Tefal CY505E All-in-One CY505E Slowcooker, multicooker en snelkookpan - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 25 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Tefal CY505E All-in-One CY505E Slowcooker, multicooker en snelkookpan op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

Martijn 25-01-2024

Een fijn product

Mooi product. In het begin sceptisch of het inderdaad zo makkelijk zou gaan en de kwaliteit van het eindproduct goed zou zijn.
Niets is minder waar, het werkt super.
Had ik jaren eerder moeten kopen.
Aanschafprijs vond ik schappelijk en zeker waard.
Handleiding is wat summier en onduidelijk, maar met wat speurwerk online kom je een hoop verder.
Al verschillende standen en mogelijkheden geprobeerd en voldoet allemaal naar verwachting.

Pluspunten

• Werkt zoals het moet doen
  • Uitgebreide functies
  • Mooi formaat

Minpunten

• Handleiding kan wat beter

Jolanda 16-01-2024

Geweldige pan

Deze Multicooker nu een maand in huis en al veel mee aan het uitproberen geweest, want dat is gewoon wat je het beste kan doen na aanschaf.
De handleiding die erbij zit is minimaal en beantwoord zeker niet al je vragen, daarom me aangemeld bij een Facebook pagina met andere gebruikers van de pan, echt zeer aan te raden.
Stoofvlees in 40 minuten heerlijk gaar, had het nooit verwacht, maar kan dus echt.
Gisteren een complete runderstoofpot erin bereid, zo'n verspakket van de supermarkt, echt heerlijk en zo makkelijk, geen omkijken na als het eenmaal in de pan zit.
Ik heb wel een schriftje erbij gepakt waar ik alle wat ik bereid heb in schrijf, zo hoef ik niet steeds opnieuw na te denken hoelang ik iets erin doe en met welke instellingen, want dat vind ik elke x nog wel een gepuzzel.
Maar verder megablij met deze aankoop.

Pluspunten

• Snel heerlijk stoofvlees
  • Geen omkijken als voedsel eenmaal in de pan zit

Minpunten

• Zeer slechte gebruiksaanwijzing

Timurs 14-01-2024

Very good multicooker

Great multicooker. I have been using it for some time now and I am delighted with how well it cooks. I especially like the delayed start option, so you don't have to spend time cooking in the morning and have more time to sleep)

Pluspunten

• Many programmes
  • Easy to make food
  • Has a big capacity

A*************@g******** 12-01-2024

Geweldig product

Wat een fantastische pot is dit.
Een woord geweldig.
Makkelijk in gebruik.
Heb er rendag en hachee en pasta bolonaise in gemaakt.
Het rundvlees is echt gaar in 30 minuten geweldig

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Doet echt wat het moet doen
  • Heb alleen nog de hogedruk uit geprobeerd

Margriet 09-12-2023

Perfekte pan

Het is een perfekte pan voor mij je hebt niet veel tijd nodig en toch heerlijk eten
Mijn aankoop is perfekt
Cashback nummer 3467421

Pluspunten

• Makkelijk
  • Snel

Arie 28-11-2023

Prima prooduct

Heb het slechts een paar dagen, dus kan nog niet heel veel zeggen.
1e indruk: Past door vormgeving en kleuren in elke keuken.
Het heeft een goed leesbaar en helder display en een ruime pan.
Maakt weinig geluid.
Er is nog wat onduidelijkheid over de meegeleverde accessoires en de handleiding en het kookboekje zijn ook niet echt geweldig. Jammer dat de tekst op de bedieningstoetsen alleen in het Engels zijn.

Pluspunten

• Helder display
  • Mooie vormgeving
  • Ruime pan
  • Wasmachine bestendige pan

Minpunten

• handleiding en kookboekje
  • Bedieningstoetsen in het Engels

Ali.G 27-11-2023

Tefal Bast

Ik gebruik al 20 jaar Tefal keukenapparatuur
Tefal multicooker is van zeer goede kwaliteit.Goede kwaliteit en redelijke prijs

Pluspunten

• goede prijs
  • Hoge kwaliteit
  • Goed koken

a**********@h********** 30-05-2023

Ik hou van mijn Tefal multicooker. (gesponsord)

Ik ben dol op mijn Tefal multicooker! Het is zo veelzijdig en gemakkelijk te gebruiken. Het heeft een breed scala aan kookprogramma's waarmee het gemakkelijk is om een verscheidenheid aan gerechten te bereiden. Bovendien is het vaatwasmachinebestendig, wat het schoonmaken een fluitje van een cent maakt. (gesponsord)

Joy 09-10-2022

Zoek hulp bij gebruiken

Ik heb deze nu bijna een jaar. De gebruiksaanwijzing kun je net zo goed weggooien, wat is die slecht zeg! De machine is echter geweldig, maar echt een ding om onder de knie te krijgen. Ik ben lid geworden van een fb groep voor deze machine en daar werd ik echt wijzer van. Nu hebben we ivm verbouwing geen keuken en kook ik dus nu dagelijks met deze aio. Soep, pasta, risotto, bami, nasi, stampot, stoofvlees, goulash, rijst het kan allemaal in deze pan met de juiste uitleg hulp. De gebruiksaanwijzing krijgt van mij echter een dikke vette 1, het apparaat een 8, maar zoek mensen die hem ook hebben en gebruiken om je te helpen, anders is het soms echt abracadabra

Pluspunten

• Kan veel
  • Snel eten op tafel
  • Makkelijk schoon te maken
  • Als je hem snapt super easy

Minpunten

• Handleiding is slecht

meijerb 29-12-2022

Beste Joy, ik heb er net een gekocht dus zou graag gebruik maken van jou expertise, zou je recepten of links naar recepten en wat meer uitleg met mij willen delen?

BvD
Bert Meijer

k*********@u********* 10-01-2022
De kwaliteit van de Multicooker is zeer goed en zal best alles kunnen, als er maar een goede gebruiksaanwijzing bij werd geleverd. De geleverde gebruiksaanwijzing is naar onze mening niet wat deze Multicooker verdient. Van deze gebruiksaanwijzing zullen veel mensen geen goede eerste indruk van de Multicooker krijgen en al gauw spijt krijgen van de aankoop. Dit alleen omdat er zoveel mogelijkheden zijn voor de bereiding van voedsel. Ook zou er een uitleg filmpje vanuit Tefal bij kunnen op site van deze fabrikant.

Pluspunten

• Goede kwaliteit
  • Groot
  • Veel mogelijkheden

Minpunten

• Gebruiksgemak
  • Binnenpan niet met handgreep
  • Slechte handleiding

Ben Huisman 26-09-2022

Kijk even op deze groep op Facebook:

alexis1982 08-12-2020

De naam van de pan zegt het al!

De pan heeft heel veel mogelijkheden van bakken tot braden, stomen, langzaam sudderen en snel onder hoge druk koken. Iedereen zou een kok kunnen zijn, verdiep je even in de instellingen en gebruik de voorgeprogrammeerde programma's en mis kan het bijna niet meer gaan en zet je iets overheerlijks op tafel. De pan heeft een grote inhoud, is degelijk en eenvoudig te reinigen.

Pluspunten

• degelijk, kwalitatief
  • grote inhoud

Minpunten

• wel even verdiepen in de instellingsmogelijkheden

Taat 08-12-2020

Veelzijdige pan

Ik heb de pan nu enkele weken thuis staan en het gebruik is nog wisselend. Dit komt deels doordat je je er best wel even in moet verdiepen en ik er iets te makkelijk over dacht met een peuter en newborn in huis van dat doe ik wel eventjes. De knoppen op de pan zijn in het Engels en heeft even nodig om te blijven hangen wat waarvoor dient. Het receptenboek is oké. Veel varkensvlees en gerechten die ik niet zomaar door de weeks eet. Voor mijn gevoel ook meer op andere landen gericht dan Nederland. Terwijl Hollandse kost ook prima in de pan gemaakt kan worden. Op Facebook zijn verschillende groepen die je goed op weg kunnen helpen hiermee.
Toch is het een prachtig product waar je ontzettend veel in klaar kunt maken. Goede pre met andere cookers is dat je hier wel even in aan kunt braden, groenten in kunt stomen en rijst klaar kunt maken.
Het vervangt dus ook menig apparaten in je keukenkast.
Tevens gelijk een nadeel, door de knop op de bovenkant past hij niet in je keukenkast en heb je dus weer een apparaat op je aanrecht staan
Ik heb ondertussen al heerlijke Chinese tomatensoep gemaakt, pulled chicken en risotto. Alles in de pan tijd instellen en s avonds heerlijk aanschuiven wat wil je nog meer.
Niks is te gek en bij tijdgebrek rond je avondeten heb je dat op deze manier super opgelost. De inhoud van de pan is echt zeer ruim dus ook voor grote gezinnen kun je hier prima je gerechten in bereiden.

Pluspunten

• Aanbraden in de pan
  • Weinig vocht nodig
  • Stomen van groenten

Minpunten

• Heel lomp en groot
  • Geen doorkijk in de deksel

Kimberly 04-12-2020

Fijne pan, met uitleg

Ik mag deze pan uitproberen en toen de pan binnenkwam al gelijk zo dat is een groot ding, neemt aardig wat ruimte in. In het begin heel erg zoekende naar hoe goed te gebruiken maar als je na gaat denken dat het eigenlijk je kookpannen vervangt dan is het vrij makkelijk. De uitleg in het boekje is klein en kort maar alles staat er in wat je nodig hebt. Gelijk rendang gemaakt en die viel goed in de smaak. Ook de stoofpeertjes en pompoensoep was goed geslaagd.

Als ik dan een min puntje moet noemen is het de recepten die je er bij krijgt of online kan vinden, voor deze combinatie zijn er nog niet veel recepten bekend en ben ik erg zoekende naar recepten om te gebruiken. Fijne pan, even uitleg nodig dus

Pluspunten

• accesoires
  • voorgeprogrammeerde programma's

Minpunten

• kleine en korte uitleg

Jelistya 04-12-2020
  • Product gekregen

niet meer te missen in de keuken

Deze pan is zo multifunctioneel dat ik hem na twee weken maar een mooi plekje op het aanrecht heb gegeven want moest hem zo vaak pakken.
Makkelijk met de snelkookfunctie, slowcooken heerlijk. zelfs een cake gebakken gewoon omdat het allemaal kan.
Risotto gemaakt nog nooit zon heerlijk smeuïge risotto zelf gemaakt, rijstepap, heerlijke soep, stoofpeertjes het kan allemaal.
gebruiksaanwijzing erg summier dus vooral durven proberen en gewoon doen

Pluspunten

• grote inhoud
  • multifunctioneel
  • mooi design
  • makkelijk schoon te maken

Minpunten

• deksel opent naar zijkant
  • moet eerst druk/temp opbouwen voor prog begint

Cammy 30-11-2020

De slowcooker is onmisbaar in de keuken. Ik heb de slowcooker al enkele weken en ben zeer tevreden, nog steeds niet alle functies uitgeprobeerd. De slowcooker is groot, maar neemt niet veel ruimte in. Je kunt er grote porties in bereiden. De slowcooker is gebruiksvriendelijk. Ik heb heel veel soep gemaakt. Heel erg makkelijk, alle ingrediënten erin, even aanbakken en daarna water erbij. Verder geen omkijken meer naar.

Minpuntje is het opvangbakje, is te klein om het vocht op te vangen. Kan daardoor overlopen.
Deksel kan niet makkelijk af worden gehaald om schoon te maken.

Al met al tevreden met de slowcooker.

Pluspunten

• grote pan
  • velen functies
  • gebruiksvriendelijk
  • makkelijk schoonmaken

Minpunten

• klein vocht opvangbakje
  • deksel is niet makkelijk schoon te maken

R.Minnee 28-11-2020

Fantastisch koken

We mochten deze cooker via insider testen. Wat een fantastische apparaat. De basis recepten die er bij geleverd waren zijn erg makkelijk te bereiden. Het bedienen is op zichzelf erg gemakkelijk. Het reinigen van de onderdelen is in een handomdraai gebeurt dus al met al gaan we hem met plezier gebruiken. Maar ook bevelen we hem aan bij onze vrienden en familie.

Pluspunten

• Eenvoudige bediening

Minpunten

• Lekbakje
  • Binnenpan grip

mw Oomen 26-11-2020

Veelzijdig product, maar dat maakt hem ook ingewikkeld

Enthousiast was ik begonnen aan dit experiment. Ik mocht de Tafel all-in-one slowcooker, multicooker en snelkookpan in één uittesten. Het apparaat is groot en fors van stuk. Het is echt een flinke grote pan. De pan heeft zoveel knopjes en mogelijkheden, dat ik door al deze mogelijkheden ook snel de weg kwijt was. Netjes alle ingrediënten klaargelegd en ik dacht een heerlijke stoofpot te maken. Het juiste programma aangeklikt, maar na 40 minuten gewacht te hebben, was het geen stoofpot, maar een soort vleessoep geworden. Ook het bijgevoegde receptenboekje oogt niet echt super modern. Eerder een receptenboek uit de kast van mijn oma. Foto's hebben een jaren-70 uitstraling. De gerechten welke vermeld staan in het boekje zijn behoorlijk Duits georiënteerd. Kortom, de vele mogelijkheden die het apparaat biedt zorgt ervoor dat je de simpelheid mist.

Pluspunten

• Zeer veelzijdig
  • Functioneel design

Minpunten

• Best ingewikkeld

eve1984 25-11-2020

Veelzijdig apparaat om lekker te koken

Voor het eerst in mijn leven een snelkookpan in huis en is een ontzettend fijne manier om te koken. Ook nog een nooit een maaltijd bereid met een slowcooker en dat was ook erg leuk om te doen en heel smaakvol. Het heeft iets kneuterigs om 's ochtends al je eten op te zetten, heel de dag van de heerlijke geur te kunnen genieten, en 's avonds is het klaar en zet je een heerlijke maaltijd op tafel. Het leren gebruiken van het apparaat neemt wel wat tijd in beslag.
De handleiding laat nog wel wat vragen achter. Het receptenboekje is ook handig, maar ik moet nog goed ontdekken hoe ik ook andere recepten kan maken, maar met beetje logisch nadenken kom je er wel.

Al met al een mooi apparaat en erg functioneel. Kost alleen tijd om hem goed te ontdekken wat hij allemaal kan. Maar koken is zo erg nog niet!

Lauw1986 22-11-2020

Geweldige multifunctionele pan

In één woord geweldig: de Tefal All-in-One CY505E! Ik was nog niet bekend met dit soort type pannen, maar heb ondertussen ontdekt via social media dat er veel fans zijn. Ik heb de afgelopen maand heerlijke gerechten in de multifunctionele pan klaargemaakt en ben super enthousiast geworden. In het begin wist ik even niet waar ik moest beginnen, omdat de bijgeleverde handleiding niet heel duidelijk was. Maar gelukkig had ik wel iets aan het bijgeleverde receptenboekje. Hiermee kon ik de oefenen en kreeg ik een goed beeld van wat mogelijk is met de pan. Verder is het handig dat je er ook rijst mee kunt koken, hierdoor kan ik mijn rijstkoker de deur uit doen. De binnenpan wordt heet, maar is lastig uit de pan te halen. Niet heel handig als je een soep wilt pureren. Ik wil dit niet in de binnenpan zelf doen, omdat ik bang ben dat ik de pan teveel beschadig. Verder is het misschien handig om een zachte soeplepel bij te leveren naast de handige rijstschep. Tot slot zou het misschien handig zijn om een indicatie van opwarmingstijd per programma te vermelden in de handleiding.

Pluspunten

• veelzijdige pan
  • geen omkijken naar tijdens koken

Minpunten

• hete binnenpan lastig verwijderen
  • onduidelijke handleiding

Ella 21-11-2020

Veelzijdig apparaat

Ik gebruik dit apparaat nu ongeveer een maand en màn wat ben ik er blij mee! Super veelzijdig! Op drukke dagen heb je snel een gezonde smaakvolle maaltijd op tafel. Binnen een uur een heerlijke stoofschotel, soep vol van smaak en de perfecte rijst! Maar ook een slowcooker functie. Na een lange werkdag zo het eten op tafel zetten :)
Komt hier niet meer van het aanrechtblad af.

Pluspunten

• Veelzijdig
  • Tijdbesparend

Minpunten

• Groot apparaat
  • Sumiere handleiding

Josevv 20-11-2020

Hoort op de aanrecht

Wat ben ik blij met dit apparaat. Nooit verwacht dat deze multicooker zo 'n fijn en goed apparaat zou zijn.
Ik gebruik hem dagelijks erg makkelijk en veilig in gebruik. Maakt verschil in tijd van het koken
Ik gebruik minder gas

Pluspunten

• Snel en makkelijk
  • Veelzijdig
  • Multifunctioneel

Minpunten

• Je moet er even aan wennen

Karin 20-11-2020

Fijne all in one kookpan

Een veelzijdig keukenapparaat waarmee je veel heerlijke gerechten kunt maken. De pan is mooi maar ook groot dus je moet er wel een goede opbergruimte voor hebben. Zowel de snelkookpan als de slowcook functie getest en allebei tot volle tevredenheid. Het leren gebruiken van de pan vergt wat tijd door het te moeten uitproberen. Gebruiksaanwijzing had completer gemogen. Zo wordt de opwarmtijd nergens vermeld en deze kan best oplopen. Het condensbakje had ook groter en beter te bevestigen gemogen. Over het algemeen heel tevreden over deze pan.

Pluspunten

• Veelzijdig
  • Makkelijk schoon te maken
  • Bakt niet aan

Minpunten

• Gebruiksaanwijzing mag duidelijker
  • Opwarmtijd
  • Condensbakje klein en laat makkelijk los

Manon Berends 20-11-2020

Een aanvulling voor in de keuken!

Ik heb deze multicooker nu 4 weken in huis en ik ben echt verbaasd over de vele functies. Dit apparaat is echt een aanvulling in de keuken. Je kunt erin bakken, braden, sudderen, slowcooken, stoven, stomen en koken. Het wordt standaard geleverd met een rekje en mandje om bijvoorbeeld in te stomen en een rijstlepel van plastic om te kunnen roeren zonder dat je de binnenpan beschadigt. Deze lepel is handig qua materiaal, maar is wel een beetje aan de korte kant. De meegeleverde accessoires kunnen in de vaatwasser.

Ook wordt er een receptenboekje en een handleiding bij geleverd, zodat je vanaf het begin een beeld hebt van de mogelijkheden van de pan. Dit is handig, want ik vond de vele knopjes (en dus de vele mogelijkheden) best overweldigend. Op Pinterest staan een heleboel recepten met daarin de stappen die je moet nemen in een multicooker. Dat is handig, want het is wel echt anders dan gewoon koken.

In de handleiding staat een handig overzicht van de baktijden en temperaturen, die sla ik nog vaak na om even te checken hoe het ook alweer zat. Je kunt hier ook in vinden of je het deksel juist wel of niet op de pan moet doen en of je juist wel of niet het ventiel erop moet doen. Dit is namelijk verschillend bij bijvoorbeeld het koken onder druk of het aanbraden van producten.

De pan is gemakkelijk te reinigen. De binnenpan kan eruit en die was je dan met de hand uit. Met een vochtig doekje kun je de rest van de pan reinigen. De pan is wel groot en dus iets minder goed op te bergen dan andere keukenaccessoires. Ik vond dit geen probleem.

Het design van de pan is strak en mooi. Ik vind het wel jammer dat je bij de manualfunctie niet alles met de hand kunt instellen en dat er een restrictie op zit welke tijden en welke temperaturen je kunt instellen.

Al met al vind ik dit een aanrader! Ik heb al vele recepten geprobeerd (zoals een aardappelsoep, babi pangang, patatje stoofvlees, risotto en een hele kip) en ze kwamen er stuk voor stuk overheerlijk uit!

Pluspunten

• Grote inhoud
  • Veel verschillende mogelijkheden
  • Handige accessoires bijgeleverd
  • De smaak van gerechten is heerlijk

Minpunten

• Neemt veel opbergruimte in
  • Je kunt niet door het deksel heen kijken

Alida D 16-11-2020

Goede slowcooker/snelkookpan/rijstkoker met braadfunctie.

Inmiddels de All-in-one multicooker CY505E een paar weken in bezit.
Het apparaat is erg veelzijdig, er is veel mogelijk en ik ben verrast hoe eenvoudig het koken hiermee gaat.

Het product ziet er goed afgewerkt uit. Fijne accessoires erbij, hoewel ik betwijfel of ik deze vaak ga gebruiken. Het apparaat valt mee qua grootte.

De binnenpan is mooi ruim, meer dan voldoende ruimte voor een gezin van 4 grote eters (en er kan nog rustig wat meer in).

De handleiding is duidelijk en goed te begrijpen, enige minpunt is dat de lettertjes wat klein zijn (maar op de website van Tefal is de handleiding ook inzichtelijk dus dat is handig). Op internet zijn ook allerhande tips en trucs te vinden, naast een overvloed aan recepten.
Het instellen van het apparaat gaat heel eenvoudig, dit is ook logisch ingericht. Specifieke details staan allemaal in de handleiding vermeld.

De binnenpan is NIET te reinigen in de vaatwasser (in tegenstelling tot wat op veel websites te lezen is): dit zou de antiaanbaklaag beschadigen. Gelukkig is deze binnenpan wel heel gemakkelijk onder de kraan te reinigen met een zachte spons en wat afwasmiddel. Is licht en gemakkelijk uit de buitenpan te lichten.

Slowcooker: werkt gemakkelijk. Deksel eraf om even tussentijds te roeren kan niet: echter ‘cancel’ drukken, roeren, dan weer instellen op tijd en verder koken. Geen probleem, is alleen even wennen.

Snelkookpan: is vrij vlot op druk, start vervolgens de kooktijd en na verstrijken van de kooktijd is een subtiel geluid hoorbaar. Het ontluchten gaat dmv de Quick-release knop in het handvat van het deksel en dit werkt vlot en veilig.

Braadfunctie: werkt goed. Spek (bijvoorbeeld) bakt vlot aan. Er zit een beveiliging op het deksel: tijdens het braden mag het deksel niet dicht. Gebeurt dit wel, dan stopt het apparaat met de braadfunctie en geeft het een foutmelding. Deksel weer open: foutmelding verdwijnt en er kan verder worden gekookt. De bakfunctie is heel handig in combinatie met slowcooker of hogedrukpan: dit scheelt een extra pan gebruiken/afwassen en er hoeft niets van de ene naar de andere pan overgeschept te worden, waardoor ook alle smaken behouden blijven.

Groot voordeel (naast de tijdsduur) is het niet hoeven 'opletten' op het te bereiden eten. Wanneer ik op het fornuis kook, moet dat toch wel. Ivm overkoken, er moet wat geroerd worden etc…
Rijst koken is ook heel gemakkelijk: hoewel mijn eindresultaat nóg beter kan, was de eerste keren dat ik dat geprobeerd heb de rijst prima te eten. Makkelijk hoor, niet hoeven opletten :)

De startuitstel is ideaal: het eten is klaar op het moment dat ik dat wil, zonder dat ik er al te veel rekening mee hoef te houden. Want: na de kooktijd start ook automatisch de warmhoudfunctie.

Het enige dat ik misschien een beetje jammer vind, is dat het deksel aan de pan vast is gemaakt. Aan de andere kant, dit is ook wel handig want zo heb ik geen ruimte voor het deksel nodig op het aanrecht. Alleen het schoonmaken is toch handiger onder de kraan (en dat kan nu niet). Gelukkig is het deksel wel goed te reinigen en het rubber is gemakkelijk te verwijderen, te reinigen en terug te plaatsen.

Vergeleken met mijn ‘oude’ slowcooker vind ik deze pan gemakkelijker en handiger: deze is veelzijdiger en heeft meer functies. Ook de binnenpan is gemakkelijker te reinigen en lekker licht.
Bij het koken wel even in de gaten houden dat de pan wat tijd nodig heeft om op druk te komen en ook om te ontluchten nadat het gerecht klaar is. Dat is even wennen wanneer je hier niet aan gewend bent.

Inmiddels al meerdere gerechten bereid: bijvoorbeeld snert, chili con carne (uit het bijgeleverde receptenboek), pompoensoep, rijst, goulash met onder andere de stand ‘hogedruk High’, ‘slowcooker’, ‘hogedruk Medium’ en ‘rice’.

De in het bijgeleverde receptenboek beschreven cheesecake vond ik minder succesvol. Dat is vooral een kwestie van smaak. De bijbehorende verhoger voor in de pan vind ik niet zo handig: deze heeft 3 pootjes waardoor deze bij belasting op 1 plek kan omkiepen. Daar zal ik de volgende keer dat ik ‘m gebruik rekening mee houden, maar 4 pootjes waren sowieso handiger en stabieler geweest.

Al met al ben ik tevreden over mijn aankoop en denk dat ik hier nog heel lang plezier van ga hebben.

Pluspunten

• erg veelzijdig
  • gemakkelijk te reinigen
  • startuitstel
  • Quick-release knop veilig te bedienen
  • ruime en lichte binnenpan

Minpunten

• snoer is een beetje kort (ik gebruik verlengsnoer)
  • verhoger voor in de pan had 4 pootjes mogen hebben

NathalieJ4 13-11-2020

Wauw, zo gemakkelijk kan koken zijn!

Ik heb deze Tefal All-in-one multicooker nu een maand in mijn bezit en ben onder de indruk wat er met deze multicooker allemaal mogelijk is en hoe gemakkelijk het allemaal gaat.
De gebruiksaanwijzing is wat summier maar gelukkig zijn er op social media en internet heel veel tips en bruikbare recepten te vinden. Door aan de slag te gaan, wordt al snel duidelijk welk programma je het beste voor welk gerecht kunt gebruiken.
Heb je haast, dan kies voor voor koken-onder-druk. Wil je juist dat je gerecht langzaam gaart, dan gebruik je het programma slow. In alle gevallen is mijn ervaring dat de gerechten veel smaakvoller zijn dan wanneer je ze op het fornuis of in de oven maakt. En bij gebruik van de multicooker heb je sowieso minder afwas, want zelfs het even aanbraden van je vlees of bijvoorbeeld het fruiten van uien doe je ook gewoon in de multicooker op de brown-stand. Is je gerecht iets te dun van structuur, gebruik dan de simmer-stand om het eenvoudig in te dikken.

Ik ben echt geen keukenprinses maar heb met de Tefal All-in-one tot nu toe de volgende heerlijke gerechten met de volgende standen op tafel getoverd:
stoofpeertjes (slow, volgende keer beter stew proberen), broodje warm vlees (stew), drumsticks (stew), havermout (oatmeal), gestoomde sperziebonen (steam), oreomuffins (bake), kip kerrie (slow) en ingedikt met simmer, Hongaarse Kipschotel (pressure cook), Ajam Pangang (slow), stampot Zuurkool (steam), rijst (rice), gehaktballen (stew), appelmoes (DIY), Drumsticks (slow), witlof met ham en kaas (slow), gekookte eieren (steam), Tjap Tjoy (slow), 'draadjesvlees (stew/meat).

Ik vond alleen de oreaomuffins niet lekker. Dit kan natuurlijk aan het recept gelegen hebben maar ik moet zeggen dat ik het ook niet heel praktisch vond om de bakvormen in de binnenpan te plaatsen en eruit te halen. Ik denk dat ik in het vervolg om te bakken toch liever mijn oven gebruik. Het verwijderen van het stoommandje uit de binnenpan vraagt ook enige handigheid. Ik gebruik de achterkant van een pollepel zodat ik mijn handen niet brand.

Ik denk dat de Tefal All-in-one sneller werkt dan andere multicookers en slowcookers omdat ik bij de meeste gerechten een kortere tijd aan kon houden. Wel moet je er rekening mee houden dat deze multicooker net als andere multicookers, slowcookers en snelkookpannen afhankelijk van het programma en de hoeveelheid voedsel in de pan 5-20 min nodig heeft om op temperatuur en druk te komen. Ook bij het switchen tussen programma's en het tussentijds openen van het deksel moet je er rekening mee houden dat de pan weer enige voorbereidingstijd vraagt.

Pluspunten

• prachtig design
  • eenvoudig te reinigen
  • veilige quick-release-knop
  • ruime en hoge binnenpan
  • snel een heerlijke maaltijd op tafel

Minpunten

• summiere gebruiksaanwijzing
  • snoer had iets langer mogen zijn
  • vochtopvangbakje is te klein

Kaatje09 11-01-2021

Hallo Nathalie, mag ik jou iets vragen want ik heb hem ook net en ik kom niet uit de voeten met de slowcooker stand, ik kan deze indrukken en dan starten maar inkrijg dan geen keus tussen vlees of vis en ik kan niet kiezen tussen high, medium of low. Wat ik maar intoets, niks gaat knipperen. Kun jij mij wijzer maken? Met dank, Gr. Kaatje

NathalieJ4 11-01-2021

Hi Kaatje, deze multicooker kent maar 1 slowstand, je kunt dan alleen de tijd aanpassen. In de gebruiksaanwijzing zie je in de tabel welke mogelijkheden (veg, fish of meat, high, medium en low) er per stand zijn en welke temperaturen daar bij horen. Ik hoop hiermee je vraag beantwoord te hebben. Groetjes, Nathalie

Kaatje09 11-01-2021

Ooh, wat apart want veel gerechten zeggen eerst 2 uur high en dan nog 4 uren slow, of zoiets, maar dan is het duidelijk! Heel erg bedankt voor jouw reactie, kan ik verder mee!