TomTom Via LIVE 120 - Europe

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 19 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de TomTom Via LIVE 120 - Europe op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,2

Tjalle1 20-10-2012
Geschreven voor: TomTom Via LIVE 120 - Europe

upgraden waardeloos, navigatiesignaal zoeken duurt erg lang, batterij zéér slecht. Dus als je rit een half uurtje duurt zal niet lukken zonder de stroomdraad aan te sluiten. wegenkaart beweegt niet tijdens het rijden, etc etc etc. Ik heb deze tom tom meer dan een jaar en heb spijt van mijn aankoop.

patventura 26-07-2012
Geschreven voor: TomTom Via LIVE 120 - Europe

Alweer problemen met upgraden en nu helpt zelfs het direct aansluiten op internet (dus niet via wifi) niet meer. Ik ben het echt zat met TomTom. Via wifi downloaden en internetten is thuis geen probleem. Upgraden van Ipad en zelfs windows is geen probleem. Met het netwerk is dus niets mis. Beetje vreemd van TomTom om dan te blijven volhouden dat er iets met mijn netwerk is, terwijl zij er gewoon voor moeten zorgen dat hun software zonder problemen geupgrade kan worden. Van een gemiddelde klant mag je niet verwachten dat ze weten hoe ze bv een firewall uitzetten e.d. Ik raad dit product dan ook af.

patventura 29-04-2012
Geschreven voor: TomTom Via LIVE 120 - Europe

Ik heb deze nu bijna een jaar in bezit en ik vind het een mooi apparaat. Goed geluid, helder beeld en veel mogelijkheden. Helaas loop ik nu wel tegen problemen aan bij het installeren van nieuwe kaarten. De TomTom support desk is met vele mogelijke oplossingen gekomen maar ik krijg nog steeds een foutmelding, waardoor ik 'm nu helemaal niet meer kan gebruiken. Wat dat betreft ben ik niet tevreden over de duurzaamheid. Gelukkig valt hij nog net binnen de jaar garantie en mogen ze 'm mooi repareren of een nieuwe leveren. Want een duur apparaat dat zo snel al kuren vertoond, daar wordt een mens niet vrolijk van.

Tjalle1 20-10-2012

Ik heb ook deze tomtom en ben gefrusteerd dat dit apparaat het nooit doet. Spijt van deze aankoop. Upgraden is een drama, bij routeplanning hoor je alleen maar de stem maar het beeldscherm laat geen straat zien. Het kreng zoekt alleen maar naar gps signaal, etc etc etc etc etc. En... als het upgraden is gelukt dan krijg ik binnen één à twee maanden wéér een melding dat de navigatie geupgrade moet worden. Jammer want het is een Nederlands product...

Fred1270 22-04-2012
Geschreven voor: TomTom Via LIVE 120 - Europe

Nog meer dan waardeloos apparaat, rijp voort de schroot. Net naar Tilburg geweest. Blij dat ik m'n iPhone bij met had want TomTom is nog steeds aan het zoeken naar bruikbaar gps-signaal (inmiddels al weer bijna thuis). Regelmatig updates uitgevoerd, maar heeft weinig effect. In plaats van gemak een stress apparaat. Een absolute afrader

Stricttempo 26-05-2012

Ik heb precies het zelfde meegemaakt! Van Rotterdam naar Tilburg ging goed maar voor de terugreis kon de TT geen bruikbaar GPS signaal vinden en nog steeds niet trouwens.

Steef 34 03-04-2012
Geschreven voor: TomTom Via LIVE 120 - Europe

Een waardeloos apparaat met veel functies maar het GPS signaal kan niet gevonden woorden ( bruikbaar gps signaal wordt gezocht maar niet meer gevonden)

Stefan Nelissen 05-04-2012

Er waren problemen met de TomTom, dus deze versie van TomTom ook.

Om het op te lossen lees dit: http://nl.support.tomtom.com/app/answers/detail/a_id/388/?locale=nl_NL

Stefan Nelissen 05-04-2012

Ter aanvulling; je moet je TomTom aansluiten via USB op je PC en laten zoeken naar updates en deze installeren (dat doet je TomTom automatsch zelf)

Daarna is je probleem verholpen!

Sander 123 27-02-2012
Geschreven voor: TomTom Via LIVE 120 - Europe

Na mijn Tomtom one v4 de Via live 120 gekocht. Mooi apparaatje, lekker groot scherm. Verder worden de satelieten snel gevonden, maar dat kan ook door het Live abbonnement komen, dus als je dat niet verlengt, ben ik wel benieuwd hoe snel dat gaat. Filemeldingen gaan perfect dat is echt heel fijn, maar ik weet niet of ik daar over een jaar wel 50 euro (per jaar) voor over zal hebben. Zuignap is super, er hoeft niet meer gelikt te worden en het zit als een huis. Nog wel even wat kritiek want de stemcontrole werk slecht, je moet heel hard schreeuwen en de TT zit er heel vaak naast. Ook bij handsfree bellen via de Bluetooth moet je keihard schreeuwen wil je een beetje verstaanbaar, zijn dus voor mij onbruikbaar. Verder is het geluid minder goed dan het geluid uit mijn oude TT, maar nog steeds wel goed verstaanbaar. Ondanks deze puntjes een superfijn apparaat en een grote voortuitgang t.o.v. de TT-one.

fam. hak 05-02-2012
Geschreven voor: TomTom Via LIVE 120 - Europe

Beslist geen update uitvoeren met dit apparaat.
Geeft nu melding "geen kaarten gevonden".
Belachelijk dat hij na een update niet meer te gebruiken is.
Gaat direct terug naar afzender.
Voor mij geen TomTom meer.

TangeM 17-10-2011
Geschreven voor: TomTom Via LIVE 120 - Europe

Ik heb de TT nu ruim drie maanden regelmatig gebruikt, ook tijdens de vakantie in Zweden. Ben nog steeds zeer tevreden over de TT. Er zijn wel een paar minpuntjes bijgekomen:
- De batterijduur is zo kort dat ik de TT vrijwel altijd aansluit op de adapter.
- Het volume is zeer slecht in te stellen, het is eigenlijk altijd te zacht of te hard. Dit komt omdat de schuifbalk onderin het scherm te snel weer verdwijnt.
Maar Google local search bevalt mij steeds beter, in Zweden heb ik er zeer vaak gebruik van gemaakt. Deze service ga ik zeker verlengen!
Ook HD traffic werkt goed, je krijgt van te voren netjes een overzicht van de files op de route.

marwille 23-07-2011
Geschreven voor: TomTom Via LIVE 120 - Europe

Hiervoor een Garmin Nuvi. Wat een groot verschil.
De TomTom vinden wij stukken beter. Het grootste voordeel is dat de route vele malen duidelijke worden aangegeven. Het systeem start sneller op. Ook Google is een toegevoegde waarde.

peet51 18-07-2011
Geschreven voor: TomTom Via LIVE 120 - Europe

Deze TomTom Via120 Live gekocht na uitgebreide vergelijkingen (reviews,tests)van Tom Tom met andere merken.Uiteindelijk voor de TomTom gegaan en geen seconde spijt.Alles werkt zo eenvoudig en gebruikersvriendelijk,De zuignap werkt voor mij perfekt.Ik heb een dashboardmontage schijfje voor 3,99 Euro gekocht bij halfords en daar mee de TomTom op mijn dashboard bevestigd,Muurvast via de zuignap! Het beeld van de TomTom draait mee als je hem omdraait superhandig bij bevestigen. Het Live gebeuren is echt heel goed, de verkeersinfo is zeer accuraat en word heel snel geupdate, mobile, vaste flitser, trajectcontrole wordt voor gewaarschuwd. Zoekfunctie via Google,heel handig.Eerste jaar is gratis maar ik denk nu al dat ik het zeker ga verlengen! Kaartupdate naar nieuwste versie via MY TomTom ging goed!. Alleen bij de eerste keer aansluiten gaf hij aan dat er geen update was. Je moet hem gewoon nogmaals 1 of 2 keer aansluiten via MyTomTom en daarna komt de update automatisch binnen en verloopt de installatie verder probleemloos. Satelieten worden snel gevonden, ook na tijdje niet gebruikt te zijn.Bestemmingen invoeren via inspreken werkt ook prima. Kortom ik ben zeer tevreden Een aanrader!

TangeM 28-06-2011
Geschreven voor: TomTom Via LIVE 120 - Europe

Apparaat net geïnstalleerd, en mijn eerste indruk is zeer positief.
Een aantal mogelijkheden gelijk even gecheckt:
- Live services doet het: op een traject dat ik regelmatig rijd werden actuele files weergegeven, en de licentie is inderdaad een jaar geldig.
- Bluetooth werkt prima: getest met een HTC telefoon en een Blackberry. Van beide was het telefoonboek binnen een paar seconden te gebruiken.
- Kaarten zijn up to date: bij vorige navigatiesystemen werd ons huisnummer steevast niet herkend, bij deze TomTom wel (plus nog een paar andere lokaties).
- De megeleverde zuignap heeft een veel betere constructie dan vorige systemen, d.w.z. precies stevig genoeg. Je hoeft niet als een idioot aan de huignap te trekken om hem los te krijgen.
- Ik kon redelijk vlot mijn weg vinden, zonder de handleiding.

Er zijn wel een paar kleine minpuntjes:
- Het updaten duurt erg lang en ging de eerste keer mis.
- Het duurt erg lang voordat het apparaat verbinding heeft gemaakt met de computer.

afb007 18-10-2011

Fijn dat hij je goed bevalt. Mij bevalt hij minder. Ik ben er recent mee naar Warschau gereden. 3 keer werd melding gemaakt van een file die er niet bleek te zijn in Duitsland. Later werd een snellere route voorgesteld. Daar ben ik toen maar niet in meegegaan. In Polen werden we van de hoofdweg afgeleid. Na ca. 2km zijn we maar gekeerd, want de weg bleek verderop onverhard. Mijn oude pda met tomtom gaf wel de juiste route. Verder wilde ik een reisplan invoeren, maar dat bleek niet meer te kunnen. Ook voor het toevoegen van LPG station was ik op mijn oude pda aangewezen. Ik was nogal teleurgesteld. Google search werkte overigens wel goed, maar daar alleen ga ik zeker geen abonnement nemen.

heehoo 29-05-2011
Geschreven voor: TomTom Via LIVE 120 - Europe

Bij het uitpakken zat er zo'n mooie sticker op het apparaat. Sticker eraf gehaald; bleven er hardnekkige lijmresten over. Dit was toch wel jammer, zo'n foute stickerkeuze. Terug naar de winkel gegaan omdat het scherm bleef plakken. Daar kregen ze het scherm uiteindelijk wel schoon.
Na het aansluiten op de pc kon de software niet worden gedownload, serverproblemen. Een dag later werkte het wel. Uiteindelijk MyTomTom geinstalleerd, en je kunt dan via de website de laatste firmware en kaart downloaden. In Internet Explorer 9 kon ik helaas geen account aanmaken. Ook blijft de pagina "Controleer op nieuwe items" lang leeg alvorens een melding komt dat er wel of geen items beschikbaar zijn. Tijdens het upgraden van de firmware stond er op het apparaat "Ontkoppel het apparaat niet". Vervolgens bleef 'ie hangen op 82% en kwam via MyTomTom terug dat er geen verbinding meer kon worden gemaakt. Na enige tijd wachten is het apparaat zelf opnieuw opgestart en begon het proces opnieuw. Uiteindelijk dus alles gelukt, maar dit geeft geen solide indruk helaas.

Janz 23-05-2011
Geschreven voor: TomTom Via LIVE 120 - Europe

Mijn 2e Tomtom. Hiervoor de TTG 700, miste echter de verkeersinformatie. Dit apparaat bevalt ook weer uitstekend. Stemgestuurd is een prima optie en ook de live services bevallen goed.
Over mytomtom en de Tomtom klantenservice ben ik veel minder te spreken. Er wordt bijvoorbeeld gesproken over een 90 dagen durende nieuwste kaartgarantie. Nou, vergeet het maar. Ondanks het feit dat er een nieuwe kaart werd uitgebracht, kon ik er geen gebruik van maken. Reden: ik zou de laatste kaartversie al hebben gedownload. Niet dus, maar probeer dat die lui maar een duidelijk te maken. Als je de site "jouwtomtom.nl" leest zie je dat er veel klachten zijn. Eenmaal gekocht, prima, daarna niet zeuren.

The Bosch 16-05-2011

10 mei 2011 gekocht.
Gebruik hem nu 4 dagen voor mijn werk (taxi).
Echt geweldig apparaat, vooral de stembesturing is voor mij een enorme uitkomst en het handsfree bellen werkt ook zeer goed bij mij.
In begin wel even moeite gehad met de aansluiting op de computer, maar dat bleek aan mijn internet security te liggen.
Ook geen problemen met de ruitbevestiging. zit zo vast als een huis
Een absolute aanwinst en zijn prijs zeer zeker waard.

helpat 06-01-2012

Beste Bosch,
Bent u nog steeds tevreden over de via live 120? Ik wil deze ook aanschaffen, en dit ook aangezien ik ga taxirijden. Ik hoop dat u contact met me opneemt.

ad 07-05-2011
Geschreven voor: TomTom Via LIVE 120 - Europe

Aanvankelijk wat problemen met opladen. Probleem is nu opgelost. Geweldig apparaat, veel nuttige mogelijkheden.
Ik vind de live toevoeging echt iets toevoegen.
Geweldig apparaat. Zijn geld zeker waard.

Otjo 31-10-2011

Hallo

ik lees in uw bericht dat u problemen hebt met opladen. Ik ervaar met hetzelfde apparaat iets soortgelijks. Kunt u mij vertellen wat u precies voor problemen had en hoe deze opgelost zijn?

Bij voorbaat dank
Arie

Le Coq71 27-03-2011
Geschreven voor: TomTom Via LIVE 120 - Europe

Heb de VIA 120 Live nu een maand in bezit en ben er erg tevreden over. Ik heb deze aangeschaft omdat ik een geintegreerde navigatie verhoudingsgewijs t.o.v het gebruik te duur vond.

Pluspunten:
- compact en makkelijk mee te nemen
- bevestiging met zuignap werkt goed (laat niet los)
- gebruiksvriendelijk (eenvoudiger menu)
- Live services werkt goed (zeer accuraat met file informatie)
- IQ routes (alternatieve route werkt goed)
- rijbaanaanduiding erg duidelijk
- kunnen toevoegen van POI's

Minpunten:
- geluidskwaliteit telefoneren (volume veel te laag waardoor ander moeilijk is te verstaan)
- bluetooth (verbinding en/of geluid valt steeds weg)
- kaart niet helemaal up-to-date (terwijl bepaalde lokaties al 2 jaar of meer bestaan)

afb007 18-10-2011

Mijn reactie met bellen via de tomtom 120 is ook niet positief: Ik kan de ander prima verstaan maar ik ben heel ver weg en niet te verstaan. Dit is ook niet in te stellen. Ik snap niet dat het zo slecht kan werken. Via de luidspreker op mijn telefoon werkt het zelfs beter. Dat kan toch nooit de bedoeling zijn. Ik gebruik overigens een android telefoon. Telefoonboek overnemen en verbinding werken wel goed.

TimR 10-03-2011
Geschreven voor: TomTom Via LIVE 120 - Europe

Ik heb de TomTom Via 120 LIVE nu meer dan een maand in gebruik als vervanger van mijn (kapotte) One XL HDT. Ik heb hem al uitvoerig kunnen testen, lees: dagelijks, en ik heb ze goed kunnen vergelijken.
Wat al opvalt is dat ie er erg strak uitziet met een vaste zuignap. Deze is van de VIA 120 erg goed. Geen last van schudden of van de ruit afvallen. Scherm met sensor om beeld om te draaien is ook erg handig. Beeld ziet er vele malen beter uit en ook het nieuwe menu is erg prettig. Hij is ook lekker snel met selecteren en route berekenen. I.c.m. LIVE service werkt alles echt prima! Zo min mogelijk file. Wat me erg tegenvalt is de luidspreker. Bij mijn oude stond ie op 70% en dat was echt hard, nu staat ie op 80% en dat is echt zacht. Dit is ook nadelig voor de telefoonfunctie. Je kan de ander bijna niet horen. De Bluetooth carkit functie werkt ook niet naar behoren vind ik. Hij verbreekt steeds de verbinding.
Over het algemeen ben ik erg blij met de Via 120 LIVE.

GPS gebruiker 05-02-2011
Geschreven voor: TomTom Via LIVE 120 - Europe

Al goed kunnen testen, een heel goed navigatie toestel, alles werkt prima tot hier toe. Nu nog wachten tot alle serviceses op my Tomtom in orde zijn. Voor de rest, een toppertje om te navigeren.

tomtomvia120 03-01-2011

ik heb de tomtom via 120 live al goed getest
een groot nadeel is dat je de route niet kan plannen op een routeplanner op de pc en door sturen naar je tomtom ,(je kan ook maar 1 via punt instellen op een route die je wil plannen). de route planner op de site van tomtom is niet echt handig voor aanpassingen .
voordelen
stem besturing werkt goed (beter dan ik had verwacht)leuke optie.
kleuren kan je veranderen.
live functie werkt correct.
je kan een eigen menu maken die met 1 knop oproepbaar is dit is wel handig.
weerbericht enz...
herbereken route gaat snel en vlot
nadelen
zie boven genoemde
er is maar 1 stem in het nederlands als je de stembesturing gebruikt.

all bij al wel blij mee als ze dat route plannen
probleem verhelpen .