TomTom GO 50

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 58 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de TomTom GO 50 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,9

G.Stoker 10-07-2019

Na 2 jaar defect.

Geschreven voor: TomTom GO 50

Goede mogelijkheden maar na 2 jaar kon telkens na enige tijd gebruik niets (geen nieuwe bestemming) meer ingetypt worden; waarschijnlijk omdat het scherm te warm wordt en begint te storen, dus ondeugdelijk apparaat. Geen redelijke compensatie (=1/2 aankoopprijs) gekregen van TomTom!
Ik koop geen TomTom meer.

Minpunten

• wegaanduiding blauw
  • kan niet tegen warmte

G.Stoker 02-01-2019

Sherm na 2,5 jaardefect

Geschreven voor: TomTom GO 50

Vanwege verouderde Tomtom nu deze gekocht. Deze heeft 2,5 jaar van de verwachte tenminste 5 jaar gefunctioneerd waarna het (warm geworden) scherm na korte tijd wild reageert op aanraken en dus een nieuwe bestemming niet meer kan worden ingevoerd. Gevraagde recht op compensatie (helft nieuwprijs voor een nieuwe) wegens gebleken ondeugdelijkheid, is door Tomtom niet toegewezen!

Minpunten

• onvoldoende nakoming verplichting
  • spraak-invoer slecht

joan 19-12-2017

updates

Geschreven voor: TomTom GO 50

Laatst een update gedraaid, moest wel eerst een micro SD kaart kopen want de eerste keer gaf hij aan niet genoeg geheugen te hebben. Lijkt nu wel of ik een kompleet andere TOM TOM heb, graphics iets beter, menu veel beter ( met het oude swipen verdwaalde hij nog wel eens) en ik verdwaal niet meer als ik onder het aquaduct van de A1 door rijd, moest daar eerst altijd een rotonde in weesp pakken om door te mogen

H Molenaar 26-09-2017

Mooi groot scherm. Prima montage mogelijkheden.

Geschreven voor: TomTom GO 50

Het was even wennen vergeleken met mijn vorige tomtom ,maar het gaat nu prima. wat ik bij de vorige veel beter vond was de rijbaan aanduiding. Er moet wel een extra geheugenkaart in want hij heeft zelf te weinig.

Pluspunten

• Groot scherm.
  • Duidelijk.

Minpunten

• Moet extra geheugenkaart in.
  • Rijbaanaanduiding kan veel beter.

joan 31-08-2017

updates en hitte

Geschreven voor: TomTom GO 50

pas een automatische update gedaan, de oude weg gehaalde rotonde op de bunschoterstraat staat er nog steeds als zodanig in en achter de voorruit met zon erop vind hij niet leuk zeker omdat hij met zijn zwarte body bloedheet word met zilverpapier tussen ruit en tom tom blijft scherm beter zijn lichtsterkte vasthouden

F.Korbijn 16-06-2017

Duidelijke weergave.

Geschreven voor: TomTom GO 50

Fijne snelle TomTom. Is vooral heel makkelijk in het gebruik. Simpele en overzichtelijke iconen. Wel even wennen aan het extra scherm aam de rechterzijde. Route blijft wel goed leesbaar. Wat minder uitgebreide mogelijkheden dan mijn vorige TomTom XXL.

Pluspunten

• Maakt snel verbinding met sateliet.
  • Herstelt ook snel een verandering in de route.

Minpunten

• Minder mogelijkheden dan de oude TomTom xxl.

tom 27-05-2017

groot scherm

Geschreven voor: TomTom GO 50

Wij hebben deze Tom Tom gekocht voor onze zoon die in een elektrische rolstoel zit, om hem zo de kans te geven om alleen van huis te gaan.Dus de Tom Tom op de fiets stand gezet. Al verschillende keren wezen oefen met hem, maar het valt tegen.het apparaat is toch meer gemaakt voor de auto, .b.v wanneer je verkeert rijdt zegt hij niets, maar veranderd de pijl.de accu gaat maar ongeveer 30 minuten mee, dus er moet een accu pakt bij,wanneer de zon schijnt is voor hem het apparaat niet te lezen, de fiets paden zijn slecht aangegeven, Hiervoor hebben we er een geprobeerd die alleen voor de fiets gemaakt is, maar die was veel te moeilijk voor hem. al met al helemaal gelukkig zijn we er niet mee. Maar we hebben niets beters kunnen vinden.

Pluspunten

• voor de auto goed

Minpunten

• in de zon slecht zichtbaar
  • fietspaden niet echt duidelijk
  • accu snel leeg

Update kaart 27-03-2017

Update kaart

Geschreven voor: TomTom GO 50

Goed product, maar wel fijn dat er een handleiding online staat. Die is soms wel nodig.
Op de laatste update stonden bij de A27 en A28 bij Utrecht verkeerde maximum snelheden.

Rob 06-03-2017

beperkte accuduur

Geschreven voor: TomTom GO 50

Wat de anderen schreven klopt wel. Invloed van zonlicht nog niet kunnen checken, maar lijkt mij realistisch. Batterij is snel leeg. Je moet constant de voedingskabel aangesloten hebben. Ik was op zoek naar een goedkoop apparaat ter vervanging van mijn inbouw navi en dat is gelukt. In zoverre voldoet het. Zou ik een hoofd navi zoeken, dan zou ik zeker voor een duurder exemplaar gekozen hebben. Zoek je een goedkope navi dan beveel ik deze wel aan,

Alfagsl 21-02-2017

Moeizame bediening

Geschreven voor: TomTom GO 50

Mijn oude tom tom was een touchscreen die het prima deed en toendertijd de eerste smartphone benaderde. Deze moet je heel goed mikken en moet je de paar knoppen die er zijn hard raken en er bijna op slaan. Juist nu iedereen gewend is aan lichte schermberoering van de smartphone. Een misser van TOM TOM

Pluspunten

• ALerter dan oudere modellen
  • Groter scherm
  • Kleine belangrijke verbeteringen
  • Eindelijk gratis kaartupdate

Minpunten

• Traag
  • Onduidelijk en ingewikkeld
  • Geen touchscreen zoals bij de oudere modellen
  • Klein geheugen

Wouter 31-01-2017

oude kaarten

Geschreven voor: TomTom GO 50

ik vond tomtom altijd een goede navigatie, tot ik vlak voor de kerst een nieuwe tomtom go kocht omdat de oude tomtom al een jaar of 5 was dus niet echt up to date,Kan ik er weer even tegen dacht ik, Fout gedacht, De nieuwe tomtom totaal niet upto
date nieuwe wegen kent hij niet ook niet als ze er al 2 jaar liggen. ben beter af met mijn oude tomtom.

Minpunten

• oude kaarten

Jack Hoogenboom 06-01-2017

Prima tevreden

Geschreven voor: TomTom GO 50

Tot nu toe prima tevreden over de TomTom GO 50 Traffic. Het menu is wat zoeken, had wel wat duidelijker gemogen. Ook de opslagcapaciteit is erg weinig, daarom gelijk een SD-kaart van 16 gb er bij geplaatst.(extra kosten) Updaten gaat nu goed en makkelijk.
Goed beeld, goed geluid. Hij brengt mij exact waar ik moet zijn.
Er had wel iets meer uitleg bij mogen zitten in de handleiding voor als je gaat starten.
Verder weinig problemen, maar dat had ik met de voorgangers (TomTom XL) ook niet.

Pluspunten

• Goed beeld
  • Goed geluid
  • Locatie vinden op postcode/spraak

Minpunten

• Weinig opslagcapaciteit voor een update
  • Uitleg van alles is te weinig

albert 09-04-2016

tomtom go 50

Geschreven voor: TomTom GO 50

Voldoet op zich prima,is alleen even wennen om naar de mogelijkheden te zoeken(had hiervoor een tom tom xlwaarvan ik de indeling beter vond)beeldscherm bij zonlicht ronduit slecht,een zonnekap is een must!anders is het niet af te lezen(vreemd dat tom tom hier geen assescoires voor heeft)updates gaat prima maar een micro sd kaart is nodig,intern geheugen anders snel vol.

Harold 14-05-2016

Het probleem is dat de mee geleverde adaptor maar 1.2A is, Als je een nieuwe koopt met min 2A is het opgelost. Trek de stekker maar eens uit de adaptor, je zult zien dat het scherm veel feller wordt.

ISB57 06-03-2016
Geschreven voor: TomTom GO 50

TOMTOM 50 is de opvolger van de vorige generatie. Helaas noodzakelijk vanwege overlijden voorganger. Belooft veel, tot heden alleen nog niet echt van alle opties kunnen profiteren. Instellen en gebruiken van alle functionaliteiten blijkbaar alleen voor whizzkids. Jammer. Waar handleiding tekortschiet maakt helpdesk veel goed: even zoeken hoe en waar te vinden maar als je ze hebt: prima werk, goede en vriendelijke hulp!!
voor het overige jammer dat niet gewerkt is aan beeldscherm dat beter bestand is tegen zonlicht. ideale plek is midden op dashbord maar .. juist valt de zon er dus in...
hopelijk kom ik nog eens een whizzkid tegen die het allemaal 'even' regelt.

Oldenzaalstraat 5 08-02-2016
Geschreven voor: TomTom GO 50

Deze Tom Tom besteld via anwb maar na drie dagen al weer retour gezonden. Gps werkte niet goed en kon naar verschillende keren te hebben geprobeerd route in te stellen wat ge woon niet lukte.

Bertje 59 04-02-2016
Geschreven voor: TomTom GO 50

Had hiervoor een TomTom XL. Deze was traag met opstarten en had weinig geheugen, maar werkte verder gemakkelijker dan TomTom GO 50. Helaas heeft het apparaat na 8 jaar de geest gegeven. Opstarten gaat nu sneller, maar menu en mogelijkheden vallen tegen.

GéWé 26-01-2016
Geschreven voor: TomTom GO 50

Menustructuur werk niet prettig. Een hele hoop functies maar lastig te vinden.
De weergave van de wegen is wel heel erg prettig.
Veel extra info af te lezen op het scherm, dit zit niet in de weg van de routeweergave.

davidfaiazza 10-12-2015
Geschreven voor: TomTom GO 50

Het lukt me niet om alle lpg stations te downloaden als nuttige besteming kon ik met de tomtom one wel weet iemand hoe dit moet. En verder beeld niet zo goed en jammer dat de Go50 niet carkit handfree onderteund is er zit toch ook bleutooth op vreemd. Stem ondersteuning ook niet al te best

PVP12 06-10-2015

WAARDELOOS apparaat!!!
Geeft zonder reden een omleiding, waarna je weer op de zelfde afslag van de weg terug komt waar je er eerder van af ging.
Gaf bij een file een heel andere route dan dat de Tomtom zelf voorstelde, terwijl ik akkoord ging met de voorgestelde omleiding.
Instel mogelijkheden zijn zeer beperkt.

Kortom: NIET AAN TE RADEN!!!

gerardsluijter 06-10-2015
Geschreven voor: TomTom GO 50

Het apparaat voldoet aan de verwachtingen die wij hadden. Heel erg goed is de updates. Wel is de beugel voor montage in de auto te zwak en zakt de TomTom steeds weg.

Barkada 17-09-2015
Geschreven voor: TomTom GO 50

Navigatie die doet wat het moet doen.
Groot nadeel is de helderheid van het scherm. Bij maximale ingestelde helderheid is het scherm bij zonnig weer slecht af te lezen.
Als ik dit vooraf had geweten had ik 'm laten liggen.

Antonius66 16-09-2015
Geschreven voor: TomTom GO 50

Het apparaat voldoet prima. Het is alleen jammer dat er geen fellere kleuren beschikbaar zijn. Als de zon schijnt is het scherm bijna niet te lezen. Staat bij mij op en beanbag, wat zeer goed bevalt.

Gismo1996 13-09-2015
Geschreven voor: TomTom GO 50

Alles volgens het TomTom boekje gedaan dus klaar voor de vakantie in Ierland maar helaas toen deed de gloednieuwe TomTom het niet. Maakte wel het "ik ben aan" geluid maar geen beeld. Het ding deed het niet dus wegenkaart gekocht en onze vakantie op de ouderwetse manier vervolgd. Heel jammer dat je 'm koopt voor de vakantie en het ding het dan niet doet! Kortom: RETOUR AFZENDER!!

jacquesroeland 27-08-2015
Geschreven voor: TomTom GO 50

Prima navigatiesysteem. Je kan hem ophangen aan de voorruit, of de houder aan de tot tom omzetten, zodat hij op het dashboard kan staan (met bijgeleverd plastic plakrondje) Uploaden via MyDrive-Connect werkt prima. Klein nadeel: Je moet al snel een micro SD kaart in je tom tom zetten voor de nieuwe uploads, omdat je Tom Tom zelf te weinig opslagcapaciteit heeft.

arno handels 31-08-2015

Graag had ik van u geweten welke micro sd kaart functioneert? Mijn scandisk 32GB fubtioneert niet, herkent de kaart niet en dit ligt aan de kaart volgends Tomtom

jacquesroeland 02-09-2015

Ik heb een micro SDHC kaart van 16 gig van Samsung bij de Action geplaatst en deze is herkend door mijn Tom Tom en geformatteerd. belangrijk is dat het een (Micro Secure Digital High Capacity) kaart is!

Cornelis C 21-08-2015
Geschreven voor: TomTom GO 50

Sinds kort eigenaar van de GO 50 omdat ik geen zin had in de dure updates voor mijn oude TomTom. Toestel bevalt goed maar de stembesturing is een lachertje. Werkt gewoon niet. Tijdens vakantie in Frankrijk werden flitsers redelijk exact aangegeven. Sommige veranderingen zitten te diep in het systeem b.v. wisselen tussen kortste en snelste routes. Teveel handelingen zijn dan nodig. Mogelijkheden kleuren te veranderen veel te beperkt. Wel functioneert het toestel snel na het inschakelen en het downloaden van de updates verliep goed.