LG 34WL850-W

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de LG 34WL850-W op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

Andrew 19-11-2020

Perfecte ultrawide scherm voor werk en ontspanning

Geschreven voor: LG 34WL850-W

UltraWide geeft je een geweldig overzicht om te multitasken. Thunderbolt 3 kan je gebruiken om je laptop van stroom te voorzien indien ondersteund, hierbij werken je usb-poorten ook als dock

De monitor gebruiks klaar maken is een eitje, voetsteun aan de monitor vastmaken en hdmi/thuderbolt kabel er in en klaar.

Het scherm voldoet aan mijn verwachtingen en kan er alles op doen wat ik wil (werk en ontspanning), maar de resolutie had wel wat hogere gemogen

Pluspunten

• thunderbolt 3
  • aspect ratio
  • Kleuren

Minpunten

• Resolutie kan wat hoger

Joost 12-03-2020

Overzichtelijke alleskunner, maar geen uitblinker

Geschreven voor: LG 34WL850-W

Heerlijke monitor om lekker te multitasken. Een UltraWide geeft je een geweldig overzicht ten opzichte van een enkele of meerdere monitoren. Dankzij de USB-C kabel en USB-poorten op de achterkant fungeert de Monitor gelijk als een dock wat betekent dat met een enkele kabel naar je laptop (indien ondersteund) zowel van stroom wordt verzien, beeld wordt overgedragen en alle randapparatuur wordt aangesloten.

Echter viel mij op dat de resolutie voor deze grootte op een kleine zitafstand soms net te laag is. De pixels zijn zichtbaar, wat een onrustig beeld geeft. Tevens is hij met slechts 60Hz verversingssnelheid niet ideaal om op te gamen.

Wel is de kleurechtheid gigantisch goed. De monitor komt met een certificaat waarop beschreven staat hoe hij gekalibreerd is en is hiermee ideaal voor creatieve doeleinden. Het bewerken van video's op zo'n grote werkruimte is werkelijk fantastisch en ook overzicht houden over de videobibliotheek gaat perfect.

Al met al een goede all-round monitor, maar niet perfect voor iedere use case.

Pluspunten

• Enorme werkruimte
  • Mooie afwerking
  • Fijne bediening
  • Laden over USB-C
  • Kleurechtheid

Minpunten

• Slechts 60Hz
  • Resolutie net te laag

yigit17 07-03-2020

Groot en kwalitatief scherm

Geschreven voor: LG 34WL850-W

De beeldscherm is naar mijn idee fantastisch. De beeldscherm heeft een haarfijne beeldkwaliteit. Het geluid is verrassend goed. Daarnaast vond ik het gebruiksgemak ook erg fijn.

Pluspunten

• beeldkwaliteit
  • geluid

jipR 03-03-2020

Fantastisch groot en scherp scherm

Geschreven voor: LG 34WL850-W

Ik heb dit LG scherm nu al enkele weken in mijn bezit en man wat werkt het fantastisch. Ik wil in mijn review het graag over 3 dingen hebben. Namelijk de stevigheid, grootte en scherpte van dit 34 inch super wide scherm.

Het scherm staat op zijn verstelbare voet ontzettend stevig. Enkel voordat ik mijn bureau vast zette tegen de muur bewoog die enigzins heen en weer. Daarnaast is het niet alleen stevig maar is de voet super makkelijk verstelbaar. Als je af en toe wat rechter op gaat zitten, of iemand anders komt bij je scherm kijken, of je hebt je bank naar je bureau geschoven en wil het scherm wat omlaag zetten is allemaal super makkelijk geregeld en ideaal met de voet die bij dit scherm geleverd wordt.

De grootte van dit scherm is ook ideaal. Ik ben snel van het multi-tasken en een e-mail of lijstje todos naast je te kunnen houden zonder continu alt-tab te drukken is super handig. Daarnaast werkt het bij het programmeren ook heel goed. Je code is nog goed leesbaar en alle informatie van de documentatie past er gemakkelijk naast. Ik heb ook ge-photoshopped achter het scherm en ook dan is het fijn je kunstwerk naast eventuele internet tabbladen open te kunnen hebben.

Als laatste wil ik benoemen dat met een display kabel dit scherm ook super scherp is. Alles is super mooi en ziet er fantastisch uit op dit scherm.

Kortom, een ideaal beeldscherm voor meerdere toepassingen.

Pluspunten

• Stevigheid
  • Scherp
  • Grootte

Leica97 02-03-2020

Productiviteitswonder

Geschreven voor: LG 34WL850-W

Ik heb de LG 34WL850-W nu een aantal weken in bezit, en ik moet zeggen dat het een absoluut genot is geweest om de monitor te gebruiken. Ik heb voorheen de apple thunderbolt displays gebruikt aangezien ik veelal vanaf mijn macbook werk, en de aspect ratio van de LG maakt het werken met gedeelde schermen een stuk overzichtelijker. Ook de kleurechtheid maakt het video en foto bewerken vanaf de monitor erg fijn en heeft mijn workflow een aanzienlijke boost gekregen.

Pluspunten

• aspect ratio
  • resolutie
  • thunderbolt compatibiliteit

Minpunten

• alleen thunderbolt 3

Robbedoesje123 28-02-2020

Breed scherm, fijn voor werk

Geschreven voor: LG 34WL850-W

Ik heb dit beeldscherm een tijdje mogen testen, dit heb ik gedaan op een Windows 10 desktop. Uiteindelijk vond ik het een redelijk goed beeldscherm voor de prijs die wordt gevraagd.

Voor werk is het echt een uitstekend beeldscherm, zelf heb ik hem veel gebruikt voor UI/UX design via Adobe XD en Adobe Illustrator. De extra breedte die het scherm bied laat toe om beide programma's naast elkaar te openen waardoor je super snel kunt wisselen. Dit hielp enorm om een vliegende start te maken met mijn projecten.

Het proces van uitpakken tot gebruiken is vrij vlot. Eigenlijk ben je altijd wel binnen 5 minuten klaar, je kan het beeldscherm zonder gereedschap op de voet monteren. Ook is het fijn dat er een kabelhouder aan het standaard zit waardoor je de kabels mooi langs de voet kunt leiden.

Aansluitend op de kabelhouder is het design van het beeldscherm erg modern en past het zeker in mijn smaak. Het beeldscherm is ook makkelijk verstelbaar op hoogte wat stimuleert om een goede houding aan te houden.

Ook zit er een automatische helderheidssensor in het scherm die zich aanpast aan de lichtinval in de ruimte. Erg handig als je beeldscherm in de buurt van een raam staat waarbij er veel zonlicht naar binnen komt.

• Helderheidssensor

Minpunten

• Competetieve Games

BasSchoren 17-02-2020

Prima scherm voor editen en programmeren.

Geschreven voor: LG 34WL850-W

Het ideale van deze monitor is dat het hij ultrawide is. Hierdoor kan ik met 2 programma’s tegelijk werken op 1 scherm zonder dat ik al te veel informatie mis. Thuis werk ik met een Windows pc en een Mabcook pro, het nadeel hiervan is dat ik eigenlijk een scherm nodig heb waar ik alle 2 de apparaten op kan aansluiten. Nu beschikt dit scherm over 2 HDMI, 1 displaypoort en 1 usb-c kabel waardoor je een aantal andere apparaten erop kunt aansluiten. Zelf heb ik mijn Windows pc via de displaypoort aangesloten en mijn Macbook pro via de usb-c kabel. Het ideale hiervan is dat ik mijn Macbook pro kan opladen en beeld naar de monitor kan sturen doormiddel van 1 kabel.
De monitor gebruik ik voornamelijk voor video editen en ICT programmeren. Het scherm heeft een goede helderheid dus in de zon kan ik zonder problemen het scherm aflezen. De kleurweergave is ook voor video editen ideaal doormiddel van het 98% ondersteuning van het DCI-P3 kleurprofiel. Door het brede scherm heb je ook een mooi overzicht van je video tijdlijn zodat je goed kunt zien wat je waar hebt staan.
Als ik toch een nadeel zou moeten opnoemen van dit scherm is het de automatische helderheidssensor. In mijn situatie werkt deze niet optimaal en gaat het scherm verschillende keren helderder wat zorgt voor een onrustige kijk ervaring. Deze heb ik dan ook uitgezet en ik pas handmatig de helderheid aan wat vrij makkelijk gaat via het menu van het scherm.

Pluspunten

• Helderheid
  • Kleuren
  • Connectivity
  • Usb-C aansluiting

Minpunten

• Helderheidssensor
  • Korte bijgeleverde Usb-C kabel

Niels 14-02-2020

Ideaal formaat, middelmatige resolutie als computerscherm

Geschreven voor: LG 34WL850-W

Ik heb dit mooie scherm mogen testen en wilde dat graag doen, omdat ik dagelijks met mijn Macbook werk en daarbij continu schakel tussen diverse programma’s terwijl het scherm erg klein is. Het formaat en de afmeting (21:9) van dit scherm is perfect om de diverse programma’s naast elkaar te tonen, lekker breed en daarmee alles in 1 overzicht en daarbij meer informatie getoond per onderdeel dan op het scherm van mijn Macbook.

Aansluiting en via de USB-C Thunderbolt aansluiting werkt vlekkeloos en de weergave wordt direct perfect aangepast naar het LG scherm na aansluiting. Bijkomend voordeel zijn de normale USB-poorten waarmee de connectiviteit via het scherm met mijn Macbook wordt vergroot.

Montage/installatie op de voet is eenvoudig, echter zou het goed zijn om dit middels een korte tekening in de doos of met een sticker op de voet weer te geven. Het is namelijk niet direct duidelijk dat montage eenvoudig via klikken kan, waardoor ik de schroeven al had losgedraaid terwijl dat niet nodig bleek te zijn. Het duurde even voordat ik door had hoe het scherm aan de voet bevestigd moest worden en dat is jammer omdat het juist zo makkelijk gaat zodra je het weet. De voet zelf werkt erg fijn middels de traploze verstelbaarheid en instelbare kijkhoek. Dit biedt veel flexibiliteit voor het perfecte kijkgemak.
De resolutie van het scherm (3440 x 1440) had van mij wel iets hoger gemogen. Aangezien het als computerscherm wordt gebruikt zit ik er erg dicht op en dan zie je naar mijn mening de afzonderlijke pixels te duidelijk. Qua functionaliteit geen probleem, maar echt super mooi en soepel ziet alles er daardoor niet uit en dat is wel jammer. Neem je een metertje extra afstand om een filmpje te bekijken dan volstaat de resolutie ruimschoots en is het een geweldig scherm qua scherpte en kleurweergave. Ook de lichtsensor werkt super fijn, waardoor de helderheid zich aanpast aan de hoeveelheid licht.

Het scherm voldoet al met al grotendeels aan mijn verwachtingen en ik ben erg tevreden als het gaat om er dagelijks mee te werken, al had ik liever een iets hogere resolutie gezien.

Pluspunten

• Formaat
  • Beeldverhouding (21:9)
  • Kleurweergave
  • Bijgeleverde voet

Minpunten

• Resolutie laag voor formaat en kijkafstand
  • Gebruiksaanwijzing voetmontage ontbreekt