Kenwood Cooking Chef Gourmet KCC9060S - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 46 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Kenwood Cooking Chef Gourmet KCC9060S op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Co 10-01-2021

Super keukenmachine , pefect voor thuiskoks

Super professioneel apparaat als keukenmachine en als voorbereider voor brood, taarten risotto's e.d.

Veel goedkoper gekocht bij de sligro!

We waren al lang op zoek naar zo'n apparaat, veel in Italië gezien.

---------------------------------------------------------

Eerdere review 22-9-2020:

Al jaren gebruiken wij een kenwood keukenmachine.
Nu deze gekocht, ziet er super degelijk uit en ook de inductie in de mengkom werkt super.
Hier kunnen we weer jaren mee vooruit.

Pluspunten

• degelijk stevige materiales

Minpunten

• sparcherm gaat snel los

sander 04-01-2021

Handige keukenhulp

Doet altijd wat hij moet doen, en op een goede manier. Is voor een machine met zoveel power nog best stil. Neemt wel wat plek in op het aanrecht, maar dat weet je vooraf al.

Pluspunten

• degelijk
  • gemakkelijk te bedienen
  • eenvoudig schoon te maken

Minpunten

• zwaar apparaat

AM 28-12-2020

Mooi apparaat

Zocht een goede keukenmachine en heb deze gevonden!
Jammer dat er geen tweede mengkom bij zit. Ook een wat uitgebreider basisrecepten boek zou aan te bevelen zijn.
Maar tot nu toe erg tevreden. Mooi model en staat ook mooi!

Pluspunten

• Strak design
  • Alleskunner

Minpunten

• Geen tweede kom

Peter 25-11-2020

Het is een keukenrobot !

Fantastisch apparaat met snelle/krachtige motor. Bediening wijst zichzelf (bijna) Beetje jammer dat accessoires niet goedkoop zijn.

Roxanne 28-10-2020

Topmachine!

Heel gebruiksvriendelijke & veelzijdige machine. Aan elk onderdeel voel je dat het topkwaliteit is - de K-klopper weegt ruim een halve kilo! 't Is ook enorm handig zowat elk onderdeel vaatwasmachinewasbaar is. De vele functies maken hem het hart van de keuken. Echte nadelen zijn er niet, alleen kleine minpuntjes. Zo is het heel moeilijk om de foodprocessor & het HSO-verbindingsstuk terug los te maken nadat je de foodprocessor hebt gebruikt, en komt de afdekkap van 't mixerhoofd relatief makkelijk los wanneer hem openklapt. Kan ook liggen aan waar ik druk zet met mijn hand. :-)

Al met al een fantastische machine waar ik verwacht nog vele jaren plezier van te hebben.

Pluspunten

• Grote mengkom met veel capaciteit
  • Veelzijdig

Minpunten

• HSO-verbindingsstuk schroeft héél erg vast
  • afdekkap komt makkelijk los

Douwe 27-07-2020

Geweldige alleskunner

Ik was me al een tijd aan het oriënteren op een goede keukenmachine. Koken is een grote hobby van me. De reden dat ik uiteindelijk voor de Cooking Chef Gourmet heb gekozen, is dat ik vaak warme emulsiesausen maak (hollandaise / bearnaise) en dat in dit apparaat helemaal een koud kunstje is. En door de mogelijkheid warme bereidingen te maken, gebruik je de keukenmachine veel vaker dan de variant waarin dit niet mogelijk is.

Ik heb de keukenmachine nu 3 weken in bezit bijna elke dag wel gebruikt. Het is zo'n perfecte aanvulling in de keuken. De hollandaise, bearnaise en sabayon is van pure restaurantkwaliteit: zo luchtig en perfecte dikte. De risotto was ook perfect en tijdens het maken van de risotto heb je de tijd om met andere gerechten bezig te zijn (of lekker op de bank te hangen).

Misschien het meest verrast ben ik door de kwaliteit van het deeg dat gekneed wordt in de keukenmachine. Je gooit alle ingrediënten in de kom, stelt de temperatuur in op 25 graden en de timer op 15 minuten en je hebt perfect gekneed, zacht en elastisch deeg. Omdat het zo makkelijk is, heb ik al keer brood-, focaccia- en pizzadeeg gemaakt.

Ik geef een 9 en geen 10 omdat de voorgeprogrammeerde programma's bij mij niet werken. De temperatuur van het programma om bearnaisesaus te maken was te hoog waardoor het ei stolde. Daarna ben ik alles handmatig gaan instellen en dat werkt prima!

Als je toch gaat investeren in een goede keukenmachine zou ik zeker aanraden om de Kenwood Cooking Chef Gourmet te kopen

Pluspunten

• Mooi design. Past naadloos in een strakke keuken
  • Topkwaliteit van de accessoires
  • Brooddeeg maken wordt een eitje
  • Eigenlijk teveel om op te noemen

Minpunten

• Vooraf ingestelde programma's niet altijd accuraat
  • Accessoires zijn aan de prijs

Roland 30-06-2020

Super degelijk apparaat

Zowel het apparaat als de bijgeleverde accessoirces stralen kwaliteit uit. Ondanks de vele mogelijkheden van het apparaat is de bediening toch heel simpel en intuitief! Ben blij met mijn nieuwe hulp in de keuken!

Pluspunten

• bouwkwaliteit
  • bedieningsgemak
  • Vele mogelijke extra uitbreidingen

N.R.Veenstra 11-06-2020

Degelijke machine

Ik heb het product net gekocht en een eerste risotto gemaakt. Lijkt een prima machine. Deze review had ik graag later gedaan om een eerlijker beeld te geven maar de review is onderdeel van een actie voor een gratis ijstool.

Pluspunten

• Voelt degelijk aan
  • Kan verwarmen

Minpunten

• tot nu toe nog niets. (1 keer gebruikt)

Peter 11-05-2020

Mixer

Robuust , kook mogelijkheid, is een goed ogende machine veel optie om uit te breiden, kortom een machine die ik iedereen zal aanbevelen .

Pluspunten

• Mooi
  • Functioneel

Minpunten

• Prijs

Petra 09-05-2020

Mijn beste vriendje in de keuken

Wat een geweldig apparaat! Zijn voorloper heb ik nu vervangen, al 10 jaar kook ik met de Kenwood Cooking chef en het is mijn beste vriend in de keuken. Ik heb hem vervangen vanwege de andere mogelijkheden die deze Cooking chef heeft. De temperatuur kan hoger en nauwkeuriger worden ingesteld en hij heeft automatische programma's waaronder tempereren van chocolade.
Bijna alle onderdelen kunnen in de vaatwasser, alleen de motor onderdelen niet, maar dat lijkt me logisch. Dit apparaat neemt mij erg veel werk uit handen. Als de machine draait, ruim ik mijn aanrecht op. Echt ongeëvenaard

Pluspunten

• inductie koken
  • sterke motor
  • degelijke materialen
  • dichte kom
  • veel accessoires

Minpunten

• zwaar, moet vaste plek hebben
  • geen handige opberg mogenlijkheid accessoires
  • spatdeksel komt te snel los, valt

Shoote 09-05-2020

Alleskunner

Ik heb dit product gekozen omdat ik naast een keukenmachine ook graag bijzondere deegsoorten zoals soezendeeg wilde kunnen maken, iets dat met deze machine door de verwarmde mengkom prima kan.

Pluspunten

• Verwarmde mengkom
  • Groot vermogen

Minpunten

• Hoge prijs

Maurice 07-05-2020

Verbeteringen ten opzichte van de oude machine

Wij waren al 5 jaar in het bezit van de oude Masterchef, de KM086 Major Cooking Chef. Dat hebben we altijd een super machine gevonden. De nieuwe kan een temparatuur bereiken van 180 graden en de oude maar tot 140 graden. Dat was een van de reden om de nieuwe te kopen. En natuurlijk door het vernieuwde display, wat de bediening allemaal wat makelijker maakt. Wij gaan hiermee ook weer veel plezier beleven.

Pluspunten

• Compleet, uitgebreide hulpstukken
  • Een temperatuur van 180 graden is te bereiken.

Minpunten

• Geen, misschien de afwas na gebruik.

Farouk 24-04-2020

Wat een apparaat! van huisman naar chefkok binnen een dag.

Ik had op het begin mijn twijfels, vooral natuurlijk over de prijs. Maar gezien de prestaties die dit apparaat kan leveren (sterke motor met vlijmscherpe blades) en met welk gemak, maakt het ons leven met 4 kinderen zeker makkelijk. alles is makkelijk te reinigen (alles los te koppelen en in de vaatwasser ermee). Heerlijk alles in een apparaat, top!

Pluspunten

• Solide en sterke motor voor alle huischefs
  • veel onderdelen

Minpunten

• prijs maar ja , je krijgt er wel wat voor
  • verder niks op aan te merken

Chiara 21-04-2020

Goede overal product

Product is uitstekend!
Heel stevig.
Makkelijk te gebruiken ook zonder de handleiding te lezen :D :D

Pluspunten

• Makkelijk te gebruiken
  • Stevig
  • Goed kwaliteit
  • veel accessoires beschikbaar

Minpunten

• Hoog prijs

fredzio 04-04-2020

Best Chef ever

A need of having a cooking machine at home. We wanted something more then Thermomix, but in the same price range

Pluspunten

• modern
  • solid

Minpunten

• expensive

Tom 25-03-2020

Sterke motor, veel capaciteit

Vervanging van een 15 jaar oude Kenwood die kleiner en minder krachtig is, we zijn zeer te spreken over deze keukenmachine.

Gerda Steur 24-02-2020

handige machine

Erg handig en vele functies. Ben erg tevreden behalve met het uit elkaar halen van de foodprocessor en blender. Deze gaan zo slecht uit elkaar dat er steeds een bankschroef aan te pas moet komen. Uit elkaar halen is nodig om het schoon te maken.
Heb nu contact opgenomen met Kenwood hierover, benieuwd of meer mensen hier last van hebben en of dit probleem opgelost kan worden.

P van Spanje 28-12-2019

Veelzijdig

De cooking chef is een degelijk apparaat en heel veelzijdig met veel gebruiksmogelijkheden maar toch gebruiksvriendelijk. Het apparaat is enorm verbeterd ten opzichte van de modellen van 10 jaar geleden.

Pluspunten

• veel mogelijkheden
  • gebruiksvriendelijk

Constantin Suiu 16-12-2019

Extremely multi-functional

The Kenwood KCC9060S machine is just amazing. It can make everything for you: pasta, soups, sauces even ice-cream. I was joking when I bought it that we could sell our stove, all dishes, pans etc and just leave this amazing mixer.
It's smooth, knows what is doing, and is very well build.

Pluspunten

• Multi-functional
  • Easy to use
  • Great guild quality
  • Has a huge amount of attachments

Minpunten

• Heavy
  • Big size, need to have space in the kitchen for it

Raymond 11-12-2019

Veelzijdige machine

Kort in bezit, maar al voor voor veel taken te gebruiken en vele uitbreiding mogelijkheden ga zo door!

Cookiemonster 10-12-2019

Grote kom, krachtige motor

Ik bak erg veel en vindt koken ook leuk voor sommige gerechten moet je erg lang staan roeren zodat niets aanbrandt. Daarvoor is deze machine bijzonder handig.

Gerda Steur 09-12-2019

prachtige machine

Ik heb het apparaat net een paar dagen in huis en alles al wel een beetje uitgeprobeerd. Het werkt heel eenvoudig en het doet precies wat het doen moet. Erg blij mee. Ook super handig voor het opwarmen van bijvoorbeeld soep.

Pluspunten

• Alleskunner
  • koken en opwarmen
  • erg stevig en degelijk
  • de meeste accessoires kunnen in de vaatwasser

Minpunten

• zwaar
  • duur
  • jammer dat er geen opberg box is voor accessoires

Menno 01-12-2019

Top apparaat

Koken is echt te makkelijk geworden met de cooking chef gouremt. Er worden zelfs meerdere receptboekjes meegeleverd.

Pluspunten

• Receptboekjes
  • Kan echt alles

Nathan 24-11-2019

Hoogwaardige afwerking, compleet uitgevoerd

Hoogwaardige afwerking, ook de vele accessoires, die bij de keukenmachine worden bijgeleverd en het tot een compleet pakket maken. Eindeloze mogelijkheden en een uitstekende prijs/kwaliteit verhouding.

Pluspunten

• hoogwaardige afwerking
  • compleet pakket door vele accessoires
  • Uitstekende prijs/kwaliteit verhouding

Minpunten

• Zwaar
  • Prijzig

Hab 30-09-2019

Op het eerste oog super!

Op het eerste oog ziet het product er goed uit! Er zou echter een kom van 6,5 liter bij zitten terwijl de maatvoering van de kom maar tot 4,5 liter gaat.