LG W2252TQ 22" TFT

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de LG W2252TQ 22" TFT op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,3

Rhyzz 03-02-2009
Geschreven voor: LG W2252TQ 22" TFT

Ik heb deze 22 lcd via het internet gekocht en had het ook binnen 1 dag al in huis.

Het is echt een geweldig scherm om te zien. Hij levert opperbeste prestaties en heeft een mooie uitstraling. Geen dode pixels (getest). De pianolak omlijsting trekt wel wat stof aan maar dat neem ik voor lief. Er wordt een doekje bijgeleverd, dus dat is zo weggepoetst ;)

Vergeet niet dat de verrichtingen van een scherm tevens afhankelijk zijn van de grafische kaart waar deze op aangesloten is. Ik noem dit bewust omdat niet iedereen hier aan denkt bij problemen.

Pluspunten:

- Mooi digitaal beeld (Dvi-D). Weergave van applicaties en internet zijn uit de kunst. Films kijken en games spelen is een genot voor het oog.
- Het scherm is snel (2ms)en rustig voor de ogen omdat de overgangen soepel verlopen.
Heb nog geen ghosting waargenomen.
Heb geen last van ruis/trillingen wat ik hier en daar lees.
- Mooie vormgeving.
- Beeld is eenvoudig in te stellen.

Kleine minpuntjes voor de kritische mens:

- Horizontale kijkhoek. Er treed naar mijn mening iets te snel verkleuring op aan de verste zijde van het beeld. Voor mij geen enkel probleem overigens maar merk het hier wel op. Ik ga er nooit al te schuin/haaks voor zitten.
- De aan/uit knop voelt mij ietwat teer aan.
- Het scherm beweegt wat snel heen en weer als ik tegen het bureau stoot.

De Fun-knop is echt onzin.

Kortom de LG W2252TQ-PF is een prima monitor in een goede prijs/kwaliteit verhouding.

Ruim een week in bezit.

P.S. betty1, bedankt voor het doorgeven van de maten!

DSonnema 22-10-2008
Geschreven voor: LG W2252TQ 22" TFT

Gekocht via internet, binnen 1 dag in huis.
Groot verschil met mn 17 Samsung Syncmaster uit 2003.

Ben sinds ik m heb helemaal weg ervan en moet zeggen... alles eraan is super. Helemaal mijn stijl, grafisch zeer goed, en zelfs grappige mogelijkheden erop.

Conclusie... zeer goede kwaliteits/prijs verhouding, en zeker een aanrader om te kopen!

PeepPeep 11-10-2008
Geschreven voor: LG W2252TQ 22" TFT

Heb niets aan de positieve berichten toe te voegen.

Ik heb jaren met een Samsung 960BF gewerkt (top LCD monitor). Nu deze dus.
Gewoon veel waar voor je geld, haarscherp, compleet en mooi vormgegeven. Zwart glimmende materiaal trekt wel stof aan dus wat vaker poetsen :-)

Verder geen dode (sub)pixels, zeer hoge contrast en scherpte, veel afstelmogelijkheden via software.

In elkaar zetten was ff sleutelen maar kan niet fout gaan.

Kortom: topper van de eerste orde! Niet twijvelen, gewoon doen.

kropman 05-10-2008
Geschreven voor: LG W2252TQ 22" TFT

Geweldige monitor super mooi en strak beeld
kunt er kei goed mee game contrast is erg goed
instellen gaat makkelijk geen probleem
de reactie tijd is zeer goed game fanaten in het gezin zijn zeer te spreken hier over :>)
zins 2 weken in bezit top monitor meer kan ik niet zeggen

Skywriter 06-08-2008
Geschreven voor: LG W2252TQ 22" TFT

De LG TFT 2252TQ-PF monitor ziet er fraai uit qua vormgeving en kleur. Helaas heeft hij geen hoogteverstelling.
De beeldkwaliteit is goed, maar je moet heel wat zelf ondernemen om zover te komen. De monitor komt niet met een quickstart guide die je eenvoudig door het installatieproces heen voert. Zelfs de basiszaken als het in elkaar zetten van de voet, de aansluitingen en knoppen moet je op de CD-Rom opzoeken. Een meer dan minimale beschrijving in kleine lettertjes over de CD-Rom gebruik is alles wat er aan documentatie bij zit.
Als je de CD-Rom opstart wordt niet duidelijk wat je nu wel of niet moet installeren en in welke volgorde.
De fortemanager software geeft je veel mogelijkheden qua instellingen, dat is op zich postitief, maar aangezien uitleg ontbreekt wel lastig daarin je keuzes te maken. Het lijkt allemaal erg complex.
Kort gezegd prima product, maar zou moeten komen met een betere en eenvoudiger installatie beschrijving en afstellingsproces. Niet voor leken.

betty1 21-07-2008
Geschreven voor: LG W2252TQ 22" TFT

Ik zocht een TFT monitor met het meest natuurgetrouwe weergave van de kleuren of enigsinds die in de buurt komt... ik weet dat o.a. het merk Eizo professionele monitoren maakt maar dit zit niet in m'n budget.
Ik kwam uit op de LG W227WT en de W2252TQ. Na diverse keren te kijken in de winkel vind ik de W2252TQ een veel 'rustiger' beeld geven dan de W227WT.
(vond de W227 echt niet mooi, overal te veel van, contrast, gamma etc).
De monitor bevalt uitstekend. Er zijn genoeg afstelmogelijkheden met behulp van de F-manager software. Hiermee kun je eigen kleurprofielen opslaan.
Bij mij geen dode pixels. Die 'fun'toetsen zijn flauwekul, heb je niets aan. Jammer dat je 'm niet in hoogte kunt afstellen. Wordt netjes afgeleverd met DVI kabel (ook een d-sub kabel) en stofdoekje. Heb 'm wel online aangeschaft dit scheelt
best veel.

BlijMetLG 04-07-2008
Geschreven voor: LG W2252TQ 22" TFT

Na lang gezocht en vergeleken te hebben, kwamen we uit bij deze monitor uit. We wilden per se een hoog contrastratio (wat deze biedt met 1:10000) en een 22. Na levering gelijk aangesloten en geen enkele dode pixel kunnen ontdekken en nu nog steeds is het beeld vlekkeloos scherp! De 'fun'-functie kan leuk zijn, laat bijvoorbeeld het beeldscherm in Sepia veranderen, maar heeft waarde voor iemand die dat soort dingen net leuk vindt. Een zeer goede kwaliteit, wat ons betreft!

Sander1976 11-06-2008

Geweldige monitor!!!
Deze monitor heeft een heel mooi design en staat daarom super in mn kamer en nodigt uit om erop te gamen. Hele mooie kleuren en alles is superscherp!!
De fun-button onderaan het scherm is een leuke extra waarbij het snelle omzetten van resoluties voor mij heel erg handig is.