Vogel's THIN 245 UltraThin Draaibare TV-muurbeugel

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 3 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Vogel's THIN 245 UltraThin Draaibare TV-muurbeugel op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,1

Lex 17-10-2017

Het systeem ziet er zeer degelijk uit en is gemakkelijk te monteren aan de wand. Verticaal gezien moet je alleen rekening mee houden dat de tv niet symmetrisch is t.o.v de beugel

Pluspunten

• Degelijk en robuust
  • Makkelijk te monteren

Minpunten

• Midden van de beugel niet gelijk aan die van tv.

DJAMM 09-10-2012

Wensen voor mijn keuze:
Stevige beugel, roteer mogelijkheden, tilt, strak tegen de muur (3.5cm afstand muur/tv).

Mogelijkheden:
De enige mogelijkheid die ik mis is de tilt omhoog functie.

Gemak montage:
Ging vrij makkelijk met de gebruiksaanwijzing en de bijgeleverde mal. Sommige schroeven zijn inderdaad moeilijker bereikbaar. De muurschroeven zijn dik en stevig (M10). De bovenste twee gaten in de muur verdienen aandacht omdat deze vrij dicht bij elkaar staan. Tussenruimte hiervan is ongeveer 3 centimeter. Recht en rustig boren dus. Ik heb ze eerst voorgeboord met een M5. De bouten moeten met een hoge torque erin gedraaid worden. Er zit een inbussleutel in maar die heb ik niet gebruikt. Ik heb een accuschroefmachine gebruikt met 36Nm Torque.

Degelijkheid:
het frame is prima, de afdekplaatjes zijn van minder kwaliteit. Het plaatje om de snoeren in weg te werken (onderkant van het dik klapdeel frame) valt er snel uit.
Al met al valt alles mooi weg te werken.

Conclusie: stevig ding, tv hangt vrij strak tegen de muur, mogelijkheid om 'm verschillende kanten te hangen (links, rechts, midden, vooruit en alles ertussen.)

Niels1552 28-06-2012

Het is een product van 200 Euro en voldoet niet aan de eisen van degelijkheid dat je zou mogen verwachten van een product van deze prijs.

De mogelijkheden:
Het voordeel van dit product is dat het inderdaad een dunne manier is om je televisie op te hangen. Ook is het goed mogelijk de televisie 180 graden te zwenken en naar voren te halen. Op deze punten voldoet het product.

De montage:
Voor een gemiddelde klusser is het een redelijk eenvoudige klus die wel het een en ander aan precisie vereist. Het pakket bevat een mal om te boren en een uitgebreide gebruiksaanwijzing. Omdat het een zeer universeel product is, is de gebruiksaanwijzing natuurlijk ook zeer universeel. Dit maakt het niet altijd even duidelijk.

Het echte probleem is echter dat de gebruikte materialen niet voldoen aan de hoge verwachtingen. Om de muursteun in de muur te plaatsen zijn er vier bouten en moeren bijgeleverd. De pluggen worden geplaatst in de gaten die je ervoor in de muur hebt geboord. Vervolgens wordt het product vastgezet met bouten. Helaas is hier gekozen voor slechte goedkope bouten van een zachte kwaliteit. Daarnaast zijn het geen echte bouten, maar imbus schroeven. Om toch enige kracht te kunne zetten zijn het vrij forse bouten, maar het materiaal is zo zacht dat de bouten heel snel dol worden. Beter is om zelf toch maar een paar stevige bouten aan te schaffen.

De degelijkheid:
Als het eenmaal hangt is het redelijk degelijk. De bouten zijn te zacht, het afdekkapje om het mooi af te werken is van een beetje goedkoop plastic en de schroeven om een en ander vast te zetten moeten er in gepriegeld worden, wat het niet handig werken maakt.

Alles bij elkaar valt het mij nogal tegen, maar misschien waren mijn verwachtingen te hoog. Nu het eenmaal hangt met eigen bouten etc, ziet het er netjes uit, maar van mij had het allemaal wel wat degelijker en wat solider gemogen. Volgende keer ga ik toch de moeite nemen de minder bekende merken toch ook eens goed te bekijken...