Bosch AutoCook Pro - Reviews

Best Reviewed december 2017
Aantal programma's
Kleur(en)
zwart, rvs

Beoordeling op basis van 54 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

cmrozema 29-05-2017

Onmisbare alleskunner!

Na lang wikken en wegen heb ik via Bol.com de Bosch AutoCook Pro aangeschaft. Omdat hij nogal prijzig is twijfelde ik. Maar toen ik zag dat er een cashback actie van € 50 is bij Bosch besloot ik hem toch aan te schaffen.
Besteld en de volgende dag al in huis! Wat een prachtig apparaat! Zwaar (6,5 kg.) en robuuste binnenpan met anti aanbakbaklaag met koude handgrepen. Mooie solide stoommanden erbij en een kleine frituurmand. Ook nog twee opscheplepels en een stoomwateropvangbakje die je achter de deksel (klep) kunt plaatsen zodat het water niet achter het apparaat loopt. Handig! Verder nog een dikke gebruiksaanwijzing en een prachtig receptenboek. Nadat ik de gebruiksaanwijzing uitgebreid heb gelezen en het receptenboek doorgebladerd ben ik aan de slag gegaan. De mogelijkheden zijn overweldigend en lijken ingewikkeld, maar als je eenmaal bezig gaat met de multicooker wijst zich alles vanzelf. Vooral het feit dat er een hoge druk mogelijkheid op zit gaf voor mij de
doorslag om hem aan te schaffen want je verkort hiermee aanzien het garingsproces.
Altijd handig als je weinig tijd hebt om te koken of diverse gerechten met het apparaat wilt bereiden.
Ik heb de verschillende menu mogelijkheden al uitgeprobeerd.

Ik heb een verzonken appeltaart gemaakt op "baking", uit het mooie bijgeleverde receptenboek.
Precies zoals het op de foto stond, heerlijk! Verder rijst gekookt "Rice", groente gestoomd "steam", een stoofschotel gemaakt "Stew" en havermout pap "porridge". Ook nog op "Fry" vlees gebakken en aardappeltjes. Kortom: een alleskunner!
Het receptenboek is een mooie manier om aan het apparaat te wennen en ideeën op te doen en mogelijkheden uit te proberen. Alles staat stapsgewijs vermeld en is duidelijk beschreven. Stap voor stap word uitgelegd welke ingrediënten je moet
gebruiken en welke knoppen je in moet drukken.
Makkelijker kan het niet.

Eenmaal vertrouwd met de
Bosch AutoCook vind je ook je eigen weg hierin met eigen ingrediënten en tijden en keuze uit de diverse programma's.
Ook fijn dat alle onderdelen in de vaatwasser gewassen kunnen worden. Gemak dient de mens ;-)

Ik ben er helemaal weg van en hij is de aanschaf zeker waard. Ik weet zeker dat ik hem dagelijks ga gebruiken!

Pluspunten

• Robuust
  • Duidelijke zeer uitgebreide handleiding
  • Mooi receptenboek
  • Vaatwasserbestendige onderdelen
  • Vele mogelijkheden

Minpunten

• Eerst goed de handleiding lezen

henriette van der velden 23-05-2017

een wonderapparaat, kan zoooveel

ik zag een actie met de bosch multicooker voorbij komen op internet. heel goed vergeleken met andere multicookers want ik wist totaal niet wat voor apparaat het was. er zijn veel goedkopere en ook duurdere. in deze heb ik gewoon het meeste vertrouwen. heerlijk zelf yoghurt maken, hele maaltijden tot cake. zelfs brood.
broodbakmachine en rijstkoker zijn niet meer nodig. inclusief een mooi boek om je nieuwe vriend te leren kennen. zeker een voordeel is de app met veel recepten. hier ga ik geen spijt van krijgen

Pluspunten

• kookboek en app
  • veelzijdigheid

Minpunten

• nog niet ontdekt

Marja 29-12-2017

Lust voor het oog!

Mooi uitziend product!
Eenmaal in gebruik niet meer van de aanrecht weg te denken!
Functioneel en veelzijdig.

Pluspunten

• Overtreft mijn verwachtingen.
  • Mooi uitziend.
  • Veiligheid van de hoge druk.
  • Zeer solide.
  • De voorgeprogrameerde instellingen.

Minpunten

• De tijd dat de pan onder druk moet komen!

Fam. van Tol 30-11-2017

Mooi, degelijk, duidelijk, veelzijdig apparaat

Ik heb de Bosch AutoCook 2 weken geleden aangeschaft, omdat ik graag een apparaat wilde met meerdere mogelijkheden (en dat heeft deze zeker!) en omdat Bosch een zeer goed merk is (ik heb ook een keukenmachine van Bosch; perfect).
Ik wil graag suddervlees maken, brood en taart bakken, stomen, jam maken en recepten uitproberen. Maar ik ben echt geen keukenprinses. Het bijgevoegde receptenboekje is daarom zeer handig om mee te beginnen, want anders zie je door de bomen het bos niet meer.
Het schoonmaken voor gebruik en het in elkaar zetten is even werk, maar de handleiding is wel duidelijk. De binnenpan is stevig en gemakkelijk schoon te krijgen. Alle accessoires wijzen voor zich.
Ik ben begonnen met de verzonken appeltaart (is meer een soort cake) en die werd helaas erg droog. Geen idee wat ik verkeerd heb gedaan. Daarna de kippenpootjes in yoghurtmarinade gemaakt; sommige stukken kip waren nog niet gaar (ik denk dat ik teveel kip in de pan had). De Spaanse cake en de Gestoomde visfilets op een bedje van groenten zijn goed gelukt. De rundergoulash was niet zacht genoeg; wellicht heb ik daar het vlees te lang dichtgeschroeid. Ik heb ook al een keer jam gemaakt, maar het fruit niet van te voren gepureerd. Hierdoor moest het aanzienlijk langer sudderen. De Spaanse linzenschotel werd bij mij erg vochtig (leek bijna op soep); misschien omdat ik er meer groenten in gedaan heb?
Ik denk dat je gewoon eerst wat basisrecepten moet maken (rijst, aardappels, risotto, suddervlees, vis, kip etc.) en dat je vanuit daar het apparaat steeds verder zult 'begrijpen' en dus ook kunt gebruiken.
Wat mij opviel:
- Voor het sous-vide koken heb je een apart apparaat nodig!
- Je bakt/kookt soms ook gewoon met het deksel open.
- Je moet voor veel gerechten de rijst/spaghetti ook nog apart koken (ik had meer 1-pans-gerechten verwacht te kunnen maken)
- De zelfgemaakt yoghurt maak je met... yoghurt en melk; dat viel mij een beetje tegen

Maar: het is zeker een mooi apparaat met zeer veel mogelijkheden (als je die eenmaal onder de knie hebt)!

Pluspunten

• stevig, robuust, mooi
  • veel mogelijkheden
  • redelijk makkelijk te bedienen (overzichtelijk)
  • handig receptenboekje
  • goed en redelijk makkelijk schoon te maken

Minpunten

• past met klep open niet onder keukenkastje
  • vertaling in kookboekje is niet altijd juist
  • apart sous-vide apparaat nodig
  • veel mogelijkheden=veel lezen en proberen
  • prijs

Albert 11-06-2017

Ideale hulp voor in de keuken

Autocook overtreft mijn verwachtingen. De belofte 'iedereen kan koken' wordt meer dan waargemaakt. Duidelijke handleiding en veel recepten beschikbaar via meegeleverd boek en op internet. Ik gebruik de Autocook regelmatig. Echte aanrader!

Pluspunten

• handleiding
  • vormgeving
  • gebruiksgemak

Fatima 09-06-2017

Mooi design, makkelijke bediening en ruim

Mooi product, ideaal voor iedereen, je gerecht is in een handomdraai klaar, een aanrader voor iedereen, met de €50,- cashback heb je een perfect apparaat voor een mooi prijsje.

Pluspunten

• Gerechten Snel klaar
  • Zuinig apparaat

paul 28-05-2017

geweldig apparaat

aparaaat werk eenvoudig en heerlijke producten makkelijk in bediening degelijk gebouwd apparaat het volledig aan mijn verwachtingen van het merk bosch

Wim Ran 24-05-2017

Bosch Multicoocker

Ziet er professioneel uit. Eenvoudige en heldere bediening. Eerste resultaat met de kabeljouw en courgette en tomaat doet het uitstekend.

Pluspunten

• heldere en eenvoudige bediening

Vieverke 20-05-2017

Keukenprins

Het is een beauty van een kookmaatje, bijzonder goed en stevig gebouwd.
De bijgeleverde accessoires zijn van zeer goede kwaliteit en er is ook een heel mooi Nederlandstalig kookboek bijgeleverd waarmee je direct aan de slag kan zonder al te veel kennis of kookervaring. Ook een heel handige Nederlandstalige app.
Rijst koken is super makkelijk, de yoghurt vind ik lekkerder dan uit de winkel, en ondanks ik een aparte stomer heb gebruik ik het stoommandje erg vaak. Zo zijn je asperges in 10' gestoomd en je kan gelijk je eitjes toevoegen. Dankzij de inductie is die super snel. Stoofschotel moet ik nog uitproberen maar dankzij de hoge druk functie gaat ook dat veel sneller. Dit was voor mij de reden om de autocook aan te kopen. Een multifunctioneel toestel dat heerlijke gerechten klaarmaakt en bovendien heel mooi staat in mijn keuken. Die verdwijnt nooit in de kast. Ik gebruik hem dagelijks, mijn inductiekookplaat staat te stoffen nu.

Pluspunten

• Goede bouwkwaliteit
  • Nederlandstalig uitgebreid receptenboek + app
  • Warmt zeer snel op
  • Handige extra accessoires.
  • Stoommandje met 2 etages

Minca 19-05-2017

Ideaal veelzijdig apparaat

Makkelijk in gebruik en super veelzijdig.
Inmiddels heb ik hem al een paar weken in gebruik. En ik kan niet wachten om telkens weer een nieuw recept uit te proberen.

Die hogedruk functie vind ik helemaal super. Waar door het koken net weer iets sneller gaat en vitamines ook weer beter behouden worden

Pluspunten

• Stomen, koken, baken, braden en frituren in 1 pan
  • Formaat,
  • Draagarm
  • Meegeleverd veelzijdige receptenboek
  • Snelkookfunctie

Minpunten

• Klokje boven op. Makkelijker aan de voorkant

Vedran 26-04-2017

Super Multikoker

Ik wilde eerst Redmond Multicook kopen maar ik heb uigekozen Bosch AutoCook MUC88B68 multicooker. Er zijn aantal redenen voor, behalve dat BOSCH de snelkookfunctie met krachtige inductie technologie voor snelle opwarmtijden hij heeft ook stoomdruk funktie en Redmond niet. Hij makkelijk in gebruik en BOSCH heeft recepten boek die beter is.

Pluspunten

• Stoomdruk funktie
  • Gebruiksvriendelijk
  • Makkelijk om te reingen
  • Kookboek en recepten zijn goed
  • Goedkoper geworden met 50 euro retour actie

Hajo 13-01-2018

Bosch Multicooker

Ik heb de cooker gekocht vanwege de multifunctionaliteit omdat ik weinig ruimte heb.
Ik vind het apparaat prima werken, het is zuinig in energiegebruik door de isolatiemantel. Het werd bij mij afgeleverd zonder kookboek, wat er wel bij hoort. Ook na reclameren heb ik het boek nog steeds niet ontvangen. Dat is wel erg jammer. De cashback actie vind ik erg omslachtig. Verlaag toch gewoon de prijs!

Pluspunten

• Zuinig
  • Kookt prima

Minpunten

• Cashback
  • Afhandeling klacht over ontbrekend kookboek

Bosviooltje 10-01-2018

Veelbelovend apparaat

Na veel wikken en wegen en recensies lezen vol vertrouwen gekozen voor de Autocook Pro van Bosch. Het eerste gerecht, een stoofpot met vlees, was zo lekker dat ik nu al helemaal enthousiast ben. Mooi handzaam apparaat, even goed oefenen en de bediening gaat al haast vanzelf. Weinig lawaai gelukkig. Komt helemaal goed !!

Pluspunten

• handzaam formaat
  • veel functies en dus mogelijkheden

Minpunten

• beetje duur, gelukkig actieprijs

Mevrouw den Dulk 06-01-2018

Fantastisch apparaat en gemakkelijk schoon te maken

Zoals de meeste mensen heb ik het goede voornemen om in het nieuwe jaar wat kilo's te verliezen. Met dit apparaat kun je op een eenvoudige en gezonde wijze je voedsel bereiden. Je moet in het begin echt even de tijd nemen om te kijken hoe het apparaat werkt, maar als je dit eenmaal doorhebt is het ook mogelijk om buiten het bijgesloten kookboek om lekkere en verantwoorde recepten te bereiden. Ik zou het apparaat niet meer willen missen.

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Niet zwaar
  • Makkelijk schoon te maken

Minpunten

• Waterreservoir aan de achterkant zit vrij los
  • 2 stoomfuncties, verschil onduidelijk

Ritzen 03-01-2018

Bosch autocook, geweldige multifunctionele machine

Bosch autocook is helemaal fantastisch, je kunt er heel veel verschillende gerechten mee maken en in de tussentijd kun je andere dingen doen. We hebben de chili con carne gemaakt en de gehaktballetjes in tomatensaus. En gan hem zeker vaker gebruiken!! Kortom top machine en een echte aanrader.

Pluspunten

• Veel diversiteit
  • Heerlijke gerechten
  • vrije tijd over

AngelVox 30-12-2017

Mooi en veelzijdige keukenhulp

De Bosch multicooker heb ik na veel research aangeschaft vanwege de zeer positieve recensies èn het uiterlijk. Ik heb hem nog geen week en ben er héél blij mee! Hij is veelzijdig en doet zijn werk ; -)!

Pluspunten

• Veelzijdig
  • Makkelijk te reinigen

Minpunten

• Geen doorkijkscherm
  • Te klein condensbakje

Rob 28-12-2017

Top apparaat!

Mooi en veelzijdig apparaat. Het kost wat tijd om de mogelijkheden te verkennen. Tussentijds de tijd aanpassen is zover ik het heb kunnen vinden niet mogelijk welke wel een must. Onderdelen zijn mooi en robuust. Ik vind de teflon binnenpan erg gevoelig voor krassen.

Pluspunten

• Veelzijdig
  • Robuust

Minpunten

• Tijden tijdens koken niet aan te passen
  • Binnenpan krasgevoelig

Ad 24-12-2017

Koken wordt fun

Een ei bakken was de enige kookprestatie tot mijn 49e levensjaar. Complete gerechten als Risotto, Cannelloni of gewoon spruitjes, het komt er allemaal even makkelijk en smaakvol uit. Zo is koken fun en de kwaliteit van de gerechten is echt goed. De groeten bijvoorbeeld hebben meer smaak door het stomen. Het meegeleverde kookboek (100 recepten) is erg handig om het apparaat te leren kennen. Daarna ga je zelf variëren. Het kost moeite om op internet andere recepten te vinden maar via de facebookpagina komen ook leuke recepten langs. Schoonmaken is zo gebeurd. Minder afwas doordat je meerdere bewerkingen met dezelfde pan doet. Een aanrader!

Pluspunten

• makkelijk koken
  • alle functies in 1 apparaat

Minpunten

• Een apparaat op het aanrecht

Fenne 24-12-2017

Heel handig en fijn dat er een bijpassend kookboek bij zit

De multicooker is een schitterend apparaat om te zien en na een paar recepten te hebben uitgeprobeerd moet ik zeggen dat de resultaten verbazingwekkend goed zijn. De bediening is heel simpel en wijst zich bijna vanzelf. Ik ben zeer tevreden.

Pluspunten

• gebruiksgemak en simpele bediening
  • weinig afwas

Minpunten

• prijs
  • gewicht

Ria 09-12-2017

SUPER

Wat een supermachine en wat een uitdagingen om alle functies te gebruiken. Morgen ga ik een grote pan spaghettisaus maken en laat daar dan mijn buren van meegenieten. Eén keer per week kook ik voor de buren. Soms voor drie mensen, soms voor 15 mensen. Zij kunnen zich via onze burenapp aanmelden. Dit apparaat helpt mij daarbij zo geweldig.