Panasonic SC-PMX70B

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Panasonic SC-PMX70B op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

Frans 20-10-2015
Geschreven voor: Panasonic SC-PMX70B

Prima sound zit er in de boxen, aansluitingen zijn zeer eenvoudig geen wirwar van draden. minpuntje is het instellen van de tuner, zeker naar FM, zit nu nog te installeren, kom er niet uit!

SoundMasterP 21-09-2015
Geschreven voor: Panasonic SC-PMX70B

Heb hem voor m'n partner gekocht en de oude stereo (technics en canton boxen) mist ze nu al niet meer. Mooi klein apparaat, prachtige vormgeving. Alleen de tuner werkt niet optimaal dwz heel beperkte ontvangst, met de bijgeleverde antenne krijgen we alleen de lokale zenders met fm (maar die doen het dan ook goed geruisloos), DAB+ ontvangen we helemaal niets dus een goede FM antenne lijkt mij noodzakelijk voor uitgebreider ontvangst.
Het geluid klinkt echt goed, het is beter om de boxjes, drieweg en dat hoor je goed uit elkaar te zitten, want dan klinkt hij als een goede hifi installatie. De bijgeleverde kabeltjes zijn erg kort dus daar moet jezelf in voorzien. Voldoende instelmogelijkheden, EQ keuzes voor het geluid. ook nog aparte bass en treble instelling. Balance knop nog niet gevonden? Of hij er is? Mooie display die ook instelbaar is, dus hij kan gedimd worden. CD functioneert top. USB leest snel in en speelt ook snel. Bij sommige apparaten duurt het lang maar bij deze Panasonic dus niet.
Er is ook nog een optie van Dbass voor extra bass, dan dreun je dus echt de tent uit. Voor deze kleine drieweg boxjes is het een formidabel geluid. En wat helemaal mooi is....de bluetooth, dan kan je alles wat op je phone of laptop staat lekker goed afspelen. Mijn partner gebruikt gewoon haar laptop als tuner, er zijn zat sites met links naar goede radiostations. Via Bluetooth was alles makkelijk te verbinden. Verder zit er ook nog NFC op voor snel contact met je phone , maar dat is nog niet uitgeprobeerd. Afstand bediening makkelijk en goed.
Al met al dus voor het geld een zeer goede installatie en ziet er dgelijk uit alsof ie duurder is. En wat een vermogen! En dat voor 250 euro bij Internetshop.
De huidige top hifistereo set uit eind jaren negentig kan dus gelijk naar de recycling of op marktplaats.

Bedankt Panasonic! mijn partner is hier echt blij van geworden!

SoundMasterP 09-01-2016

Het linken met bluetooth geeft soms problemen, als je naar de radio of usb optie geluisterd hebt en je wil weer terug naar bluetooth. Af en toe wel eens 10 minuten bezig om hem weer gelinked te krijgen met de laptop.
Met de smartphone wil ie helemaal niet linken? Dus mijn cijfer voor gebruiksgemak wil ik drastisch bijstellen naar een 6. Omdat het toch wel ongelooflijk irritant is als het zo lang duurt voordat de bluetooth verbinding totstand komt. Alleen de knop linken indrukken is niet voldoende. Je moet ook nog via menu optie aangegeven dat je bluetooth optie aan wil zetten. En dan nog duurt het soms ongelooflijk lang, op een afstand vans lechts een paar meter. Echt onhandig dus.
Maar als ie eenmaal gelinkt is, speelt hij fantastisch. Maar als je eens een keer naar de usb switched en je wil weer via bluetooth kom je weer voor wat hoofdbrekers.....jammer. waarom doet ie het niet meteen als je op de speciale bluetooth knop drukt? Onbegrijpelijk ?