TomTom Start 50

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de TomTom Start 50 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

4,3

Martin 04-03-2020

Tomtom 50

Geschreven voor: TomTom Start 50

Mijn tomtom 50 start sedert updates te doen zijn er enkele kaarten verdwenen.nochtans de doos staan ze er allemaal op maar er zijn er weg.ne heb ik alleen de keuze west of oost europa,en service tomtom niet te bereiken.de batterij is los ook niets meer allen via lader

Minpunten

• Tomtom niet service niet bereikbaar
  • Aankopen geen probleem maar helpen?

Robbert 05-08-2017

slechte accuduur

Geschreven voor: TomTom Start 50

Laad niet meer op, kabels zijn goed, dus daar licht het niet aan.
Groot scherm, alleen geen snelle gps verbinding , reageert slecht bij weg verandering is mijn ervaring.

Pluspunten

• Groot scherm

Minpunten

• slechte accu duur
  • gee snelle GPS verbinding, bij wegverandering.

Evert 04-08-2016

Wat een afgang

Geschreven voor: TomTom Start 50

Na TomTom One tijd voor een groter scherm. Beter afleesbaar. Hoop je dan. Het viel meteen al op dat de bijrijder het scherm niet kon aflezen. Voor de bestuurder viel het ook niet mee. Vooral niet met zon. Instellingen gecontroleerd verbeterde niks. Contact met TomTom opgenomen. Antwoord: "het apparaat werkt zoals het hoort. Vanwege milieu eisen is er een type accu ingezet die de schermbeveiliging inschakelt als de stroombron is aangesloten. Duurdere types hebben dat niet". Hoezo? denk ik dan, gelden daar de milieu-eisen niet? Inderdaad zonder spanningsbron werd het beeld beter. Maar das niet handig. Ik stelde voor tegen bijbetaling een TomTom te kopen waar je wel veilig mee kunt rijden. Immers dat getuur op een slecht leesbare TomTom draagt niet bij aan veiliger verkeer. Dat kon niet. Ik had de TomTom 50. Bij de ANWB in de aanbieding gekocht, van €220 voor €135, achteraf al een aanwijzing dat het echt niet goed was. Ruilen bijANWB kon alleen als ik de doos nog had. Tja die zat al bij het oude papier. Alles bij elkaar vind ik de rol van TomTom en ANWB slecht. Immers beiden vestigen de aandacht op veiligheid in het verkeer. Producten als dit bereiken het tegendeel. Zou niet gemaakt en al helemaal niet verkocht moeten worden. Echt een afgang.

Robbert 22-04-2016

Waardeloos product

Geschreven voor: TomTom START 50

Ik heb een tomtom start 50, heeft hem 2 half maanden en is tijdens het rijden uitgevallen. Ik heb het geprobeerd om het weer in te schakelen. Ging helemaal niet meer aan, alles bleef op zwart. Thuis op de lader geplaats( twee uur lang), doet nog steeds niets, bleef op zwart.
Waardeloos product! kan wel weer naar de afval.

pjer 22-05-2016

Ik heb er ook één. Stroom steeds op, zelfs als de TT. vol geladen is en uit.
Onbetrouwbaar en bovendien ouderwetse USB 2.0!!

jafrako 18-04-2015
Geschreven voor: TomTom START 50

De afloop van het dure kaartabbonnement van m'n TomTom Home 3rd edition was de gelegenheid een nieuwe met eeuwige kaartupdates aan te schaffen.
Het uitpakken was teleurstellend. Op het lichte plastic doosje is an sich niets aan te merken maar het voelt goedkoop aan.
De zuignap met draaiknop daarentegen werkt veel beter dan de oude.
Bij bevestiging op het dashboard komt de TomTom op z'n kop te staan maar dat moet omgedraaid kunnen worden. Behalve een uiterst summier vodje papier met Quickstart erop zat er geen handleiding bij en ook van internet werd ik niet wijzer. Tenslotte toch maar aan de achterzijde iets dat op een muurvast zittend iets dat op een knop leek op het risico van fatale vernieling met grof geweld ingedrukt en jawel hoor, de TomTom kwam los van z'n sokkel. An sich een fraaie constructie als die soepel zou werken. Het is gewoon een staaf met vergrendelnok die door de TomTom schuift. Gelukkig is die staaf zo hoog dat de TomTom goed blijft staan als je hem niet helemaal tot beneden schuift want dan krijg je hem er weer niet vanaf. Heel verhaal maar misschien is iemand er mee geholpen.
Er moet flink op het scherm getikt worden om iets van de Start50 gedaan te krijgen.
De rijstrooksignalering is duidelijk winst en levenslang gratis kaart updates is een heel gemak vergeleken bij m'n vorige.
Een minpuntje vind ik dat de route prominent is aangegeven maar de niet terzake zijnde zijstraten soms dunne zwarte lijntjes. Laatst herkende ik de situatie niet want links een zijstraat die ik niet op het scherm zag tot ik begreep dat dat het dunne zwarte lijntje was.
Maar m'n grootste bezwaar vind ik toch wel het bedieningsgemak. Never change a winning horse en ik begrijp dat dwangmatige veranderen om het veranderen niet. Zagen de schermen van de Home edition er ouderwets uit uit? Bij deze is de achtergrond zwart en de iconen zijn klein en zien er goedkoop. Wel eens zonder arm- of polssteun met je wijsvinger recht vooruit tijdens het rijden iets op een schermpje proberen te raken?
Nog erger is de menu opzet als zodanig. Ik zie er geen logica in en het vereist een studie om functies te vinden. Natuurlijk, na een paar weken weet je het wel maar het had zoveel beter gekund.
Het is een beetje dubbel. Het is in een aantal opzichten een vooruitgang maar die sokkel en het menu is een bittere tegenvaller. Als ik kijk naar de snelheid waarmee de dingen in de digitale wereld vernieuwen dan had ik een veel beter apparaat verwacht na zes a zeven jaar.

jafrako 27-06-2016

Na inmiddels vele weken gebruik, hierbij een update van mijn review. De verbeteringen en nieuwigheden waar ik blij mee ben heb ik in mijn eerdere review al beschreven Het probleem met de sokkel waar het ding alleen met geweld af te halen is heb ik opgelost door de vergrendelnokjes gewoon weg te vijlen. De staaf is zo hoog dat het apparaat er nooit naar boven vanaf zal schuiven. Werkt nu dus beter dan voorheen.

MAAR:
het aanraakscherm begint me steeds meer te storen want je moet hem hard raken wil je resultaten zien. Het zwarte menu blijft een crime maar het bedieningsgemak brengt me soms tot razernij. Er is geen begin van logica, de terminologie is kennelijk Jip en Janneke bedoeld maar er is geen sprake van enige vorm van intuïtiviteit. Als je dus na veel gemartel een functie hebt ontdekt en gebruikt dan ben je hem geheid de volgende keer weer vergeten en begint het zoeken opnieuw.

Vanavond heb ik geprobeerd een recent bezocht adres uit te breiden met een huisnummer en de naam van de bewoner om die dan toe te voegen aan de Favorieten die bij dit type "Mijn Plaatsen" heet. Favorieten is natuurlijk beter en een vertrouwde kreet in de digitale wereld maar kom laten we voor de zoveelste keer een winning team eens vervangen door iets slechters want we moeten en zullen hoe dan ook iets veranderen dachten ze bij TomTom. Maar soit er valt mee te leven. Met die naam bedoel ik. Niet met het feit dat ik een uur bezig ben geweest om de procedure te vinden en uit te voeren. Of er een procedure is weet ik niet want ik heb zoveel geëxperimenteerd dat ik misschien die relatie heb gewist en geheel opnieuw heb ingevoerd.

Samenvattend:
Het kan zomaar gebeuren dat ik hem vandaag of morgen alsnog in een aanval van razernij met een bijl ritueel aan barrels sla. TomTom waar ik in het verleden zo'n hoge pet van op had adviseer ik er in het vervolg een gezinspak Valium bij te leveren om na gebruik weer tot kalmte te komen en er een sticker op te plakken met het adres van de concurrentie.