LG 27GP850-B

• Test panel 8,6 jul 2021

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 17 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de LG 27GP850-B op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

Daan ´t Hart 07-07-2021

Goede allround ervaring

Geschreven voor: LG 27GP850-B

De LG 27GP850-B is idiaal voor het gamen en is een aanrader als je het budget ervoor heb

-Game ervaring-
De reactie tijd is zeer gunstig als het gaat om gamen. Je merkt het het meeste als je een schietspel aan het spelen ben. Ik heb het voornamelijk getest met warzone en je merkt het verschil. De snelle Hz zorgt voor een goede smooth beweging.

-Beeldkwaliteit-
De beeldkwaiteit is van hoog niveau maar ik moet wel zeggen dat de sommige kleuren in het beeld niet hard doorkomen zoals ik verwacht van het prijs niveau. Verderom is het een prachtig beeld. Op 99% van de tijd heb ik niets te klagen over het scherm. De HDR springt daarintegen wel erg door en is heerlijk als je aan het gamen ben of een film aan het kijken ben. De G-sync is redelijk goed maar niet om voor naar huis te schrijven. Ik heb hier en daar een frameskip gekregen maar het is niet hinderlijk. The nano IPS dringt wel goed door en is overduidelijk te merken. The IPS technologie laat de monitor uitstralen vergeleken met andere monitoren.

-Gebruikservaring-
Het is een upgrade van wat ik had. Het opzetten van de monitor was een van de makkelijkste setups die ik heb gedaan. Binnen 5 minuten stond het al klaar voor gebruik. Het aanzetten is makkelijk met het knopje onder de monitor en je kan er alles mee besturen. Dat maakt het gebruik simpel. De design is ook mooi. De randen om de monitor heen zijn extreem minimaal behalve aan de onderkant. Het geeft je een luxe ervaring. Het enige wat mij wel opviel is dat het verzetten van hoogte bij de monitor heel licht is. De lichtste tik verplaats de monitor al en dat kan redelijk hinderlijk zijn. Er zit ook niet een optie op om de monitor vast op plaats te klikken. Voor de rest is de ervaring goed.

Pluspunten

• Nano IPS
  • HDR
  • Reactiesnelheid

Minpunten

• Kleuren (lichtelijk)
  • Verstelbaarheid scherm

Alexander 05-07-2021

Heerlijk gamen!

Prachtige monitor!

Toen de vraag in de mail kwam of ik deze LG monitor wilde testen, was het voor mij een no brainer. Natuurlijk!

Ik ben al een tijdje op zoek naar een goede monitor met ongeveer dezelfde specs als deze LG/
1ms reactietijd / QuadHD / 144+ Hz refresh / 27 inch
Ik speel vooral Call of Duty Cold War, War Thunder en World of Tanks en mijn oude monitor het de volgende specs 5 ms / HD / 60 / 24.
Bij alle games had ik vaker het gevoel dat ik vaak net te laat was. Je schiet allebei op hetzelfde moment, maar delfde altijd het onderspit. Dat lijkt nu helemaal anders…. Niet dat je altijd wint, maar zeker vaker!
Naast die specs heeft de LG ook nog een 1000:1 contract, HDR en een helderheid van 320 cd. Door het hele pakket heb je veel betere “target acquisitie”. De goede specs van deze topper zorgen ervoor dat je field of view breder is en zie je meer overziet. Een tank op afstand is niet meer een pixel, maar een tank die je kan zien en dus ook uitschakelen. Ook niet onbelangrijk is dat je ogen niet snel vermoeid raken! Lekker door spelen dus. Kleuren zijn erg mooi.
Het is wel even wennen. Inzoomen is instant en als je soms nog aan het draaien bent bijvoorbeeld, is je doelwit buiten beeld.
Voor gamen is deze LG 27GP850-B absoluut top! Ik heb alleen aanmerkingen de voet. Deze is zo groot dat de monitor wel erg ver naar voren komt.

Ik raad ‘m zeker aan!

Pluspunten

• Refresh+
  • HDR
  • Vloeiende beeldweergave
  • Reactietijd

Minpunten

• Beeldschermvoet wel erg groot

k***************@i********* 03-07-2021

Super beeldscherm

Geschreven voor: LG 27GP850-B

Ik heb dit product mogen testen voor een paar dagen.

Ik speel veel hardcore fps, reactietijd en verversingsnelheid is hier zeer belangrijk bij. Bij mijn eigen beeld scherm ervaar ik soms ghosting. Dit is dat je beeldscherm net iets achter loopt met het beeld door geven. Bij dit beeldscherm, totaal geen last van gehad.

Daarnaast heeft dit beeld een zeer goed kleur bereik. Van verschillende tinten wit tot de warme kleuren komen super uit het beeld. Dit geeft een nog beter game ervaring. Door dat alle kleuren dan goed in elkaar overlopen en er geen harde contrasten ontstaan waar dit niet nodig is.

Dit is mogelijk door de nano ips en en de G-sync technologie. Alles loopt soepel, snel en de kleuren lijken levens echt.

Het beeldscherm opstellen is ook makkelijk te doen. Geen moeilijkheden met schroevendraaiers en zo, want het klikt of in elkaar of er zitten schroeven in die je met de hand vast kan zetten met behulp van een lipje. Het beeldscherm is ook op hoogte instelbaar wat zeker handig is. Zit je bijvoorbeeld laag maar je wilt wel het beeld op oog hoogte hebben. Kun je deze makkelijk verstellen doordat het beeld schuifbaar is.

Heb je nou last dat het licht net uit een verkeerde hoek op je beeld komt. Geen probleem dit beeld is ook makkelijk te verstellen qua hoek ten op zichtte van het standaard.

Het enige nadeel dat ik heb ervaren is de grootte van het standaard. Ik heb een niet zo heel groot bureau waardoor de voeten van het standaard net op de plek kwam waar ik normaal mijn toetsenbord had liggen. Zelf vond ik dit niet zo'n groot probleem. Het is een groot beeldscherm en daar moet gewoon een goed standaard onder.

Pluspunten

• reactietijd
  • kleurbereik
  • beeldkwaliteit

Minpunten

• standaard is vrij groot

carina 03-07-2021

De ultieme gaming monitor!

Geschreven voor: LG 27GP850-B

Ik heb onlangs deze monitor van LG mogen testen. Dit heb ik samen met mijn zoon gedaan. Beiden fervent gamers en ik heb tevens deze monitor ook getest zowel privé als voor het werk, waarbij ik veel heb thuis gewerkt en online vergaderingen in meerdere programma`s heb gehouden.

Het installeren verloopt gemakkelijk en zonder problemen, wat een echte pluspunt is dat je geen schroevendraaier etc. hoeft te gebruiken. Er worden meerdere kabels bij geleverd, waardoor je binnen enkele minuten al gebruik kan maken van deze monitor. Qua verpakkingsmateriaal is er goed over na gedacht en niet overtallig materiaal gebruikt.

LG introduceerde deze monitor als de opvolger van de voorloper, die in de game wereld, erg populair was. Als fervente gamers, vooral van games zoals Fortnite, is dit een top monitor. Dit komt door:
- 1ms reactietijd met een Nano-IPS paneel, dit is echt de top tijdens het spelen, je merkt geen vertraging tussen beweging van je gear en het scherm. Dit vergroot echt het game plezier en je kunt je als speler upgraden.
- het kleurbereik is groter, dit uit zich tijdens het gamen in het meer compatible zijn van het scherm en de speelbeleving.
-verversingssnelheid monitor is 165 hz en is hoog te noemen en geeft een hoge beeldkwaliteit.

Thuiswerken:

- Het Nano-IPS paneel zorg ook voor betere beeldkwaliteit tijdens het online vergaderen, door de hoge kleur resolutie van 98% van het spectrum.
- Door de grootte van de monitor, 27 inch, is het werken een stuk aangenamer. Je kan bijvoorbeeld ook nog een tweede scherm gebruiken, als je bijvoorbeeld een werkprogramma hebt en daarnaast een 2e scherm wil gebruiken. In mijn sector in de huisartsenzorg is dit echt een must en verhoogd het werkgemak en plezier.
- Het scherm is in hoogte verstelbaar en zelfs te gebruiken in portrait mode, alleen heb ik deze optie niet gebruikt.
- Het design is strak en optisch zit er geen poespas aan, persoonlijk ben ik hier een voorstander van, gewoon strak en mooie lijnen.

Deze monitor is echt een aanrader voor de gamer, maar ook voor dagelijks gebruik

Pluspunten

• 1ms reactietijd met een Nano-IPS paneel.
  • super scherp beeld
  • gemakkelijke installatie
  • HDMI, DisplayPort en USB-kabel meegeleverd
  • goede prijs/kwaliteitsverhouding

Minpunten

• geen ingebouwde speakers

RuudO 03-07-2021

Top monitor voor de hardcore gamer, en de fotograaf.

Reactietijd
De reactie tijd van het scherm is zeer snel met 1ms. Tijdens het game van snelle pvp actie, gaat dit super goed.

Verversingsnelheid
Door de zeer hoge beeldfrequentie van (in boost modus) 180Hz, kun je ook een hoge fps rate krijgen. Ook dit komt de game ervaring ten goede. Zeker bij pvp games, en snelle actie spellen is dit een must. In vergelijking met mijn eigen monitor die nooit boven de 60fps komt, is dit een verademing.
Ik heb geen last gehad van motion blur, maar de monitor heeft ook hiervoor een optie.

Beeldkwaliteit
Het is een Nano IPS monitor, LG’s eigen verbeterde versie van IPS. Vanuit de fabriek vind ik de kleuren wat aan de te warme kant. Zeker voor echte foto bewerking. Ik heb de monitor goed kunnen kalibreren, waardoor de kleuren natuur getrouw zijn. En doet daarvoor totaal niet onder voor mijn foto monitor.
Het scherm ondersteund 98% van het DCI-P3 kleuren spectrum. Het DCI-P3 kleuren spectrum is 25% breder dan het S-RGB kleuren spectrum waar bij de meeste monitoren naar word gerefereerd. Zowel in-game als in een film is dit merkbaar en ziet alles er net even een stukje realistischer uit.
De maximale resolutie van het scherm is 2560x1440, en de grote is 27 inch. Voor mij de eerste keer met een dergelijk scherm, maar zeker zeer goed bruikbaar, en eigenlijk wil ik niet anders meer.
HDR weergave
De monitor heeft ook de mogelijkheid tot HDR weergave. Alles wordt een stuk helderder, maar persoonlijk heb ik de voorkeur aan de niet HDR optie. Wellicht komt dit, doordat ik de monitor professioneel op kleur heb gekalibreerd.

G-sync / Freesync
Zowel voor de Nvidia gebruikers, als de AMD gebruiker is de monitor zeer goed te gebruiken in combinatie met een compatible grafische kaart van deze fabrikanten. Jammer is wel dat de sticker op de voorkant, alleen Nvidia noemt.

Gebruiksgemak
De unboxing ervaring is prima. Zorg voor een grote tafel, en de monitor staat snel op zijn mooie slanke design benen. Gereedschap is totaal niet nodig. De monitor is compatible met monitor armsystemen, dus ook daarvoor kan worden gekozen.
Voor kleinere personen kan de laagste stand, wellicht nog aan de hoge kant zijn, maar dat is persoonlijk.
Door het gewicht (6,3kg incl. voet), staat alles stabiel op de werk- en spelomgeving.
De monitor heeft zowel HDMI (2x) als Displayport aansluitingen voor de verbinding met de PC. Daarnaast zijn er nog 2 USB aansluitingen (geen USB-C) en een koptelefoon aansluiting.

Design
Het design is strak en modern, zoals van een dergelijke prijsklasse monitor mag worden verwacht. Het scherm heeft rode accenten, die niet hinderlijk zijn. Ze zijn ook niet voorzien van RBG leds.
De achterkant van het scherm, laat een groot logo zijn, maar in mijn opstelling zie ik die niet.
De aansluitingen zijn allemaal naar achter gericht, en de voet heeft een kabel geleider.

Test omgeving
Ik heb het scherm getest op een Windows 10 PC, met een AMD Radeon RX 590 Graphics card, AMD Ryzen 5 2600 6-core processor en 16GB 2933MHz DDR4 geheugen.
Voornaamste game was Destiny 2, en voor de fotografie Lightroom/Photoshop. Kalibratie met X-Rite pro I1 display.

Conclusie
Een super mooie en goed presterende monitor, voor met name gaming. De monitor is ook goed te gebruiken voor grafische toepassingen zoals fotografie en video bewerking.
Zeker een aanrader.

Pluspunten

• Kleuren
  • Gebruiksgemak
  • Snelheid
  • Grote

Minpunten

• energie gebruik

JPSchaap 03-07-2021

Een monitor met echte gamers WOW factor

Geschreven voor: LG 27GP850-B

De LG 27GP850-B monitor echte gaming beeldscherm. De beeldkwaliteit van deze monitor is echt mega scherp. Ik heb de monitor op 2 manieren getest namelijk via de Xbox One en via mijn gewone PC. De reactie snelheid en ververssnelheid zijn heel snel. En ook de HDR kwaliteit is ook erg netjes en strak. Het mooie is dat er al verschillende dynamische effecten kan kiezen die voor jou de beste en lekkerste gaming ervaring geeft. Maar je kan ook echt alle kleuren aanpassen en dan bedoel ik meer dan alleen de RGB kleuren. Deze LG monitor zou echt een hele mooie vervanger zijn voor mijn oudere monitor. En als ik er 3 zou kunnen kopen zou ik hier een race en flight simulator van willen bouwen in mijn game hoek. Kortom deze LG 27GP850-B is een topper voor ons de gamers

Pluspunten

• Snel
  • Scherp
  • Zwart is ook echt zwart
  • Geen last van zon inslag
  • Geschikt voor PC en voor Consoles

Minpunten

• Niet energie zuinig
  • Interne boxen zijn niet zo mooi van kwaliteit

smika 02-07-2021

Perfecte monitor voor de echte gamer!

Geschreven voor: LG 27GP850-B

De LG 27GP850 is een nieuwe monitor binnen de LG familie voor gamers. Met een verversingssnelheid van 165 hertz en 1 ms reactietijd, ben je de eerste is een snelle shooter. De beeldkwaliteit is erg goed en ook helemaal naar smaak aan te passen door het eenvoudige menu die erg eenvoudig te bedienen is met 1 knop onder het midden van het scherm. Er zijn verschillende soorten game modes in het menu te vinden (6 stuks), welke op sommige vlakken aan te passen zijn. Deze monitor heeft ook HDR weergave voor een groter helderheidsbereik (dynamisch bereik). Ook heeft deze monitor G-sync en Nano IPS. De G-sync is alleen van toepassing als u ook een nVidia videokaart heeft en zorgt er voor dat er variabele verversingssnelheden kunnen worden gebruikt bij snelle spellen, zoals shooters. Voor wat betreft de Nano IPS zorgt dit er voor dat je kleurbereik 35% groter is met sRGB. Dit te samen met de de snelle 1ms verversingssnelheid zorgt dit er voor dat je ogen veel minder snel vermoeid raken.

Ik heb met deze monitor verschillende shooters, RPG's en racespellen gespeeld en alles werkt erg goed. Ik merk bij mijzelf in vergelijking met mijn oude monitor dat ik inderdaad minder vermoeid raak tijdens het gamen. De kleuren komen er mooi over en voldoet aan mijn verwachtingen. De prijs is niet laag van deze monitor, maar in mijn optiek is dat zeker te rechtvaardigen voor wat je er voor terug krijgt.

Het design van deze monitor is een kwestie van smaak. Ik vind de monitor zeker niet lelijk, wel vind ik de monitor wat diep, wat zonde van mijn bureau ruimte is. Er worden voldoende kabels meegeleverd, zodat je gelijk kan beginnen. Het in elkaar zetten van de monitor op de standaard is ook 3 maar minuten werk.

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • Mogelijkheden
  • Aansluitingen
  • reactie snelheid
  • HDR

Minpunten

• Vormgeving

Erhard Braas 02-07-2021

Top monitor voor een stevige prijs.

Geschreven voor: LG 27GP850-B

Ik heb deze monitor een paar weken thuis mogen test van Kieskeurig.nl

In de verpakking zit naast wat papieren een cd, een hdmi kabel, een displayport kabel, een usb kabel en een voedingskabel die los kan van de monitor.

Bij het uitpakken van de doos zaten de onderdelen prima verpakt en wel zo dat het ook weer makkelijk terug te stoppen is.
Handig is dan ook dat de monitor geheel zonder gereedschap in elkaar te zetten is, dit zouden meer fabrikanten mogen doen.

Het veranderen van de instellingen gaat vrij eenvoudig met een beweegbaar knopje onder de monitor, het is dan wel jammer dat het menu geen Nederlands kan maar dat is vaker zo.

Bij het videobewerken heb ik met name gekeken naar de kleuren en hdr.
Standaard komen de kleuren iets te blauw over en na wat bijstel werk is het prima.
Met het versnellen van video bleef het beeld prima. Een test met hdr effect toevoegen en afspelen toont het scherm de hdr toevoeging zoals het hoort.

De technische kant van deze monitor is uitstekend.
Met zo hoog mogelijke instellingen laat de monitor zijn beste kant zien, geen haperingen of vertragingen zelf met de instellingen vrij standaard.

De prijs van het scherm is momenteel 499 euro, dat is wellicht wat aan de hoge kant maar goed het is nog vrij nieuw en meestal zakken de prijzen nog wat.

Pluspunten

• design
  • reactietijd
  • HDR weergave
  • beeldkwaliteit
  • bouwkwaliteit

Minpunten

• prijs
  • vrij kort stroomsnoer
  • kabelmanagement

Bart Meuffels 02-07-2021

Aanbevolen voor een intense spelervaring!

Geschreven voor: LG 27GP850-B

Super monitor! Alleen al de vormgeving van de doos zorgt voor hoge verwachtingen, die na uitpakken ruimschoots worden waargemaakt. De verschillende onderdelen zitten netjes en stevig verpakt, en de monitor is eenvoudig (zonder gereedschap te gebruiken) in elkaar te zetten. Kwestie van klikken en stevig aandraaien. Makkelijk ook te positioneren en in hoogte te verstellen en vervolgens met zijn fraaie vormgeving met gave rode accenten een "eye catcher" op je gaming desk.

Aansluiten is een kwestie van "plug & play" met de diverse bijgeleverde kabels (waaronder HDMI en Displayport) en je gaat dus snel aan de slag: na het mooi geanimeerde logootje wordt de beeldbron snel overgenomen... en gamen maar!

Inmiddels heb ik de monitor op verschillende manieren proberen te benutten om tot de meest ideale opstelling te komen: als tweede scherm merk ik dat de beeldverbinding een tikkie minder stabiel is (kan ook aan mijn PC liggen) maar als hoofdscherm (zowel aangesloten op PC als gaming console) werkt de monitor perfect!

Benutten van de meegeleverde handleiding is (haast) niet nodig, want ook het wijzigen van instellingen via het handige "joystickje" aan de onderkant van de monitor werkt intuïtief. Mooi dat er specifieke configuraties aangeduid worden voor verschillende typen games, waaronder RPG en FPS. Dat maakt de spelervaring extra intens. Ook platformers en andere genres draaien vloeiend, maar met name in shooters ervaar je de snelheid en vloeiendheid die deze monitor absoluut een aanrader maakt!

Pluspunten

• Fraaie vormgeving
  • Eenvoudig in elkaar te zetten
  • Plug & play
  • Vloeiende beeldweergave
  • Specifieke instellingen per spelgenre

Minpunten

• Beeldstabiliteit als tweede scherm
  • Sommige ingangen wat kwetsbaar

welterke 01-07-2021

Dit product is gewoon geweldig

Geschreven voor: LG 27GP850-B

Dit scherm doet wat deze moet doen.
Scherm is niet zonder nadelen, maar een perfecte scherm bestaat gewoon niet. Maar deze komt wel redelijk in de buurt van top schermen. Gebruiksvriendelijke beschrijving en simpel in elkaar te zetten. Ook waar je de juiste kabels moet plaatsen voor als je een leek bent.

Pluspunten Betaalbaar, goede settings, wide gaming snel en responsief of je nou op 144fps speelt of 60fps, in hoogte verstelbaar, genoeg aansluitingen
Minpunten losse stroom adapter.

Pluspunten

• Gemakkelijk in gebruik
  • Kwaliteit van het beeld is perfect
  • De frames zijn super.

Minpunten

• Losse stroom adapter