LG 32UN880-B

Bekijk 2 andere uitvoeringen

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de LG 32UN880-B op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Manon130395 10-12-2020

Ideaal voor zowel gamen als designen

Geschreven voor: LG 32UN880-B

Als je veel thuiswerkt is de LG Ergo Monitor 4K een must om in je huis te hebben. Naast dat die een goede look heeft, is die ook in gebruiksgemak erg handig. Of je nou rechtop wilt zitten of half achterover hangend omdat je klaar bent met de dag, je kan het beeldscherm op alle manieren met je houding mee draaien en bewegen. Kabels worden weggewerkt in de voet dus daar heb je ook geen last meer van. En wil je stiekem een filmpje tussen doorkijken? Zet je geluid niet te hard, want er komt heel goed geluid uit zijn speakers! Ik ben er echt ontzettend blij mee.

Pluspunten

• 360 graden monitorarm
  • 5W speakers
  • Design/geen kabels in het zicht
  • Perfecte kleurenbeeld voor designen en gamen

Minpunten

• Heb ik niet

kaiyangnld 27-10-2020

Geweldig beeldscherm

Geschreven voor: LG 32UN880-B

Ik heb deze monitor nu een paar weken in gebruiken en ben er ontzettend blij mee. Het scherm was netjes verpakt en eenvoudig te installeren. Er zijn extra onderdelen meegeleverd, zelfs een sticker om de schroefjes af te plakken na de montage. Een handleiding op Cdrom vind ik echter wat ouderwets, maar je kan er natuurlijk voor kiezen om die niet te gebruiken 😊

Het montagesysteem is even wennen maar het was erg simpel om het scherm aan te sluiten. Het beeld is ontzettend groot en scherp, en zeker met het thuiswerken is dit een verademing. Door het moderne montagesysteem heb je veel meer ruimte op je bureau. Ik gebruik een MS Surface en die past nu perfect onder het scherm. Een supergrote pre is dat ik deze ook kan opladen via de USB-C aansluiting in het scherm, zo hoef ik nooit meer te rommelen met mijn oplader en kan deze lekker in mijn tas blijven zitten.
Het systeem om kabels via de poot weg te werken is goed bedacht, maar ik vind hem iets te klein, het is namelijk nogal proppen met de kabels (oplader, HDMI kabel en USB-C kabel).

De ingebouwde speakers zijn niet zo goed, maar wat wil je? Voor die enkele keer dat je ze gebruikt is het oke. Het ingebouwde menu had wat makkelijker gekund. Ik had graag eenvoudiger de schermhelderheid aan kunnen passen.

De steun is geweldig. Het is erg eenvoudig om het scherm dichterbij en verder weg te zetten, opzij te draaien en weer naar je toe te halen. Op en neer, alles kan. Daarbij is het superfijn om het scherm 90 graden te kunnen draaien. Bij programmeerwerk is dat precies wat je wil, er kan zo veel meer tekst op je scherm. Een aanrader is om PowerToys van Microsoft te installeren en FancyZones te gebruiken, om eenvoudig je scherm op te delen in meerdere vensters. Zo kun je zelf een indeling maken om applicaties op vast te pinnen. Zeker met zo’n groot scherm is dat bijna een must.

Pluspunten

• Groot en scherp
  • Steun werkt super

Minpunten

• bijgevoegde kabels niet zo goed

Robbert 26-10-2020

Groot scherm met waanzinnige beeldkwaliteit en mogelijkheden

Geschreven voor: LG 32UN880-B

Waanzinnig mooi en groot beeldscherm. Voor mijn werk maak ik zowel gebruik van grafische programma's (zoals Adobe Photoshop, illustrator) als van Microsoft Excel. Dit scherm is zo scherp en heeft zoveel ruimte in beeld dat ik nooit meer iets hoef in te zoomen.

Ook het makkelijk verstellen van het scherm gaat doodeenvoudig en zonder enige moeite. In de praktijk gebruik ik voornamelijk om iets dichter bij te halen. Het ontwerp van het beeldscherm is erg slank en mooi. De voet is erg solide, maar moet wel aan de rand van een bureau of in mijn geval in een gat in het bureau. Doordat er een extra plaatje in de doos zit kan dit gelukkig op deze twee manieren.

De aansluitingen zijn ruim voldoende en via de USB-C verbinding is dit alles wat je nodig hebt. Ik ben er erg fan van om zo min mogelijk kabels te zien en de hele setup aan te sluiten via 1 enkele kabel.

• Makkelijk aan te sluiten
  • USB-C
  • Veel verstellingsmogelijkheden

Minpunten

• erg groot voor op bureau

Sander Fase 21-10-2020

Perfect scherm voor thuiswerkers

Geschreven voor: LG 32UN880-B

Deze LG van 32" heb ik inmiddels een paar weken in gebruik. In mijn vorige werk-setup staan er twee 24" monitoren naast elkaar.

Door deze te vervangen door één 32" scherm ziet mijn bureau er opgeruimder uit.
- Mijn laptop (HP Pro X2) sluit ik in totaal met een USB-C kabel aan. In de vorige setting was dat met één USB-C kabel naar een dock en vanuit daar een 8-tal kabels.

Het wegwerken van de kabels gaat heel makkelijk: Dopje bovenop loshalen, plastic strip in de goot er uit schuiven, kabels er in, strip er weer in, en dan met wat gedoe het dopje er weer goed op.

In de praktijk is het niet handig dat er maar twee USB-poorten zijn. Muis en toetsenbord kunnen draadloos maar in mijn geval heb ik alleen een draadloze muis. Dan heb ik op zich voldoende voor mijn losse webcam maar daarmee houd het wel op.

Kantelen van het scherm in de praktijk:
Een losse webcam op een scherm dat zo flexibel kan draaien is eigenlijk niet handig. Daardoor gebruik ik het kantelen van het scherm niet. Ook moet je handmatig de oriëntatie aanpassen naar 'staand' en dat werkt in Windows heel anders dan op een tablet of telefoon.
Ook moeten de kabels niet te strak de kabelgoot in gaan om afknellen te voorkomen.

Opladen:
Bij het aansluiten krijg ik de melding dat ik de meegeleverde kabel moet gebruiken. Dat heb ik ook gedaan maar niets helpt. Opladen werkt bij mij dus niet!

Conclusie:
Het beeld is van prettig formaat, laat zich goed positioneren door de ergoflex-voet. Kabels kun je mooi wegwerken. Het uiterlijk van je werkplek gaat er absoluut op vooruit!
Laden via USB-C zou moeten werken, doet dit echter niet. Kan aan mijn setup liggen.

Pluspunten

• USB-C
  • Mooi scherm
  • Goed te verstellen

Minpunten

• Opladen via USB-C
  • Geluid is matig

pvanharen 16-10-2020

Solide scherm, stevige standaard en scherp beeld

Geschreven voor: LG 32UN880-B

Ik wilde al een tijdje een scherm voor mijn thuiswerkplek en deze LG Ergo leek me aan alle voorwaarden te voldoen. Het scherm is stevig en ook de standaard kan makkelijk worden aangepast, maar blijft vervolgens wel in positie. Persoonlijk vindt ik 32" iets te groot voor op een bureau, maar dat kan ook een kwestie van wennen zijn. Voordeel is wel dat je het scherm in delen kunt opdelen, zodat je het als meerdere schermen kan gebruiken.

Pluspunten

• Solide scherm
  • Stevige standaard
  • Scherp beeld
  • Op te delen in meerdere schermvlakken

Minpunten

• Actieve aansluiting wordt niet altijd herkend
  • 32" is vrij groot voor op een bureau

Lucien 16-10-2020

Geweldig 4k Scherm

Geschreven voor: LG 32UN880-B

Voor het thuiswerken heb je een goed scherm nodig. En dat is deze LG 32UN880-B zeker!

Het was even schrikken toen de doos van deze monitor geleverd werd. Maar na het uitpakken werd ik een stuk vrolijker! Tussen al dat piepschuim ligt een geweldig scherm. Een een compacte monitorvoet die die binnen een minuut op mijn bureau gemonteerd was.

Dit gigantische LG Ultrafine scherm neemt net zoveel ruimte in als mijn 24 inch Samsung scherm.

Het aansluiten op mijn HP Zbook was met de bijgeleverde USB-C kabel zo gepiept. Een voordeel is dat ik mijn muis en toetsenbord nu op de 2 usb aansluitingen van het scherm kan aansluiten. Waardoor er veel minder kabel kriskras over mijn bureau lopen.

Het scherm staat bij mij op een resolutie van 3840x2160. Over de beeldkwaliteit ben ik erg tevreden.
De kleuren liggen heel dicht bij mijn HP Zbook. En zijn 10x beter dan mijn oude Samsung Scherm.

Ik heb dit scherm vooral gebruikt voor Photoshop, Illustator, en Indesign. En daarvoor is dit scherm perfect.

Er zitten ook speakers in het beeldscherm. De kwaliteit is goed genoeg. Maar verwacht er niet teveel van!

Conclusie:
Erg fijne en goed/mooi afgewerkte monitor om dagelijks te gebruiken.

Pluspunten

• Compacte monitorvoet
  • USB-C aansluiting
  • Ingebouwde luidsprekers
  • 360 graden draaien monitorvoet

Minpunten

• Maar 2 usb poorten
  • Geluidskwaliteit