Iomega StorCenter ix2-200 4TB

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Iomega StorCenter ix2-200 4TB op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

3,5

All-CRM 24-02-2014

Heb de NAS net iets meer dan twee jaar, net buiten de garantie. Op dit moment is de ventilator defect. Men wil geen nieuwe behuizing leveren (tegen betaling). Conclusie: Indien je buiten de garantie periode een defect hebt, wordt je verplicht een nieuwe te kopen. Echt waardeloos en niet klantvriendelijk!!

verwaai 01-03-2014

Ik heb hem binnen de garantie al weggegooid. Iomega komt er bij mij niet meer in, al krijg ik het gratis.

verwaai 14-01-2013

Bij mij ligt hij momenteel onbruikbaar in de hoek.
Ik kan er niet meer in via de webinterface, en alle shares zijn ook onbereikbaar.
Dus alle data niet meer te bereiken, niet zo handig bij een nas.
Service gaat zeer zeer moeizaam, na een maand van emailverkeer was ik het helemaal zat, de schijven eruitgehaald en een nieuwe Synologie nas gekocht.

Daar zitten de schijven nu in, deze doet het perfekt.

Iomega neem ik nooit meer, alle data staat veilig in raid maar ik kan er niet meer bij.

De heren van de service waren wel behulpzaam, met het mijzelf de problemen op te laten lossen. Je krijgt een mailtje probeer dit eens, volgende mailtje probeer dat eens, dat is de service bij Iomega.

De interne software raakt op een bepaald moment de kluts kwijt, en dan kun je niets meer met het apparaat.

Na wat zoeken op internet blijk ik niet de enige te zijn met deze problemen, klachten volop.

Hij heeft het een jaar redelijk gedaan, soms kwam ik er gewoon niet op , later deed hij het dan ineens weer, nooit een reden gevonden, nu kom ik er helemaal niet meer op.

Er zit dus nog een jaar garantie op, maar ik kom niet verder met Iomega, ik ben er klaar mee.

stoopidmonki 20-09-2012

wat een slecht apparaat....niks dan problemen mee..het is wel te benaderen van buiotenaf ..maar streamen doetie niet..aan die mediaplayer heb je alleen in eigen netwerk omgeving wat aan..die cloud hapert ook de hele tijd..niemand van de mensen die ik een link heb gestuurd om lid te worden van de cloud is het gelukt om er daadwerkelijk gebruik van te maken..en verliezen de hele tijd contact...

er is wel hulp op afstand via mail..maar alle oplossingen die ze geven kloppen niet..en uiteindelijk gaven ze toe dat streamen vaak niet lukt..(ligt volgens hun aan de verbinding), maar laat ik nou net een super upload hebben van 25mb...dus dat gaat niet op...volgens mij is het apparaat en/of de bijbehorende software gewoon bagger....

verwaai 14-01-2013

Helemaal mee eens, de interne software is bagger.
Op internet zijn bakken problemen te vinden van dit apparaat.

AEDEV BV 20-04-2012

Dit is mijn 5de iOmega NAS dus mag je verwachten dat ik de iOmega software begrijp, updates kan doen etc. Maar niks daarvan. Deze cloud versie heeft weer andere update procedures. En ook nog procedures die bij mij niet werken, zowel voor de NAS zelf als de Storage Manager. En de support gaat per email; het medium voor mis-communicatie. Eerst heb je een lange wachttijd, dan ontdek je dat ze je vraag niet begrepen resp. gelezen hebben en dan krijg je 'probeer eens dat en dat en dat'. NIET KOPEN, DE SUPPORT IS .....!

Boergeert 06-11-2011

Een prima NAS voor als je zeker geen ervaring hebt in dit soort zaken. Goed degelijk apparaat, alles zit erbij en erop. Zeer eenvoudig aan te sluiten, plug en play. Solide behuizing en erg stil in gebruik. De handige software layout met icoontjes spreken voor zich, ondanks dit is de tekst en uitleg wel in het Engels. Ik heb 2 x 2 terabite die ik heb ingestel als een exacte kopie van elkaar...het apparaat doet automatisch de beckups, dus deze jongen verliest geen gegevens meer. Het instellen van users en mappen is een eitje, alleen je eigen router poort forwarden blijft per router verschillend en vergt enige handigheid. De service afdeling van Iomega was bij mij super! Ik hoop dat u hier iets aan heeft...groet Boergeert.

verwaai 14-01-2013

Volgens mij werkt boergeert bij iomega.

Alles is geweldig, maar je hebt de serviceafdeling al nodig gehad?

Patrick06061969 09-01-2012

hoe bent u er in geslaagd de service afdeling te benaderen?
Mijn apparaat heeft n.l. een coolfan probleem die ik graag opgelost wil hebben.
Verder mijn laatste vraag, een exacte kopie maken, hoe stel je dit in en hoe controleer je dit?

Gr, Patrick

HansBtV 25-10-2011

Twee grote minpunten :
1- gratis verbinding via internet vervalt na een jaar. Via eigen vast ip kan niet.
2- voor linux gebruik : de shares zijn alleen als root te benaderen en niet als gewone gebruiker. Bij windows is dit precies andersom. Iomega stelt : zo is het en zo blijft het. Bij mij gaat iomega dus exit

Na een jaar vervalt de mogelijkheid om de NAS via het internet te benaderen, tenzij je een abonnement bij een door Iomega voorgeschreven amerikaanse internet provider neemt. Dit wordt wel duidelijk aangegeven, bij het instellen. Onacceptabel. Ze hebben wel goede forums. Daar heb ik vorig jaar meteen al dit aangekaard. Iomega reageert adequaat, maar met het verkeerde antwoord. Bij mij gaat de iomega eruit.

AEDEV BV 20-04-2012

Ik heb meerdere NAS-sen van iOmega. De betaling van 10 dollar per jaar is van toepassing wanneer je van de NAS een FTP-server maakt. Je krijgt dan een inlog account via het bedrijf TZO. Het eerste jaar wordt gratis aangeboden, maar bij mij is het al dezelfde dag van mijn creditcard afgeboekt.
Tja, en dit terughalen bij iOmega support gaat je meer kosten, is kansloos.

Patrick-1972 02-01-2012

Als ik het goed lees dan worden er NOOIT kosten in rekening gebracht. zie hier beneden:

"Iomega® Personal Cloud
Iomega Personal Cloud is a patent-pending technology that connects Iomega network-enabled devices to other devices—like PC & Mac® computers, iPhone®, iPad®, and more*—via the Internet. Unlike public and private cloud applications, the Personal Cloud is completely self managed, so the content and accessibility is always under your control, and there are never any usage fees or subscription charges"