Vogel's VFW 465

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 3 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Vogel's VFW 465 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,3

maarten te B 28-08-2010
Geschreven voor: Vogel's VFW 465

Pffff.... hij hangt. Heb 't gevoel dat ik net een schilderijtje op een kinderkamer met een keilbout heb opgehangen.

Ik heb wat vragen aan Dr. Vogel:
1. Wat weegt een gemiddelde flatscreen? De 16 kg. zware VFW 465 kan tot 60 kg torsen, terwijl mijn 32 inch flatscreen 12,5 kg. en zelfs een 50 inch weegt net 30 kg. Kortom, voor de bulk (80 à 90%?) van de flatscreens kan deze beugel veel lichter en goedkoper worden uitgevoerd.
2. Ik heb deze zware en best dure beugel alleen gekocht vanwege de lengte van zijn arm. Is het niet mogelijk een steun te maken met uitschuifarmen?
3. Bij een beetje flatscreen lopen al snel 6 à 8 kabels langs de arm. Zijn de knullige plastic beugeltjes in de arm dan niet een beetje erg klein? Gelukkig maar dat er tie raps zijn.
4. De moer van het muurscharnier heb ik niet eens aangedraaid, want die bout kan er toch niet uitvallen en het eindscharnier draait soepel, maar het middenscharnier heb ik maar tendele losgedraaid omdat die veel te zwaar draaide. Kortom, dat middenscharnier kan veel lichter worden uitgevoerd.
5. De montage kostte mij als doe-het-zelver toch anderhalf uur en dat voor maar 10 (!) bouten. Zou de handleiding niet simpeler kunnen?
6. Diezelfde handleiding is trouwens een beetje suf of fout:
a. de kleine afbeelding toont de inhoud van de zakjes. Waarom niet de bouten en moeren afbeelden i.p.v. met letters verwijzen naar 't schema. Of nog beter: waarom niet een kort instructiefilmpje op jullie website?
b. Voor mijn Philips 32PFL 5605H/12 moest ik voor onderdeel D niet bout A gebruiken maar bout W, want met A draai je inderdaad 't binnenwerk stuk. Foutje?
7. Bij mijn optie 2 zijn 4 zware bouten E en moeren F overbodig. 't Kan zelfs zonder, want onderdeel J valt er toch niet uit. Een boutje is voldoende om te voorkomen dat J verschuift.
8. De inbussleutel ontbrak, maar dankzij Ikea had ik er nog eentje liggen. Foutje?
9. Weet u dat de voeding van de Digitenne insteekkaart een heel kort snoertje heeft? Mijn stekker en stopkontakt bungelen net onder de beugel en daardoor is een kabelkolom (bv. EFA6835) zinloos.

Jan B 05-06-2009
Geschreven voor: Vogel's VFW 465

Zeer solide beugel. Schuift wat stroef in en uit. Goed afgewerkt. De montage is goed te doen. Voldoende speling om de kabels vrij te houden. In alle standen te draaien.
Bevalt zeer goed.

matisse 07-12-2008
Geschreven voor: Vogel's VFW 465

Qua vormgeving en gebruik prima model!

De voorbereiding van de montage van de beugel aan de muur maar ook aan de TV vergt enig denkwerk maar dan kom je er wel uit!

Prima beugel, maar bedenk wel als je deze beugel aan een gibo muur ophangt dat je dan wel speciale pluggen voor een gibo muur gebruikt anders komt TV met beugel naar beneden.