Bosch AutoCook Pro - Reviews

Best Reviewed januari 2018
Aantal programma's
Kleur(en)
zwart, rvs

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 63 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

cmrozema 29-05-2017

Onmisbare alleskunner!

Na lang wikken en wegen heb ik via Bol.com de Bosch AutoCook Pro aangeschaft. Omdat hij nogal prijzig is twijfelde ik. Maar toen ik zag dat er een cashback actie van € 50 is bij Bosch besloot ik hem toch aan te schaffen.
Besteld en de volgende dag al in huis! Wat een prachtig apparaat! Zwaar (6,5 kg.) en robuuste binnenpan met anti aanbakbaklaag met koude handgrepen. Mooie solide stoommanden erbij en een kleine frituurmand. Ook nog twee opscheplepels en een stoomwateropvangbakje die je achter de deksel (klep) kunt plaatsen zodat het water niet achter het apparaat loopt. Handig! Verder nog een dikke gebruiksaanwijzing en een prachtig receptenboek. Nadat ik de gebruiksaanwijzing uitgebreid heb gelezen en het receptenboek doorgebladerd ben ik aan de slag gegaan. De mogelijkheden zijn overweldigend en lijken ingewikkeld, maar als je eenmaal bezig gaat met de multicooker wijst zich alles vanzelf. Vooral het feit dat er een hoge druk mogelijkheid op zit gaf voor mij de
doorslag om hem aan te schaffen want je verkort hiermee aanzien het garingsproces.
Altijd handig als je weinig tijd hebt om te koken of diverse gerechten met het apparaat wilt bereiden.
Ik heb de verschillende menu mogelijkheden al uitgeprobeerd.

Ik heb een verzonken appeltaart gemaakt op "baking", uit het mooie bijgeleverde receptenboek.
Precies zoals het op de foto stond, heerlijk! Verder rijst gekookt "Rice", groente gestoomd "steam", een stoofschotel gemaakt "Stew" en havermout pap "porridge". Ook nog op "Fry" vlees gebakken en aardappeltjes. Kortom: een alleskunner!
Het receptenboek is een mooie manier om aan het apparaat te wennen en ideeën op te doen en mogelijkheden uit te proberen. Alles staat stapsgewijs vermeld en is duidelijk beschreven. Stap voor stap word uitgelegd welke ingrediënten je moet
gebruiken en welke knoppen je in moet drukken.
Makkelijker kan het niet.

Eenmaal vertrouwd met de
Bosch AutoCook vind je ook je eigen weg hierin met eigen ingrediënten en tijden en keuze uit de diverse programma's.
Ook fijn dat alle onderdelen in de vaatwasser gewassen kunnen worden. Gemak dient de mens ;-)

Ik ben er helemaal weg van en hij is de aanschaf zeker waard. Ik weet zeker dat ik hem dagelijks ga gebruiken!

Pluspunten

• Robuust
  • Duidelijke zeer uitgebreide handleiding
  • Mooi receptenboek
  • Vaatwasserbestendige onderdelen
  • Vele mogelijkheden

Minpunten

• Eerst goed de handleiding lezen

henriette van der velden 23-05-2017

een wonderapparaat, kan zoooveel

ik zag een actie met de bosch multicooker voorbij komen op internet. heel goed vergeleken met andere multicookers want ik wist totaal niet wat voor apparaat het was. er zijn veel goedkopere en ook duurdere. in deze heb ik gewoon het meeste vertrouwen. heerlijk zelf yoghurt maken, hele maaltijden tot cake. zelfs brood.
broodbakmachine en rijstkoker zijn niet meer nodig. inclusief een mooi boek om je nieuwe vriend te leren kennen. zeker een voordeel is de app met veel recepten. hier ga ik geen spijt van krijgen

Pluspunten

• kookboek en app
  • veelzijdigheid

Minpunten

• nog niet ontdekt

Marja 29-12-2017

Lust voor het oog!

Mooi uitziend product!
Eenmaal in gebruik niet meer van de aanrecht weg te denken!
Functioneel en veelzijdig.

Pluspunten

• Overtreft mijn verwachtingen.
  • Mooi uitziend.
  • Veiligheid van de hoge druk.
  • Zeer solide.
  • De voorgeprogrameerde instellingen.

Minpunten

• De tijd dat de pan onder druk moet komen!

Fam. van Tol 30-11-2017

Mooi, degelijk, duidelijk, veelzijdig apparaat

Ik heb de Bosch AutoCook 2 weken geleden aangeschaft, omdat ik graag een apparaat wilde met meerdere mogelijkheden (en dat heeft deze zeker!) en omdat Bosch een zeer goed merk is (ik heb ook een keukenmachine van Bosch; perfect).
Ik wil graag suddervlees maken, brood en taart bakken, stomen, jam maken en recepten uitproberen. Maar ik ben echt geen keukenprinses. Het bijgevoegde receptenboekje is daarom zeer handig om mee te beginnen, want anders zie je door de bomen het bos niet meer.
Het schoonmaken voor gebruik en het in elkaar zetten is even werk, maar de handleiding is wel duidelijk. De binnenpan is stevig en gemakkelijk schoon te krijgen. Alle accessoires wijzen voor zich.
Ik ben begonnen met de verzonken appeltaart (is meer een soort cake) en die werd helaas erg droog. Geen idee wat ik verkeerd heb gedaan. Daarna de kippenpootjes in yoghurtmarinade gemaakt; sommige stukken kip waren nog niet gaar (ik denk dat ik teveel kip in de pan had). De Spaanse cake en de Gestoomde visfilets op een bedje van groenten zijn goed gelukt. De rundergoulash was niet zacht genoeg; wellicht heb ik daar het vlees te lang dichtgeschroeid. Ik heb ook al een keer jam gemaakt, maar het fruit niet van te voren gepureerd. Hierdoor moest het aanzienlijk langer sudderen. De Spaanse linzenschotel werd bij mij erg vochtig (leek bijna op soep); misschien omdat ik er meer groenten in gedaan heb?
Ik denk dat je gewoon eerst wat basisrecepten moet maken (rijst, aardappels, risotto, suddervlees, vis, kip etc.) en dat je vanuit daar het apparaat steeds verder zult 'begrijpen' en dus ook kunt gebruiken.
Wat mij opviel:
- Voor het sous-vide koken heb je een apart apparaat nodig!
- Je bakt/kookt soms ook gewoon met het deksel open.
- Je moet voor veel gerechten de rijst/spaghetti ook nog apart koken (ik had meer 1-pans-gerechten verwacht te kunnen maken)
- De zelfgemaakt yoghurt maak je met... yoghurt en melk; dat viel mij een beetje tegen

Maar: het is zeker een mooi apparaat met zeer veel mogelijkheden (als je die eenmaal onder de knie hebt)!

Pluspunten

• stevig, robuust, mooi
  • veel mogelijkheden
  • redelijk makkelijk te bedienen (overzichtelijk)
  • handig receptenboekje
  • goed en redelijk makkelijk schoon te maken

Minpunten

• past met klep open niet onder keukenkastje
  • vertaling in kookboekje is niet altijd juist
  • apart sous-vide apparaat nodig
  • veel mogelijkheden=veel lezen en proberen
  • prijs

Albert 11-06-2017

Ideale hulp voor in de keuken

Autocook overtreft mijn verwachtingen. De belofte 'iedereen kan koken' wordt meer dan waargemaakt. Duidelijke handleiding en veel recepten beschikbaar via meegeleverd boek en op internet. Ik gebruik de Autocook regelmatig. Echte aanrader!

Pluspunten

• handleiding
  • vormgeving
  • gebruiksgemak

Fatima 09-06-2017

Mooi design, makkelijke bediening en ruim

Mooi product, ideaal voor iedereen, je gerecht is in een handomdraai klaar, een aanrader voor iedereen, met de €50,- cashback heb je een perfect apparaat voor een mooi prijsje.

Pluspunten

• Gerechten Snel klaar
  • Zuinig apparaat

paul 28-05-2017

geweldig apparaat

aparaaat werk eenvoudig en heerlijke producten makkelijk in bediening degelijk gebouwd apparaat het volledig aan mijn verwachtingen van het merk bosch

Wim Ran 24-05-2017

Bosch Multicoocker

Ziet er professioneel uit. Eenvoudige en heldere bediening. Eerste resultaat met de kabeljouw en courgette en tomaat doet het uitstekend.

Pluspunten

• heldere en eenvoudige bediening

Vieverke 20-05-2017

Keukenprins

Het is een beauty van een kookmaatje, bijzonder goed en stevig gebouwd.
De bijgeleverde accessoires zijn van zeer goede kwaliteit en er is ook een heel mooi Nederlandstalig kookboek bijgeleverd waarmee je direct aan de slag kan zonder al te veel kennis of kookervaring. Ook een heel handige Nederlandstalige app.
Rijst koken is super makkelijk, de yoghurt vind ik lekkerder dan uit de winkel, en ondanks ik een aparte stomer heb gebruik ik het stoommandje erg vaak. Zo zijn je asperges in 10' gestoomd en je kan gelijk je eitjes toevoegen. Dankzij de inductie is die super snel. Stoofschotel moet ik nog uitproberen maar dankzij de hoge druk functie gaat ook dat veel sneller. Dit was voor mij de reden om de autocook aan te kopen. Een multifunctioneel toestel dat heerlijke gerechten klaarmaakt en bovendien heel mooi staat in mijn keuken. Die verdwijnt nooit in de kast. Ik gebruik hem dagelijks, mijn inductiekookplaat staat te stoffen nu.

Pluspunten

• Goede bouwkwaliteit
  • Nederlandstalig uitgebreid receptenboek + app
  • Warmt zeer snel op
  • Handige extra accessoires.
  • Stoommandje met 2 etages

Minca 19-05-2017

Ideaal veelzijdig apparaat

Makkelijk in gebruik en super veelzijdig.
Inmiddels heb ik hem al een paar weken in gebruik. En ik kan niet wachten om telkens weer een nieuw recept uit te proberen.

Die hogedruk functie vind ik helemaal super. Waar door het koken net weer iets sneller gaat en vitamines ook weer beter behouden worden

Pluspunten

• Stomen, koken, baken, braden en frituren in 1 pan
  • Formaat,
  • Draagarm
  • Meegeleverd veelzijdige receptenboek
  • Snelkookfunctie

Minpunten

• Klokje boven op. Makkelijker aan de voorkant

Vedran 26-04-2017

Super Multikoker

Ik wilde eerst Redmond Multicook kopen maar ik heb uigekozen Bosch AutoCook MUC88B68 multicooker. Er zijn aantal redenen voor, behalve dat BOSCH de snelkookfunctie met krachtige inductie technologie voor snelle opwarmtijden hij heeft ook stoomdruk funktie en Redmond niet. Hij makkelijk in gebruik en BOSCH heeft recepten boek die beter is.

Pluspunten

• Stoomdruk funktie
  • Gebruiksvriendelijk
  • Makkelijk om te reingen
  • Kookboek en recepten zijn goed
  • Goedkoper geworden met 50 euro retour actie

Autocook 21-06-2018

Super apparaat!

Prima apparaat. Bananenbrood en pompoensoep al gemaakt. Is even wennen als je niet vanuit het recepteboekje werkt, maar dat is met alles. Krijg zin om nog veel meer te gaan maken wat ook zeker gaat gebeuren.

Ruud 10-06-2018

Bosch autocook MUC88B68

Bij vrienden gegeten op verschillend manieren bereidt, heerlijk gegeten, de smaak, gaarheid, gezond en de tijd, je hoeft er vaak niet bij te blijven.heeft mij besloten er zelf een te koken.
Een geweldig reseptenboekje, dat mij ook helpt met de iedeën wat ik vandaag zal gaan eten.
Dit heeft mij besloten er zelf ook een te kopen.
Kijk even op internet daar vindt je ook de kracht van deze autocook MUC88B68 top.

Pluspunten

• snel vele heerlijke gezonde bereidingswijzen
  • alles in èèn pan en vaatwasser bestendig.
  • Degelijk en toch sierlijk voor in de keuken.
  • Past zelfs onder d afzuigkap bij braden en stomen.

Anja 03-06-2018

Goed en degelijke multicooker. Zeer tevreden.

Ik heb hem gekocht omdat ik moeite heb met koken door hersenletsel. Geweldig. Koken gaat super. Veel makkelijker dan fornuis. Zeer degelijk en gebruiksvriendelijk apparaat

Pluspunten

• Makkelijk werkend
  • Pan met handgrepen
  • Snelkookpan
  • Goeie stoommand

Minpunten

• Beetje ingewikkelde gebruiksaanwijzing
  • Geen dagelijks eten in kookboek

Gaudi 02-06-2018

Super gebruiksvriendelijk

De Bosch AutoCook heeft veel gebruiksmogelijkheden en een duidelijke display. Iedereen kan hier mee overweg. Een echte aanwinst als je van lekker eten houdt, maar niet altijd evenveel hebt om te koken.

Pluspunten

• Gebruiksvriendelijk
  • Duidelijke display
  • Leuk kookboek

Minpunten

• Gewicht
  • Pan is voor grote gezinnen aan de krappe kant

Chris L 25-05-2018

Groot scherm, veel programmas

Koken gemakkelijk gemaakt voor iedereen! Makkelijk schoon te maken en eten komt heel lekker uit. Groetjes

Pluspunten

• koken zonder moeite

Minpunten

• Kort kabel
  • Prijzig

Thomas 13-05-2018

Kwaliteit

Goede kwaliteit met veel mogelijkheden.
Na enig zoeken voor de Bosch multicooker gekozen en geen spijt.
Echt een aanwinst voor de keuken.
Prima aankoop met 50 Euro retour van Bosch.

Pluspunten

• Kwaliteit
  • 50 Euro retour
  • Veel mogelijkheden

Marja 19-04-2018

Mooie uitvoering

Product is degelijk, goed uitziend en makkelijk verplaatsbaar.
Niet de makkelijkste in gebruik maar leuk om uit te proberen!
Door de antibaklaag brand niets aan dus alles komt er met gemak uit!
Zonde dat de pan snel beschadigd met de bijgeleverde materialen. Ook de bovenrand werd snel wat kaal mag toch meer verwachten gezien de prijs!!!!

Pluspunten

• Alles komt er perfect uit
  • Cake probleemloos bakken

Minpunten

• Teflon laag beschadigd door meegeleverde lepels.
  • Ventilator maakt ineens herrie
  • Aanbraden wil nog weleens sudderen

Greet Fenne 19-04-2018

Goede aanwinst in de keuken

Eenvoudige bediening, wel erg veel mogelijkheden. Voldoet echt aan mijn verwachtingen. Uitgebreide handleiding. De recepten in het bijgeleverde kookboek zijn lekker en makkelijk te maken.

Pluspunten

• Veel mogelijkheden
  • Mooi apparaat

Minpunten

• Het lekwater van het deksel is veel.
  • Lekbakje kan groter

Nelle23 10-03-2018

Teleurgesteld in timer

ik wil mijn gerechten kunnen plannen en ook bijvoorbeeld 's avonds alle ingrediënten in de pan doen en het apparaat instellen, om er 's ochtend havernoutp, brood of een omelet mee op tafel te kunnen zetten.
Met die wetenschap heb ik het apparaat gekocht: er zat een timer op van max. 12 uur, dus het kon niet missen.

Nu wil ik hem proberen, kom ik erachter dat ik het programma "baking" slechts 5 uur startuitstel kan geven. Er is slechts 1 programma waar ik de volle 12 uur kan instellen en bij de zelf in te stellen programma's kan ik zelfs helemaal geen startuitstel instellen.

Het zal vast een zeer uitgebreid apparaat zijn, ik ben teleurgesteld omdat ik niet kan doen waar ik het apparaat voor gekocht heb. Ik stuur hem terug
Oorspronkelijk gepost op bosch-home.com