hoog is. En te hard rijden is nog altijd de verantwoordelijkheid van de bestuurder en niet van TomTom men kan ook op de borden kijken ipv blind te staren op een TomTom.

De klachten die u omschrijft herken ik niet, alleen is onze oude TomTom defect geraakt en kan niet meer gerepareerd worden. TomTom heeft dit netjes opgelost en ben dan zeer te spreken over de klantenservice ook vanwege het respect en vriendelijkheid waarmee men mij te woord heeft gestaan.

WJ 22-08-2016

U mag dan zeker van geluk spreken,
al die ervaringen, met meerdere exemplaren, die ik hierboven heb weergegeven zijn helaas mijn reële ervaringen en doen mij na al die tijd er van uitgaan dat er wel degelijk iets aan de hand moet zijn met de producten en de werkmethode van de supportafdeling van TomTom.

Adri 29-05-2016

Kaart met veel fouten.

Geschreven voor: TomTom GO 5100

Mijn huis wordt verkeerd vermeld, het is niet in een oneven straat, maar in de even straat, dit kan levens gevaarlijke situaties opleveren.

martijn75 13-07-2016

Bedankt voor de uitgebreide review ;-) Alle kaarten zijn wel up-to-date?

Amazingu 27-07-2016

Kaartcorrectie doorgeven....

Henkrik 16-05-2016

Supernavigatie

Geschreven voor: TomTom GO 5100

Mijn oude Garmin ingeruild via "rentepunten van de ING". Totaal 210 euro kwijt met veel extra's zoals een thuislader en een dashbord bevestiging. Wat een heerlijk apparaat. Thuis op de computer je bestemming intikken. In de auto (na een paar minuten) synchroniseert de GO met de computer en wordt je reisbestemming er op gezet. Gratis updates van kaarten, flitsers en verkeer. Snel en naukeurig. Spraakbesturing gaat prima. Je kan kiezen uit meerdere stemmen. De standaardstem is voor mij prima. Ik kijk uit naar de werking in het buitenland. Als je het adres niet precies weet kan je op het beeldscherm aantikken waar je heen wilt.