Illy 20709

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 21 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Illy 20709 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

4,9

Anja 07-12-2020

Niet aanbevolen.

Geschreven voor: Illy 20709

Mooie vormgeving maar het eerste apparaat gaf al na een paar maanden de geest. De verkoper wilde dat wij het nasr België opstuurden Daar heb ik het niet gekocht dus na aandringen kon het toch nasr de verkoper op bol. Een nieuw apparaat gekregen. Deze is nu ook stuk.met dezelfde klacht die ik hier vaker lees Eerst veel herrie, daarna draait het schuivertje op de bodem niet meer.

Pluspunten

• Mooie votmgeving

Minpunten

• Gaat snel stuk

Ilovekoffie 23-10-2020

Nu is ie ook nog kapot

Geschreven voor: Illy 20709

Zoals hier vermeld had ik problemen met de foamblender. 2 nieuwe in 1 jaar tijd. Inmiddels heeft apparaat de geest gegeven. Zelfde probleem als in een ander review. Draait niet meer en maakt enorm geluid. Is echt van hele slechte kwaliteit. Snapt echt dat Illy, als prium koffie merk, hiet hun naam aan verbindt. Was binnen degarantie en Illy heeft binnen een dat een nieuw apparaat gestuurd. Dat was wel weer netjes. Dit apparaat dus maximaal 2x de garantie mee want ik lees hier dat Illy na 1x inruilen niet nog eens inruilt. We gaan t zien....

Pluspunten

• ziet er mooi uit

Minpunten

• zeer slechte kwaliteit

IloveKoffie 22-10-2020

elk half jaar een nieuwe foamblender

Geschreven voor: Illy 20709

Ziet er fraai uit. Kan in de vaat wasser maar ik hem hem nu 1 jaar en heb al 2 nieuwe foamblenders versleten. (Dat wieltje dat er in draait). Achteraf toch spijt van de aankoop.

Pluspunten

• fraai
  • in vaatwasser

Minpunten

• slijtage foamblender

Jan58 17-08-2020

Miskoop, bewuste ondeugdelijk product verkopen

Geschreven voor: Illy 20709

Waarom de titel "Misleiding, bewust ondeugdelijk product verkopen"

Dit product kwam een paar jaar geleden als "Beste Koop" naar boven bij ik meen de consumentenbond(?). Ik heb het daarna gekocht zonder er verder onderzoek naar te doen.
Zoals zovelen begonnen het na een paar weken al te kreunen en te steunen en was het eerste apparaat al binnen een jaar overleden. Heb van Bol.com toen wel een vervanger gekregen.
Na weer 10 maanden was het ook voor de vervanger einde oefening. Volgens Bol / Illy reparatieservice lag dit kapot aan de gebruiker en viel het daarom buiten de garantie. Het bekende melk overstroom verhaal wat zovelen ook al gehoord hebben.
Honderden van deze melkopschuimers van Illy gaan dus binnen korte tijd kapot en het zou dan aan de gebruiker liggen. Wat een slecht verhaal.

Dat Illy dan ook dit apparaat blijft verkopen na een aan jaren aanhoudende stroom van klachten noem ik dan ook "Misleiding, bewuste ondeugdelijk product verkopen".
Het komt dan ook in zijn geheel niet overeen met wat Illy schrijft over dit product.

"Met de nieuwe illy melkschuimer hoef je niet meer de deur uit om van een heerlijke cappuccino te genieten."
-#- Dat valt dan wel mee, het goed opschuimen doet hij alleen in het begin

"De 'cappuccinatore' maakt snel en geruisloos fantastisch melkschuim, zowel warm - voor cappuccino, latte macchiato etc.) als koud melkschuim voor bijvoorbeeld ijskoffie varianten."
-#- Geruisloos is hij nog nooit geweest en snel is hij ook niet echt.

"Bij de materiaalkeuze van de melkopschuimer werd sterk rekening gehouden met de duurzaamheid ervan. "
-#- Als ze binnen een jaar kapot gaan dan kan je niet echt spreken van een duurzaam product, eerder over verspilling.

Het irriteert mij dan ook behoorlijk dat een leverancier die een zo ondeugdelijk product op de markt brengt dat dan ook gewoon blijft doen en er mee weg kan komen.
Hoezo minimaal twee jaar consumenten bescherming, nada nopa.

Ik heb dus twee opschuimers hiervoor gehad van Illy die er elk na 9 a 10 maanden al mee ophielden.

Ik heb op 6 augustus 2020 een vergelijkbare melkopschuimer van Clatronic (type MS 3326) gekocht.
Ook deze is na een week al aangebrand, gewoon omdat de coating aanbrand. Dat is dus redelijk normaal bij deze machines.
Technisch is de Clatronic hetzelfde apparaat als de Illy. Zelfde verwarmings en rotatie unit, zelfde wieltje. Iets andere vormgeving. Belangrijkste verschil zit hem in de kom.

Die van Clatronic is van aluminium en en dat beïnvloed niet het inductie veld dat de rotor opwekt om het losse opschuimwieltje in beweging te krijgen. In de aluminium beker roteert het dan ook als een gek en krijg je een hele mooie schuimlaag.
De beker van Illy heeft precies dezelfde voet diameter en als je de kom van Illy in de Clatronic plaats dan zie je meteen dat het melkopschuimwieltje helemaal niet meer zo snel draait. Hoe komt dat? Dat komt omdat de RVS kom van Illy magnetisch blijkt te zijn. Het inductieveld van de machine wordt hierdoor geremd en onnodig belast waardoor de Illy en vergelijkbare apparaten met een RVS kom daarom ook na ca negen a tien maanden de geest geven.

Dus mensen, als je een melkopschuimer koopt die werkt met een inductie veld let er dan ook op dat de kom niet magnetisch is. Ander probeert je opschuimer ook om je kom aan het draaien te krijgen en daardoor loopt alles dan veels te zwaar en gaat het kapot.
Ik heb ondertussen meerdere andere reviews gezien waar men ook niet tevreden was over deze Illy melkopschuimer en hij net zo snel kapot ging.
Het is goed om te weten dat ik met dit product op zijn Hollands gezegd me goed bedonderd voel.

Pluspunten

• Weinig
  • Heel goed ondeugelijke product

Minpunten

• Gaat nog geen jaar mee
  • Slechte garantie
  • Honderden mensen met een duur kapot product

Theo 06-07-2020

Teleurstelling

Geschreven voor: Illy 20709

Na een half jaar gebruik maakt het apparaat het geluid van een buitenboordmotor en het duurt veel te lang voor dat het schuim klaar is. Kan hem weggooien. Niet duurzaam dus een slecht apparaat!

Claudio 15-01-2020

Illy melkopschuimer aardeloos

Geschreven voor: Illy 20709

In één woord... WAARDELOOS!!!

Verwarmd onvoldiende en heel weinig schuim, waardering 1. Heb er nu een van de Lidl. Kost de helft en heb nog nooit zo'n consistente schuim gehad! Verwarmd ook goed. Waardering 10 🤗

Minpunten

• Schuim
  • Verwarming

Kaatje 30-09-2019

Fijne melkopschuimer

Geschreven voor: Illy 20709

De melkopschuimer minstens 4 jaar in mijn bezit. Gebruik hem twee a drie keer in de week. Na gebruik het stalen kannetje en t schuimwieltje gewoon in de vaatwasser. Echt top! Hiervoor melk opgeschuimd met behulp van de koffiemachine maar dat nooit weer, wat een gedoe dat schoonmaken.

Pluspunten

• Makkelijk schoonmaken
  • Simpel in gebruik

Eburd 02-07-2019

Illy melkschuimer

Geschreven voor: Illy 20709

Redelijke melkschuimer met wisselende resultaten qua temperatuur en schuim. Schoon houden is makkelijk, maar het kannetje absoluut niet in de vaatwasser doen, dan trekt deze krom en ontstaan er problemen die elders in de revieuws staan beschreven (herrie, motortje draait niet meer enz) Melkkan rechttikken met kunstof hamer is dan de enige remidie.
Het apparaatje heeft wat meer tijd nodig dan vergelijkbare producten.

Pluspunten

• Schoon houden
  • Losse beker

Minpunten

• niet vaatswasmachine bestendig
  • Langzaam

Daan 04-01-2019

Korte levensduur

Geschreven voor: Illy 20709

Aanvankelijk heel enthousiast er dit apparaat. Schreef hier een enthousiaste review over. Mooi melkschuim, eindelijk geen aanbranden wel herrie. Maar ja, dat nam ik er bij! Nu alweer in een jaar in ongebruik. Probleem is dat de inductieplaat voor de warmte geen contact meer maakt met magnetisch aangedreven wieltje binnenin apparaat. Door de melkbeker nog een tijdje met de hand scheef te houden op de plaat deed ie nog een beetje. Echt heel zonde. Duur en mooi apparaat werkt niet meer door het aandrijvingsmechanisme. Niemand kan t ook repareren, navraag gedaan. Dit is dus wederom de consumptiemaatschappij. Gooi maar weer weg terwijl t misschien best te repareren is? Voor korte duur - 1,5-2 jaar mooi en goed apparaat. Daarna kun je m weer weggooien.....

Pluspunten

• Mooi melkschuim

Minpunten

• Herrie
  • Korte levensduur
  • Duur apparaat

Mike 15-12-2018

Zeer slecht produkt

Geschreven voor: Illy 20709

Blijf ver weg van deze melkopschuimer. Zeer slecht product. Chinese non branded rommel waar Illy zijn sticker op plakt. Tot twee maal toe na een jaar gebruik is de melkopschuimer stuk. De eerste keer werd deze vervangen, de tweede keer beroepen zij zich op dat er melk was gemorst op de inductieplaat. Zeer onbeschoft behandeld en verder geen enkele uitleg gekregen dan dat Illy zich beroept op de gebruikers voorwaarden. Melk op de inductieplaat is geen garantie meer. De problemen die wij hebben zijn identiek. Eerst meer herrie, dan slechter gaan starten van de motor, dan langdurig niet starten en plots na een paar minuten pas en uiteindelijk stopt het apparaat er helemaal meer. Dit is gewoon een zeer slecht apparaat, Chinese rommel. Illy pretendeert een A merk te zijn, net als hun koffie te duur voor de geleverde kwaliteit.

Pluspunten

• rvs

Minpunten

• Levensduur
  • Slecht schuimen
  • Illy
  • Chinese rommel
  • Garantie

Ledo 24-11-2018

Met Soyamelk scoort deze slecht

Geschreven voor: Illy 20709

In het begin deed hij het wel goed, maar dat kwam mede doordat we nog koemelk gebruikten.
Nu met Soya Barista ( melk) begin hij soms niet eens te draaien.
Het motortje is misschien wel te zwak wat erin zit, voor ons een waardeloos ding geworden.
Wel goed bruikbaar wellicht met gewone melk.

Daan 16-09-2018

Korte levensduur

Geschreven voor: Illy 20709

Na de koop was ik enthousiast: geen aanbranden meer van melk, makkelijk schoon te maken, lekker schuim, etc. Geen gedonder meer met beschadigde teflonlagen. Heerlijk.
Echter: na ruim een jaar steeds meer haperen. Herrie als een koffiemolen, ratelen, en de magneet werkt dus niet op motortje, maakt geen contact meer. Kan m dus weggooien , doodzonde! Het leek zo mooi, maar maakt het niet waar!
Nee, ik raad dit apparaat niet aan

Pluspunten

• Lekker schuim
  • Makkelijk schoon te boenen

Minpunten

• Herrie
  • Korte levensduur

Patricia de Bruijn 27-02-2018

korte levensduur

Geschreven voor: Illy 20709

Melkopschuimer gekocht bij Illy. Doet het fantastisch. heerlijke schuim, zeker wanneer we de melk van Arla gebruiken. Helaas is hij een week stil en dan gaat hij over tot het geluid van een koffiemolen, na 2 maanden het geluid van een brommer en dan duurt het echter ook wat langer eer de melk geschuimd is en warm. na een half jaar doet hij niets meer. Bij illy gemeld, teruggestuurd en na een week gehoord dat we een nieuwe zouden krijgen. Toen begonnen we weer van voor af aan. helaas nu maar weer bij Illy gemeld. valt binnen de garantie.. maar ja... vertrouwen heb ik er niet meer in.

Pluspunten

• mooi ontwerp
  • goede schuim bij de juiste melk.

Minpunten

• snel verminderende werking
  • na aantal keren gebruik veel geluid maken

Hans 23-02-2018

Slecht kwaliteit

Geschreven voor: Illy 20709

Heb de melkschuimer 1 dag binnen en bij de 1e keer gebruiken ratelt hij als een koffiebonenmachine. Melkschuimer gelijk weer retour gestuurd.
Melkschuim is wel vol en luchtig

Pluspunten

• Makkelijk schoon te maken

Minpunten

• Kwaliteit

Ingrid 04-01-2018

Top melkschuimer

Geschreven voor: Illy 20709

Mijn oude melkschuimer was van nespresso. Na veel ergenis overgestapt op de illy melkschuimer. Hij maakt heerlijke compacte schuim. Fijn kannetje. Kan nu 4 kopjes cappuccino tegelijk maken. Duurt wel lang voordat de schuim is gemaakt maar het is echt de moeite waard . De schuim is ook goed warm. Echt een topproduct.

Pluspunten

• Mooie compacte schuim
  • Warme schuim
  • Nu meerdere kopjes cappuccino tegelijk schenken

Minpunten

• Duurt lang

mariana55 12-11-2017

goed schuim, makkelijk schoon te maken.

Geschreven voor: Illy 20709

Volgens mij is het een generiek apparaat dat door verschillende merken verkocht wordt. Ik heb hem bij Simon Lévelt gekocht onder de naam Hostess.
Het apparaat geeft heel goed schuim (met biologische magere melk): stevig en lobbig met een goede temperatuur.
Heel gemakkelijk schoon te maken en geen teflonlaag die beschadigd kan raken.
De minimale hoeveelheid melk is voor latte macchiato al aan de ruime kant, dus zeker voor cappuccino. Doe je er echter minder melk in, dan maakt het apparaat ontzettend veel lawaai.
Een ander minpuntje is dat er geen uitknop op zit waardoor de lampjes aan en uit blijven gaan wanneer de kan er niet op staat.

Pluspunten

• goed schuim
  • goede temperatuur

Minpunten

• minimumhoeveelheid vraagt te veel melk
  • geen uitknop

MM 11-11-2017

Werkt niet meer

Geschreven voor: Illy 20709

Ik heb dit apparaat denk ik ruim een jaar. Weet eerlijk gezegd niet zeker of het van Illy is, staat geen merk op, maar ziet er exact hetzelfde uit. Eerst was het schuim redelijk. Maar dat werd steeds minder, en nu doet het ding helemaal niets meer. Waardeloos. Weet niet meer waar ik m heb gekocht helaas. Geen aanrader dus!

Minpunten

• Snel stuk

Menno 10-06-2017

Makkelijk schoonmaken, laatste die ik kocht.

Geschreven voor: Illy 20709

Iets langere bereiding maar wel solide melkschuim. Twee vorige weggedaan omdat de teflonlaag na een jaar slijt. Voor mij de beste...

22-4-2017 23-04-2017

Heel fijn apparaat geen aankoeklagen meer!

Geschreven voor: Illy 20709

Al heel lang op zoek naar een roestvrij stalen melkopschuimer. In de loop van jaren al vele apparaten 'versleten' . Van de Aerolatte, inventum en onbekende merken, allemaal branden ze aan. Zeker met Soyamelk is het een drama. Nu deze van Illy in gebruik en voor nu al heel goed apparaat. De beker schoon te maken onder de kraan met een donsje even boenen, geen probleem. Kan zelfs in de vaatwasser. Schuim is mooi, maar wel gezegd: het duurt wel even met dit apparaat. Ander minpunt is dat de melkkan ook na gebruik op het onderstel moet staan anders blijven de la poes knipperen (of je moet de stekker er uit trekken).

Pluspunten

• Makkelijk afwasbaar
  • Geen anti-aanbaklaag
  • Je kunt er ook ice coffee mee maken

Minpunten

• Duurt vrij lang dat schuim klaar is
  • Soms wat luidruchtig

Plaffie 19-04-2017

Schuimt niet altijd goed.

Geschreven voor: Illy 20709

Op mijn werk hebben we zo'n goedkoop ding, die doet het fantastisch. Lekkere dikke schuim, en snel, en warm. Toen zag ik deze, zogenaamd van Illy, maar volgens mij is het gewoon een Chinees white label product. Maakt mij niet uit, ik vind hem mooi en hij is van RVS en kan dus in de vaatwasser, daar ging het mij om.

Maar helaas. Gewone halfvolle melk wil er niet in schuimen. In de handleiding staat ook dat volle melk het beste is, maar dat willen wij niet iedere dag. Gesteriliseerde halfvolle melk doet het stukken beter, maar ook niet perfect.

Het ding werkt via een soort van inductie. Dat maakt hem wel super-praktisch, maar ik denk dat men er beter aan had gedaan 2 rotortjes in het apparaat te stoppen, of een krachtiger motor.

Kan me niet voorstellen dat hij bij anderen wel de halfvolle melk goed schuimt.

HGB 08-08-2016

Prima melkschuimer

Geschreven voor: Illy 20709

Eindelijk een goede melkopschuimer gevonden. Sinds een paar dagen in gebruik, tot nu toe alleen om schuim voor latte macchiato te maken. Duurzaamheid kan ik nog niet beoordelen. Veel pluspunten: + prima schuim, + goede temperatuur (kan niet ingesteld, maar dat lijkt ook niet nodig), + werkelijk zeer eenvoudig schoon te maken doordat de kan geheel van rvs is en geen afbladerend anti-aanbaklaagje heeft, schoonmaken kan door paar seconden een beetje water te laten draaien, + wieltje kan gemakkelijk verwisseld worden (bij sommige andere modellen kun je er nauwelijks met je hand bij), + compacte stevige constructie, + niet lawaaiig. Nauwelijks minpunten: - de minimale hoeveelheid melk is aan de ruime kant, - aanduiding min/max zou iets duidelijker kunnen.

Geraldo 11-02-2017

dit is gewoon de Profi cook melkopschuimer die goedkoper is