Samsung QLED Gaming Monitor 49 inch LC49RG90SSUXEN - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 6 reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung QLED Gaming Monitor 49 inch LC49RG90SSUXEN op Kieskeurig.nl.

NiekS 09-08-2019

Geweldige ultrawide monitor voor games

Geschreven voor: Samsung QLED Gaming Monitor 49 inch LC49RG90SSUXEN

Ik heb deze monitor van Samsung nu al een tijdje thuis staan maar het formaat en de helderheid van het beeld verbazen me toch iedere keer weer. De installatie verliep niet erg soepel vanwege het formaat en het gewicht maar nadat ik er een 2e persoon bij gehaald had ging het beter. Het eerste wat ik met deze monitor geprobeerd heb is natuurlijk een game. Alle games die ik momenteel speel passen zicht meteen aan aan deze aparte resolutie. Helaas zijn cutscenes altijd nog in de standaard verhoudingen waardoor je erg grote zwarte randen overhoudt.
Momenteel heb ik een systeem met een nvidia videokaart maar ik ben van plan om deze maand nog te upgraden naar een high end radeon kaart waardoor ik gebruik kan maken van de freesync op deze monitor.
Films komen ook goed tot hun recht door de heldere kleuren die dit scherm kan laten zien. Een groot nadeel is wel dat als je standaard 16:9 formaat films kijkt, je aan de zijkanten, boven en onder zwarte randen houd. Dit is te verhelpen door bepaalde apps en plugins waarmee je je beeld kan zoomen maar deze werken helaas niet in toepassingen buiten de browser zoals de Netflix app.
Op de onhandige installatie en het feit dat de meeste software niet geoptimaliseerd is voor deze verhouding na is de monitor perfect en ik zou hem zeker aanraden voor mensen die veel waarde hechten aan een scherm wat je het gevoel geeft dat je helemaal in je game zit.
Oorspronkelijk gepost op samsung.com