Garmin nüvi 2599LMT-D

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Garmin nüvi 2599LMT-D op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,5

Nevel 09-08-2018

Garmin nuv 2599

Geschreven voor: Garmin nüvi 2599LMT-D

Wij hebben altijd een Tom Tom gehad maar vanwege diefstal uit de auto moesten woj 1 dag voor de vakantie vorig jaar een nieuw navigatie systeem. We zijn zo dom geweest deze garmin aan te schaffen. Wat is het probleem: als wij invoeren dat we van A naar B willen over de snelweg dan wil deze garmin zo snel mogelijk van de snelweg af. Voeren we in: snelweg vermijden dan gaat hij toch nog over de snelweg. Naast de garmin hebben we een tweede hands tomtom aangeschaft met oude kaarten dus geen updates en dan nog vind tomtom een betere route. Neem b.v. duitsland. Als je daar met een camper rekening moet houden met milieuzones.stuurt tomtom je zo lang mogelijk over de autobaan. Garmin niet die wil de eerste de beste afslag eraf om binnendoor door alle milieuzonrs heen terwijl dat dus niet nodig is. Oh ja milieuzones staat op vermijden maar nee hoor. Niet kopen dus zonde van je geld

Minpunten

• Geeft geen giede routes
  • Laat je vaak onnodige km maken

Martien 21-10-2016

Miskoop

Geschreven voor: Garmin nüvi 2599LMT-D

Na altijd een TomTom gehad te hebben heb ik mij bij de Mediamarkt laten verleiden om deze Garmin te kopen. Leuk helder beeld in de winkel.
Nu na een paar dagen in bezit kom ik erachter dat het weggegooid geld is, 175 euro jammer.
Na een paar dagen in de auto lijkt beeld nu meer op een kermis. Je krijgt niet de km die je nog moet rijen of hoelang in beeld. Mis diverse leuke features van de TomTom.
Aparte kabel voor de auto en PC. Dus geen gemakkelijke kabel met UBS. UBS kabel voor op PC werkt niet op UBS oplader van mijn reader etc
Ik zou dit product nooit meer kopen. Geen fijne navi als je TomTom gewend bent.
Ps Ik werk niet bij TomTom, maar ik moet dit effe van mijn hart, wat een miskoop.

Despereaux 18-04-2016

wanproduct

Geschreven voor: Garmin nüvi 2599LMT-D

wil je vooroorlogse kaarten? wil je updates (LMT-D) die absoluut niet werken? na 24uur 46% en geblokkeerd ondanks supersnel internet!! wil je rotondes die er niet zijn? wil je een scherm dat bij zonlicht onleesbaar is? conclusie: een volledig waardeloos apparaat en gezien de prijs een wanproduct dat absoluut niet te updaten is! mijn eerste en absoluut laatste Garmin!

Toontje44 28-03-2016

Slecht product

Geschreven voor: Garmin nüvi 2599LMT-D

In 2015 gekocht maar flitspalen die 10 jaar geleden zijn opgeheven staan er nog in en de snelheid is nog verkeerd ook.
Op de snelweg geeft max 130 aan maar ook een waarschuwing max 120 en dat op gewoon 130 km/uur weggedeelte.
Plaatje met afslag mooi op het scherm maar is niet de eerst volgende afslag maar die daarna ERG slordig.
Diverse keren aan de computer gehangen maar geen resultaat.
Is dus een ERG SLECHT ding niet kopen dus.

Hoge Noorden 17-11-2015
Geschreven voor: Garmin nüvi 2599LMT-D

Na een vijftal jaren Navigon, met belachelijk dure updates, werd het tijd voor wat nieuws. In eerste instantie had ik een Tomtom in mijn hoofd, maar aan alle modellen kleefden nadelen. Vooral de traagheid van opstarten en het vinden van de route stond mij tegen. De verkoper in de winkel wist mij ervan te overtuigen dat deze Garmin veel sneller is. Dat klopt, de 2599 start snel op en je kunt vrijwel meteen wegrijden. Maar al gauw ondervond ik ook diverse manco's. De uitspraak van de straatnamen is af en toe belabberd. Je kunt dan absoluut niet verstaan wat er gezegd wordt, of de klemtoon ligt totaal verkeerd. Uitzetten dus. Tijdens mijn eerste route, naar huis, ging het meteen mis: Ik werd verzocht ergens rechtsaf te slaan, terwijl er zich helemaal geen afslag bevond.
In volgende ritten bemerkte ik dat de Garmin soms erg vreemde routes neemt om ergens te komen. Hij wilde me maar van de snelweg hebben. Nu kun je instellen of je een 'snellere' route wilt of een 'kortere', maar het resultaat bleef hetzelfde: van de hoofdweg af om binnendoor ergens te komen.
Als je afwijkt van de route die het apparaat in z'n geheugen heeft, blijft ie eerst een tijd proberen je weer op die weg terug te krijgen, terwijl ik juist afweek, omdat ik er niet langs kon.
Op het duidelijk leesbare scherm kun je zien wat de aankomsttijd is, òf wat de resterende aantal kilometers zijn, maar niet beide tegelijk. Dat is erg irritant. Zeker omdat er wel een (overbodig) metertje zit, dat je huidige snelheid aangeeft en dat je niet kunt wijzigen. Mijn snelheid zie ik namelijk ook al loei groot, in het dashboard van mijn auto. Gedurende de rit gaat het verder prima, de afslagen worden mooi weergegeven en je ziet steeds hoe hard je mag rijden. Eigenlijk is alleen de schermstand: 3d bruikbaar. Bij de stand 'Noord Boven' kijk je heel ongelukkig, omdat je dan niet meer recht vooruit rijdt, maar scheef. De andere stand 'Koers Boven' levert je het beeld op z'n kop. Als je de kaart detail op 'laag' zet en je moet onverwachts van de hoofdweg af, rij je in het luchtledige. Ook geen optie dus!
De Spraakopdracht functie werkt prachtig, alleen moet je de boodschap soms behoorlijk hard herhalen voordat er reactie komt. Maar het blijft een genot om het apparaat te kunnen bedienen, zonder je handen van het stuur te hoeven halen.
Live time updates van de kaarten is mooi, ik heb binnen een paar maanden al drie updates gedaan, maar bepaalde nieuwe wegen die ik al die tijd al berijd, herkend de Garmin nog steeds niet.
Vreemd is dat de 2599 LMT-D, toch niet de goedkoopste, zonder beschermhoesje geleverd wordt. Ook een thuislader ontbreekt, maar de meeste zullen toch wel een verloop stekkertje in huis hebben van de smartphone. Met de verkeersinformatie en de bluetooth verbinding heb ik nog geen ervaring, maar het is mooi dat dit mogelijk is. Ik hoop dat een aantal zaken in toekomstige updates verbeterd zullen worden en dan denk ik dat ik mijn weg wel zal vinden met dit navigatie systeem.

Despereaux 19-04-2016

en na 24 uur op 41% en geblokkeerd ook nog, ondanks supersnel internet!

Despereaux 27-12-2015

maar adviseert u aankoop wel of niet?

havdveen 14-01-2016

Als ik de Navi aansluit op de sigarettenaansteker en ik start de auto. Gaat de navi dan automatisch aan en als ik de auto uit doe, gaat de navi dan automatisch uit ?

Despereaux 15-04-2016

maar duurt een kaart update ook zo lang? na 8 uur op 19%, super slecht toch?!

Hoge Noorden 29-12-2015

Als u mijn bezwaren over het apparaat overkomelijk vind, dan wel.

Gebruiker-uit Twente 27-09-2015
Geschreven voor: Garmin nüvi 2599LMT-D

Ik heb altijd een Tomtom gehad. Maar zijn toch overgestapt. Digitale tmc ingebouwd zonder je mobiel te gebruiken.
Dubbel navigatie in het scherm bij kruisingen op de snelweg. Links van het beeld de route en rechts de rijbaan begeleiding.
Navigatie is snel en eenvoudig in gebruik.