Samsung 4K Monitor 32 inch LU32J590UQU

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 3 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung 4K Monitor 32 inch LU32J590UQU op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

LastManStanding 27-08-2018

Mooi groot werkoppervlak, superhelder

Na de initiele ‘Wow, da’s groot’ ben ik nu erg blij met het formaat van deze monitor. Hij is licht en makkelijk te plaatsen. De monitorvoet is mooi gestyled en past wat mij betreft op ieder bureau. Ik heb de monitorvoet zelf niet gebruikt, maar de monitor is ook vrij eenvoudig en makkelijk met één hand te monteren op een VESA-compatible monitorbeugel.
Doordat ik nu zowel mijn zakelijke als mijn privécomputer via HDMI kan aansluiten, hoef ik niet iedere keer met kabels aan de haal. Door het grote beeldoppervlak en de Picture-in-Picture en Picture-by-Picture gebruik ik eigenlijk nog maar één monitor. Ik kan namelijk beide gelijktijdig bekijken. In de Picture-by-Picture modus heb ik twee keer 1920x2160. Een beetje gekke/afwijkende maat, maar daar wen je snel aan.

Door de grootte van de monitor en de kleurkwaliteit is het een eitje om foto's en video te bewerken, maar ook de standaardwerkzaamheden als een document tikken of internetten is op deze monitor prima te doen. Ik kan nu zelfs alle schermpjes die ik normaal gesproken open heb, gelijktijdig zien. Of dat nu rust in mijn werkzaamheden brengt, ben ik nog niet helemaal achter.

Al met al een supermonitor voor een superprijs.

Pluspunten

• grootte scherm
  • Meerdere HDMI-aansluitingen
  • Picture-in-Picture/Picture-by-Picture
  • Prijs
  • Kleurkwaliteit

Minpunten

• Even wennen aan het formaat

Joost 17-08-2018

Wat een verademing

Voordat ik dit scherm in mijn bezit had dacht ik bij 32" gelijk aan de televisie die ik op mijn slaapkamer had staan: "Dat is veel te groot, daar kun je toch niet normaal op werken." I was so wrong. Ik zit voor m'n werk, studie en vrije tijd hele dagen achter de computer, en nooit eerder heb ik zo'n fijne manier kunnen werken als met zo'n groot scherm. Hoe dicht je er ook op zit, de teksten zijn haarscherp; er is werkelijk geen Pixel te bekennen. Logisch ook, ik ben er een factor 4 qua Pixels op vooruit gegaan. Voorgaand maakte ik altijd gebruik van twee schermen, maar met de komst van deze monitor heb ik deze maar weinig gebruikt. Je kunt zo ontzettend veel kwijt op zo'n groot formaat en resolutie.

Buiten mijn werk om doe ik Freelance projecten in de foto/video wereld en is de kleurechtheid van een display absoluut een pluspunt. Onder andere door de matte afwerking waren de kleuren wat vlak en werd zwart niet écht zwart; echter stoorde ik mij hier niet aan. Met zo'n groot werkveld was ik werkelijk waar veel productiever en had ik de montage met gemak 20% sneller klaar.

Daarnaast zijn de potjes Fortnite in de late avond uurtjes ook niet te vergelijken met hoe ik dat hiervoor deed: Fantastisch. Je wordt helemaal in het scherm gezogen en ik heb echt genoten van de ervaring.

Kleine kanttekening, het aandrijven van een 4K monitor is een zwaardere belasting voor je computer. Bedenk dit goed bij de aanschaf van zo'n display. Al met al zou ik het zeker aanraden, voor wat voor werkzaamheden dan ook. Je bent productiever, het werkt gemakkelijker en het ziet er gewoonweg prachtig uit.

Pluspunten

• Resolutie
  • Formaat

Minpunten

• Zwartwaarden

RS van Aalst 10-08-2018

Super sjiek thuiswerken, studeren en gamen!

Op het moment werk ik regelmatig thuis, ik studeer ook weer en tot slot game ik ook regelmatig. Daarnaast bezit ik inmiddels alweer 3 jaar een 27” curved monitor van Samsung en vond het dus wel tijd om te upgraden.
Vanwege de 4K resolutie en de mogelijkheid om gemakkelijk te multitasken was de keuze snel gemaakt. Omdat ik graag game (voornamelijk FPS) is het AMD FreeSync ideaal, omdat de beelden soepel en vlot verschijnen.
En dit alles in 4K. Wat is dit cool op je monitor van je pc! Het kleurenpallet is ongelooflijk realistisch. De Gamemodus verhoogt de saturatie van de kleuren, waardoor alles kraakhelder overkomt. En laatst ook eens een film in 4K gekeken. TOP!
Dus zowel voor gamen, als voor thuiswerken en studeren en de mogelijkheid om te eenvoudig te multitasken, is deze monitor perfect.
Verder vind ik het slanke design erg sjiek en de voet ziet er met die strakke lijnen erg strak uit en maakt het plaatje helemaal af op mijn bureau.
De Samsung LU32J590UQU 4K monitor was binnen mum van tijd in elkaar gezet en aangesloten.
Aan het monitor heb ik eigenlijk geen minpunten kunnen ontdekken. Enige punt van kritiek op het moment is mijn 3D-kaart die een klein beetje moeite heeft om deze resolutie bij te benen.
Om de hierboven genoemde redenen zou ik dit product zeer zeker aanraden!

Pluspunten

• Strak design
  • Gamemodus
  • Eenvoudig multitasken