Garmin Nuvi 3598 LMT-D - Reviews

Tmc

3,2

brutus31 22-08-2015 Product jaar of meer in bezit

2,5
De 3598 LTM-D is een mooie apparaat om te zien, als je geen tranen in je ogen hebt en weer terugverlangd naar Tomtom.

Als jaren lang Tomtom gebruiker ben ik gezwicht voor het model en de DAB+ functie.
Ik vind de vormgeving echt prachtig en ik had best een hoge pet op van Garmin, met daarnaast de DAB+ filemeldingen, na lang twijfelen overgestapt op de 3598 LTM-D.

Volgens de DAB+ filemeldingen krijg je vaak geen files door of veel te laat. Het DAB+ werkt slecht.

Ik rijd soms over wegen waar je je van af vraagt wat doe ik hier.
Ook de routes zijn slecht.

Op de site van Garmin Nederland is de 3598 LTM-D niet te vinden en dat is logisch, want zelf zijn ze niet zo trots op dit apparaat.

Absolute afrader.

herrebrug74 28-02-2015 Product paar dagen in bezit

1,5
Had ik deze recenties hier maar eerder gelezen. De gekozen routes zijn slaan nergens op. Kiest de meest onlogische routes, toestel haperd en valt uit. Weekendje weg met trots het nieuwe toestel maar kom over al behalve waar ik zijn wil. Gaat linea recta retour

rmetelen 24-12-2014 Product half jaar in bezit

Op verzoek van Kieskeurig een update op mijn eerdere review. Inmiddels is het apparaat vervangen door een (zou aan het apparaat zelf leggen) echter exact dezelfde problemen. Van alle updates voorzien maar, zeker in het buitenland, volstrekt onbruikbaar. Neemt verkeerde afslagen, rijdt continue over de meest onmogelijke binnen wegen, verkeerde afslagen en zit regelmatig kilometers naast de gewenste bestemming. Is dusdanig traag dat je de afslag inmiddels ruim voorbij bent. Valt daarnaast regelmatig spontaan uit of schakelt spontaan van dag naar nachtstand waardoor het onleesbaar wordt. De verkeersinformatie? Welke verkeersinformatie? etc, etc. Ook dit exemplaar gaat retour en hopelijk nu wel mijn geld terug.

fujacobs 03-12-2014 Product kwartaal in bezit

1,8
De vorige reacties moeten van het Garmin promotieteam zijn. De overige reacties zijn zeer herkenbaar. Wat een baggerapparaat. Werkelijk niets werkt naar behoren. De routes zijn werkelijk onnavolgbaar en traaaaaag, traaaag traaaaaag. Update verhelpen dit echt niet. heb inmiddels via Mediamarkt een nieuwe gekregen maar met exact dezelfde problemen. Deze geven overigens ook aan dat er erg veel problemen zijn met dit toestel.

acrucifix2 06-10-2014 Product paar dagen in bezit

Heb sinds enige dagen deze Garmin in bezit en ben er erg blij mee. Ik heb 'm in 't weekeinde intensief gebruikt en niets van de problemen ervaren die in de andere reviews worden vermeld. Zojuist even getest of de Garmin problemen heeft met 't berekenen van 'n route van 2200 km (van Gemert naar Lissabon). Niet dus! Binnen 1 minuut werd de route berekend. Ik heb wel de laatste updates geïnstalleerd. Dat is sowieso aan te raden en verder kun je heel erg veel instellen, dus daarmee is 'n fout ook zo gemaakt. Wellicht verklaart dat de slechte ervaringen van de overige gebruikers.
Verder werkt Bluetooth perfect en ook de spraakherkenning vind ik super. Geen gefriemel meer onder 't rijden. Wel moet je soms de spraakopdracht herhalen, vooral bij hogere snelheden, maar dat valt te verwachten als 't omgevingsgeluid toeneemt.
Kortom, duur maar waar voor je geld! Superapparaat.

duko74 05-10-2014 Product paar dagen in bezit

vreemd, al die negatieve reviews. ik heb hem gekocht als vervanging voor de tomtom go 5000, wat een waardeloos apparaat was (instructies pas 100 meter na de kruising, stembediening deed het niet, onvoorstelbaar trage routeberekening, etc etc etc). ik ben als een kind zo blij met deze nuvi: alles doet wat het moet doen, hij rekent snel (een route van 1400 kilometer binnen een minuut) en hij ziet er mooi uit. enige minpuntje is de wel erg forse voedingskabel en de antenne voor de verkeersinformatie, die had ik liever in het apparaat geïntegreerd gezien.

poekeltje 09-09-2014 Product kwartaal in bezit

5,4
Langere routes , meer dan ca. 1200 km onmogelijk. Kan de processor echt niet aan. Ga regematig naar zuid Portugal. Komt dan tot ca. 50%. Meldt dan, route berekening niet mogelijk. Mooi apparaat als het maar binnen de 1000 km blijft. Tweede ergernis is de beperkte geheugenruimte. Bij de update moet er echt een los kaartje worden geplaatst. A.u.b. de max. 8 gb. Anders is dit na de update ook vol.
Reactie garmin, route splitsen in bv. 4 delen. Maar hoe kom ik aan deze tussen punten. Juist, daarvoor is het toestel bestemd. Echte oplossing nog niet van garmin vernomen, ondanks vele telefoongesprekken. Dit terwijl andere veel goedkopere toestellen hiermee geen moeite mee hebben. Zelfs de oudere voorgaande toestellen niet. Graag ervaringen van andere met dit toestel en of garmin.

hstea 12-08-2014 Product maand in bezit

2,2
Erg slecht....ik heb zelden zo'n slecht apparaat meegemaakt. Garmin moet zich echt gaan schamen. Kaarten kloppen niet, instructies kloppen niet, raakt de weg kwijt....ja echt !! Loopt vast, raakt in een loop, neem volslagen onnavolgbare routes. Grote route in Europa mee gereden (4 landen), en kaarten gekocht onderweg, het is een onbetrouwbaar apparaat. Heel veel opties, maar de basis (navigeren en route bepalen) werkt niet eens naar behoren. Dat en hoe Garmin hier mee weg komt, is voor mij een raadsel.

uilkje 06-08-2014 Product maand in bezit

Na jarenlang TomTom gebruiker te zijn geweest, overgestapt naar Garmin 3598 nuvi LMT-D. Daar heb ik nog steeds spijt van.....
Jarenlang zonder problemen met de TomTom gereden die mij moeiteloos overal heen navigeerde.
De Garmin 3598 is een duur navigatiesysteem, dus dan verwacht ik een degelijk, snelwerkend product. Nee dus:

De Garmin is ten eerste veel te traag. Op de snelweg moet je bijvoorbeeld (zelf) kiezen tussen de afslag A of B. De Garmin is dusdanig traag dat hij pas de afslag meld als je die dus voorbij bent gereden. Vooral in het buitenland rijdt je daardoor regelmatig fout. Je hebt echt papieren autokaarten nodig als je met de Garmin op pad gaat.
Verder wordt je over de meeste bizarre wegen heen geleid. Dit betekent dan misschien op papier een snelle route, maar het zijn geen gangbare, snellere wegen. In het buitenland kom je dan op onmogelijke, (smalle) wegen die doodstil en stikdonker zijn. Zoals ik al zei heb ik dit probleem nooit gehad met de TomTOm.
Waardeloos!

TomL78 05-08-2014 Product kwartaal in bezit

Onvoorstelbaar slecht! Ik kan werkelijk niets positiefs verzinnen over dit toestel. Is veel te traag (aanwijzingen komen regelmatig 200 meter NA de afslag), loopt regelmatig vast, route kaart is onduidelijk, Bluetooth valt regelmatig uit, verkeersinformatie klopt niet of komt stom weg niet binnen, etc, etc. Vooral tijdens mijn vakantie in Frankrijk klopt er niets van de gekozen routes. Deze verlopen via de meest onmogelijke binnen wegen. Voor een toestel van deze prijs kan dit echt niet. Het ergste is dat Garmin ontkent dat er problemen zijn met dit toestel dit terwijl er op verschillende fora op Internet heel andere verhalen staan. Weggegooid geld dus. De eerlijkheid gebied dat het toestel er mooi uitziet (daarom gekocht) en geluid en beeld goed zijn. Maar ik gun Garmin stomweg de punten niet.

rmetelen 29-07-2014 Product maand in bezit

Waardeloos. Slechtste navigatiesyteen ooit. Navigeert over zeer onlogische en zelfs over doodlopende wegen. Is te traag voor de volgende aanwijzing. Geeft afslagen te laag aan. Valt regelmatig uit. Schakeld spontaan tussen dag en nachtmodus. Zoominstellingen worden niet opgeslagen. Bluetooth doet het vaker niet dan wel. Laatst rit door binnen wegen van Spanje moeten maken van ruim 1,5 uur. Met de juiste afslag had dit in 5 minuten gekent. Hierdoor onnodig veel kosten gemaakt en tijd verspilt. En zo kan ik nog wel even doorgaan. Ondersteuning door Garmin? Vergeet het maar. Voor veel minder geld zijn er systemen te koop die gewoon doen wat ze moeten doen. Inmiddels van verschillende mensen begrepen dat ik niet de enige ben. Spijt, spijt, spijt