Western Digital My Book Live 3TB

LaCie CloudBox 3TB
1,0 (1)

7,3

Steven 21-05-2013 Product kwartaal in bezit

Voordelen van deze NAS zijn de gunstige prijs per TB, het lage stroomverbruik en de behoorlijke snelheid.

Ik loop helaas ook tegen nadelen op bij het gebruik van deze NAS als mediastreamer. Helaas wordt de NAS geleverd met een verouderde versie van Twonky server (5.1.9). Daardoor worden MKV bestanden en hogere bitrate FLAC bestanden niet afgespeeld. Het upgraden van Twonky is niet eenvoudig en kost je een license key van 15 euro. Onbegrijpelijk dat WD dit niet standaard meelevert
jeroen_1967 29-03-2013 Product maand in bezit

Gekocht omdat ik een nas wilde gebruiken voor backups en voor storage als pc niet aanstaat. backups werken automatisch en op de achtergrond. Dnla met home cinema voor heel mijn muziek en foto verzameling, films ook geen probleem. Ook alles te benaderen buitenshuis. Installeren werkt probleemloos voor iemand die er niet veel vanaf weet.
RBrouwer624 16-02-2013 Product paar dagen in bezit

Weken aan het zoeken geweest naar een goede netwerk schijf gekoppeld aan een app op android appratuur

uiteindelijk gekozen voor deze wd my book live 3tb

ik ben uitermate tevreden over de kwaliteit van dit product werkt naar behoren makkelijk intestellen makelijk om op in te loggen vanaf een andere locatie

Het product doet precies wat ik er van verwacht had
uitstekend qua snelheid mede doordat ik gebruik maak van een glasvezel verbinding

het enigste teleur stellende was dat post nl een waardeloos bedrijf is en een pakketje daar 5 dagen moet liggen terwijl het de dag naar bestelling al binnen had kunnen zijn
stevos88 18-01-2013 Product paar dagen in bezit

Vol spanning gewacht op deze NAS. De prijs was bijna te mooi om waar te zijn voor een NAS van 3TB, maar wat een teleurstelling. Dit apparaat is niet vooruit te branden. Met een snelheid van gemiddeld 150kbps (ja u leest het goed) is het niet leuk meer en verlang ik naar de oude vertrouwde usb aansluiting. Ik ben alles nagelopen van computer tot schijf. Aan de router zou het ook niet moeten liggen (tp link wr1043nd) met z'n 4 gigabit poortjes. Momenteel ben ik in afwachting van de reactie van WD.

Ik hoop dat iemand nog tips heeft.
Galliepoapable 12-10-2012 Product paar weken in bezit

WD mybook live 3Tb nu een paar weken in huis. Aangeschaft om bestanden weg te schrijven, los van mijn apparatuur ivm diefstal of brand. Ook met de bedoeling HD te streamen vanaf deze NAS. Derhalve de NAS geplaatst op een verborgen plaats waar enkel een stopcontact aanwezig was. NAS aangesloten met een powerline verbinding (netwerk over lichtnet) Na aansluiten eigenlijk heel tevreden, echter was de verbinding veel te langzaam. HS streamen was niet mogelijk. Na lezen van blogs tot de ontdekking gekomen dat stekkerdozen in de verbinding niet zo handig zijn. Vervolgens de powerlineverbinding rechtstreeks via stopcontact aangesloten. WAT EEN VERSCHIL. HD streamen gaat nu perfect. Deze NAS aansluiten, rechtstreeks op pc of router, is natuurlijk helemaal probleemloos. Bestanden zijn te beschermen met een wachtwoord. Ik heb geen ervaring met het delen van bestanden over internet, hoewel dit apparaat dit WEL ondersteunt. Ik ben hier geen voorstander van ivm de veiligheid. Ik ben zeer tevreden over dit apparaat dat overigens niet geruisloos is. Maakt net zoveel geluid als een externe harddisk.
matje50 05-11-2011 Product maand in bezit

Makkelijk benaderbaar binnen je eigen netwerk, Via wd2go ook via internet bereikbaar. Veel mogelijkheden.
1Gb transfer maakt ie niet waar ik blijf steken bij max. 30Gb/s, snelheid zakt snel naar lagere waarde. Via internet nog geen echte data versleept. Nu 4 weken in huis reeds 2x firmware-update gehad. misschien wordt er ook wat gedaan aan de transfer-snelheid. Verder gemakkelijk in te richten en geen omkijken meer naar.