Sony NW-ZA815W - 2GB Video MP3 Player, white 2 GB

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 3 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony NW-ZA815W - 2GB Video MP3 Player, white 2 GB op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,5

kpothof 27-02-2010

Mooie en nette speler. Lekker dun en weegt niets. Goed geluid, klinkt vol in de oren. Duidelijk scherm waar op genoeg op af te spelen is.
Bij mij is wel het dopje van een oorspeakertje er een paar keer afgevallen en de laatste keer helaas niet meer terugevonden.
Op zoek naar een nieuwe..

Bas van Driel 01-11-2007

Dit is gewoon een hele goede speler met een geweldig geluid dat zowel voorgeprogrammeerd als handmatige ingesteld kan worden.

En van de beperkingen die eerder genoemd zijn klopt niets.
Je kunt vijwel alles op dit spelertje afspelen, MP3, WMA AAC JPG en MP4.
Daarnaast werkt deze speler zowel onder XP als VISTA vlekkeloos.

De bediening is simpel en het beeld mooi en helder.
En de oordopjes klinken echt fantastisch en worden geleverd met diverse maten rubbertjes voor als je wat grotere of kleinere oren hebt (slim bedacht).

Het enige wat ik jammer vind is dat er een heel klein stofje onder het schermpje zit wat nauwelijks zicht is.
Maar ja die dingen kun je verwachten nu alles uit China komt om de kosten te drukken.
En de Hold knop zit achterop, beetje apart maar niet hinderlijk.

Dit is echt een Ipod killer, want het uiterlijk en mogelijkheden van de Ipod kunnen naar mijn mening niet aan deze Sony tippen.

Leonard 12345 19-10-2007

Sony heeft het nog steeds niet geleerd. Na het debacle met de rootkit, heeft het bedrijf een andere strategie bedacht om klanten tegen zich in het harnas te jagen.

De player werkt alleen met behulp van Windows Media Player 11, berucht vanwege de DRM-technologie.

Als je de gebruikersovereenkomst (EULA) leest waar je mee accoord moet gaan om WP11 te mogen gebruiken, dan kom je een aantal opmerkelijke dingen tegen. De consument moet afstand doen van al zijn rechten! Zo moet de consument afzien van alle toekomstige schadeclaims. Verder moet de consument toestaan dat de software componenten bevat die bijhouden hoe de consument met zijn computerbestanden omgaat.

In de verpakking van de player van Sony, zit een gratis voucher van Planet Music, waarmee je onbeperkt drie maanden lang muziek kunt downloaden. Als je deze voucher probeert te verzilveren met een andere browser dan Internet Explorer, blokkeert het registratiesysteem en wordt je voucher waardeloos!

Als je wel via IE de voucher verzilvert, blijft de muziek na drie maanden wel op je player staan, maar kan je het niet meer afspelen. Alleen als je een abonnement neemt bij Planet Music vanaf € 6,99 kan je muziek blijven afspelen. Met andere woorden, de muziek wordt nooit je bezit, je zult er ten eeuwige dage voor moeten blijven betalen!

Sony wil dus dat ik als consument toesta dat er spyware op mijn pc wordt geïnstalleerd (Windows Media Player),
terwijl zelfs binnen de muziekindustrie de consensus bestaat dat DRM zo snel mogelijk moet worden afgeschaft!

Sony wil dus dat ik als consument afstand doe van al mijn rechten. (de EULA kan worden gezien als een wurgcontract en is mogelijk in strijd met de wet).

Sony wil mij dwingen alleen maar browser- en player-software te gebruiken van Microsoft (volgens mij in strijd met de richtlijnen van de Nederlandse Mededingings Autoriteit).

Sorry, maar voor mij is de maat vol. Ik zal Sony vanaf nu boycotten, ik zal zelfs geen onbespeelde CD meer van het merk Sony kopen....

Er zijn nog meer minpunten. Als je eigen foto's in de player opslaat, genereert de software van de player geen thumbnails, lekker onoverzichtelijk...

Hoewel de player van Sony een mooi en degelijk ontwerp is, is het apparaat door de beperkingen die Sony zelf oplegt, totaal waardeloos!