TomTom Start 25 M Europe 45 - Reviews

Europa
Tmc

Marinus Verweij 22-11-2016 Product paar weken in bezit

Prima TomTom

Doet wat hij moet doen. Heeft een duidelijke stem aan boord. Het is makkelijk te installeren en het is makkelijk te bedienen

Pluspunten

• Groot scherm
  • Makkelijke bediening

Minpunten

• Nieuwe kaarten downloaden duurt lang

boertje 28-01-2016 Product half jaar in bezit

Al geruime tijd in mijn bezit en ik ben niet helemaal tevreden. Ook na updates kom ik toch regelmatig op wegen die er nog niet opstaan. Ook de flitsers en filemeldingen zijn niet altijd even goed. Betaal er toch extra voor.

Wankee Chan 28-08-2014 Product half jaar in bezit

Dit is mijn 1ste echte TomTom. Voorheen wel smartphones / PDA's gebruikt met TomTom software. Deze Start25 Europa met onbeperkt kaartupdates is een heel fijn apparaat. Geen problemen met updates en of bewerken van de kaarten met de computer.

Fijn is de grote beeldscherm + ingebouwde zuignap. De kabel die erbij wordt geleverd is lang genoeg. De accu is niet heel sterk, maar kan ritten van rond 1 uur goed aan. Opladen gaat snel, zeker met de (niet bijgeleverde) autosnellader. Zelf heb ik de reispakket erbij gekocht van E. 25,-. Je krijgt de autosnellader erbij met 2 USB ingangen + een beschermhoes van TomTom. Jammer dat TomTom standaard geen hoes meelevert.

Wanneer je het apparaat aanzet zie je snel waar je je bevindt. Dit geeft aan dat de moderne GPS techniek snel werkt en accuraat is. Het aanraakscherm is makkelijk te bedienen. Door de matte afwerking is het scherm goed beschermd tegen fel zonlicht en vieze vingers.

Het menu is overzichtelijk op z'n TomTom's. Ik ben niet anders gewend van hen. Alle opties zijn makkelijk te vinden. Adres invoeren en of favorieten opslaan gaat gemakkelijk. Enige nadeel van TomTom is dat je geen routes met meer dan 4 waypoints kan instellen. Zo kun je dus geen rondrit gedetailleerd uitplannen. Jammer, gemiste kans, waar andere merken wel op in spelen.

Tijdens het navigeren zijn de stemmen helder en zo nodig goed hard in te stellen. Hoewel de ingebouwde box soms kraakt door het harde stemgeluid, blijft de stem goed hoorbaar. Ga online om meer (gratis) stemmen te downloaden.

Wat handig is op deze versie is de rijbaanbegeleiding. Zo kun je op tijd zien welke rijbaan je moet nemen om goed op je plaats van bestemming aan te komen. Goede verbetering ten opzichte van de oudere TomTom's. Helaas zit hier meteen ook een minpunt in. De rijbaanbegeleiding laat weliswaar zien welke rijbanen je moet hebben, maar wanneer je een afslag moet hebben, blijft het beeld van de rijbaan te lang staan. Zo kan je de volgende aanwijzing missen. Dus TomTom wanneer je de rijbaanbegeleiding bij afslagen eerder doorlust naar de volgende aanwijzing (links, rechts of rechtdoor), dan is iedereen blij. Ik ben meermalen na een afslag genomen te hebben de verkeerde kant opgegaan, omdat ik niet weet of ik links of rechts moet gaan.

De TomTom Start25 heeft niet veel interne geheugen. Wanneer je meerdere malen je kaarten geüpdatet hebt, blijft er weinig ruimte over voor bijvoorbeeld extra stemmen. Dit is echter op te lossen door een Micro SD kaart, wat aan de achterzijde gestopt dient te worden bij de micro USB ingang van de TomTom. Even zoeken, maar dan zit het ook goed.

Dit apparaat is erg goed te noemen. Goed beeld, snelle GPS, uitgebreide opties voor geluid, beeld, menu, etc.. De prijs kwaliteitverhouding is ook goed te noemen. Plus de onbeperkte kaartupdates & gebruikersvriendelijke TomTom MyDrive Connect, maakt dat deze TomTom een van de beste navigatiesystemen is in zijn klasse. Een dikke 8!!

juwelvision 23-08-2014 Product paar dagen in bezit

Sircaspar 29-06-2014 Product paar dagen in bezit

al 2 dagen continu bezig om simpelweg de standaard kaarten te installeren. Nog steeds niet gelukt. Dat je als bedrijf dit durft te verkopen is om misselijk van te worden. Tomtom? Eens maar nooit weer.

A. Ooms 22 27-03-2014 Product paar dagen in bezit

7,6
Pas 1 week in huis, voldoet goed, installatie ging prima, na 2 fout meldingen ging het aanmelden op de PC goed (Windows 7) met elkaar een degelijk apparaat, wat jammer van het geluid dat is minimaal.

Pim62 15-12-2013 Product maand in bezit

Ik heb waarschijnlijk een zgn. maandag of vrijdag apparaat gekocht. Na het eerste gebruik,een week na aankoop, moest hij al terug naar Tomtom. het geluid was slecht en de stembegeleiding was niet te horen. Hij is gerepareerd, er is iets nieuws ingezet, maar het houdt nog niet over. Nu wil ik een nieuwe micro SD kaartje erin doen maar dat lukt niet, want hij houdt het kaartje niet vast geklemd. Dus hij moet weer terug. Ook valt steeds de gps verbinding uit.
Kortom, een waardeloos apparaat en dan is zelfs 139 euro duur betaald!

hendrikus 20-10-2013 Product paar weken in bezit

De Tom Tom bevalt mij prima. Het belangrijkste van een navigatie vind ik dat hij snel een signaal opvangt, de kaarten up to date zijn, en dat de display duidelijk is. Al deze dingen zijn prima bij deze Tom Tom. Enigszins jammer is het dat de kaart alleen landen in West Europa bevat, maar daar is de prijs dan ook naar. Standaard zit er ook geen actuele fileinformatie bij, en ik weet niet of dat wel kan, maar ik heb daar niet zo'n behoefte aan dus heb ik mij daar niet zo mee beziggehouden. Het geluid is wat minder dan van mijn oude Tom Tom 700, maar die was ook 4 keer zo duur en zeer groot. Het scherm heeft een fijne afmeting en is heel duidelijk, met de bean bag kan ik hem ook op mijn dashboard zetten wat ik ook heel prettig vind. Nog een minpuntje, ik mis het wel dat er niet aangegeven staat hoeveel kilometer het nog is tot het doel, wel wordt de verwachte aankomsttijd weergegeven.
Al met al, zeer tevreden en zeker waar voor zijn geld.

Marleendr 15-10-2013 Product maand in bezit

Wij hadden al een paar jaar een andere TOM TOM, maar omdat deze een lifetime kaartupdate had, hebben we deze TOMTOM start 25 gekocht en zijn hier heel tevreden over. Ook omdat hij heel Europe weergeeft en dit onze andere TOM TOM niet had.
Hebben hem nog niet zo lang, maar weet zeker dat dit een goede beslissing was om deze nieuwere aan te kopen.

Ghourba 15-10-2013 Product paar weken in bezit

hele goede gps,heel praktish mat die automatische update van kaarten,simpel in de behandeling.Klare beeld en heeft een duidelijke klank,echt aan aanrader !

Ludwig1974 15-10-2013 Product maand in bezit

in vergelijking met mijn oude tomtom, en het rommelen met smartphones, is dit wel een verademing. Prima gebruikersinterface, snelle GPS, kaartupdates gratis gedurende de leeftijd van het apparaat. MAAR: dit is slechts 4 jaar en voor flitspalensignaleringen betaal je extra. EN: een week nadat ik deze tomtom had aangeschaft, werd de nieuwe serie geintroduceerd...voor 50 euro meer had ik dan TOMTOM traffic gehad, inclusief de nieuwe hardware. Zuur.
Neemt niet weg, dat dit een prima apparaat is en binnenkort wel in de uitverkoopbakken van de groterodebordengigant zal liggen. Sla je slag!

Mouske1984 15-10-2013 Product paar weken in bezit

Superblij met onze tomtom. Geeft alles heel duidelijk en snel aan. Onmisbaar voor als we ergens naartoe gaan. En natuurlijk een pluspunt dat je gratis updates krijgt.

micky1970 15-10-2013 Product paar dagen in bezit

de standaard op je dashboard was wel uitzoeken hoe dat geïnstalleerd kon worden....
En het geluid is helemaal niets, de stem is niet te horen qua volume

Davevld 15-10-2013 Product paar weken in bezit

De tomtom werkt prima, niks op aan te merken.
Prijs / kwaliteit verhouding is zeer goed.
Het enige nadeel is dat het kabeltje een beetje raar uitkomt zodra je de tomtom op je dashboard zet ipv aan je ruit hangt.

Joihn 15-10-2013 Product paar weken in bezit

ik heb geen enkele opmerking over dit vtoestel. Mijn oud toestel was aan vervanging toe, dus ik ben het Tomtom toestel al gewoon.
Zonder problemen de favorieten van het oud toestel overgezet zodat de nieuwe direct startklaar was.
1 minpuntje is dat het knopje om het toestel aan en af te zetten achteraan zit... schoonheid heeft zijn prijs denk ik dan

Joop120 14-09-2013 Product paar weken in bezit

Mooi apparaat en veel sneller en duidelijker dan mijn oude TomTOM One van 5 jaar oud. Zeer tevreden mee. Werkt goed. Beeld is inderdaad iets donkerder dan de One, maar dat is geen probleem. Kleuren zijn goed en duidelijk. Schakelt ook snel over. Nieuwe kaarten duurde de eerste keer ongeveer 1 uur (sneller dus dan de eerdere gebruiker hieronder. Waarschijnlijk omdat ik glasvezel hebt en dus super snel download en / of een snellere computer. (wie zal het zeggen / weten), is ook niet belangrijk. Werkt goed en snel en makkelijk.

henk.leusink 21-08-2013 Product maand in bezit

Deze Tomtom 25m nu een maand dagelijks voor mijn werkt
gebruikt. Had hier voor een one 3e en was aan iets nieuws
toe. Het valt op dat de 25m snel corrigeert voor een
nieuwe route. Ook het Gps signaal wordt snel genoeg
gevonden. Het enige minpunt vindt ik dat het scherm met
een zonnebril minder goed zicht baar is dit had helderder
gekund maar misschien te goede van de levens duur van het
scherm. Het lijkt er op dat de 25m type een stuk beter
werk dan de oude zonder 'm'.