Gigabyte GA-B85M-HD3 R4

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Gigabyte GA-B85M-HD3 R4 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Rob Bosma 28-04-2017

Prima prestaties voor een bescheiden bedrag

Geschreven voor: Gigabyte GA-B85M-HD3 R4

Mijn oude HP pavillion m8000 had echt een update nodig. Had al enkele jaren geleden RAM geupdated van 1 naar 2 Gb, en recent een 500 gb SSD ingebouwd. Maar omdat het allemaal niet meer optimaal werkte besloten het moederbord te vervangen door dit exemplaar. Daarbij moest ook de voeding worden vervangen want de originele kon dit niet trekken. Daarvoor een Corsair CX450M, 450 Watt voeding ingebouwd voor 55 euro . Inbouwen en aansluiten is een fluitje van een cent. Heb het moederbord gekocht als kit samen met een i5 processor en 2 RAM-kaarten van 4 Gb. Allemaal zo te plaatsen, koelpasta was al aangebracht, dus hoefde je niet apart te kopen.

Probleem was wel dat office en windows opnieuw moesten worden geïnstalleerd. Deze had ik gedownload via een studenten-inkoopsite. Helaas moest ik van windows 7 een nieuw sleutel kopen en office 2007 maar gelijk vervangen door office 2016.
Hetzelfde gold voor adobe professional (om pdf's te kunnen bewerken). Maar voor 2 tientjes in de aanbieding bij bol.com Abbey PDF transformer++ aangeschaft, werkt geweldig.

BIOS wijst zichzelf, alles snel in te stellen,

Kortom: prima moederbord, maar reken ook mee de aanschaf van de voeding en kijk of je een complet kit kunt kopen van moederbord, processor met RAM-kaarten

Pluspunten

• Makkelijke montage, werkt goed
  • BIOS handzaam om mee te werken.

Minpunten

• niet aan de hardware die is prima
  • Licentiekosten vernieuwen windows en office