Philips GoGear MP3-speler SA1922/02 2 GB

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips GoGear MP3-speler SA1922/02 2 GB op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,7

ggrassi 24-04-2010

Ik heb deze mp3 speler nu een aantal dagen in mijn bezit maar kende deze al daar mijn broer dezelfde heeft.

Ik heb deze aangeschaft daar deze een klein formaat heeft.

Allereerst ben ik niet kapot van mp3 spelers die ik op moet laden via een pc o.i.d. Liever werk ik met AAA batterijen. Wel moet ik zeggen dat deze het lang volhoudt minimaal 8 uur aan een stuk.

Het apparaatje is zeer degelijk van constructie en de bediening is recht toe recht aan. Dit beteknt dat er voldoende features zijn om dat de doen wat nodig is en niets extra's

Het geluid doet absoluut niet onder mijn IPOD video. Ik gebruik wel in beide gevallen een topsetje in ear plugs van Sony MDR ex-700.

Het display mocht wat groter, maar dat zegt meer over mijn leeftijd. Ben toe aan een leesbrilletje.

mmverk 07-03-2010

Mijn dochter van 8 wilde graag een mp3 speler maar die kon niet te duur zijn. Deze speler blijkt een schot in de roos te zijn. Compleet apparaat met USB kabel en koptelefoon en levert een verbluffende geluidskwaliteit voor zijn prijs, zelfs met de bijgeleverde koptelefoon. Hij doet wat dat betreft niet heel veel onder voor onze ipod van 200 euro! Een fijne bijkomstigheid voor een kind van 8 is dat de interface op het apparaat in het nederlands ingesteld kan worden.

Het apparaat werd meteen herkend door windows en ook in windows mediaplayer as draagbare speler. De bediening heeft wat weg van de ipod met indelingen van de muziek op album, artiest etc. Al met al een heel compleet apparaat zeker voor de prijs.

En ja, het uiterlijk is niet zo sexy maar het geheel voelt wel erg degelijk aan. Degelijke knoppen en een stevige metalen kast, die kan wel tegen een stootje verwacht ik. De batterijen zouden 27 uur afspelen aankunnen na in maar 4 uur opgeladen te worden door de USB poort maar dat hebben we nog niet getest.

moi3 16-02-2010

Heb het ding net binnen. Ziet er niet mooi uit en klinkt blikkerig. Bovendien lukt het me niet om mappen te maken. *zucht* had toch beter moeten zoeken van tevoren, maar ik had verwacht dat zo'n simpele optie wel kon op een apparaat van 30 euro. Niet tevreden, dus.

Sanchaz12 27-11-2009

Vorige week deze mp3-speler aangeschaft, omdat mijn vorige (Creative Zen) in de wasmachine heeft gezeten en het nu niet meer doet. Nu ik deze een week gebruik, valt het me op dat de geluidskwaliteit van deze veel beter is als van de Zen. De bass is veel dieper en helderder en de hoge tonen zijn ook helderder. Het klinkt i.c.m. mijn Creative EP-830 oortjes gewoon als hét geluid! Echt super! En dan ben ik niet zomaar iemand die de geluidskwaliteit bovengemiddeld noemt, want ik ben kritisch! De Creative Zen heeft ook hét geluid volgens reviews, maar daar denk ik toch echt anders over, deze philips heeft een veel betere geluidskwaliteit als de Zen. Met het bedieningsgemak zit het ook wel goed, Er zitten precies genoeg opties op die ook nog eens logisch geordend zijn. Ook de batterijduur is super, wel 27 uur non-stop! Zeker een aanrader als je iets beters zoekt. Zorg wel dat je je eigen (betere?!) oordopjes gebruikt, want met de meegeleverde klinkt het blikkerig.

anita witteman 24-07-2009

Bijzonder gemakkelijk in gebruik.
Zeer goede geluidskwaliteit.
Muziek zowel in mapjes of volledig willekeurig af te spelen.
Makkelijke opnamemogelijkheid, met goede geluidskwalitiet voor zover mogelijk.
Lekker klein

noorderling 19-05-2009

prima mp3 speler. Ik gebruik hem elke dag tijdens het sporten.
Geluid is goed, bediening simpel en helder. Baterij gaat heel erg lang mee!

Aanrader

sjefke4 15-04-2009

Mooie vormgeving. Eenvoudige en logische opbouw van de bediening.
Ook is het eenvoudig om de nummers erop te zetten, gewoon knippen/plakken of erheen slepen. Prima geluidskwaliteit in verhouding met de prijs. De equalizer heeft 6 voorgeprogrammeerde keuzes, maar is ook zelf in te stellen.

Ik kan er in tegenstelling tot de voorgaande review gewoon 2 GB aan muziek op kwijt, en zeker ook meer dan 250 muziekbestanden, heb er nu 340 nummers op staan.

De mp3-speler is klein en erg licht, maar heeft een stevige bouw. De batterij gaat ongelofelijk lang mee. Er wordt een speelduur van 27 uur opgegeven. Maar ik kan meer dan 37 uur halen, niet normaal dat zo'n kleine mp3-speler zo lang mee gaat.

Via de support site van Philips is ook erg makkelijk de nieuwste software en firmware te installeren.

Al met al, zijn geld meer dan waard.

Gerriehnn 17-01-2009

Algemeen:
Het display biedt weinig informatie.
De bedieningstoetsen, bestaande uit een centrale toets, met daarom heen vier pijltjestoetsen zijn erg klein en voelen erg vaag aan. Het is een beetje zoeken naar de juiste toets.
De speler is compact van formaat. Doordat er slechts weinig gebruiksmogelijheden zijn is de bediening eenvoudig.

Gebruiksmogelijkheden:
Afspelen van muzieknummers is alléén mogelijk op tracknummer of suffle. Er kan weliswaar een playlist worden samengesteld, maar dit gaat ten koste van de beschikbare ruimte voor muzieknummers. Deze playlist kan overigens alléén op de computer worden samengesteld, dus niet m.b.v. de funkties van de MP3 speler.
Aansluiting op externe speakers of andere weergave apparatuur is feitelijk niet mogelijk, daarvoor is de uitgang van de oortelefoon te zwak. Het volume van deze externe weergave apparatuur is daardoor zeer beperkt.
Zonder extra oplader (circa euro 20,00) kan de MP3 speler alléén opgeladen worden via de USB aansluiting van een PC. Dit is niet alleen onhandig op vakantie, maar ook erg energie verspillend.

Specificaties:
De vermelde specificaties zijn niet juist. Volgens deze specificaties zou er tenminste ruimte zijn voor 450 muzieknummers. In de praktijk is er slechts ruimte voor circa 250 muzieknummers. Het geheugen wordt niet bepaald door het aantal GB maar door het aantal bestanden. Dus ook al nemen 250 muziekbestanden slechts 0,6 GB in beslag dan is verder toevoegen niet mogelijk. Zoals al eerder aangegeven gaat het maken van een playlist één op één ten koste van de ruimte voor het aantal muziekbestanden. Elk muziekbestand in de playlist betekent dat de ruimte voor muziekbestanden met één wordt verminderd.

Conclusie:
Door de kosten van de extra lader, de ruimte voor slechts een beperkt aantal muziekbestanden, de beperkte informatie op het display en de beperkte gebruiksmogelijkheden is deze MP3 speler niet echt goedkoop. Kan de vergelijking met andere MP3 spelers van bijv. 1 GB die o.a. meer muziekbestanden aan kunnen, niet doorstaan.
Ik heb inmiddels nog contact opgenomen met de helpdesk van Philips over het geheugenprobleem. Volgens de helpdesk zou de 2 GB bijna volledig benut moeten kunnen worden voor muzieknummers en zou het geheugen niet beperkt mogen worden door het aantal muzieknummers. Mogelijk / waarschijnlijk een fout in de MP3 speler. Phillips beloofde om het probleem te analyseren en binnen 48 uur iets te laten weten. Helaas zijn ze die belofte niet nagekomen.