Newstar LED-W560 - Reviews

Geschikt voor tv's van
32, 35, 37, 40, 42, 46, 47, 50, 52, 60, 55 inch

6,5

jaring 22-10-2012 Product paar weken in bezit

Opzich een prima ding met voldoende draai en kantel mogelijkheden.
Maar inderdaad niet geschikt voor een zwaarder toestel (>30kg).
Er treed al snel torderen op waardoor je beeldscherm scheef komt te hangen wanneer je het uittrekt en of draait/kantelt.

Ferdi 10-10-2011 Product paar dagen in bezit

2,7
Ik heb deze muurbeugel gekocht voor mijn 40 kg wegende 50 inch plasma tv. Volgens de opgaaf van de fabrikant moet dat prima kunnen. De praktijk is echter een DRAMA. Het is een instabiel ding die wat mij betreft alleen geschikt is voor tv's van 80 cm en maximaal 20 kg. Ik heb 6 flinke bouten in de muur geschroefd. En nadat ik de tv had opgehangen helde de tv voorover. Ik heb hem tot de uiterste stand moeten kantelen en vastzetten om de tv recht te krijgen. Als het aan mij had gelegen had ik hem direct verwijderd maar mijn schoonvader had nog een foefje. Hij gaat de beugels die aan de tv gemonteerd worden nog eens direct aan de muur bevestigen dmv schroeven die worden gebruikt voor wasbakken. Hierdoor gaat de functionaliteit van het naar voren draaien verloren gegaan maar aangezien dat niet belangrijk is voor mij en ik liever niet mijn tv naar beneden zie komen heb ik eieren voor mijn geld gekozen want de concurrent is toch een stuk duurder. Zonder het "foefje" waggelt je tv op en neer en ik verwacht dat de beugel na verloop van tijd krom zal trekken.

Kortom: prima ding als je tv maximaal 80 cm is en minder dan 15/20 kg weegt.

mount53 07-08-2011 Product kwartaal in bezit

De beugel is makkelijk te plaatsen en komt zeer degelijk over .
Zijn erg enthousiast over deze aankoop voor zo weinig geld.
Vragen over deze muurbeugel worden gelijk beantwoord indien je een mail verstuurd naar newstar.nl.
Prima service.

EricJan70 10-06-2011 Product paar weken in bezit

Degelijkheid:
De beugel is in mat zwart ijzer uitgevoerd en komt zeer degelijk over.

Montage:
De beugel wordt kant-en-klaar in een langwerpige doos geleverd. Alleen de twee verticale strips waarmee de tv aan de beugel hangt, zitten los in de doos. Bevestigingsmateriaal is netjes per soort in plastic verpakt en zeer compleet. De beugel kun je met 6 schroefbouten aan de muur bevestigen. De korte(Engelse) handleiding geeft het advies om de muurplaat daarbij als sjabloon te gebruiken. Maar in de praktijk is dat (in je eentje) niet te doen. Dus heb ik een stuk karton uit de verpakking gebruikt om de gaten van de muurplaat op over te nemen. Kartonnetje tegen de muur houden, waterpasje erbij en boren maar. Dat ging een stuk beter.
De strips die achterop de tv worden gemonteerd hebben behalve gaten ook sleuven, wat meer vrijheid geeft bij het monteren. Dit kan soms handig zijn ivm aansluitingen aan de achterzijde van je tv.

Mogelijkheden:
Draaibaarheid naar links en rechts is in de praktijk afhankelijk van de grootte van je tv. Fabrikant zegt 50 gr links + 60 gr rechts, maar met mijn 42" scherm kom ik tot ongeveer 45 graden, wat voor mij voldoende is.
Kantelbaarheid moet je van te voren op de twee strips instellen (-15 tot 5 gr) en kun je dus niet verstellen als de tv ophangt. Maar bij een vaste kijkhoogte hoeft dit ook niet.

Al met al dus een goed alternatief voor dat andere merk.