Samsung UHD Space Monitor 32 inch LS32R750U

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 7 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung UHD Space Monitor 32 inch LS32R750U op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,9

Sofie 22-08-2019

Aanrader

Het was makkelijk om te installeren. Wel wat moeite met de HDMI kabel want die was aan de dikke kant en paste niet goed in mijn computer.

Werk je graag met meerdere schermen of kijk je films en series op je computer?
Dan is dit zeker een aanrader.

De kleuren zijn prachtig en het formaat is zeer handig met meerdere schermen tegelijk.

Foto album maken
website maken
studeren
films en series kijken.

Pluspunten

• formaat

Minpunten

• krasgevoelig
  • weinig ingangen in het scherm voor randapparattur

earlyh 18-08-2019
  • Product gekregen

Perfecte monitor!

Scherm doet wat het beloofd. Perfecte beeldkwaliteit, super scherp, kraakhelder en reageert snel. Het scherm is ideaal in kleine ruimtes en makkelijk te bevestigen aan het bureau. Ziet er futuristisch uit wanneer deze is bevestigd op het bureau. Enige minpuntje wat ik kon vinden: het scherm is niet te draaien.

Om dit scherm te installeren moet je wel een HDMI aansluiting op je PC hebben, helaas had ik dit nog niet. Maar het was wel een mooi excuus om ook de PC te vernieuwen.

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • Ruimtebesparend
  • Snelheid

Minpunten

• Niet draaibaar

Bovenboer 11-08-2019

Prachtig scherm

Aansluiten:
Het was niet heel handig dat je eerst kleine schroefjes, die niet goed er in gingen, moest gebruiken om de poot aan het scherm te maken. En je moet eerst de poot aan het scherm vastmaken voordat je de gehele constructie aan het bureau kan aansluiten. Het zou fijner zijn als je de poot zonder scherm aan het bureau kan vastmaken en het scherm daarna pas. Nu waren we bang dat we het scherm zouden beschadigen bij het plaatsen. Na het neerzetten was wel duidelijk dat er op het bureau meer ruimte over bleef.

Werking:
Na het aansluiten van de HDMI-kabel en de computer en het scherm aanzetten werkte het scherm meteen samen met de computer. Wat opviel was dat de brightness erg hoog stond. Om dit aan te passen moet je gebruik maken van de knop achter op het scherm die als een soort joystick functioneert. De plek van de knop is onhandig en het duurde even voor ik er handigheid in kreeg om de knop te bedienen.

Beeld:
Verder was meteen zichtbaar dat het een scherp beeld is met goede kleurkwaliteit. Het is duidelijk dat er meer pixels zijn ten opzichte van mijn andere scherm. Dit merk je goed als je iets versleept naar het oude scherm, het beeld wordt dan gehalveerd. Het formaat van het scherm is ook prettig. Je kan makkelijk meerdere programma's naast elkaar gebruiken of binnen één programma meerdere schermen open hebben staan. Om echt 2 beeldschermen op 1 scherm te hebben is er een displaykabel nodig en die zit er jammer genoeg niet bij.

Conclusie:
Het plaatsen van het scherm is voorzichtig werken en niet heel handig, maar de kwaliteit en het formaat zijn geweldig.

Pluspunten

• Mooi scherp beeld
  • Goede resolutie
  • Groot scherm en veel ruimte

Minpunten

• 1 Knop aan achterkant moeilijk te bedienen
  • Alleen HDMI-kabel
  • Aansluiten lastig

Derk 09-08-2019

Prachtig 4K scherm waar de kleuren van af spatten

Ik ben erg blij met deze monitor. Eén scherm nodig waarbij je normaal gesproken 2 of 3 schermen nodig hebt. Met de juiste software kun je er voor zorgen dat de monitor ak ben erg blij met deze monitor. Eén scherm nols 4 FHD schermen wordt gezien (2x2). Dit is erg handig. Je hebt hierdoor veel overzicht. Dat is echt een pluspunt!

De kwaliteit van het scherm is erg goed. Kleuren worden goed weergegeven waardoor fotobewerking ideaal is op deze monitor. Ook het afspelen van (4K) films is een lust voor het oog.

Enig minpuntje wat misschien niet voor iedereen geldt: de monitor kan niet gedraaid worden. Als programmeur kan het handig zijn om de monitor 90 graden te draaien. Dit ontbreekt echter.

Pluspunten

• Prachtig beeld
  • Handige monitorvoet (mits bureau geschikt is)
  • Kleine bezels
  • Kabel wegwerking

Minpunten

• Niet horizontaal te verstellen
  • Kan niet draaien

Alida D 22-07-2019

Superscherp beeld, mooi strak design.

Bij het uitpakken viel meteen op: dit is een kwalitatief goed beeldscherm. Aan details is veel aandacht besteed, alles voelt stevig en betrouwbaar. Het beeldscherm dient met de bijgeleverde poot aan een tafelblad/bureaublad bevestigd te worden. Dit gaat gemakkelijk, zonder al te veel kracht te hoeven gebruiken.

De monitor kan heel mooi rechtop staan, maar ook met de onderkant op het bureau. Het is maar net hoe veel ruimte er op het bureau zelf benodigd is. Het blad kan variëren van heel dun tot vrij dik, dus vrijwel ieder bureau is geschikt. Mits deze wel voldoende ruimte in de diepte biedt (dus niet met een randje onderlangs).

Aansluiten op de gaming console (in mijn geval een ps4) gaat eenvoudig: plug-en-play. Instellingen aanpassen met behulp van het 'joystickje' rechts achter op het beeldscherm is even wennen, maar na even uitproberen gaat ook dit prima.

Omdat ik voorheen een tv-scherm gebruikte voor het gamen, was het even een tegenvaller dat er geen geluid uit de monitor kwam. Dit had ik ook niet uit de bijgeleverde informatie gehaald. Jammer, nu moet ik het even doen met een hoofdtelefoon. Maar dat gaat ook goed.
Het beeld is superscherp en heel vloeiend. Geen enkel probleem gehad met beelverversingsproblemen, zeer weinig problemen met invallend licht en een brede kijkhoek waar ik wel heel blij van word.

Pluspunten

• superscherp beeld
  • goede beeldverversing
  • strak design

Minpunten

• geen geluid
  • slechts 1 HDMI poort

Pepijn 22-07-2019

WOW

In één woord "WOW", mijn vorige PC scherm was een 24 inch gaming scherm met alles erop en eraan, en toch kreeg de Samsung Space S32R75 het voor elkaar om me een WOW te geven toen ik het voor de eerste keer mee ging gamen/werken.

Installatie:
Kost je ongeveer 15 minuten omdat het niet een standaard voet heeft.
Met een beugel koppel je het geheel vast aan je tafel/bureau. Nadat die vast zit kan je het geheel na wens verticaal verstellen. Helaas is horizontaal draaien niet meer mogelijk (bijvoorbeeld als zon van de zijkant komt), dit is dan ook gelijk een minpuntje van het scherm. De handleiding is eenvoudig en duidelijk. Leg het scherm op een vlakke ondergrond. Monteer de poot eraan, en bevestig het geheel aan je tafel.
Omdat het zo'n groot scherm is en je instaat bent om het geheel tot tafel niveau te brengen geeft een mooi effect. Combineer dit met een 7mm rand rondom en het is net alsof je een tablet paneel voor je hebt staan.

Kwaliteit:
De kwaliteit is natuurlijk schitterend, de hoge resolutie in combinatie met UHD geeft een geweldig beeld tijdens het gamen.

Werk:
Dual scherm opstelling is niet meer nodig. Door het formaat van het scherm krijg je 2 schermen in één. Hierdoor krijg je een hoop ruimte erbij.

Gamen:
In het begin was ik bang, dat door het formaat van het scherm en dat mijn bureau niet al te groot is, dat ik met mijn hoofd links en rechts moest gaan bewegen om de aandachts- punten te zien. Dit valt gelukkig mee, het zal niet meer zijn dan een standaard groot scherm.

Design:
Het minimalist design zit helemaal in mijn straatje. 7mm rand "thats it" alle knopjes, kabels etc allemaal op de achterzijde en geen sierrandjes.

Minpuntjes:
1: Zoals eerder aangegeven, het niet horizontaal kunnen draaien kan soms lastig zijn in een zonnige ruimte.
2: Het aan en uit knopje op de achterzijde ben ik niet zo'n fan van. Je moet zoeken en al snel zit je met je handen op de voorzijde van je scherm.
3: Op het scherm zitten geen speakers, maar of dat echt een min punt is weet ik niet.
Mochten ze goed geluidskwaliteit erin kunnen bouwen zodat dat de rand groter word etc etc dan ja. Als je je 7mm rand daarvoor moet opofferen dat hoeft het van mij niet.

Pluspunten:
1: Formaat
2: Beeldkwaliteit
3: Design
4: Goed balans tussen werk en gaming scherm
5: Meerdere vlakken op 1 scherm, dual scherm opstelling is niet meer nodig tijdens het werken.
6: Prijs

Samenvattend:
Fijn scherm voor alle doeleindes en ben er zeer blij mee.

Pluspunten

• Beeld

Minpunten

• Geen speakers
  • Geen horizontaal draaien

Niels 18-07-2019

Ruimtebesparend en goede beeldkwaliteit

Dit is zeker een monitor om enthousiast van te worden. Het is een echte space-saver. We hebben een smal bureau (60 CM) en de dik 20CM die een gemiddelde monitor inneemt met standaard kost je veel te veel ruimte. Daar komt dus de handige voet van deze monitor om de hoek kijken.

Deze monteert op het bureaublad. Belangrijk is dus voldoende ruimte tussen de muur en het bureau. Bij ons is deze aanwezig door de muurdragers. Daar past de voet precies tussen. Montage ging eenvoudig en snel. H

De beeldkwaliteit is 4K, je hebt veel werkruimte op je desktop. Ik kwam er wel achter dat mijn HDMI dongle van mijn MacBook Pro maar 4K op 30Hz deed en dat merk je. Vervangen door een met 4K op 60Hz en dat is een gigantische verbetering van je ervaring.

Montage moet dus op een bureaublad. Je kan hem niet meenemen naar bijvoorbeeld een Lan-Party, want je zet hem niet even neer op een tafel. Er wordt geen andere voet of optie bijgeleverd. Dat mis ik wel. Ook omdat ik nog wel eens een scherm meeneem voor een presentatie.

Een aanrader voor een ieder wat een scherm zoekt die op de plek blijft waar hij gemonteerd wordt. Het is een echte space-saver met 4K beeldkwaliteit. Je krijgt veel werk oppervlak door de 32" omvang van het scherm. Veel scherm voor je geld.

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • 4K / 30hz
  • Voet / Bevestiging

Minpunten

• Geen USB-C
  • Geen losse staande voet