Creative ZEN X-Fi 2

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 12 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Creative ZEN X-Fi 2 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,5

Juan m 20-08-2011
Geschreven voor: Creative ZEN X-Fi 2

Om maar met het belangrijkste te beginnen, vind ik de geluidskwaliteit echt tegenvallen. Het geluid is vaak nog mooier en natuurlijker zonder de crystalyzer aan dan met. Voor deze prijs valt er wel beter geluid te verwachten. Verder heeft dit apparaat wel genoeg mogelijkheden, zoals radio een kalender geluid opnemen en filmpjes kijken en nog wat dingen.
Over het gebuiksgemak ben ik totaal niet te spreken,aangezien je alleen al om het volume te regelen in een menu'tje moet duiken en hij speelt geen mappen af. Maar het aller irritantste is nog wel dat het touchscreen NIET goed werkt. Ook is de processor erg langzaam.
-De vormgeving is prima maar wel een beetje plastic achtig. De degelijkheid is echter niet zo goed, want na een tijd door de vele menu's te zijn gescrolled begaf een deel van het scherm het voor een paar dagen.

indiana83 17-07-2011
Geschreven voor: Creative ZEN X-Fi 2

Bij mij gebeurt het best vaak dat het beeld begint te haperen na een paar minuten. Eigenlijk was dit al genoeg reden om hem terug te brengen, maar daar is het bij gebleven. Dus mijn eigen schuld ook een beetje want ik ben het bonnetje inmiddels kwijt dus fabrieksgarantie zit er ook niet meer in. Dit is erg jammer want een ander probleem is dat zo af en toe een album niet door de player wordt weergegeven terwijl ik hem wel erop heb gezet. Maar dit zal wel aan het feit liggen dat ik net een pechmodel heb. Dus ik heb mijn beoordeling hier niet door laten beïnvloeden.

De reden dat ik het cijfer drie heb gegeven voor gebruiksgemak is vooral omdat de player totaal niet intuïtief werkt. Het meest vreemde voorbeeld vind ik dat je echt op google moet zoeken om erachter te komen hoe je een playlist kunt aanmaken. Daar zit geen enkele logica in. Uiteindelijk kom ik dan op deze site uit waar een slim iemand het dan heeft uitgevogeld: http://www.fixya.com/support/t1313061-create_playlists_zen_x_fi

conclusie: Deels ben ik ontevreden omdat ik de pech heb dat ik een maandagochtendmodel blijk te hebben. En het is mezelf aan te rekenen dat ik niet wat kordater heb gehandeld door het apparaat te ruilen.
Maar zelfs als ik hem zou omruilen voor een soepel werkend model, dan nog vind ik het gebruiksgemak en de mogelijkheden zeer matig. Dat is aan de x-fi2 eigen. Maar waarschijnlijk kan dat niet anders aangezien hij minder dan de helft kost van een i-pod.

Overigens, een van de pluspunten vind ik de fm-radio.

Juan1337 26-01-2011
Geschreven voor: Creative ZEN X-Fi 2

miskoop-- Ik heb mezelf een hele tijd lang voor de gek gehouden wat betreft de geluidskwaliteit van dit ding. Ik had namelijk het volste vertrouwen in de X-fi technologie, omdat de geluidskaart van mijn computer er ook gebruik van maakt. x-fi is in dit geval waardeloos en de muziek klinkt beter met de x-fi uit.

-wanneer je wat nummers op de zen zet doet het apparaat er zo'n 4 minuten over om zijn muzieklijst te synchroniseren of bij te werken.

-Ik had 1 dode pixel op het beeldscherm, en nu heb ik er 5 dode pixels bijgekregen.

Verder erger ik me er iedere keer meer aan dat je meerdere handelingen op het touchscreen moet uitvoeren voordat je uberhaupt het volume kan veranderen.
Ook vind ik het jammer dat je geen complete mappen kan afspelen, maar dat je gedwongen bent om 'afspeellijsten' te maken.

-oh ja en het touchscreen werkt voor geen meter

-verder is de processor te traag

pluspunten zijn de rss feed, die ik nog niet heb geprobeerd en de radio, die ik ook nog niet heb geprobeerd en de mediaplayer waarmee ik een filmpje van 720p dacht te kunnen kijken, maar dat viel tegen.

ps ik heb de 32gb versie gekocht.
hiervoor had ik een zen nano van 1gb en die klonk beter dan dit ding. Ik ga nu wss een cowon d2+ kopen aangezien mijn broer er een heeft en daar het geluid(vooral de bass) wel goed van is.

Kris000 28-11-2010
Geschreven voor: Creative ZEN X-Fi 2

Het is echt een krachtpatser, hij is degelijk, geluid is echt SUBLIEM! Het is sterk, maar ook zeer licht.

Pros:
-Goed geluid bij elk genre muziek dmv Equalizer.
-aansluitingen zijn zeer goed.
-AV-Functie.
-helder beeld.
-Speelt veel formaten.
-Software is handig en gemakkelijk te installeren
-Goede microfoon.
Cons:
-Bijgeleverde oordoppen niet denderend.
-Geen AV-kabel bijgeleverd.
-X-fi crystalizer maakt het geluid bepaalt niet mooier.
-Hij is wat aan de trage kant, bij het kiezen in het menu kan geluid haperen
-Geen uitwendige volumeregeling.
-Zeer irritante unlockfunctie.

marksmeets 22-09-2010
Geschreven voor: Creative ZEN X-Fi 2

Van zichzelf klink dit apparaat al prima, maar schakel je de X-FI in, dan is het bij veel nummers een perfecte geluidskwaliteit. De balans tussen hoge, midden en lage tonen is hier top gedaan. Het enige nadeel aan deze apparaten is altijd de prijs, je krijgt veel maar moet ook veel betalen. Als ik het geld dan toch had, zou ik direct voor de Creative gaan. Combineer dit met In-Ears van Sony, en je geluid kan niet meer beter.

Audiofreak56 18-09-2010
Geschreven voor: Creative ZEN X-Fi 2

Verwachtingsvol deze speler aangeschaft, na het beluisteren geschrokken. Wat een slechte geluidskwaliteit, het lijkt wel of er tien gordijnen tussen zitten. Ik heb geluisterd met mjn SONY MDR-EX90LP in ear oortelefoon, een die heel goed uit twee testen kwam en met de sehneiser cx 300. Hopeloos. Groot gebrek aan detail, geen ruimtelijkheid maar een potdicht geluid. Mijn mp3's maak ik met EAC en Lame als comprimeerder.
Ik heb hem meteen terug gebracht. Niet kopen! En dat terwijl mijn oude creative zo verrassend mooi was.
Gerrit.

Browny1977 28-05-2010
Geschreven voor: Creative ZEN X-Fi 2

Prima player dit!! ziet er gelikt uit en het geluid is ook prima. En voor de mensen die problemen met het touchscreen hebben... probeer eens een pen dat werkt perfect, en volgens mij is het touchscreen niet geschikt voor vette vingers. Ben er al met al zeer tevreden mee.

Wuitdepolder 23-01-2010
Geschreven voor: Creative ZEN X-Fi 2

Ik was al een tijdje opzoek naar een mp3-speler met goed geluid en aangezien ik goede ervaringen heb met andere audioapparatuur van Creative heb ik besloten om deze speler aan te schaffen.

Maar na een uurtje ergerde ik me al aan het geluid en het slecht werkende touchscreen.Voor iets simpels als het veranderen van het volume waren al meerdere handelingen nodig en dan drukte ik ook al vaak mis of het touchscreen reageerde niet.

Dezelfde dag heb ik deze speler in geruild voor een vergelijkbare speler van een ander merk (OK het is een ipod).

Creative heeft me met dit product dus nogal teleur gesteld.

hilco 22-01-2010
Geschreven voor: Creative ZEN X-Fi 2

Ik was al een poosje op zoek naar een speler waarop mijn cd's kon zetten om ze af te spelen in de auto. Uiteindelijk is mijn keus deze speler geworden.
Vormgeving en mogelijkheden hebben mij over de streep getrokken. Je mag er toch vanuit gaan dat een speler van €150,= een goed geluid geeft.
Helaas. Niet is minder waar bij deze speler. Het geluid wat er uit komt is rondom slecht. Zelfs met de equalizer is dit niet goed te krijgen.
Als je, net als ik, gaat voor de kwaliteit van het geluid, moet je absoluut een ander apparaat kiezen.

forever24 21-01-2010
Geschreven voor: Creative ZEN X-Fi 2

het enige voordeel dat ik eraan kon ondervinden is het design en het formaat.
nadeel en daar erger ik me echt aan,het touch screen.ik moet soms stevig op het schermpje klikken om een opdracht te bevestigen.met daarbij de angst dat ik hem kapot druk.en nog een puntje waar ik me echt aan erger.het aan uit knopje.aanzetten prima.1x zachtjes tikken en hopla hij staat aan.maar als ik hem wil uitschakelen..... wat een drama.echt een gevecht met dit aparaat.ik heb ondertussen de inactiviteit maar op 5minuten gezet in de hoop dat hij zich dan uitschakeld.mijn advies voor deze mp4 speler is:
heb je €179 te besteden,kijk gerust verder en laat deze in ieder geval liggen.mijn mp4 speler is al ingeruild bij de winkel

Job 06-01-2010
Geschreven voor: Creative ZEN X-Fi 2

Ik dacht echt iets aardigs gekocht te hebben, maar hij is na 5 dagen! al stuk. Geen waterschade, en ook niet gevallen, gewoon tijdens het opladen viel opeens het scherm uit. Geluid is heel goed maar ik heb ook duurzaamheid hoog zitten.

jojo4516 06-11-2009
Geschreven voor: Creative ZEN X-Fi 2

Vind het een zeer goede mp3-speler. Ik heb nog niet zo lang. Video's afspelen gaat prima ook door het grote scherm. Zeer goed geluid vooral door X-Fi. Er komen alleen wel snel vingervlekken op en aan de besturing moet je best lang wennen.