Samsung Curved QLED Monitor 34 inch LC34J791WTU - Reviews

HDMI, DisplayPort
Resolutie
3440 x 1440 pixels

Max S 12-10-2018

Monster Scherm voor je Macbook!

Nu enkele weken verder is dit scherm mij goed bevallen en kan ik dit scherm iedere MacBook gebruiker aanraden.

Het 34inch scherm werkt ideaal met de Thunderbolt aansluiting van je MacBook. Met een enkele kabel wordt niet alleen je beeld doorgegeven maar ook direct je accu opgeladen.

Als ik terugkom van een klantgesprek of ergens anders heb gewerkt kan ik direct verder gaan waar ik daarvoor gebleven was, zonder dat m’n bureau een wirwar aan kabels is.

Daarnaast werkt het scherm ook als Dock doordat het scherm over genoeg poorten beschikt om andere apparaten aan te sluiten. Hierdoor kan ik zowel mijn USB-C adapter als mijn oplader in mijn tas laten zitten.

Door de wijdte van het scherm kan je gemakkelijk met meerdere programma’s naast elkaar werken, zonder dat programma’s te klein worden. Ideaal om meerder spreadsheets naast elkaar te gebruiken.

Ook vind ik de de aspect ratio van 21:9 een fijn formaat om bijvoorbeeld films op te kijken. Doordat films in dit formaat worden opgenomen ontbreken de zwarte balken. Daarnaast zijn de kleuren mooi en is het beeld scherp.

Jul 12-10-2018

Ideaal i.c.m Macbook Pro

Heerlijk scherm in combinatie met een MacBook Pro. Je verbindt het scherm met de meegeleverde USB-C kabel aan je Macbook en je kunt direct verder waar je daarvoor gebleven bent. Groot pluspunt van deze aansluiting is ook dat je Macbook direct opgeladen wordt, waardoor je bureau geen wirwar aan kabels en aansluitingen wordt. Ideale oplossing als je je laptop meeneemt naar klanten of gebruik maakt van flexwerkplekken.

Daarnaast beschikt het scherm over genoeg poorten om andere apparaten aan te sluiten. Zelf gebruik ik de tweede USB-C poort om een harde schijf te koppelen waarop ik mijn Time Machine backups draai. Bij het aansluiten van je laptop wordt deze dan gelijk herkend.

Door de breedte van het scherm is het makkelijk om met meerdere programma's naast elkaar te werken. Met sommige programma's zoals Excel en Photoshop is het heerlijk om juist in een schermvullende weergave te werken.

Kortom een aanrader!

Pluspunten

• Breedte
  • Aansluitingen
  • Opladen MacBook

adobe123 05-10-2018

Multimedia met mooie rondingen!

Ik heb de Samsung Curved QLED Monitor 34 nu een aantal weken in gebruik, en ik moet zeggen dat het een genot is om naar te kijken. Ik gebruik de monitor vooral voor het bewerken van foto en video, en met een goede kleur accuraatheid en resolutie is dat makkelijk werk. Daarnaast is de monitor perfect te gebruiken als men meerdere vensters open wilt hebben staan om zo productiever te werken. De thunderbolt mogelijkheid die deze monitor heeft is ook handig, ik hang mijn laptop na het werken aan de display om op te laden, of om op de display verder tye werken. Ook gamen gaat de monitor goed af, het 100 hz paneel is bij 'competatief' gamen erg fijn, en ook mogelijke meekijkers kunnen het beeld goed zien door de curved display.

Al met al beveel ik deze monitor aan aan diegene die zich helemaal wilt verdiepen in een spel, en aan diegene die grafisch werk verricht als werk of als hobby

Lucas M 02-10-2018

Enorm en prettig scherm, helder en scherp

Ik heb de Samsung monitor nu een paar weken in huis, en geniet er enorm van. Wat een prachtig scherm! Je weet niet waar je moet kijken.

Ik gebruik het scherm onder andere voor games. Racegames zijn echt gaaf, je hebt nóg meer het gevoel dat je er helemaal in zit. Ik ben kritisch in scherpheid, kleurhelderheid etc. en ik wil echt niet anders meer.

Voor fotobewerking is dit scherm ook erg prettig. Het is belangrijk dat kleuren zo echt mogelijk worden weergegeven, wat hierbij ook echt gebeurd. Nu maakt het minder uit in welk licht je bewerkt, want het scherm is erg waarheidsgetrouw!

Daarnaast is dit scherm perfect voor werkzaken, omdat je gemakkelijk twee programma's naast elkaar kunt plaatsen. Drie is zelfs niet onprettig! Soms voelt dit scherm zelfs te luxe voor de zaken waar ik het voor gebruik, maar klagen zul je me dus niet zien doen ;-) Qua aansluitingen heb je ruim voldoende, ook de USB-C aansluitingen zijn erg fijn.