Beste deals -19% Laagste prijs ooit!
  • Test panel 8.6 jun 2021

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 12 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de LG 24BN650Y-B op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Janita 13-07-2021

Echte aanrader

Geschreven voor: LG 24BN650Y-B

Deze thuiswerkmonitor is ideaal voor elke werkplek. Fijn dat je de monitor in hoogte kunt verstellen, draaien en kantelen. Dit om goed ergonomisch te kunnen werken, maar ook makkelijk in combinatie met nog een extra beeldscherm.

Modern en minimalistische uitstraling. Qua afmetingen precies goed. Niet te groot, maar ook niet te klein. snelle reactietijd, waardoor deze moeiteloos snel bewegende beelden kan tonen zonder haperingen, wat erg fijn is tijdens overleggen. Beeldkwaliteit is ook perfect.
Uitstekende kleurweergave en kijkhoeken, erg fijn in een ruimte met veel daglicht. Hij staat dus ook mooi in de werkruimte.

Pluspunten

• Ergonomisch
  • Beeldkwaliteit
  • gebruiksvriendelijk

Minpunten

• Geen hdmi kabel meegeleverd
  • Zwaar in gewicht

Johan van den Biggelaar 02-07-2021

Super monitor voor gunstige prijs

Geschreven voor: LG 24BN650Y-B

Ik heb de afgelopen weken de LG 24BN650Y-B mogen testen.

De monitor is makkelijk in elkaar te zetten zonder gereedschap. De voet wordt makkelijk in de achterkant van de monitor geklikt en kan eventueel door het overhalen van een palletje weer verwijderd worden. De meegeleverde handleiding beschrijft dit duidelijk.

De monitor heeft hele smalle randen naast het scherm. Hierdoor ziet deze er heel modern uit. Bovendien is het afstellen van de monitor heel handig. Het scherm kan gemakkelijk in hoogte gesteld worden en aantal graden voorover of achterover indien dit gewenst is. Tevens kan het scherm 90 graden gekanteld worden als je moet werken met grote documenten in staand formaat.

Het scherm heeft zeven knoppen aan de voorzijde waarmee vrij intuitief door het menu gestapt kan worden om allerlei zaken aan te passen. Een goed voorbeeld hiervan zijn enkele standaard beeld modi die handig kunnen zijn. In de reader modus wordt het wit bijvoorbeeld een stuk grijzer gemaakt wat een stuk rustiger is voor je ogen.

De monitor beschikt tevens over een paar luidsprekers waardoor het mogelijk is om televisie te kijken met bijvoorbeeld een TV stick.

Helaas was er geen HDMI kabel meegeleverd die ik nodig had, maar wel een Displayport kabel.

Ik was positief verrast over de mogelijkheden van deze gunstig geprijsde monitor en zou deze zeker aanraden voor thuis werk.

Pluspunten

• Helder beeld
  • Goed in te stellen
  • Makkelijke montage
  • Smalle randen

Minpunten

• Geen HDMI kabel meegeleverd

TomZ 30-06-2021

Zeer geschikt voor thuiswerken

Geschreven voor: LG 24BN650Y-B

In de afgelopen weken deze monitor getest tijdens thuiswerk.

Ten eerste is de monitor verrassend makkelijk in elkaar te zetten. Hierbij viel ook meteen op dat het geen HDMI kabel wordt meegeleverd. De meegeleverde DisplayPort kabel was voor mijn laptop (HP Omen) niet bruikbaar. De monitor heeft een strak, bijna randloos, ontwerp.

De monitor zelf is zeer makkelijk in te stellen waardoor een ergonomische houding mogelijk is. Dit is zeer prettig bij langdurige sessies achter de monitor. Wat mij persoonlijk het meest aansprak is de 'leesfunctie' waardoor blauwe tinten worden gedempt. Dit is aanzienlijk rustiger voor je ogen ten opzichte van een monitor die dit niet heeft.

Concluderend is deze monitor dankzij de read-modus en afstelmogelijkheden zeer geschikt voor thuiswerken.

Pluspunten

• Leesmodus
  • Makkelijk in elkaar te zetten
  • Goed in te stellen

Minpunten

• Geen HDMI-kabel meegeleverd

Jeroen 27-06-2021

Prima monitor voor de thuiswerker

Geschreven voor: LG 24BN650Y-B

De 24 inch monitor heeft een strakke uitstraling met een kleine rand eromheen. De monitor was snel in elkaar gezet. Je hebt geen schroevendraaier nodig, want je klikt de monitor zo op de standaard. De bedrading kan je wegwerken achter de standaard. Het fijne is dat de monitor makkelijk in hoogte verstelbaar is en kan draaien voor een betere kijkhoek. De monitor kan zowel horizontaal als verticaal ingesteld worden. Erg handig voor als je lange excel bestanden hebt. De reader modus kan aangezet worden in de settings om het blauwe licht van het scherm te verminderen wat wel echt prettiger is voor je ogen. Kabels aan de onderkant insteken gaat niet echt handig, omdat je de contacten niet goed ziet, hierdoor moet je de monitor op een kant leggen. De monitor heeft ingebouwde speakers die wel geluid geven, maar als je beter geluid wilt voor muziek, video’s of games raad ik aan om aparte boxen aan te schaffen. Er wordt geen HDMI kabel meegeleverd.

Pluspunten

• Makkelijk te installeren
  • Licht gewicht
  • Bedrading kan je verstoppen
  • Makkelijk in hoogte verstelbaar

Minpunten

• Geen HDMI kabel meegeleverd
  • Contactpunten

Manuel Bijen 26-06-2021

Ideale thuiswerk monitor voor een zachte prijs

Geschreven voor: LG 24BN650Y-B

Als thuiswerker heb ik dit product enkele weken mogen testen en ik moet toegeven dat het product mij positief heeft weten te verrassen.

Unboxing
Bij het openen van de dos werd ik verrast door het weinig aantal onderdelen. De monitor zelf bestaat uit 3 delen (De voet, steun en monitor). De monitor zat zeer goed verpakt in de doos en de doos is relatief compact voor dit formaat monitor. De voet van de monitor is goed zwaar wat zorgt voor een scherm wat stabiel/vast staat op je bureau.

Installatie
Gelukkig zaten er niet heel veel boekjes en papiertjes bij en had ik de instructie voor het in elkaar zetten van de monitor zo gevonden. Ondanks dat je twee schoeven vast moet draaien heb je hiervoor geen gereedschap nodig en zijn de schroeven zo ontworpen dat dit eenvoudig met de hand vast gedraaid kan worden. De monitor zat niet gelogen binnen 5 minuten in elkaar en stond klaar op mijn bureau. Dit ging dus zeer gemakkelijk.

Meegeleverd in de doos zat een Displayport kabel welke (naar mijn ervaring) niet heel veel wordt gebruikt in thuis situaties en zover ik weet ook lang niet elke zakelijke laptop meer deze poort heeft. Aansluiten kan achter ook via HDMI of DVI kabel.

Daarnaast heb ik om de monitor goed te testen mijn muis en monitor aangesloten op de USB poorten in de monitor zelf, daarnaast heb ik ook direct het geluid getest. Dit alles werkt voor een thuiswerkplek meer dan prima.

Gebruiksgemak
Nadat ik de monitor aangesloten had werkte deze direct naar behoren en werd ik positief verrast over de beeldkwaliteit. In deze prijsklasse had ik niet zo een helder en scherp beeld verwacht. De monitor heeft een ISP scherm en dit zorgt voor een geweldige kijkhoek wat voor mij het schrijven en lezen van documenten een stuk fijner maakt. Daarnaast zit er een Reader mode op waarmee het scherm minder blauwtinten laat zien. Dit zorgt ervoor dat je ogen minder moe worden en ikzelf minder snel hoofdpijn krijg. Ik heb dit kort getest en kan concluderen dat deze modus prima zijn werk doet. Ik kan iedereen die lang achter de computer zit aanraden dit vaker aan te zetten.

De monitor bevat over over 7 knoppen aan de voorkant waarbij duidelijk staat aangegeven waarvoor ze dienen. In het begin kwam dit over als veel maar tijdens het gebruik ben ik blij dat ze hier niet op hebben bespaard. Het menu van de monitor is overzichtelijk en navigeren hier door heen is met de knoppen gemakkelijk.

Afstelmogelijkheden
Voor mij als thuiswerker is het belangrijk om een juiste ergonimische houding aan te kunnen nemen. Het scherm is gemakkelijk in hoogte verstelbaar en kantelbaar. Hierbij heb ik een paar keer goed op het bureau geslagen om te kijken of de monitor zou zakken (iets wat mij al vaak bij andere monitoren is gebeurd) echter blijft hij goed stabiel op dezelfde hoogte. De poot bevat een draaischijf waarmee je de monitor ook kan draaien.

Design
Als laatste heb ik ook gekeken naar het design. De monitor heeft aan 3 kanten een mooie dunne rand wat extra fijn is wanneer je meerdere van deze schermen naast elkaar gebruikt. De poot is relatief klein en zorgt ervoor dat de monitor goed ver naar achter kan ook op een wat minder diep bureau.

Conclusie
Indien je net als mij volledig/veel moet thuiswerken is dit een uitermate geschikte monitor voor een mooie prijs. Het enige nadeel vind ik dat er geen HDMI kabel meegeleverd wordt, echter is dit voor deze prijs maar een kleine kanttekening.

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • Gebruiksgemak
  • In hoogte verstelbaar
  • Kantelbaar
  • Relatief kleine voet

Minpunten

• Geen HDMI kabel meegeleverd

Armin S 26-06-2021

Zeker een aanrader

Geschreven voor: LG 24BN650Y-B

Voor de prijsklasse een goed beeldscherm! Ik was er verbaasd over dat het scherm een bijzonder kleine rand heeft, dit zorgt toch wel voor een mooi modern design. Verder is het een beeldscherm wat prettig is om op te werken. Het scherm is niet te groot en de maat zorgt er juist voor dat het een toevoeging aan bijvoorbeeld je laptop scherm is. Je kunt het scherm in hoogte verstellen, wat fijn is, aangezien je dan de juiste zithouding kan aannemen. Ik heb het scherm ook gebruikt om voetbal te kijken. Hier viel mij op dat het scherm wel een nette framerate heeft, maar het scherm begint wel te stotteren en merk je de vertraging. Daarom is mijn conclusie dat het een uitstekend scherm is voor je werk of studie of als extra scherm.

Pluspunten

• Kleine rand
  • Mooi helder beeld
  • draaibaar en verstelbaar
  • neem weinig ruimte in
  • perfect voor thuiswerk

Minpunten

• heeft vertraging bij filmpjes

j***********@g******** 25-06-2021

Voor gemiddeld PC-werk een prima, lekkere grote monitor.

Geschreven voor: LG 24BN650Y-B

De monitor zit snel in elkaar. Niet erg zwaar en makkelijk verstelbaar in hoogte en kantelbaar van landscape naar portret. Fijn als je veel in A4-formaat i.o.d. moet werken.

Ik heb deze monitor getest met een HDMI kabel (die helaas niet is meegeleverd). Aansluiting was een fluitje van een cent.

Ik heb het beeldscherm naast mijn laptop gebruikt. Jammer dat je dan je scherm van je laptop niet kunt verwijderen, want deze monitor is ideaal om er dan mee te werken. Je kunt gemakkelijk twee vensters naast elkaar openen en deze vensters zijn toch goed te lezen. Geen priegellettertjes.

Je kunt met de handbediening aan de voorzijde je monitor finetunen naar eigen wensen. Er is een aantal pre-sets aanwezig die ook prima werken. In de monitor is geluid aanwezig, maar dat is niet zo best van kwaliteit. Het geluid dat uit mijn laptop komt, klinkt beter.

Voor gewoon standaard werk is dit volgens mij een prima prijs kwaliteit verhouding.

Pluspunten

• Makkelijk te verplaatsen
  • Makkelijk verschuifbaar
  • Makkelijk kantelbaar
  • Prima handbediening menu
  • Beeldkwaliteit

Minpunten

• Kabels lastig aan de onderkant te bevestigen
  • Geen HDMI-kabel bijgeleverd.
  • Geluidskwaliteit

Angela M 23-06-2021

Fijne monitor voor iedere thuiswerker

Geschreven voor: LG 24BN650Y-B

Ik heb dit product twee weken mogen testen en kan concluderen dat het een goede keus is voor iedereen die het – net als ik – zat is om naar het relatief kleine laptopscherm te moeten kijken tijdens het thuiswerken.

Montage

De monitor bestaat uit drie delen en is supereenvoudig in elkaar te zetten. Je hebt hiervoor geen gereedschap nodig. Alle onderdelen zijn goed verpakt en er staan illustraties op de doos om aan te geven wat je moet doen. De voet van de monitor is behoorlijk zwaar. Dit zorgt ervoor dat de monitor stevig staat, maar maakt het tegelijkertijd ook vervelend om hem te verplaatsen. Als je elke dag je thuiswerkplek moet afbreken omdat je aan de eetkamertafel werkt, is het handig hier rekening mee te houden.

Aansluiten en installatie

De echte instructies voor het gebruik van de monitor staan op een meegeleverde CD-ROM. Niet helemaal meer van deze tijd, maar met een beetje googelen kun je ze ook gemakkelijk online vinden.
De meegeleverde stroomkabel is niet enorm lang, en aangezien de aansluiting op de monitor uiterst rechts zit, zul je mogelijk gebruik moeten maken van een verlengkabel.

Er is een Displayport kabel meegeleverd om een laptop of PC aan te sluiten. Aansluiten kan gelukkig ook met een DVI of HDMI-kabel, die ik voor deze test even van een oude spelcomputer heb geleend.
De monitor biedt verder aansluitingen voor o.a. audio en accessoires als een muis en toetsenbord die allemaal prima functioneren.
Het scherm is eenvoudig af te stellen naar wens: het scherm kantelen of iets hoger/lager instellen is een fluitje van een cent. De range van de monitor is zo groot dat je altijd wel een comfortabele stand zult kunnen vinden.

Werking

De beeldkwaliteit van deze monitor is geweldig. De helderheid is gemakkelijk aan te passen en als je echt lange stukken moet lezen, kun je gemakkelijk de ‘reader mode’ inschakelen, die ook een groot deel van het blauwe licht filtert. Met 24” is deze monitor niet enorm groot en niet enorm klein, maar het beeld is zo scherp dat je er goed aan doet echt wel op een stukje afstand te werken.
Als je een laptop aansluit, kun je uiteraard zelf kiezen of je op één scherm, een dubbel scherm, of twee schermen wilt werken. Alle functies zijn handig in verschillende situaties, dus ik heb hier vaak tussen gewisseld tijdens het testen. De monitor past zich daarbij moeiteloos aan.

Een 8-urige werkdag is met deze monitor een stuk gemakkelijker vol te houden!

Pluspunten

• makkelijk in hoogte verstelbaar
  • beeldkwaliteit
  • reader mode
  • makkelijk installeren

Minpunten

• vrij zwaar
  • meegeleverde kabels

J*********@z******* 23-06-2021

Zeker aanschaffen

Geschreven voor: LG 24BN650Y-B

O wat eb ik een spijt dat ik niet eerder tot vervanging van mijn "öude" monitor ben overgegaan.

Het aansluiten van de monitor was makkelijk. Er ontbrak alleen een pc snoertje maar die ad ik nog liggen. Fijn groot beeld met dunne randen dus geen ruis. Monitor is goed te verstellen zodat je hem altijd op de juiste hoogte kunt plaatsen.

Hij is ideaal voor tuiswerken omdat je door de grootte makkelijk twee schermen open kunt hebben staan. Bovendien is het scherm goed af te stellen zodat je ook ergonomisch kunt zitten. Eindelijk niet meer voorovergebogen naar mijn scherm hangen maar keurig rechtop zoals de fysio al jaren tegen me zegt.

Verbaasd was ik door de readermodus die het blauw licht blokt. wordt al jaren geadviseerd door de artsen om de prikkels voor het slapen gaan in te dammen

Het was even zoeken maar dan blijkt de monitor zeer eenvoudig in an af te stellen te zijn zodat je de juiste instellingen hebt bij eender tekst, beeld en video.

Ben erg tevreden over dit produkt en zou het zeker aanraden.

Pluspunten

• groot beeldscherm
  • helderheid
  • ideaal voor games

Minpunten

• geen pc snoertje

Angela 22-06-2021

Enthousiast met LG monitor

Geschreven voor: LG 24BN650Y-B

Ik heb de LG 24N650Y-B monitor mogen uittesten en ik ben zeer tevreden over het product. Toen ik de monitor uit de doos haalde viel me het al op dat het beeldscherm nauwelijks een opstaand randje heeft waardoor het lijkt alsof het beeldscherm nog groter lijkt dan dat hij in werkelijkheid is. Ook is het een mat beeldscherm waardoor je geen weerspiegeling hebt. Het in elkaar zetten van het standaard is een makkelijke klus! Op de flappen van de doos staat een beschrijving hoe je de standaard in elkaar klikt en hoe je het scherm op het standaard monteert.

Waar ik zelf enthousiast over werd was de verstelbare hoogte van de monitor! Vaak kun je monitoren niet instellen op hoogte maar deze monitor van LG heeft deze functie wel! Je kunt de hoogte bepalen door omhoog of omlaag te schuiven en hij blijft staan op het punt wat jij een fijne hoogte vind. Onder de standaard zit een draaiwiel, het beeldscherm kun je draaien als dit nodig zou zijn. Het beeldscherm zakt niet omlaag als je hiermee draait. Minpuntje van de monitor is de geluidskwaliteit. Mensen die een goed helder geluid belangrijk vinden en toch de monitor zouden willen kopen, kunnen het beste met een aparte speaker werken.

Er zitten verschillende functies op de monitor waarmee je diverse instellingen kunt wijzigen. Op de monitor kan voor veel verschillende talen gekozen worden. Helaas staat de Nederlandse taal er echter niet tussen. De leesmodus zit even verstopt, maar als je hem gevonden hebt, kun je wel rustig naar je beeldscherm kijken zonder vermoeide ogen te hebben.

Pluspunten

• mat scherm
  • In hoogte verstelbaar
  • Makkelijk te monteren
  • Draaibaar

Minpunten

• geluidskwaliteit

denise 22-06-2021

Bevalt erg goed! Een beeldscherm dat fijn is voor je ogen.

Geschreven voor: LG 24BN650Y-B

De afgelopen weken heb ik de monitor LG 24BN650Y mogen testen en ik ben hier erg tevreden over!

Installatie
De monitor is enorm snel geïnstalleerd en staat binnen no-time op je bureau, of eettafel in mijn geval :)
Alle kabels zijn door middel van een klem aan de achterzijde netjes weggewerkt en bijna onzichtbaar als je achter het beeldscherm zit.
Er is geen pc-monitor kabel bijgevoegd, maar deze heb ik kunnen hergebruiken van mijn oude monitor.
Beeldkwaliteit
Bij het inschakelen van de monitor valt mij direct op dat de beeldkwaliteit uitmuntend is en dat het scherm een enorme rust uitstraalt voor je ogen. Het matte scherm zorgt ervoor dat het niet alleen prettig is voor je ogen, maar ook dat een verkeerde lichtinval niet spiegelt, hierdoor blijft alles goed zichtbaar.
Ik heb zelf niets aan de instellingen hoeven te veranderen, want voor mijn gevoel zijn de fabrieksinstellingen al voldoende.

Toepasbaarheid bij het thuiswerken + Afstelmogelijkheden
De monitor heb ik getest aan de eettafel. Omdat de gemiddelde eettafel niet in hoogte verstelbaar is, is het heel fijn dat het beeldscherm wel in hoogte afgesteld kan worden! Hierdoor behoudt je een goede ergonomische zithouding.
Vanwege het breedbeeld kun je eenvoudig 2 tabjes naast elkaar openen en daardoor efficiënter je werkzaamheden uitvoeren.
Het beeldscherm heeft ook de mogelijkheid om te kantelen, deze stand heb ik regelmatig gebruikt wanneer ik ruimte wil creëren op de eettafel 😊 Hierdoor kan ik eenvoudig eters ontvangen en kan ik mijn beeldscherm op de eettafel laten staan, welke in deze stand minimale ruimte in beslag neemt.
Reader modus
Zelf ben ik geen fan van de reader-modus, maar ik kan mij voorstellen dat men dit wel prettig vindt als je dit al gewend bent op bijvoorbeeld je telefoon. Voor mijn werkzaamheden heb ik de kleurechtheid nodig, vandaar dat ik enkel de custom gebruik of photo.

Gebruiksgemak
Als je wilt wisselen van modus via instellingen, kan je de knopjes gebruiken op het beeldscherm. Het werkt wel verwarrend welk pijltje je nodig hebt bij het navigeren, maar als je dit eenmaal door hebt is het zo gepiept.

Design
Het beeldscherm heeft een strak design met een mooie smalle voet. Het mooiste aan dit beeldscherm is dat er een minimale rand om het scherm heen zit. Door het klemmetje aan de achterzijde zijn alle kabels netjes weggewerkt.

Pluspunten

• Geen lichtweerkaatsing
  • Rustig voor de ogen
  • Goede beeldkwaliteit
  • Geen kabels in het zicht
  • Makkelijk te verplaatsen (voor thuiswerkers)

Minpunten

• geen pc->monitor kabel bijgevoegd

Anika Linckens 20-06-2021

Praktische monitor met een goed design

Beeldkwaliteit
Het matte scherm zorgt voor een superieure beeldkwaliteit. Het scherm is duidelijk en ook instelbaar. Zo kun je de kleuren, helderheid en contrast aanpassen.

Toepasbaarheid bij het thuiswerken
Voor thuiswerken is deze monitor zeer zeker geschikt. Je kunt deze monitor op hoogte instellen en ook kantelen. Zo zorg je voor de beste ergonomische zithouding tegenover de monitor. Er passen met gemak twee vensters of twee A4’tjes naast elkaar. Zo heb je een goed overzicht.

Reader modus
Er zijn verschillende instellingen instelbaar: Custom, Reader, Photo, Cinema, Color Weakness en Game. De Reader optie is wel speciaal, een blauw licht filter wat beter is voor je ogen. Het is even wennen, maar het went zeker!

Gebruiksgemak
HDMI kabel zit er niet bij, maar wel een DVI kabel. Deze aansluiting zat gelukkig wel op mijn laptop. Maar anders kun je ook een eigen HDMI kabel gebruiken. Deze aansluiting zit er immers ook op.
Ook is het zeer handig dat deze monitor ingebouwde speakers heeft, welke je ook nog kunt instellen.
Je kunt aan de achterkant van het scherm van de USB poorten gebruik maken. Deze heeft er 2 van 3.0.

Afstelmogelijkheden
Je kunt deze monitor afstellen naar je eigen wens. Zowel het scherm zelf, denk aan de kleurinstellingen, als de hoogte en het kunnen kantelen van het scherm zorgt ervoor dat je het precies kunt afstellen hoe jij het wilt.

Design
Het design van deze monitor is strak. Je kunt de kabels aan de achterkant wegwerken. Het is een simpel maar strak design waar ik niets over op te merken heb. Er is maar een minimale rand om het beeld heen.

Pluspunten

• Groot beeld
  • Blauw licht filter
  • Ergonomisch instelbaar

Minpunten

• Geen HDMI kabel meegeleverd