Creative Zen X-Fi, 16GB 16 GB

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 17 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Creative Zen X-Fi, 16GB 16 GB op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

Remy123 09-05-2010

Ik heb de creative Zen X-FI nu een weekje of 2 in mijn bezit. Ik vind hem echt een super.
Ik vind het chatten alleen een beetje irritant.

mausems 13-12-2009

Inderdaad is deze mp3 speler een stuk makkelijker dan een iPod met iTunes maar ik heb nu een iPod touch en een creative zen-X-fi (met draadloos lan) maar al die dingen die je met een touch kan doen zijn toch echt wel te prefeleren boven de Zen-x-fi.
En wat mij nog het meeste stoort is dat voor het apparaat vrijwel geen updates uitkomen, de laatste is alweer van anderhalf jaar geleden!!!??? En dat is bij een iPod touch toch echt wel anders!

ruud232323 08-12-2009

dit is mijn tweede creative zen mp3 speler. De eerste was binnen 1 jaar kapot, het schuif aan/uit knopje deed het niet meer. Nu deze beter/nieuwere er voor terug gekocht want had gelukkig gewoon nog garantie.
Helaas zit ook deze mp3 weer zo'n schuifknop, dus ik bewaar het bonnentje goed.
De muziek die eruit komt vind ik prima, verder doe ik er zelf niet zoveel mee. Menú's enzo zitten goed in elkaar en het is supermakkelijk bedienbaar. Ook muziek erop zetten is superrelaxt, dit is ook de reden dat ik nooit een ipod wil hebben omdat ik geen zin heb om met itunes of winamp oid te werken. Gewoon kopieren plakken en klaar ben je. Deze mp3 is wel al een paar kee rvastgelopen, maar de reset knop bied oplssing, zonder dat er iets vanaf gewist wordt oid.
Hopelijk blijft t schuifknopj het dit keer wel doen.

Sander321 04-09-2009

Ik vrees dat ik me bij de vorige review moet aansluiten. De software om de Zen te vullen is dusdanig slecht dat ik na een week proberen vandaag heb besloten het apparaat te retourneren.

Ik heb 60Gb muziek en na een week aanprutsen zat er 20Gb op en heden morgen besloot de Zen dat er niks meer op stond - ik kon weer overnieuw beginnen. De maat was vol, ik kon me beheersen, en heb het apparaat nog net niet in twee stukken gebroken.

Verder is het een mooi apparaat, ziet er degelijk uit, goed geluid - alleen jammer dat je daar allemaal niet van kan genieten als je er niet op een fatsoenlijke manier muziek op kan zetten.

Verder is inderdaad het feit dat de muziek op de aparte SD geen onderdeel uitmaakt van je muziekbibliotheek erg irritant, maar er is wel mee te leven.

Helaas - nu weer terug naar een iAudio, mijn vorige MP3-speler die prima voldeed (tot ik hem liet vallen en de HD stuk ging).

HermanBo 30-08-2009

Ik heb deze nu een half jaar in bezit. Het apparaatje is best goed. Goed geluid, ziet er goed uit.

Helaas is de software waarmee je de speler vult van een bedroevend niveau. Ik dacht dat apple shit software maakt, maar creative spant ruimschoots de kroon. In het half jaar dat ik hem nu in het bezit heb, ben ik zeker tegen 10 reproduceerbare fouten gelopen. Hierdoor is het zeker geen aanrader.

Aangezien je dit niet apart kan aangeven heb ik voor mogelijkheden een 2 gegeven.

Zeeland 19-07-2009

Heb deze speler gekocht ter vervanging van de I-river
H320, deze speler werd met 20G te klein / formaat te groot.

Ik gebruik de speler sec voor
muziek en zowel het geluid
als uitelijk en bedieningsge-mak zijn zeker prima. Heb er
wel een screenprotector en
siliconen-hoesje bijgenomen
(zeer aan te raden) en andere
oordopjes. Erg goed klinken de Sennheiser MX 560 en 660.

Qua geluid is/blijft de Iriver 320 onovertroffen
, maar in de huidige markt en
qua prijs/kwaliteit verhouding is dit echt een
heel fijne en goede speler ; Aanrader!!

nb - bij wijzigen v volume
bij video's hapert de video
speler soms, dit op te lossen
door volumeregeling in de
koptelefoon te gebruiken a la MX 660.

harmen1994 15-06-2009

Ik vind het een goed product. Na een lange tijd(4 maanden) ben ik er nog zeer tevreden mee. De geluidskwaliteit vind ik zeer goed, vooral door de bijgeleverde x-fi functie die in de mp4 speler zit. De mogelijk heden zijn erg groot, al is de mogelijkheid qua codec voor de videospeler niet erg uitgebreid. De Wlan functie moet je niet veel van verwachten, niet dat ik het uitgeprobeerd heb maar ik heb het vaak genoeg geprobeerd en het is moeilijk het 1,2,3 aan de praat te krijgen. Voor de rest is het een prima speler

Rayfie 05-06-2009

Ik heb deze speler sinds ie op de markt kwam, en heb er nooit problemen of dergelijke mee gehad.

Positief:
- Geluidskwaliteit
- Beeldkwaliteit
- Mogelijkheden
- Tevens uw SD-kaartlezer (pc-hub via USB)

Dat zijn zeer sterke pluspunten. Toch is er verder wel iets op aan merken.
De speelduur laat ik in het midden.

(Lichtelijk) Negatief:
- Bibliotheek alleen voor intern geheugen, voor SD-kaart aparte browser nodig
- Bijna overbodige hoekknoppen als je de speler met de 'joystick' bedient (5 ipv 9 voldoet), tenzij je echt wat wil gaan uittypen

Bowen 08-04-2009

Speler nu een maand in bezit en het is een zeer fijne speler. Geluid is super dankzij X-FI, beeld is een plaatje en de mogelijkheden zijn teveel om op te noemen. De oortelefoontjes zijn van goede kwaliteit, maar ik overweeg toch de SHURE te gaan kopen. Enig minpuntje: SD-kaart en geheugen vd speler vormen niet samen 1 bibliotheek, dus je moet bv. de muziek op de één en de overige media op de andere zetten. De software van Creative (Centrale) gaat minder goed overweg met hele grote lijsten; ik heb zelf ongeveer 40 Gb (6500 nummers) en ik moet regelmatig de software opnieuw installeren.

Schotenaar 17-01-2009

Ik heb de Zen X-Fi nu al enkele dagen en heb er nog geen seconde spijt van. Het is reeds mijn vierde muziekspeler en ik heb nu eindelijk het gevoel dat ik niets mis.

Je kan kiezen of je de mediabestanden toevoegt via de bijgeleverde (en inderdaad soms vastlopende) software, maar je kan even goed gewoon via de Verkenner bestanden toevoegen. De geluidskwaliteit is via de superieure bijgeleverde oortjes echt super en de X-Fi-chip is inderdaad een leuke en mooie toevoeging van Creative. Ook zijn de menu's mooi vormgegeven en verloopt de besturing naar mijn mening soepel.

Ook kan je video's afspelen en godzijdank heeft Creative bij de software ook een converter toegevoegd waardoor je de videobestanden in enkele minuten kan omzetten naar het beste formaat voor de speler. Filmpjes kijken verloopt evengoed of zelfs beter als op een iPod Video en ondertitels zijn dus ook perfect te lezen. Ook de fotomodus zit leuk in mekaar als kleine extra.

Verder is er nog een chatfunctie en een mogelijkheid om muziek te streamen: twee dingen die ik eigenlijk niet echt gebruik. Als ik wil chatten, ga ik wel achter m'n pc zitten en de muziek die ik nodig heb, zet ik wel op het apparaatje. De FM-radio gebruik ik dan weer wel regelmatig en hij werkt prima (beter dan de Zen MicroPhoto).

Prijs/kwaliteit vind ik het echt een pracht van een toestel. Hij kan alles aan wat een iPod dezer dagen kan en gooit er nog wat extra functies bovenop. Ook is hij heerlijk compact in tegenstelling tot wat sommige foto's je misschien deden vermoeden en heeft hij een fantastische batterij.

Creative overtuigt mij voor een derde keer op rij!

janklamer 15-01-2009

heb de Zen X-fi nu sinds october 2008.

De geluid en beeldkwaliteit vind ik erg goed!

De software erg slecht!
las dat iemand MSN aan de praat heeft gekregen - ik niet. bovendien zie ik niet in hoe je tekst kunt schrijven met die kleine knopjes.
De media centrale (je pc als draadloze server gebruiken) is me ook nog niet gelukt.

de centrale software loopt vaak vast bij editen van gegevens of afspeellijsten

en zo zijn er nog veel software gerelateerde dingen die niet of slecht werken.

maar het spelertje, het geluid, de afmeting enz ben ik zeer content mee.

Godspeed 30-12-2008

Goede muziekspeler die tevens video en radio aankan. Geweldige batterijduur en je kan de meeste gangbare formaten muziek afspelen.

Makkelijk te bedienen en intuïtief. Hij is zijn geld daarom meer dan waard.

Superieure geluidskwaliteit middels de ingebouwde x-fi techniek.

16GB opslag en daarnaast nog de mogelijkheid om je SD kaart toe te voegen.

Minpunt is wel dat je 's avonds in het donker niet kunt zien welk oortje voor rechts en links is.

Echter, hij heeft naar mijn idee gewoon dubbel zoveel mogelijkheden dan en Ipod in de zelfde prijscategorie.

hennyhemink 21-11-2008

Enige dagen heb ik deze speler in mijn bezit.
Ik ben erg tevreden met deze aankoop.
Het geluid is magniefiek, vooral de Crystaliser vind ik een aanwinst.
Dit is mijn derde Creative Zen en tot nu toe de beste.
Het beeldscherm is ook goed, alleen te klein om van een film te genieten. Voor foto-weergave prefereer ik het scherm van mijn Canon Ixus 800.
De bedieningstoetsjes zijn onhandig in gebruik.
In eerste instantie liep de software regelmatig vast.
Na upgrade van de firmware naar 1.04 waren de problemen voorbij.
Een aanrader.

jaapengel79 08-10-2008

Prachtige MP3-speler. Heel eenvoudig aan de PC te hangen, via de Verkenner MP3's ernaartoe slepen (als je ongeduldig bent; de Creative Centrale software werkt namelijk ook zeer prettig. Alleen het scannen op bestanden duurt een eeuwigheid...). Synchroniseert prima met Outlook Express en 2007; erg handig op m'n werk om m'n agenda / contactpersonen bij de hand te houden.

Ben geen audiofiel maar het geluid vind ik zeer goed icm de meegeleverde EP-830 in-ears (los in de winkel kosten die zo'n 50 euro!). Zeer rijke bass terwijl de hoge tonen prettig bewaard blijven. EQ instelling: Rock, X-Fi beiden aan, de Crystallizer op medium (de 'Aan' setting ipv Max).

Het is prettig films kijken ondanks dat het schermpje niet bijster groot is. Zeer levendige kleuren en zoals gezegd prima geluid. Ook de interne speaker voldoet vooralsnog goed.

Online: de Mediaserver nog niet aan de praat gekregen (Vista..) , maar de ingebouwde collectie van Creative podcasts wordt prima gestreamed vanaf internet en is voorzien van prima inhoud. Chatten nog niet geprobeerd, maar dat is ook niet mijn speerpunt met deze speler.

Het is even wennen waar alle opties in de menuutjes zitten maar binnen een half uur vlieg je door de menu's heen alsof je nooit anders gedaan hebt. Persoonlijk vind ik het heerlijk intuïtief.

johan s1 27-09-2008

prima speler met heel mooi geluid
ik wist van tevoren dat de wifi mode nu nog geen internetradio kan streamen naar de speler, ik hoop echter dat dit in de toekomst wel het geval zal zijn
de standaard media server die wel te benaderen is , is voor ons nederlanders niet zo interessant.
scherm is in zonlicht slecht leesbaar, album art is met slepen niet goed aan tebrengen
toetsen is even wennen

Hein2008 27-09-2008

Ik heb deze speler voornamelijk gekocht vanwege het grote geheugen en de mogelijkheid voor wireless verbinding gadget. Via deze site de laagste prijs gevonden. De speler kwam na enkele dagen binnen en zit in een leuke verpakking en ziet er goed uit.
Een beetje eigenwijs zonder in handleidingen te kijken de speler direkt aan m'n PC gehangen en MP3s gekopieerd. Geen problemen met software (de speler wordt meteen herkent en slepen in de Explorer werkt prima) of noodzakelijk resets. Tot dan toe alles OK.
Daarna begon de frustratie. In vergelijking met mijn eerdere Iriver MP3 speler wordt ik continue tegengewerkt door de Zen X-fi, vooral vanwege het in mijn ogen slechte bedieningsgemak. De speler laat niet toe dat ik alle muziek in een directory afspeel of shuffle. De speler denkt alles in categorien te moeten onderverdelen: artiest, album, enz. Als de naamgeving dan niet altijd identiek is (zoals bij downloaden) dan eindig je met ellenlange incomplete lijsten van artiesten of albums. 16GB MP3 file info aanpassen kan niet de oplossing zijn. Ik zal waarschijnlijk playlists moeten aanmaken om te krijgen wat bij de Iriver vanzelf ging.
Daarnaast geven de bijgeleverde in-ear oordoppen elke beweging van de draden en over straatlopen door als tikkend geluid. Dat bevordert het luisterplezier niet bij beweging. Waarschijnlijk is dit met andere oordoppen wel op te lossen, maar er wordt op de Creative site speciaal gemeld dat er zulke goede oordoppen meegeleverd worden.
De speciale X-fi soundprocessing heeft me niet kunnen bekoren en staat uit.
De aan/uit knop is me veel te klein en zit verdiept aan de achterkant. Ik kan hem alleen met m'n nagels bedienen. Dat garandeert een beschadigde behuizing in no time. Het siliconen hoesje dat ik erbij gekocht heb maar het aan/uit zetten nog lastiger. Het opstarten duurt me ook te lang (> 5s).
Is het allemaal kommer en kwel? Misschien krijg ik het Creative gevoel nog in de vingers en wen ik aan het gebruikte systeem, voorlopig komt het me heel erg onnatuurlijk over.
Wat positieve punten: de batterij levensduur is goed, de speler ziet er goed uit zonder siliconenhoesje, de display is goed (geen video freak) en het SD slot staat geheugenuitbreiding toe.

Frank-210 12-09-2008

Mooi apparaat met veel mogelijkheden. Heb nog niet alles uitgeprobeerd, maar bevalt goed. Bediening misschien minder intuitief dan een iPod, maar met 32 GB capaciteit aan flash geheugen is de prijs/capaciteit verhouding zwaar in het voordeel van de Zen X-fi.