Samsung Curved QLED Monitor 34 inch LC34F791WQU

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung Curved QLED Monitor 34 inch LC34F791WQU op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

J. van Vuren 13-03-2017

Mooi design, en super strak beeld.

Na het uitpakken van de enorme doos, was ik erg benieuwd naar de voordelen van een curved monitor.
Wat mij als eerste opviel is de grootte van het scherm, wat een enorm ding! Het design is erg vet en staat dan ook super mooi op mijn bureau.

Tijdens het werken ervaar je veel diepte, en je krijgt daardoor een beetje een 3d beleving.

Na een aantal dagen gewerkt te hebben met deze monitor, kan ik het zeker aanbevelen. Ik heb veel met Photoshop gewerkt en dat werkt erg prettig.

Ik heb het gevoel dat je minder je hoofd hoeft te bewegen om alles goed te kunnen zien op je scherm. Minder last van je nek dus.

Conclusie: super mooi scherm, helder beeld en het werkt fijn.

Pluspunten

• Helder beeld
  • Mooi design.

Ruud P. 12-03-2017

Groot Curved scherm

Ik wilde dit scherm hebben voor zowel het games als voor diverse soorten tekstverwerking..
Het scherm voldoet precies aan de verwachtingen.
Het is groot, het beeld is helder, duidelijk en makkelijk instelbaar.
De grootte van het scherm 86 cm is perfect voor het spelen van games. Ook is het goed te gebruiken voor tekstverwerking. Excelbestanden zijn lekker ruim op dit scherm en goed leesbaar.
Het design van het scherm is heel mooi en precies volgens de beschrijvingen.
Het scherm is eenvoudig online in te stellen, alhoewel dit niet in het Nederlands is, maar dat is geen must.
Tevreden ben ik over de scherpte, helderheid en instellingen van het scherm
Het enige wat niet lukt is bij de bank in te loggen omdat je de code niet kan inlezen op het scherm.
Wat heel gemakkelijk is, dat het scherm aansluitbaar is met twee snoeren. Eén HDMI kabel en een stroom kabel.
De prijs / kwaliteitsverhouding is goed. Een uitstekend scherm voor een goede prijs. Echt een aanrader.

Pluspunten

• Helder scherm
  • simpel instelbaar
  • slechts twee snoeren

Minpunten

• kan bankcode niet inlezen vanwege curved scherm

Dutch Cameraman 25-02-2017

Een nieuwe kijkervaring

Bij het uitpakken van de monitor (letop: de doos is werkelijk enorm, maar goed dat is een zorg voor de postbode) moest ik even wennen aan de vorm. Ik heb altijd platte schermen gehad, en nu een half ronde. Maar het werkt. Eigenlijk werkt alles vanaf het begin soepel en makkelijk. Ik heb een MacBook retina 2015, Met een mini displayport, Dus die moet makkelijk deze monitor kunnen aansturen.
Even schrok ik van de scherpte van het beeld. In mijn geval was het beeld aanvankelijk zo scherp dat de letters crispy worden, te veel pixelig. Ik wilde dit aanpassen met sharpness, maar ik realiseerde mij niet dat dit niet mogelijk is in de cinema stand, een van de vijf of zes verschillende beeld weergave opties van deze monitor. De CINEMA stand is geschikt voor films, logisch natuurlijk, maar ik schakelde over naar de STANDARD beeld weergave optie. Daar bleek de aanpassing van de scherpte van de letters makkelijk mogelijk te zijn.
Het menu werkt intuïtief en eenvoudig. Overzichtelijk opgesteld. Ik schakelde de juiste invoer in, displayport in mijn geval, en stak de stekker in mijn MacBook pro. Direct werd de monitor herkend, de juiste schaalgrootte werd gebruikt, Dus ik hoefde niks meer in te stellen. Ideaal. Daarna kalibreren met de kleuren.
Ik gebruik deze monitor voor Photoshop en Final Cut Pro. Prachtige weergave, Niks mis mee. Overloop in de kleuren is veel beter dan bij mijn oude monitor.
Reden om deze monitor een acht te geven is dat ik erg onder de indruk ben van de beeldkwaliteit. Het enige nadeel, Voor de meeste mensen waarschijnlijk geen probleem, maar voor mij wel een lastig dingetje, is de aansluiting van de displayportkabel. Samsung heeft een convertor naar mini display poort toegevoegd, waarvoor dank,maar de kabel is in combinatie met de convertor zo zwaar en zo stijf dat ik het eng vind om deze in mijn MacBook Pro Retina te duwen. Het voelt als een bepaalde spanning op het Displaypoortje in mijn laptop. Ik denk dat dit een onoverkomelijk probleem is dat je hebt bij alle laptops als je deze wilt aansluiten op je externe monitor. De meeste gebruikers zullen te maken hebben met vaste desktop computers, en daar heb je niets te maken met het dagelijks verwisselen en aansluiten van een monitor als deze. Dus, flexibele gebruikers met laptops, hou daar even rekening mee. Voor de rest van harte aanbevolen.

Pluspunten

• Beeld
  • Formaat
  • Kijkhoek

Minpunten

• Aansluiting MiniDP poort fragiel

Hieronimus78 21-02-2017

Scherp, prachtige kleuren en goed geluid!

Ik werkte met een breedbeeld monitor die vooral geschikt is om te editen. Prachtig ding maar voor het vele kantoorwerk dat ik doe (van e-mail tot excel en van google slides tot mailchimp) merkte ik dat de verhouding van mijn monitor niet bijdroeg aan mijn werksnelheid. Ik ging dus op zoek en kwam in aanraking met deze monitor.

Ik ben niet teleurgesteld. Sterker nog, ik ben van mening dat Samsung hiermee een nieuwe standaard heeft gezet. Wat een geweldig beeldscherm. Laserscherp beeld, prachtige kleuren en een imposante verschijning op mijn bureau. Geluid ging nadat ik de bijgeleverde HDMI had gekoppeld aan mijn laptop, direct aan en doordat de boxen meelopen in de curve is het geluid echt prachtig.

Het design vind ik ook een sterk punt: de achterkant is wit en door de curve is iedereen die mijn kantoortje binnenkomt onder de indruk.

Pluspunten

• Scherp
  • Prachtige kleuren
  • Mooi geluid