Eizo ColorEdge CS2420

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 3 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Eizo ColorEdge CS2420 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,7

Henk 10-04-2020

Prachtige kleuren, makkelijk te kalibreren.

Geschreven voor: Eizo ColorEdge CS2420

Deze monitor met monitorkap een paar dagen in bezit. Wat meteen opvalt zijn de kleuren, zoveel mooier en dudelijker als bij mijn vorige monitor. De instellingen en kleurberijk zijn legio en kalibreren is kinderlijk eenvoudig met de EizoEx 4 met bij bijbehorende sofware. Het is een robuust en degelijk apparaat. Zijn er dan geen minpunten? Jazeker wel; een Nederlandse handleiding ontbrak, maar dit werd ruimschoots goedgemaakt door de telefonische uitleg van Eizo Nederland. Een tweede punt is de prijs, althans voor een hobbyfotograaf, maar ondanks dat meer als tevreden. Bezoek de site van Eizo en er gaat een wereld voor je open, met 5 jaar garantie op al de schermen.

Pluspunten

• Kleurberijk
  • Degelijkheid
  • Instellingsmogelijkheden
  • Service Eizo Nederland

Minpunten

• Prijs
  • Handleiding

ramon 06-12-2019

Goede kleurweergave

Geschreven voor: Eizo ColorEdge CS2420

Eindelijk een monitor met een ruime kleurweergave voor het bewerken van fotos. Wat helaas tegen valt is dat het een zoemend geluid maakt en dat zoemgeluid varieert in volume als het beeld veranderd. Zo kan het bij een foto nagenoeg stil zijn en bij een website irritant zoemen. Het is duidelijk een brom wat vanuit de monitor komt, het klinkt als een 50hz transformator brom.

Pluspunten

• De kleurweergave is goed
  • wisselen tussen sRGB en Adobe RGB is eenvoudig

Minpunten

• De monitor maakt een zoemgeluid

Robert 22-08-2019

Eizo 2420-BK 24 inch monitor

Geschreven voor: Eizo ColorEdge CS2420

goede naam ,betrouwbaar, kleuren instelling via software mogelijk en vele aansluit mogelijkheden!
beeldscherm vrij van trillingen

Pluspunten

• veel aansluitmogelijkheden
  • goede kleuren
  • rustig beeld

Minpunten

• geen nederlandse beschrijving
  • duur in aanschaf