Bosch PMF 220 CE (Basic) - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 12 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Bosch PMF 220 CE (Basic) op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,5

r*******@g******** 17-09-2022

geen aanrader

Aankoop bosch multitool pmf cd 220v

De multipool ziet er goed uit met 3 hulpstukken en mooie koffer er bij .
Heb deze gekocht voor het laminaat inkorten .
Hierbij gebruikte ik het smalle hulpstuk waar je zo mooi dorpels en laminaat kan door zagen volgens YouTube .
Na twee planken laminaat waren de tanden van het hulpstuk spoorloos ,gauw naar de bouwmarkt een nieuwe zaagblad gekocht ,
En hier het zelfde verhaal weer tandeloos naar de bouwmarkt voor een ander zaagblad maar deze zijn voor een veel duurder machine dus paste niet op die van mij .
Mijn verhaal een goede machine maar de zaagjes die er bij zitten zijn zeer slecht
Kijk naar een product wat duurder is en vooral naar de hulpstukken want deze zijn zeer slecht .

Pluspunten

• Mooie koffer
  • mooie machine

Minpunten

• Zaagjes zeer slecht

Sam 17-11-2020

Korte levensduur

Geschreven voor: Bosch PMF 220 CE (Basic)

Prima apparaat. Echter verre van duurzaam, het apparaat is net voordat de garantietermijn verliep kapot gegaan. Keurig gerepareerd door Bosch, echter snel weer defect. Het apparaat hapert en de snelheidsknop reageert niet. De multitool loopt dan altijd op volle toeren en dan trilt er binnenin iets los. Nu heb ik geen garantie meer. Zelf dus maar open maken en de soldeerbout inzetten. Google naar hoe je het probleem kunt oplossen... Voor mij geen Bosch meer, want je betaalt veel geld voor een machine met een ontwerpfout.

Pluspunten

• Krachtige machine

Minpunten

• Niet duurzaam

Nick 27-09-2020

Slechte kwaliteit en korte levensduur

Geschreven voor: Bosch PMF 220 CE (Basic)

Tijdens de verbouwing deze multitool gekocht. Ongeveer 8 a 10 keer gebruikt voor wat lichte werkzaamheden. Na 4x gebruiken bleek de inbusschroef waarmee je de tool vast ze al versleten.

Vanuit Hornbach geen garantie want het zou een gebruikersfout betreffen. Bij Bosch op de site kun je een nieuwe schroef bestellen maar alleen met een creditcard en die heb ik niet. Dame aan de telefoon was ook niet van plan mij verder te helpen. Via een lokale gereedschapswinkel twee nieuwe schroeven besteld en de oude op de zaak door onze metallurg laten nazien, kort gezegd pisbakkenstaal.

Met nieuwe schroef de machine nog enkele keren kunnen gebruiken maar daarna wilde de motor niet meer aanlopen. Inmiddels is de bon kwijt en gezien de prijs van het apparaat en de kosten van de onderdelen is hij gewoon total loss. Nog geen anderhalf jaar oud, schandelijk dat een merk als Bosch hier zijn naam op durft te zetten. Niet kopen.

Minpunten

• bout van toolmontage is van zeer slechte kwaliteit
  • Reserve onderdelen alleen met creditcard

Bob 21-02-2019

2 keer gebruikt

Geschreven voor: Bosch PMF 220 CE (Basic)

gekocht om vloer iets in te korten(hout) daarna nog 1 keer gebruikt toen lange tijd niet. wilde hem weer gebruiken maar machine doet niets meer. garantie is voorbij net over de 2 jaar.

Minpunten

• slecht
  • weinig extra bij

Gerard 27-01-2017

Praktische machine maar...

Geschreven voor: Bosch PMF 220 CE (Basic)

Enkele jaren geleden een Bosch Multitool 180 aangeschaft, helaas na slechts enkele malen gebruikt te hebben en enkele weken na het verlopen van de garantie begeeft de machine het.
Absoluut maar enkele malen voor heel licht zaagwerk gebruikt. Opgestuurd naar Bosch repareren te duur en garantietermijn verlopen. Kan met korting een nieuwe kopen, nieuwe uitvoering PMF 220 blijkt de prijs gelijk te zijn als bij vele aanbieders in de aanbieding dus... betaal de gewone prijs.
Omdat ik dacht de multitool meer te gaan gebruiken, een heel assortiment zaagjes aangeschaft, blijkt Bosch heeft een andere aansluiting op de nieuwe machine te hebben.
Dank je wel meneer Bosch, voor 120 euro zaagjes die ik niet meer kan gebruiken.
Voor "alle" merken zijn de zaagjes universeel behalve bij Bosch. Jammer van Bosch voor deze grote misser.

Jack52 04-09-2016

Handig apparaat

Geschreven voor: Bosch PMF 220 CE (Basic)

Een handig en licht werktool, super handig, ik gebruik hem al een week of 6 ,enigste nadeel is het schuurplateau, dit is nu al versleten,misschien garantie? Al met al een goed en degelijke machine.

Pluspunten

• Super handig
  • Sterke motor

Minpunten

• Schuurplateau snel weg
  • Geen quick release

Karin 02-05-2016

Bosch PMF 220 CE Multitool

Geschreven voor: Bosch PMF 220 CE (Basic)

Makkelijk in gebruik, goede prestaties. Zit in een handige koffer voor praktisch opbergen. Tot nu toe gebruikt voor zagen en schuren en dat werkte beter dan ik had verwacht. Handig dat je makkelijk de accessoires kunt wisselen en je meer accessoires aan kunt schaffen.
Krachtige machine, helaas niet draadloos.

Inge 02-05-2016

Snel en makkelijk in gebruik

Geschreven voor: Bosch PMF 220 CE (Basic)

Ligt makkelijk in de hand en is goed te gebruiken. Ik heb hem gebruikt om de zagen en schuren. Beiden werken top. Echt een aanrader om in huis te hebben. Heb mijn tafelpoten er mee verkort en mijn salontafel geschuurd.

Dienie 29-04-2016

Perfect multifunctioneel gereedschap

Geschreven voor: Bosch PMF 220 CE (Basic)

Ik raad deze multitool waarmee je o.a.kunt zagen, slijpen en schuren van harte aan.
De multitool zit in een stevige koffer met alle bijgeleverde accessoires zodat je niet hoeft te zoeken en direct aan de slag kunt gaan. Ook hoeft het niet eerst te worden opgeladen vanwege het gebruik van netstroom. De snoerlengte vind ik prima, niet zo’n kort snoertje maar ook niet ellenlang waardoor het werken bemoeilijkt wordt.
Maar dit zijn nog de bijzaken want behalve dat deze multitool traploos instelbaar is en de meest moeilijk bereikbare plekken moeiteloos weet te vinden is het fijn werken door de weinige trillingen de ergonomische vormgeving en het lichte gewicht. Als vrouw zijnde heb ik vaak moeite met zware apparaten maar met deze machine niet. Ook het wisselen van de accessoires gaat mij door o.a. de universele schroef gemakkelijk af.
Last but not least: de exacte zaagdiepte kon ik gemakkelijk aanhouden m.b.v. de 4- traps diepteaanslag. Door de afgeronde snijranden van de invalzaagbladen kon ik secuur invallen en de traploze instelling van het aantal zaagbewegingen beviel mij prima. Kortom ik vind dat Bosch met deze multitool tegen een goede prijs zeer veel kwaliteit geeft en waarmee je ook de niet standaard werkzaamheden zeer goed kunt uitvoeren.

Kim 29-04-2016

Makkelijk en hanteerbaar in gebruik

Geschreven voor: Bosch PMF 220 CE (Basic)

Een fijn apparaat om relatief kleine vlakken mee te zagen. Het model is ligt fijn in de hand, is lekker klein en wendbaar, licht van gewicht.
Ik zou het apparaat nog makkelijker pakken bij klussen als die draadloos geweest zou zijn, dat is helaas niet het geval

Tom1972 29-04-2016

Test Bosch Multitool

Geschreven voor: Bosch PMF 220 CE (Basic)

Als test deze multitool gebruikt.
Een lastige schuurklus gedaan. Deze was best vlot, en goed, tot een einde gebracht.
Het vervangen van de kop (zit standaard de slijptool op) is eenvoudig - zelfs voor een beginnend klusser als ikzelf.
Doordat de tool zelf niet heel zwaar is, kon ik goed sturen, en was niet vermoeid door een zwaar trillend apparaat gebruikt te hebben.

Wel even opletten, de schuurbladen laten m.i. snel los tijdens gebruik met licht schuurwerk. Als je wat meer kracht zet, is dat minder.

De handleiding is duidelijk - al zou ik als verbeterpuntje willen meegeven dat het onderdelen aanwijsblad (1 is aan/uit knop, 2 is.. etc) op een uitvouwblad moet zitten - is makkelijker als je de handleiding doorleest.

Patries 29-04-2016

Bosch multitool

Geschreven voor: Bosch PMF 220 CE (Basic)

Mijn ervaring met deze multitool is erg positief.
Handig in gebruik
Heb zelf voornamelijk voor het schuren gebruikt. Rn dat gong super snel.
Ik ben dus zeer tevreden