Synology DiskStation DS115j

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Synology DiskStation DS115j op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

5,5

Bert 02-02-2017

Ongeschikt voor delen videobestanden

Geschreven voor: Synology DiskStation DS115j

Ik had deze NAS gekocht voor het delen van videobestanden via internet. Ik heb glasvezel hoge uploadsnelheid en de persoon waarmee ik werk heeft een hoge downloadsnelheid. Helaas, dit apparaat haalt bij lange na niet de snelheid van Google Drive of Wetransfer. Een bestand van 1 Gb uitwisselen duurt langer dan 3 uur wat met Wetransfer binnen enkele minuten kan. Apparaat geretourneerd.

Pluspunten

• mooi vormgegeven
  • stil

Minpunten

• zeer traag via internet

tweetweeties 25-02-2016
Geschreven voor: Synology DiskStation DS115j

Deze NAS met een WD 1 TB gekocht voor synchronisatie van mijn zakelijke bestanden tussen PC, Mac mini, Macbook en laptop. De grote vraag was of er niet onnodige kopieen gemaakt zouden worden omdat het bestandssysteem van een Mac gebaseerd is op Unix en van een PC op MsDos. Mijn eerdere WD Mycloud werkte verder goed maar kon hier niet mee overweg. Mn Office documenten moest ik handmatig corrigeren. Maar deze Synology doet het perfect en ook supersnel. Hierdoor is samenwerking aan een Excelbestand met verschillende (soorten) computers heel bedrijfszeker. Wat met de WD wel wat gemakkelijker was, was backuppen met TimeMachine.
Voor streaming ed gebruik ik hem (nog) niet.
Let op dat een NAS niet zomaar een backup is, ook niet met tig schijven in RAID.
tweetweeties 14-06-2016

nu een paar maanden in bezit en alle Macs (3) en PCs (7) worden nu onderling gesynchroniseerd. Verbazend hoe snel dat gaat. Klein puntje van aandacht: de door synchronisatie verwijderde files komen niet in de prullenbak. Voor mij niet van belang vanwege TimeMachine, maar misschien voor anderen wel.

Jeroen 30-03-2016

Je kunt met synology heel makkelijk backup-to-disk backups maken inclusief versie beheer.
Met meerdere schijven ben je dan wel beter af.
En backup to disk is echt een degelijke backup oplossing, veel handiger dan tapes. Deze backups zijn ook niet toegangelijk voor malware e.d.

tweetweeties 31-03-2016

Een NAS met 1 schijf is niet geschikt als betrouwbare backup. Een NAS met meerdere (RAID) schijven kan idd wel. Maar belangrijk is naast betrouwbare hardware ook een goed backup-protocol. Synchronisatie is niet een backup. Ik gebruik Apple's TimeMachine voor backups op 2 externe alternerende (dus niet in RAID) schijven. Dus mbv de NAS en TimeMachine maak ik ook backups van mijn Windows computers. Maar ik zal de Synology applicatie ook eens testen.