Neomounts by Newstar Neomounts tv/monitor wandsteun - Reviews

Bekijk 41 andere uitvoeringen

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Neomounts by Newstar Neomounts tv/monitor wandsteun op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Janv68 14-11-2013

Degelijke muurbeugel die doet wat hij moet doen. Makkelijke montage, alleen jammer dat er, zoals bij andere, geen waterpasje bij zit. Alles voor de montage zit erbij en ook nog overzichtelijk verpakt. Let wel op, mocht je een tv hebben met de stroomaansluiting in het midden dan kan dit een probleem opleveren. Je moet dan de afstandsbussen gebruiken en dan zit het nog niet helemaal lekker.

rvanteinde 01-02-2015

Ik heb inderdaad de stroom aansluiting precies tussen de twee onderste schroeven zitten.
Heb ik dat probleem met die afstandbussen dan ook?
Zou je dan achteraf voor een andere muursteun hebben gekozen?

robbertv 14-06-2013
Geschreven voor: Newstar tv wandsteun

Degelijk product, goed verpakt, montage handleiding kan wel wat duidelijker. Kleine afstand (mijn reden van aankoop) tot de muur wordt wel enkele cm meer als je de hulpstukken voor de juiste VESA afmeting moet gebruiken. De TV kan in de steun kantelen, maar moet wel gefixeerd worden met bouten in een vaste positie. Ben wel tevreden met het product

jaring 22-10-2012

Opzich een prima ding met voldoende draai en kantel mogelijkheden.
Maar inderdaad niet geschikt voor een zwaarder toestel (>30kg).
Er treed al snel torderen op waardoor je beeldscherm scheef komt te hangen wanneer je het uittrekt en of draait/kantelt.

speedy_omen 13-04-2012
Geschreven voor: Newstar tv wandsteun

Ik wilde mijn led tv (samsung UE32D5000) strak aan de muur hebben. Samsung TV's hebben M8 bouten welke met deze steun meegeleverd worden. Het is alleen jammer dat de gleuven te smal zijn waardoor je deze nog moet uitboren. Bij de gamma voor 2 euro een 8mm metaalboor gekocht. Doordat er al een gat inzit en het metaal nogal hard is boort het niet zo makkelijk.
In de gebruiksaanwijzing staat ook niets over uitboren, misschien kunnen ze de gaten net wat groter maken...dan past m6 en m8 erdoor.
Uiteindelijk allemaal gelukt en hangt mooi strak aan de muur. Wordt vastgeklikt van onderaf door 2 schuifjes waardoor de tv er niet zomaar af kan. Voor weinig geld verder een prima stevige steun.

ReCouw42 10-03-2012
Geschreven voor: Newstar tv wandsteun

Hele eenvoudige en betaalbare oplossing voor het bevestigen van een (tv-) monitor. Had m.b.t. de geringe afstand tot de wand alleen geen rekening gehouden met het aansluiten van bijv. HDMI en USB kabel aan de achterkant van de monitor. V.w.b. de HDMI kabel heb ik dit kunnen oplossen m.b.v. een haakse HDMI kabel van Kabeltje.com. Nu nog zien of ik ergens een haakse USB kabel kan vinden.

geerts 03-12-2011
Geschreven voor: Newstar tv wandsteun

Deze ophang beugel gekocht voor de slaapkamer,tv hangt op een vlakke muur, voordeel van deze beugel is dat hij mooi het toestel max10 graden naar voren kan kantelen,ideaal voor het kijken.

Compleet met pluggen,schroeven en vele hulp schroefjes/rubbertjes geleverd, heb wel andere pluggen en schroeven gebruikt voor het ophangen van de beugel aan de muur omdat de geleverde niet echt goed werkten, naar mijn ondervinding.
Al met al erg tevreden met deze goedkope degelijke beugel,een aanrader..

Ferdi 10-10-2011

Ik heb deze muurbeugel gekocht voor mijn 40 kg wegende 50 inch plasma tv. Volgens de opgaaf van de fabrikant moet dat prima kunnen. De praktijk is echter een DRAMA. Het is een instabiel ding die wat mij betreft alleen geschikt is voor tv's van 80 cm en maximaal 20 kg. Ik heb 6 flinke bouten in de muur geschroefd. En nadat ik de tv had opgehangen helde de tv voorover. Ik heb hem tot de uiterste stand moeten kantelen en vastzetten om de tv recht te krijgen. Als het aan mij had gelegen had ik hem direct verwijderd maar mijn schoonvader had nog een foefje. Hij gaat de beugels die aan de tv gemonteerd worden nog eens direct aan de muur bevestigen dmv schroeven die worden gebruikt voor wasbakken. Hierdoor gaat de functionaliteit van het naar voren draaien verloren gegaan maar aangezien dat niet belangrijk is voor mij en ik liever niet mijn tv naar beneden zie komen heb ik eieren voor mijn geld gekozen want de concurrent is toch een stuk duurder. Zonder het "foefje" waggelt je tv op en neer en ik verwacht dat de beugel na verloop van tijd krom zal trekken.

Kortom: prima ding als je tv maximaal 80 cm is en minder dan 15/20 kg weegt.

jary01 13-08-2011
Geschreven voor: Newstar tv wandsteun

Afgelopen week heb ik de steun gemonteerd voor een 40 inch LED-televisie.
De steun maakt een stevige indruk.
De bouten voor bevestiging van de steunen aan de TV waren iets te lang. Door het gebruik van extra sluitringen heb ik dat op kunnen lossen.
De koordjes om de televisie te vergrendelen gingen echter meteen kapot toen ik voor de eerste keer de TV vergrendelde. Zonder koordjes heb je al je improvisatietalent nodig om hem weer te kunnen ontgrendelen. Ik wil in ieder geval altijd de mogelijkheid hebben om om bijvoorbeeld een extra HDMI-kabel aan te sluiten......
Ik heb daarom het vergrendel-mechanisme helemaal verwijderd. Dat betekent 2 x 2 schroefjes van de steunen verwijderen vooraf aan de montage van de steunen op de TV.
Over het eindresultaat ben ik nu wel tevreden.
Maar het kostte dus wel de nodige hoofdbrekens.

mount53 07-08-2011

De beugel is makkelijk te plaatsen en komt zeer degelijk over .
Zijn erg enthousiast over deze aankoop voor zo weinig geld.
Vragen over deze muurbeugel worden gelijk beantwoord indien je een mail verstuurd naar newstar.nl.
Prima service.

EricJan70 10-06-2011

Degelijkheid:
De beugel is in mat zwart ijzer uitgevoerd en komt zeer degelijk over.

Montage:
De beugel wordt kant-en-klaar in een langwerpige doos geleverd. Alleen de twee verticale strips waarmee de tv aan de beugel hangt, zitten los in de doos. Bevestigingsmateriaal is netjes per soort in plastic verpakt en zeer compleet. De beugel kun je met 6 schroefbouten aan de muur bevestigen. De korte(Engelse) handleiding geeft het advies om de muurplaat daarbij als sjabloon te gebruiken. Maar in de praktijk is dat (in je eentje) niet te doen. Dus heb ik een stuk karton uit de verpakking gebruikt om de gaten van de muurplaat op over te nemen. Kartonnetje tegen de muur houden, waterpasje erbij en boren maar. Dat ging een stuk beter.
De strips die achterop de tv worden gemonteerd hebben behalve gaten ook sleuven, wat meer vrijheid geeft bij het monteren. Dit kan soms handig zijn ivm aansluitingen aan de achterzijde van je tv.

Mogelijkheden:
Draaibaarheid naar links en rechts is in de praktijk afhankelijk van de grootte van je tv. Fabrikant zegt 50 gr links + 60 gr rechts, maar met mijn 42" scherm kom ik tot ongeveer 45 graden, wat voor mij voldoende is.
Kantelbaarheid moet je van te voren op de twee strips instellen (-15 tot 5 gr) en kun je dus niet verstellen als de tv ophangt. Maar bij een vaste kijkhoogte hoeft dit ook niet.

Al met al dus een goed alternatief voor dat andere merk.

Frank-777 03-04-2011
Geschreven voor: Newstar tv wandsteun

Je TV hangt echt plat tegen de muur.
Inderdaad is dit een probleem bij sommige tv's en scart ingang.

Oplossing die ik heb gebruikt:
- Aluminium koker gekocht van 1 mtr door midden gezaagd en samen met langere pluggen aan de muur bevestigd.

Die kokers zijn er in allerlei maten en daardoor kun je je tv dus nog steeds zo plat mogelijk tegen de wand aan hangen.

Je bent wel weer een paar euro's lichter maar onder de 30 euro inc de beugel ben je klaar.

De beugel doet als in de omschrijving!

En de anti-diefstal optie is mooi meegenomen (Voor de bezitter dan ;-)

Jozzman 01-09-2010
Geschreven voor: Newstar tv wandsteun

Doordat de meegeleverde metalen ringetjes niet passen hangt mijn TV nog niet!

- Gaten zitten erg dicht op elkaar wat lastig is op een muur met een poreuze toplaag.
- Kijk niet naar de waterpas! Deze wijkt bij mij behoorlijk af (ong 4mm op 40 cm) van een goede waterpas.
- voelt wel zeer degelijk aan, alle onderdelen
- Bij mijn TV komt de beugel meer van de muur dan de beloofde 1.5cm, dit wordt veroorzaakt doordat Samsung uitsparingen maakt op de plaats waar de schroeven bevestigd moeten worden. Als oplossing hiervoor levert Newstar kunstof bujes mee, maar hierdoor wordt dus wel de ruimte tussen muur en TV met +/- 1cm vergroot.

Afgezien van de verkeerde metalen ringetjes (te groot, passen niet in de beugel door de opstaande randen, moet nog naar de ijzerhandel om kleinere te halen) wel eenvoudig te bevestigen, maar door de ringetjes toch een onvoldoende

Petrus40 21-02-2010
Geschreven voor: Newstar tv wandsteun

Ik heb slechte ervaring met deze muurbeugel en is ook niet bruikbaar voor mijn LCD tv. Deze bij E-shop besteld. Artikel had ik wel snel in huis. Ik heb een Panasonic LCD 37 inch, vesa 200x200. Artikel uitgepakt, de maten opgenomen gaten geboord in de stenen muur volgens de gebruiksaanwijzing met een boor met een diameter van 10mm. pluggen erin. Muurbeugel bevestigen. de pluggen bleken te klein te zijn en draaiden mee met het indraaien van de schroeven. Ik dus eigen pluggen gebruikt. Toen wilde ik de beugel op tv plaatsen. Ik had de opvulbussen wel nodig daar ik minimaal 40 mm afstand van muur tot tv nodig had ivm scartkabel. De langere schroeven die ik nodig had pasten niet in de opvulbussen en ook niet in de tv en waren te kort. Ik dus alles weer verwijderd en uiteindelijk toch een dure Vögel-beugel gekocht. Goedkoop was in mijn geval duurkoop. Ik E-shop gebeld en deze klachten gemeld , maar daar konden ze niets mee omdat ik de de muurbeugel al een keer had gemonteerd en deze zou ik dan maar op Marktplaats moeten zetten. Verder geen advies erover gegeven. Slechte service dus. Beugel is alleen geschikt als je deze ook echt plat (1,7 cm ) van de muur af wil hangen. De tv hangt nu en kan dus genieten.

mafkees62 25-12-2009

oerdegelijke beugel,met maximale mogelijkheden
Lcd tv hangt ook altijd recht na montage door mogelijkheid van draaien ervan.
Beugel kan veel gewicht aan en een scherm tot 32 inch

avandalen 27-11-2009
Geschreven voor: Newstar tv wandsteun

Ik heb voor deze beugel gekozen omdat mijn Philips backlight TV (37pfl9603D) een grote afstand tot de wand nodig heeft. Dit is beter voor de backlight en ook voor het geluid. Met deze beugel komt de TV 9 cm van de wand. Ik heb er nog een blokje hout van 2 cm achter gemonteerd om extra afstand te creëren. De beugel is kantelbaar wat ik eigenlijk niet nodig had. Maar het voordeel hiervan is wel dat je nu eenvoudig bij de stekkers aan de achterkant kunt komen! Ik had bij mijn beugel in eerste instantie pech want de gaten waren te klein en de beugel hing door vanwege productiefouten. Ik heb toen een nieuwe ontvangen, de beugel is op beide punten verbeterd.
Conclusie: een stevige kantelbare beugel met een grote afstand tot de wand.

Middeljans 19-09-2009

Ideale voordelige beugel voor het eenvoudig ophangen van LCD en Plasma tv's. Er zit een hangslotje bij die ervoor kan zorgen dat de tv niet zo van de beugel kan worden gepakt. Helaas kan ik tot op heden nog niet ontdekken hoe het slotje werkt en dit staat ook niet in de handleiding. Verder erg praktische stevige beugel.

Hideout 13-01-2009
Geschreven voor: Newstar tv wandsteun

Erg goedkope stevige beugel voor montage plat tegen de muur.

De beugel bestaat uit twee delen die in elkaar geschoven worden. Één deel bevestig je op de muur en één deel bevestig je op je TV.

Wordt geleverd incl. bouten en pluggen voor muurbevestiging en ook incl. verschillende maten schroefjes om de beugel aan je TV te bevestigen.

Het is ook mogelijk om de TV beugel aan de onderkant te borgen zodat diefstal moeilijker gemaakt wordt.

BartO8 14-09-2008

Ik was op zoek naar een muurbeugel waarmee mijn 22 lcd zo vlak mogelijk tegen de muur kwam te hangen. Kwam bij dit model van NewStar uit. Makkelijk te installeren beugeltje voor een goede prijs.

petra rijn 23-06-2008
Geschreven voor: Newstar tv wandsteun

ik heb deze beugel gekocht en ben zeer blij met de beugel, makkelijk te instaleren en zeker niet de hoofd prijs.
Eerder heb ik een andere beugel gehad maar deze had zeker niet de kwaliteit die deze beugel heeft, genoeg ruimte voor de kabels en toch strak.

Robert v B. 22-06-2008
Geschreven voor: Newstar tv wandsteun

Heb deze NewStar muurbeugel voor m'n 40 Sony gekocht. Heel makkelijk te installeren. Zit ook een beveiligingsstrip bij waar ik een klein hangslot door heb gehangen. Aanrader!