Samsung Curved Gaming Monitor LC27HG70 - Reviews

Connectiviteit
HDMI, DisplayPort
Resolutie
2560 x 1440 pixels

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 1 review die zijn achtergelaten voor de Samsung Curved Gaming Monitor LC27HG70 op Kieskeurig.nl.

Remy 25-09-2018

super All-Rounder!

Geschreven voor: Samsung Curved Gaming Monitor LC27HG70

Een beeldscherm die tot hele hoge resolutie kan draaien, wat de kwaliteit simpelweg insane maakt met natuurlijk een fijne curve erin! Een echte aanrader voor de gamer die arcade games in hele hoge kwaliteit wilt ervaren. Los daarvan doet de vertraging (ms) en de snelheid van dit beeldscherm niet onder aan andere top monitoren ondanks de hoge resolutie. al met al is dit een super all-rounder!

Janus 15-08-2018

Goede gaming monitor, slechte Quality Control

Geschreven voor: Samsung Curved Gaming Monitor LC27HG70

Een monitor die na enkele firmware updates Freesync 2 volledig werkend heeft en goed genoeg is om hem aan te raden. De kleurweergave is goed tot erg goed voor een VA paneel en na calibratie onder juiste kijkhoeken te vergelijken met een IPS paneel. HDR - ondanks dat Windows 10 nog steeds niet de beste ondersteuning heeft - werkt in de meeste games door local dimming op auto in te stellen waarbij de monitor vanzelf deze modus aanzet. Het verschil is zichtbaar en is een leuke extra. De monitor puur en alleen kopen voor zijn HDR functionaliteit zou ik niet aanraden. Freesync heeft sinds de laatste firmware update een range van 48 - 144 hz gekregen waardoor op wat flickering na hier geen klachten over zijn. Het scherm heeft 3 instelbare knoppen voor 3 profielen wat een fijne toevoeging is. De arena lightning is een kansloze gimmick, maar is ook niet vervelend en kan eventueel uitgezet worden. De voet van de monitor is groot, maar dat is gezien het formaat/gewicht begrijpbaar: de monitor staat erg stabiel.

Met 8 dimbare zones, HDR die werkt, Freesync 2 (na firmware update) en een freesync range van 48 - 144 hz (na firmware update) raad ik deze monitor aan. Waar je wel ècht rekening mee moet houden is het feit dat de Quality Control bij Samsung laag ligt op deze monitoren, althans toen ik hem rond de introductie heb gekocht. Dit is de 4e monitor, waarbij dode pixels vaak voorkwamen en ook een 'patroon' in het paneel zichtbaar was. De huidige die ik heb kwam door mijn persoonlijke 'QC' heen en ben ik erg tevreden mee.

Samsung heeft deze monitor sinds introductie meerdere firmware updates gegeven, wat in mijn optiek benoemenswaardig is en zeker een pluspunt is.
Oorspronkelijk gepost op samsung.com