Bosch AutoCook Pro - Reviews

Best Reviewed - juni 2018
Aantal programma's
Kleur(en)
zwart, rvs

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 58 reviews die zijn achtergelaten voor de Bosch AutoCook Pro op Kieskeurig.nl.

cmrozema 29-05-2017

Onmisbare alleskunner!

Geschreven voor: Bosch AutoCook Pro

Na lang wikken en wegen heb ik via Bol.com de Bosch AutoCook Pro aangeschaft. Omdat hij nogal prijzig is twijfelde ik. Maar toen ik zag dat er een cashback actie van € 50 is bij Bosch besloot ik hem toch aan te schaffen.
Besteld en de volgende dag al in huis! Wat een prachtig apparaat! Zwaar (6,5 kg.) en robuuste binnenpan met anti aanbakbaklaag met koude handgrepen. Mooie solide stoommanden erbij en een kleine frituurmand. Ook nog twee opscheplepels en een stoomwateropvangbakje die je achter de deksel (klep) kunt plaatsen zodat het water niet achter het apparaat loopt. Handig! Verder nog een dikke gebruiksaanwijzing en een prachtig receptenboek. Nadat ik de gebruiksaanwijzing uitgebreid heb gelezen en het receptenboek doorgebladerd ben ik aan de slag gegaan. De mogelijkheden zijn overweldigend en lijken ingewikkeld, maar als je eenmaal bezig gaat met de multicooker wijst zich alles vanzelf. Vooral het feit dat er een hoge druk mogelijkheid op zit gaf voor mij de
doorslag om hem aan te schaffen want je verkort hiermee aanzien het garingsproces.
Altijd handig als je weinig tijd hebt om te koken of diverse gerechten met het apparaat wilt bereiden.
Ik heb de verschillende menu mogelijkheden al uitgeprobeerd.

Ik heb een verzonken appeltaart gemaakt op "baking", uit het mooie bijgeleverde receptenboek.
Precies zoals het op de foto stond, heerlijk! Verder rijst gekookt "Rice", groente gestoomd "steam", een stoofschotel gemaakt "Stew" en havermout pap "porridge". Ook nog op "Fry" vlees gebakken en aardappeltjes. Kortom: een alleskunner!
Het receptenboek is een mooie manier om aan het apparaat te wennen en ideeën op te doen en mogelijkheden uit te proberen. Alles staat stapsgewijs vermeld en is duidelijk beschreven. Stap voor stap word uitgelegd welke ingrediënten je moet
gebruiken en welke knoppen je in moet drukken.
Makkelijker kan het niet.

Eenmaal vertrouwd met de
Bosch AutoCook vind je ook je eigen weg hierin met eigen ingrediënten en tijden en keuze uit de diverse programma's.
Ook fijn dat alle onderdelen in de vaatwasser gewassen kunnen worden. Gemak dient de mens ;-)

Ik ben er helemaal weg van en hij is de aanschaf zeker waard. Ik weet zeker dat ik hem dagelijks ga gebruiken!

Pluspunten

• Robuust
  • Duidelijke zeer uitgebreide handleiding
  • Mooi receptenboek
  • Vaatwasserbestendige onderdelen
  • Vele mogelijkheden

Minpunten

• Eerst goed de handleiding lezen

Fam. van Tol 30-11-2017

Mooi, degelijk, duidelijk, veelzijdig apparaat

Geschreven voor: Bosch AutoCook Pro

Ik heb de Bosch AutoCook 2 weken geleden aangeschaft, omdat ik graag een apparaat wilde met meerdere mogelijkheden (en dat heeft deze zeker!) en omdat Bosch een zeer goed merk is (ik heb ook een keukenmachine van Bosch; perfect).
Ik wil graag suddervlees maken, brood en taart bakken, stomen, jam maken en recepten uitproberen. Maar ik ben echt geen keukenprinses. Het bijgevoegde receptenboekje is daarom zeer handig om mee te beginnen, want anders zie je door de bomen het bos niet meer.
Het schoonmaken voor gebruik en het in elkaar zetten is even werk, maar de handleiding is wel duidelijk. De binnenpan is stevig en gemakkelijk schoon te krijgen. Alle accessoires wijzen voor zich.
Ik ben begonnen met de verzonken appeltaart (is meer een soort cake) en die werd helaas erg droog. Geen idee wat ik verkeerd heb gedaan. Daarna de kippenpootjes in yoghurtmarinade gemaakt; sommige stukken kip waren nog niet gaar (ik denk dat ik teveel kip in de pan had). De Spaanse cake en de Gestoomde visfilets op een bedje van groenten zijn goed gelukt. De rundergoulash was niet zacht genoeg; wellicht heb ik daar het vlees te lang dichtgeschroeid. Ik heb ook al een keer jam gemaakt, maar het fruit niet van te voren gepureerd. Hierdoor moest het aanzienlijk langer sudderen. De Spaanse linzenschotel werd bij mij erg vochtig (leek bijna op soep); misschien omdat ik er meer groenten in gedaan heb?
Ik denk dat je gewoon eerst wat basisrecepten moet maken (rijst, aardappels, risotto, suddervlees, vis, kip etc.) en dat je vanuit daar het apparaat steeds verder zult 'begrijpen' en dus ook kunt gebruiken.
Wat mij opviel:
- Voor het sous-vide koken heb je een apart apparaat nodig!
- Je bakt/kookt soms ook gewoon met het deksel open.
- Je moet voor veel gerechten de rijst/spaghetti ook nog apart koken (ik had meer 1-pans-gerechten verwacht te kunnen maken)
- De zelfgemaakt yoghurt maak je met... yoghurt en melk; dat viel mij een beetje tegen

Maar: het is zeker een mooi apparaat met zeer veel mogelijkheden (als je die eenmaal onder de knie hebt)!

Pluspunten

• stevig, robuust, mooi
  • veel mogelijkheden
  • redelijk makkelijk te bedienen (overzichtelijk)
  • handig receptenboekje
  • goed en redelijk makkelijk schoon te maken

Minpunten

• past met klep open niet onder keukenkastje
  • vertaling in kookboekje is niet altijd juist
  • apart sous-vide apparaat nodig
  • veel mogelijkheden=veel lezen en proberen
  • prijs

henriette van der velden 23-05-2017

een wonderapparaat, kan zoooveel

Geschreven voor: Bosch AutoCook Pro

ik zag een actie met de bosch multicooker voorbij komen op internet. heel goed vergeleken met andere multicookers want ik wist totaal niet wat voor apparaat het was. er zijn veel goedkopere en ook duurdere. in deze heb ik gewoon het meeste vertrouwen. heerlijk zelf yoghurt maken, hele maaltijden tot cake. zelfs brood.
broodbakmachine en rijstkoker zijn niet meer nodig. inclusief een mooi boek om je nieuwe vriend te leren kennen. zeker een voordeel is de app met veel recepten. hier ga ik geen spijt van krijgen

Pluspunten

• kookboek en app
  • veelzijdigheid

Minpunten

• nog niet ontdekt

paul 28-05-2017

geweldig apparaat

Geschreven voor: Bosch AutoCook Pro

aparaaat werk eenvoudig en heerlijke producten makkelijk in bediening degelijk gebouwd apparaat het volledig aan mijn verwachtingen van het merk bosch

hgrootnl 25-10-2018

Een sieraad in de keuken

Geschreven voor: Bosch AutoCook Pro

Op basis van heel veel goede recensies heb ik gisteren de Bosch AutoCook Pro aangeschaft. Eerlijk bekennen: ik ben nog niet voorbij het uitpakken en plaatsen van dit sieraad. Morgen staat de Spaanse cake op het programma en dan pas kan ik zeggen of de eerste resultaten goed zijn. Het receptenboek bevat in ieder geval een reeks aan uitdagingen... ik tracht KHA te eten, maar met al dat lekkers wordt het lastig.

Vanavond eerst nog het instructieboekje lezen.

Pluspunten

• Vormgeving
  • Veelzijdigheid
  • Uitgebreide voorgeprogrammeerde programma's
  • Compleet
  • Leuke recepten in bijgeleverd boek

• Grootte
  • Gewicht

Marja 29-12-2017

Lust voor het oog!

Mooi uitziend product!
Eenmaal in gebruik niet meer van de aanrecht weg te denken!
Functioneel en veelzijdig.

Pluspunten

• Overtreft mijn verwachtingen.
  • Mooi uitziend.
  • Veiligheid van de hoge druk.
  • Zeer solide.
  • De voorgeprogrameerde instellingen.

Minpunten

• De tijd dat de pan onder druk moet komen!

Albert 11-06-2017

Ideale hulp voor in de keuken

Geschreven voor: Bosch AutoCook Pro

Autocook overtreft mijn verwachtingen. De belofte 'iedereen kan koken' wordt meer dan waargemaakt. Duidelijke handleiding en veel recepten beschikbaar via meegeleverd boek en op internet. Ik gebruik de Autocook regelmatig. Echte aanrader!

Pluspunten

• handleiding
  • vormgeving
  • gebruiksgemak

Fatima 09-06-2017

Mooi design, makkelijke bediening en ruim

Geschreven voor: Bosch AutoCook Pro

Mooi product, ideaal voor iedereen, je gerecht is in een handomdraai klaar, een aanrader voor iedereen, met de €50,- cashback heb je een perfect apparaat voor een mooi prijsje.

Pluspunten

• Gerechten Snel klaar
  • Zuinig apparaat

Wim Ran 24-05-2017

Bosch Multicoocker

Geschreven voor: Bosch AutoCook Pro

Ziet er professioneel uit. Eenvoudige en heldere bediening. Eerste resultaat met de kabeljouw en courgette en tomaat doet het uitstekend.

Pluspunten

• heldere en eenvoudige bediening

Vieverke 20-05-2017

Keukenprins

Geschreven voor: Bosch AutoCook Pro

Het is een beauty van een kookmaatje, bijzonder goed en stevig gebouwd.
De bijgeleverde accessoires zijn van zeer goede kwaliteit en er is ook een heel mooi Nederlandstalig kookboek bijgeleverd waarmee je direct aan de slag kan zonder al te veel kennis of kookervaring. Ook een heel handige Nederlandstalige app.
Rijst koken is super makkelijk, de yoghurt vind ik lekkerder dan uit de winkel, en ondanks ik een aparte stomer heb gebruik ik het stoommandje erg vaak. Zo zijn je asperges in 10' gestoomd en je kan gelijk je eitjes toevoegen. Dankzij de inductie is die super snel. Stoofschotel moet ik nog uitproberen maar dankzij de hoge druk functie gaat ook dat veel sneller. Dit was voor mij de reden om de autocook aan te kopen. Een multifunctioneel toestel dat heerlijke gerechten klaarmaakt en bovendien heel mooi staat in mijn keuken. Die verdwijnt nooit in de kast. Ik gebruik hem dagelijks, mijn inductiekookplaat staat te stoffen nu.

Pluspunten

• Goede bouwkwaliteit
  • Nederlandstalig uitgebreid receptenboek + app
  • Warmt zeer snel op
  • Handige extra accessoires.
  • Stoommandje met 2 etages

Minca 19-05-2017

Ideaal veelzijdig apparaat

Geschreven voor: Bosch AutoCook Pro

Makkelijk in gebruik en super veelzijdig.
Inmiddels heb ik hem al een paar weken in gebruik. En ik kan niet wachten om telkens weer een nieuw recept uit te proberen.

Die hogedruk functie vind ik helemaal super. Waar door het koken net weer iets sneller gaat en vitamines ook weer beter behouden worden

Pluspunten

• Stomen, koken, baken, braden en frituren in 1 pan
  • Formaat,
  • Draagarm
  • Meegeleverd veelzijdige receptenboek
  • Snelkookfunctie

Minpunten

• Klokje boven op. Makkelijker aan de voorkant

Vedran 26-04-2017

Super Multikoker

Geschreven voor: Bosch AutoCook Pro

Ik wilde eerst Redmond Multicook kopen maar ik heb uigekozen Bosch AutoCook MUC88B68 multicooker. Er zijn aantal redenen voor, behalve dat BOSCH de snelkookfunctie met krachtige inductie technologie voor snelle opwarmtijden hij heeft ook stoomdruk funktie en Redmond niet. Hij makkelijk in gebruik en BOSCH heeft recepten boek die beter is.

Pluspunten

• Stoomdruk funktie
  • Gebruiksvriendelijk
  • Makkelijk om te reingen
  • Kookboek en recepten zijn goed
  • Goedkoper geworden met 50 euro retour actie

Dennis B 17-01-2019

Mooi product met veel opties. Goede handleiding.

Geschreven voor: Bosch AutoCook Pro

Het product is een fantastische aanvulling om mijn kookkunsten uit te voeren. Hij ziet er prachtig uit maar is ook heel fijn om mee te werken. Je moet wel even de tijd nemen om het apparaat te leren kennen omdat er heel veel functies zijn. Ik heb nog niet alle functies kunnen uitproberen maar dat zal zeker niet lang op zich wachten. Ik ben vooral nu taart en koekjes en cake aan het bakken met mijn kinderen en die smaken overheerlijk. Met dit product kan je ook weinig fout doen. Enige minpunt wat ik tot nu toe heb is dat het beloofde receptboek niet was meegeleverd. En in een aantal recensies te lezen was ik niet de enige. Maar dat zegt natuurlijk niks over het product zelf. Ik kan het helaas niet vergelijken met andere apparaten. Ik vond het erg ingewikkeld in het begin maar na een tijdje oefenen weet je precies wat je moet doen. Daarom krijgt dit product van mij een 8. Ik ben er super blij mee en het is een echte aanrader als je houd van makkelijk en eenvoudig koken.

Pluspunten

• Mooi design.
  • Veel mogelijkheden.
  • Goede handleiding ook in het Nederlands.
  • Prijs kwaliteit verhouding optimaal.
  • Handige display.

Minpunten

• Geen receptenboek meegeleverd.
  • In begin gebruik erg moeilijk door vele functies.

Maria 11-01-2019

Mooi degelijk en handig

Geschreven voor: Bosch AutoCook Pro

Het leek mij een handige pan die zelf kan koken. Ik start hem , hij doet het en stopt vanzelf. Niet aanbranden, kan warmhouden, snelkoken, stomen, sudderen en bakken en nog meer maar dat moet ik nog ontdekken.
Geen gas maar inductie.

Pluspunten

• Stevige grote pan en onderdelen.
  • Handig hengsel om te dragen en te verzetten.

Minpunten

• Nog niet gevonden.

Yvonne 06-01-2019

vertrouwen

Geschreven voor: Bosch AutoCook Pro

Ik heb voor deze multicooker gekozen omdat ik op zoek was naar een slowcooker en met dit apparaat is dat ook mogelijk en zo nog veel meer. Ik heb het meteen uitgeprobeerd met de stew functie en het gerecht was goed gelukt. Het is even wennen met de functie, maar door het meegeleverde receptenboek heb ik er veel vertrouwen in dat ik er veel gebruik van ga maken. Ik kijk er naar uit om van alles in het apparaat klaar te zetten en dat het kookt terwijl ik weg ben en dat het gerecht klaar is als ik thuis kom.

Pluspunten

• veel mogelijkheden
  • eenvoudig te bedienen
  • eenvoudig te reinigen

Fred 03-01-2019

Fantastisch apparaat voor thuiskoks

Geschreven voor: Bosch AutoCook Pro

Ik was op zoek naar een multicooker die veel van mijn bestaande apparatuur zoals een slowcooker, rijstkoker en snelkookpan kon vervangen. Dat kan met de Bosch AutoCook wat flink wat ruimte bespaart. Alle gerechten die ik er tot nu toe in heb gemaakt waren zonder uitzondering een succes. Het grote voordeel is dat het eigenlijk niet kan mislukken. Het brandt niet aan, en als het klaar is wordt het gerecht warmgehouden. Ideaal als je steeds wordt onderbroken tijdens het koken door een baby.
Ik heb een andere multicooker geprobeerd van een goedkoop merk, maar daarvan waren de instructies zo onduidelijk dat dat geen succes was.
Het enige nadeel is dat het per kookstand verschilt hoe lang je de bereiding kunt uitstellen. Havermout (porridge) bijvoorbeeld kun je maar 2 uur vantevoren uitstellen (i.v.m. voedselveiligheid), dat had ik graag wat langer gezien.

Pluspunten

• Gerecht brandt niet aan
  • Veel instelmogelijkheden
  • Redelijk makkelijk schoon te houden
  • Warmhoudfunctie
  • Maakt andere apparatuur overbodig

Minpunten

• Bepaalde kookstanden zijn beperkt uit te stellen
  • Gewichtstoename omdat het zo lekker is ;-)

Raivo Lasmanis 31-12-2018

Goede assistent in de keuken!

Geschreven voor: Bosch AutoCook Pro

Ik werk veel. Ik heb niet veel tijd om te koken. Ik vond deze keukenassistent op internet. Een groot aantal programma's stelt u in staat verschillende gerechten te bereiden.

Pluspunten

• 50 programmas
  • lunch of diner is klaar wanneer ik het nodig heb
  • beveiligen
  • makkelijk te onderhouden
  • goed ontwerp en neemt niet veel ruimte in beslag

Mir 30-12-2018

Mooi en veelzijdig multi functioneel apparaat..

Geschreven voor: Bosch AutoCook Pro

Ik heb sinds gister hem in mijn bezit en heeft al bijna overuren gemaakt... onwijs top dit apparaat...

Fred70 24-12-2018

Ziet er geweldig uit

Geschreven voor: Bosch AutoCook Pro

De Multicooker ziet er goed,mooi en degelijk uit.
De eerste ervaring is positief.
Het is alleen jammer dat het kookboek er niet bij zat
Oorspronkelijk gepost op bosch-home.com

jessica 22-12-2018

goede kwaliteit groot genoeg

Geschreven voor: Bosch AutoCook Pro

Wat een mooi en kwalitatief goed en sterk apparaat, incl accessoires (wat er normaal niet bij zit) helemaal perfect ook een mooi receptenboekje goed stap voor stap uitgelegd (ook op de app) een alles apparaat!
tevreden

Pluspunten

• receptenboekje
  • kwaliteit
  • accessoires

Minpunten

• aan de dure kant