Vogel's SoundMount (NEXT 8365) – Swivel TV wall mount with Integrated Sound - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 10 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Vogel's SoundMount (NEXT 8365) – Swivel TV wall mount with Integrated Sound op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

Sasdijk 23-02-2016
Inmiddels verrijkt deze muurbeugel al zo'n twee weken mijn huiskamer, en van een verrijking mag ik toch zeker wel spreken. Hiervoor had ik een televisie op een tv meubel staan, met daarbij een simpele soundbar. Omdat ik het tv meubel erg veel ruimte in beslag vond nemen ben ik lang op zoek geweest naar een oplossing. En die heb ik gevonden met deze soundbar en muurbeugel in één. Doordat de soundbar aan de muurbeugel vast zit kun je genieten van mooi geluid, zonder dat je een losse soundbar voor je televisie hoeft te leggen. Verbinden gaat simpel via een HDMI kabel, en mocht je hier geen aansluiting voor hebben is een optische kabel of tulpenstekkertje ook mogelijk. De soundbar komt samen met een draadloze subwoofer, die je alleen even in het stopcontact hoeft te steken. Het verbinden van de subwoofer met de soundbar ging bij mij automatisch. De set is ook te gebruiken als een speaker set, door 'm te verbinden met je smartphone via bluetooth kun je al je muziek probleem streamen. Over het geluid ben ik erg te spreken, zowel bij hoge als lage tonen is het geluid scherp en helder. De bas op de subwoofer stond naar mijn idee iets te hard afgesteld, en dit heb ik aangepast met de afstandsbediening. Over de gehele set ben ik dus erg tevreden, en ik kan 'm iedereen aanraden!

Nico van den Berg 10-02-2016
Wij hebben de Vogel's Soundmount nu 2 weken in huis en kunnen wel zeggen dat we er zeer tevreden over zijn.

Na maanden van kijken wat is mooi en voldoet aan onze wensen hadden wij de knop doorgehakt om een nieuw tv te kopen. Deze wilde ik ophangen aan de muur maar dacht er ook een soundbar bij te plaatsen. Wij hadden nog geen soundbar in huis dus kijken, lezen en luisteren wat zou goed voor ons zijn? Ons oog viel op deze Soundmount, dit omdat de twee wensen in een keer vervuld konden worden.

Montage is echt kinderlijk eenvoudig en kan zelfs iemand met twee linkerhanden nog netjes monteren.

Na het boren van 4 gaten in de muur de beugel opgehangen en de tv gemonteerd, soundbar er onder hangen en aansluiten maar. Aansluiten is ook zeer makkelijk. De mogelijkheid om alle kabels weg te werken is goed te noemen. TV aan zetten en de soundbar gaat automatisch aan, wat een genot. Komt waarschijnlijk ook omdat wij nog nooit een soundbar thuis hebben gehad, maar ik ben wel blij dat ik in diverse winkels ben gaan luisteren en kijken wat ik vermoed dat bij ons past. Voor ons is de prijs/kwaliteit hetgeen wat de doorslag heeft gegeven om voor deze soundmount te gaan. Koop maar een(goede)muurbeugel en een losse soundbar met de mogelijkheden die deze soundmount heeft. Dan ben je veel duurder uit.

Pluspunten:
Prijs/kwaliteit
Goed geluid
Design

Minpunten:
Nog niet kunnen ontdekken

Aandachtpunt:
Mogelijkheden voor het instellen van bas en treble zouden wat mijn betreft iets uitgebreider mogen zijn op de wel wat goedkoop uitziende afstandsbediening van de soundbar.
Deze afstandsbediening gebruik je maar eenmalig en ligt daarna voor altijd in de kast, dat dan weer wel.

Overal kunnen wij zeggen, en goede koop en zijn er uitermate tevreden mee. Goed werk Vogel's.

Roland 10-02-2016
Deze Vogel's Next een tijdje in bezit.
De montage vond ik nogal een aardige klus, hoewel er maar 4 gaten geboord hoeven te worden is het manoeuvreren met een 50" Plasma nog een hele toer.
Met 2 man en de duidelijke handleiding was het echter goed te doen.
De soundbar monteert erg eenvoudig, en is ook zo aangesloten op de bestaande apparatuur.
Aansluitmogelijkheden genoeg, en ook een mobiel kan even snel verbinden met de soundbar, door middel van jackplug, of bluetooth.
De bijgeleverde subwoofer maakt automatisch verbinding met de soundbar.
Het geluid is vele malen beter dan de ingebouwde speakers, maar kan natuurlijk niet concurreren met een goede surround installatie.
Voor normaal TV gebruik ruim voldoende, en met hoge en lage tonen op neutraal ingesteld klinkt het goed.
De TV steun is licht te bedienen en zelfs de wat zware TV hangt solide en is eenvoudig te positioneren.
Al met al een prima en duurzaam product.

sjs 10-02-2016
De SoundMount ophangen was nog wel even wat werk.
Eenmaal opgehangen en aangesloten kun je genieten van het geweldige design en goed geluid, waardoor film en tv kijken een stuk leuker is geworden.
De muurbeugel kan ver van de muur en kan ook vrij schuin beide richtingen op gedraaid worden.
De luidspreker zit netjes onder de tv gemonteerd en geeft de tv een mooi uiterlijk.
De subwoofer is draadloos en doet zijn werk goed.
Wat betreft de muurbeugel en luidspreker: het ziet er allemaal zeer mooi en zeer robuust uit.
De afstandsbediening is simpel en gemakkelijk te bedienen, had wel iets luxer en robuuster gemogen
Een mooie set met een goed geluid.

gerardvandersteen 10-02-2016
Het ophangen heb ik gedaan volgens de instructie van Vogel. Ze doen hun best om met een video begeleiding de volledige montage te begeleiden. Dit gaat prima op een paar dingen na. Zo is de hoogte van de beugel vanaf de vloer niet geheel duidelijk als je de beugel monteert. Een normale center hoogte voor een TV is ongeveer 95 cm vanaf de vloer, maar volgens de instructie wordt 1.16 m aangehouden, dit is gedaan om de soundbar de ruimte te geven onder de TV plaats te nemen maar de TV zelf komt daarmee hoger te hangen dan dat ikzelf prettig vind. Ik heb echter een compromis gevonden zodat de TV niet te hoog geplaatst wordt en de soundbar nog net boven het audio meubel uitkomt.
Het geluid dat uit de soundbar komt is helder en vele malen beter dan de TV zelf, maar dat is een erg makkelijke score. Ik ben tevreden met de Samsung TV maar het geluid van de soundbar poetst het helemaal op. De subwoofer daarentegen geeft een plofferig geluid en geeft een soort doppler effect. Geen aanwinst in de eerste ontmoeting. • Is het systeem gemakkelijk te bedienen?
De bediening van de soundbar is eenvoudig te noemen. Je hoeft er zeker geen expert voor te zijn deze soundbar te bedienen. Iedereen kan dit begrijpen in een oogopslag.Het design is netjes en ziet er mooi uit. Je hoeft je niet te schamen om deze soundbar combinatie in je woonkamer toe te voegen. De subwoofer kan overal geplaatst worden en heeft met de bluetooth verbinding een prima bereik
Ik ben voornamelijk tevreden over de ophangbeugel van Vogel’s. de soundbar en de subwoofer geven me geen voldoening in eerste instantie. de prijs kwaliteit verhouding is erg wisselend. De ophang beugel is super, maar voor deze prijs verwacht ik een veel betere kwaliteit geluid.

Kevin 05-02-2016
Deze set is een mooi geheel. Wat de set speciaal en handig maakt is dat de sound bar handig onder de tv/ tv beugel te monteren is. Hierdoor draait het geluid mee met de hoek waarop de tv hangt. Naast dat is er slim nagedacht over de subwoofer door deze draadloos te linken met de soundbar. Hierdoor zijn er een minimaal aantal kabels in gebruik en kan de tv zorgeloos draaien.

De muurbeugel is sterk en heeft een aantal handige functies. Zo heeft de tv beugel als deze helemaal uitgerekt is een zeer grote draai hoek. Hierdoor kan de tv in bijna elk gewenste positie worden gedraait!

Ik ben over het algemeen tevreden over de gehele set. Het geluid is goed maar mis toch een kwalitatieve bas. De subwoofer klinkt namelijk een beetje slap en goedkoop. Dit merk je alleen vooral bij muziek genres zoals house. Bij top 40 muziek en bands is het speaker systeem helder en goed in ballans.

Erik 05-02-2016
Ik heb de soundmount nu 1 week in huis, en ik moet zeggen dat het een goed degelijk afgewerkt product is. Toen ik de dozen openmaakte was het wel even schrikken. Wat een apparaat, maar ben vol moed begonnen om hem op te hangen. Maar daar had ik wel hulp bij nodig. Ivm de grote van de beugels. Mijn tv is 62 inch en de soundbar is in verhouding wat klein. Het aansluiten is een pies of koekje. Wat ik zo mooi vind aan de ophangbeugel is dat hij lekker bewegelijk en het degelijk aanvoelt. Ik was wel bang dat het naar beneden zou vallen. De soundbar is een mooi ding ziet er mooi modern uit. Ik zelf vind hem nu toch wat aan de kleine kant. De basbox daar hoef je niks aan te doen die is gelijk gebruiksklaar. En het geluid is verrassend goed, De basbox heeft wat te weinig maar overal ben ik zeer tevreden.

Michèlle 03-02-2016
Al een tijdje waren we niet echt meer blij met de geluidsinstallatie die we hadden in onze huiskamer. Wij kijken veel films met het gezin en luisteren graag naar muziek.

Toen we Vogel's Next 8365 hadden geïnstalleerd ging er een wereld open. wat een prachtig geluid. De bijgeleverde subwoofer maakt het compleet. Het gebruiks gemak van de TV beugel is bijzonder aangenaam. Als de TV uitstaat schuif je hem gemakkelijk weer dichter naar de muur. De soundbar is groot maar stoort zeker niet in het geheel.
Het design is dan ook erg mooi.

Wat ook een groot voordeel is, is dat je met een kabeltje (niet bijgeleverd maar voor enkele euro's te koop is) de tablet of smartfone kan aansluiten om zo je MP3's te beluisteren. Ook muziek playlists van bijvoorbeeld youtube of spotify krijgen een extra geluidsdimensie dankzij de soundbar.

Wij zijn uiterst tevreden met de kwaliteit het gebruiksgemak en het design. Ik vind het een zeer mooi product en een aanrader voor iedereen die met regelmaat films kijkt en muziek luistert.

Koos bertrums 02-02-2016
Deze combinatie van wandsteun + soundbar is door vogels ergnetjes uitgewerkt. De wandsteun is gemakkelijk te bevestigen inclusief het monteren van de soundbar. De soundbar had van mij iets slanker gemogen. Het geluid is meer dan goed ( helder bij elk volume)
De afstandsbediening had iets duidelijker mogen zijn in de bediening.
De next 8365 is zeker een aanvulling voor je huiskamer. Qua wandsteun maar zeker ook het geluid.
Vorige installatie was een Philips cineos 7.1
Vogels evenaarde het geluid zeker.

tassie 02-02-2016
Hiervoor hadden wij een home cinemaset. Dit is niet te vergelijken. Het product belooft een mooi geluid. Het geluid is in 1 woord fantastisch. Het installeren ging vrij gemakkelijk. De steun is wel erg zwaar maar te doen. Het systeem is heel makkelijk te bedienen. Design is prachtig met het ledschermpje. Het is een sieraad voor je huiskamer. Je kan tv naar voren trekken en draaien. Strak geheel