De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 7 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de LG 27GN650-B op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

SteffH 16-12-2021

All-round goed beeldscherm!

Geschreven voor: LG 27GN650-B

Als je op zoek bent naar een goed beeldscherm in deze prijscategorie is de LG 27GN650-B gaming monitor zeker een goede optie.
27 inch, IPS paneel, 144 Hz, 1080p en G-sync in 1 voordelig pakket.
Iedere gamer die het gewoon is om fast-paced games te spelen gaat de verversingsgraad van 144 Hz zeker en vast weten te waarderen. Tot een jaar geleden was ik zelf een gamer die alleen speelde op een 60 Hz beeldscherm. Om mijn game ervaring te verbeteren heb ik geïnvesteerd in een 27 inch 144 Hz scherm zoals dit. Ik moet toegeven, ik ga nooit meer terug naar 60 Hz. Spijtig genoeg moet ik nog vaak op mijn laptop (met een 60 Hz scherm) werken voor school. Elke keer wanneer ik overschakel van extern scherm naar laptop scherm heb ik het gevoel dat er iets verkeerd is, maar dit komt gewoon omdat je zoveel vlottere animaties gewoon bent. 144 Hz is dus zeker een aanrader.
Er zijn in deze prijscategorie veel monitoren die gebruik maken van een VA of een TN paneel. Persoonlijk vind ik IPS het fijnste om te gebruiken. Een goede balans tussen snelheid en kleuren/kijk hoeken. Door de veelzijdigheid van een IPS paneel is het dus niet alleen een goed scherm voor gaming, maar ook om films en series te kijken. Een van de weinige nadelen van dit scherm is wel de maximale helderheid. Als je een nacht-gamer bent zal je daar zeker weinig problemen mee ondervinden, maar voor mensen die overdag in een goed verlichte kamer films en series willen kijken zou een helderder scherm wel aangenamer zijn.
Ik zou zeker niet minder dan 27 inch gaan voor een monitor, maar spijtig genoeg is 1080p voor mij iets te weinig. Af en toe tijdens het testen heb ik wel het gevoel gehad dat het niet extreem scherp is. Met 1440p schermen heb ik daar nog geen last mee gehad. Dit is zeker iets waar je rekening mee moet houden wanneer je iemand bent die graag dicht tegen zijn scherm zit.
Het beste aan dit beeldscherm is voor mij zeker en vast de bouwkwaliteit en het design. De standaard is van heel hoge kwaliteit en de randjes zijn zeker dun genoeg. De monitor staat dus zeker stevig op zijn poten, maar hier hangt wel een nadeel aan vast. De standaard met de poten nemen heel erg veel plaats in beslag op een bureau. Dit is ook zeker iets om rekening mee te houden als je een niet erg diepe bureau hebt. Het ontbreken van speakers is enerzijds ook wel jammer, maar de meeste mensen gaan een scherm gebruiken met een hoofdtelefoon of externe speakers.
Als je kan leven met de weinige nadelen van dit beeldscherm is het zeker een aanrader!

• Verversingsgraad
  • Mooie kleuren
  • IPS paneel
  • Bouwkwaliteit/design

Minpunten

• Diepte standaard
  • Ontbreken speakers
  • Soms onscherp door grootte/resolutie

SteffH 14-12-2021

Geweldige game-ervaring voor een heel scherpe prijs

Geschreven voor: LG 27GN650-B

27 inch, IPS paneel, 144 Hz, 1080p en G-sync in 1 voordelig pakket.

• Verversingsgraad
  • Mooie kleuren
  • Bouwkwaliteit

Minpunten

• Diepte standaard
  • Scherpte door grootte
  • Ontbreken speakers
  • Maximale helderheid

Nadirio 28-11-2021

Een verademing

Geschreven voor: LG 27GN650-B

Deze monitor heb ik uitgebreid mogen testen voor een aantal weken en hierbij geef ik jullie mijn bevindingen.

-Het toestel "in elkaar bouwen" liep heel vlot en gemakkelijk zelfs als je geen handige harry bent. De monitor heeft een strak design en geen al te grote bezels. Dus meer scherm en minder randen. Minpuntje van het design is de voet van de monitor, deze neemt echt wel veel plaats in op je bureau en de korte voedingskabel (die had wat langer gemogen).

-Nu voor wie is deze monitor gemaakt? Natuurlijk voor de gamers onder ons. Prijs/kwaliteit zal je niet veel beters vinden op de markt. De meeste monitoren rond deze prijs klasse gebruiken geen IPS panelen en daarin merk je toch wel dat deze monitor uitblinkt. Wel is het even wennen aan de instellingen, bv. de verschillende game modes. Elke mode heeft zo zijn eigen kleurcalibratie en reactiesnelheid. Bij de hoogste reactiesnelheid kan je wel soms last hebben van ghosting. Je kan dit scherm ook gebruiken voor een ps4 of ps5. Ghost of Tsushima bijvoorbeeld en God of War maken optimaal gebruik van de HDR. Zo zie je een groot verschil met deze monitor en mijn oude led-tv. Voor iemand die altijd een 60hz paneel gewend was, is dit toch echt een verademing om op 120hz te gamen en zelfs gewoon met je muis te scrollen. Once you go 120hz you never go back to 60 ;) Tijdens de review periode heb ik het gehouden op FULL HD dus 1080p, je kan kiezen voor een hogere resolutie, maar dan lever je in op de verversingsnelheid. 1080p is prima trouwens om te gamen, meer fps en dus veel vloeiendere beelden.

Als je veel plaats hebt op je bureau zou ik deze zeker aanraden, het is een goede monitor met een mooi scherm, goeie reactiesnelheid en een scherm dat op 1080p zelfs met een hdmi kabel vloeiende beelden geeft. . .

Pluspunten

• groot scherm
  • strak design
  • mooie kleurweergave, zeker HDR mode
  • snelle reactietijd
  • vloeiende beeldweergave op 1080p

Minpunten

• voet is aan de grote kant
  • op hogere resolutie, trager beeld

d**3@o**k.com 30-06-2021

Goede monitor, maar prijzig

Geschreven voor: LG 27GN650-B

Om met het meest positieve punt te beginnen; Wat een prachtig scherm wat op elk bureau goed staat.

Wat goed is om te melden is dat ik het scherm gebruikt heb met mijn ps5.
Hierdoor heb ik de 120Hz ververvingssnelheid kunnen ervaren zoals het bedoeld is.
Dit is een verademing, beelden zijn zeer vloeiend. Als een fanatiek sim-racer en FPS speler is dit een zeer welkome upgrade ten opzichte van mijn oude 60hz.

De beloofde reactietijd laat wel te wensen over. Neem de 1ms met een flinke korrelzout aangezien er veel ghosting op treedt.

Voor mij het grootste minpunt is de resolutie. De 1080P doet het hem net niet voor mij. Beelden zijn wat flets en niet levendig. Het hangt er totaal vanaf wat je als gebruiker wil van een monitor. Persoonlijk game ik graag met de beste graphics en voor een monitor van deze prijs zijn er in mijn beleving betere alternatieven.

Pluspunten

• Verversingstijd 120Hz
  • Gebruiksgemak

Minpunten

• Resolutie mag toch minstens naar 1440
  • Ghosting bij 1ms

k**t@g**l.com 25-06-2021

LG gaming beeldscherm is allround

Geschreven voor: LG 27GN650-B

De afgelopen weken is deze LG monitor voor verschillende doeleinden gebruikt. Met zijn 2 HDMI aansluitingen en Displaypoort kan je makkelijk diverse apparaten aansluiten. Het EK is begonnen en ik heb een paar wedstrijden gezien. Het beeld perfect en goed aan de maat. Het is dan wel jammer dat het beeldscherm geen ingebouwde speakers heeft voor het gemak. Het is wel mogelijk om een koptelefoon aan te sluiten.
Toen heeft mijn vriendin hem gebruikt voor het beroemde thuiswerken. Via HDMI was haar laptop snel aangesloten. Wat ze erg fijn vond was dat in het menu er zo makkelijk geswitched kon worden thuis voorgeprogrammeerde instellingen. Door de reader modus te gebruiken werd het beeld rustiger en prettiger om tekst te lezen.
En dan is hij uiteraard nog gebruikt waar hij voor gemaakt is: gamen! Omdat ik gewend was te gamen op een 24 inch beeldscherm was dit een stuk groter en intenser. Ik heb diverse modus geprobeerd en heb uiteindelijk het meest gespeeld met Gamer 2 als mode. Deze behoorlijk heldere stand zorgde ervoor dat ik ook bij donkere scenes goed overzicht hield. De reactietijd van 1ms is perfect om FPS mee te spelen.
Deze allround monitor is een aanrader.

Pluspunten

• Fijn menu
  • multifunctioneel
  • snelle responstijd

Minpunten

• geen speakers

Suzanne van der Schans 25-06-2021

Waarom ik dit een fantastische monitor vind

Geschreven voor: LG 27GN650-B

Ik mocht afgelopen weken deze prachtige LG 27GN650 monitor testen. Ik zou heel kort
door de bocht kunnen zeggen dat dit een top product is. Ik heb dan ook geen aanbeveling
om dit produkt te verbeteren. De prijs kwaliteit is gewoon goed, je krijgt veel
waar voor je geld.

De monitor is bijna plug and play. Na het openen van de doos zie je de monitor opgesplitst
in 3 delen, een adapter, een disc en een kabel. Bij het in elkaar zetten van de monitor moet
je er wel goed op letten dat je eerst de standaard aand de paal bevestigd en daarna aan het
scherm zelf. Dit deed ik niet, want ik lees meestal geen gebruikershandleidingen. Dus met de
gebruikershandleiding zette ik hem opnieuw in elkaar. Het systeem is heel simpel, je hebt geen
schroevendraaier nodig. LG heeft hier echt over nagedacht, er zitten lipjes die je met je hand
kunt aandraaien. Eenmaal in elkaar is de monitor zeer stevig (getest door mijn katten die graag
onstuimig op het bureau springen). De monitor is ook gemakkelijk in hoogte te verstellen, gewoon
naar beneden of naar boven duwen. Ook al heeft de monitor de rode en zwarte kleur, het is geen gimmick op je bureau. Het heeft een neutrale zwarte uitstraling met twee kleine rode lijntjes aan de onderkant. Wat fijn en rustig is voor je ogen.

Eenmaal de monitor in elkaar kon ik hem aansluiten op een van mijn pc's. Gewoon adapter in het
stopcontact, videokabel in de grafische kaart steken en dan beide verbinden naar de monitor.

Ik heb tijdens het testen deze LG monitor gezet tussen twee andere monitoren, 1 van 27 inch (curved) en 1 van 24 inch. Beide zijn van andere merken, maar wel uit dezelfde prijsklasse. De 27 inch is
2 jaar oud en de 24 inch inch 7 jaar.

Toen ik voor het eerst de pc aanzette schrok ik mij een hoedje; 'Wat is het beeld rood!" Niet gek
natuurlijk zou je kunnen zeggen omdat ik een rode achtergrond met vlammen op het welkomstscherm
heb. Het was prachtig! Een zeer groot verschil met de andere twee schermen. Dat zijn TN schermen en de LG is een IPS scherm. De kleuren knallen er werkelijk uit. De beelden op de monitor zijn realistisch wanneer ze dat moeten zijn en lijken meer surrealistisch zodra de omgeving veranderd naar fantasy. Feitelijk betekent dit dat de monitor zijn werk goed doet, de kleuren laten leven terwijl het de scherpte behoudt van het beeld en weergeeft zoals de makers het bedoelt hebben. Als je bijvoorbeeld een tekstbestand schrijft is de kleur wit niet gewoon wit zoals op de andere monitoren, maar warm wit. Dit is stukken fijner lezen en de tekst is een stuk scherper. Door games en films de monitors te laten overlappen kwam duidelijk naar voren hoe het kleurverschil tussen de verschillende monitoren is. LG springt met zijn IPS scherm er ver bovenuit qua helderheid en kleurprestatie.

De kijkhoek van het scherm is prima. Ik zit op ongeveer een halve meter afstand van het scherm. Maar als ik 3 meter achteruit loop en 2 meter opzij is het beeld nog steeds dik in orde.

Ik heb verschillende fps games gespeeld om de reactiesneltijd, verversingssnelheid en G-Sync te testen. Voor G-Sync moest ik wel nog even de software updaten zodat de monitor compatible was. Ik heb geen problemen kunnen ontdekken. Er is geen sprake van enige ghosting, tearing of dat het scherm knippert op zwart. Het beeld is zeer stabiel en zonder enige vertraging tijdens online shooters. Dit is heel fijn omdat je dan toch iets van rust heb tijdens een 'stressvol' potje gamen in pvp.

Wat ik erg grappig vond was de bediening van de monitor. Waar andere merken diverse push buttons hebben aan de onderkant van de monitor heeft LG 1 knopje midden onder het scherm. Dus de eerste keer dat ik de monitor op standby wilde zetten was dat een behoorlijke verrassing. En het kostte me maar 2 seconden om uit te vinden hoe dat knopje werkte. Je drukt het knopje in en je krijgt een aantal opties. Namelijk standby, exit, input, game mode en menu. Het knopje werkt als een joystick. De richting waarin je het knopje duwt die keuze maak je. Er zijn belachelijk veel keuzes. Volgens mij heeft LG aan iedereen gedacht. Zo kun je black stabilizer of HDR effect instellen, response time sneller of langzamer zetten, maar ook een crosshair instellen of je game resetten. Het enige minpuntje is voor iemand misschien dat als je die knop gebruikt om je monitor uit te zetten als je pc nog aanstaat dat de andere monitoren mee uit gaan. Maar voor luie (efficiente) mensen zoals ik is het een uitkomst. 1 knopje in plaats van 3.

Ik vind het een pracht monitor en ik ga nu sparen zodat ik 3 van deze op een rij kan hebben en de
oude monitoren de deur uit doe.

Pluspunten

• Geen ghosting
  • Reactiesnelheid
  • Kleuren
  • IPS
  • Gebruiksgemak

Anshari 21-06-2021

Mooie monitor met bijzonder goede prestaties!

Geschreven voor: LG 27GN650-B

Deze monitor is fantastisch! Waar ik vooral op heb gelet tijdens het testen zijn de kleuren en de snelheid.

De kleuren zijn erg scherp. Donkere hoekjes zijn ook echt donker. Wat ik persoonlijk erg fijn vind.

Deze monitor sluit goed aan bij de PS5, vanwege de NVidia G-sync met 144 Hz verversingssnelheid. Het speelt heel erg vlot. Niets op aan te merken.

Het design van het scherm is prachtig. Zwart met kleine rode details. Het scherm kun je kantelen en ook schuiven op gewenste hoogte. Dus geschikt voor elk bureau.

Qua instellingen kun je veel veranderen. Je hebt 7 standaard instellingen, zoals gamer 1, FPS of HDR effect. Hier kun je makkelijk tussen schakelen. Ook kun je deze instellingen zelf aanpassen. Snellere reactiesnelheid, zwarte kleuren stabiliseren, helderheid en contrast.

Het scherm heeft geen speakers. Zelf gebruik ik altijd een headset, dus heb ik geen speakers nodig.

Al met al een mooi scherm om naar te kijken met bijonder goede prestaties!

Pluspunten

• Mooie scherpe kleuren
  • 144 Hz
  • Aanpassen van instellingen

Minpunten

• Geen speakers ingebouwd. (niet nodig ook)