Eizo EV2451 - Reviews

Formaat (cm)
60,45 cm
Schermtechniek
IPS

Beoordeling op basis van 2 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

JBK2211 28-05-2017

Vroeger maakte Eizo goede monitoren

Tevens lees ik hier dat de support en garantie van Eizo van zo’n dure monitor ook nog eens nihil zijn.
Ik had een nieuwe monitor nodig en ik dacht laat ik mijzelf eens verassen met een nieuwe Eizo monitor, voeger was Eizo een goed merk weet ik uit ervaring want heb ik twee Eizo CRT monitoren gehad.

Helaas na binnenkomst va de EV2450 was de teleurstelling enorm.

Ik heb deze monitor na 2 dagen terug gestuurd vanwege het matte scherm en de zeer slechte leesbaarheid. Mijn ogen waren net een fotocamera, ze bleven maar scherpstelen (continu autofocus) maar kregen het beeld niet scherp op het netvlies. Dit was zo vermoeiend dat er géén ander optie was dan retour sturen.

De luidsprekers zijn om te huilen, zo erg dat het verstandiger was geweest om deze eruit te laten.

Nog contact gehad met de verkoper, het slechte scherm zou exemplarisch kunnen zijn, dus de duurdere en nieuwere Eizo EV2451 besteld. De EV2451 dan ook na 2 dagen terug gestuurd en overgegaan op een ander merk.

Ook de luidsprekers van de EV2451 zijn niet om aan te horen, de voet (met name het bovenste gedeelte van de uitschuifbare arm) is erg instabiel waardoor de monitor niet mooi recht wil staan.

Helaas, deze EV2451 was net zo slecht als de EV2450. Dus voor mij géén Eizo meer, want het scherm is het allerbelangrijkste van een monitor.

Pluspunten

• Verstelbaarheid

Minpunten

• Leesbaarheid scherm
  • Luidsprekers
  • Géén Nederlands Menu en gebruiksaanwijzing
  • Voet

Daan 08-05-2017

Mooi vormgegeven scherm met helaas 1 dode rode subpixel

Prachtig vormgegeven (dunne bezel) en scherp beeld wat prettig werkt. Maar de aandacht wordt continue getrokken door één dode rode subpixel. De support van EIZO is slecht voor zo'n dure 23,8 inch monitor (€340,-). EIZO is niet bereid om het product te vervangen.

Pluspunten

• Mooie vormgeving.
  • Laag energieverbruik
  • Scherp beeld.
  • Goede kijkhoeken.

Minpunten

• Bij aanschaf dode, rode subpixel.
  • Hoge prijs.
  • Slechte support EIZO.
  • Waarom nog boxen in het scherm?