Illy 20709 - Reviews

Kleuren
roestvrijstaal
Materiaal
rvs

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 11 reviews die zijn achtergelaten voor de Illy 20709 op Kieskeurig.nl.

5,1

HGB 08-08-2016

Prima melkschuimer

Geschreven voor: Illy 20709

Eindelijk een goede melkopschuimer gevonden. Sinds een paar dagen in gebruik, tot nu toe alleen om schuim voor latte macchiato te maken. Duurzaamheid kan ik nog niet beoordelen. Veel pluspunten: + prima schuim, + goede temperatuur (kan niet ingesteld, maar dat lijkt ook niet nodig), + werkelijk zeer eenvoudig schoon te maken doordat de kan geheel van rvs is en geen afbladerend anti-aanbaklaagje heeft, schoonmaken kan door paar seconden een beetje water te laten draaien, + wieltje kan gemakkelijk verwisseld worden (bij sommige andere modellen kun je er nauwelijks met je hand bij), + compacte stevige constructie, + niet lawaaiig. Nauwelijks minpunten: - de minimale hoeveelheid melk is aan de ruime kant, - aanduiding min/max zou iets duidelijker kunnen.

Geraldo 11-02-2017

dit is gewoon de Profi cook melkopschuimer die goedkoper is

Daan 16-09-2018

Korte levensduur

Geschreven voor: Illy 20709

Na de koop was ik enthousiast: geen aanbranden meer van melk, makkelijk schoon te maken, lekker schuim, etc. Geen gedonder meer met beschadigde teflonlagen. Heerlijk.
Echter: na ruim een jaar steeds meer haperen. Herrie als een koffiemolen, ratelen, en de magneet werkt dus niet op motortje, maakt geen contact meer. Kan m dus weggooien , doodzonde! Het leek zo mooi, maar maakt het niet waar!
Nee, ik raad dit apparaat niet aan

Pluspunten

• Lekker schuim
  • Makkelijk schoon te boenen

Minpunten

• Herrie
  • Korte levensduur

Daan 04-01-2019

Korte levensduur

Geschreven voor: Illy 20709

Aanvankelijk heel enthousiast er dit apparaat. Schreef hier een enthousiaste review over. Mooi melkschuim, eindelijk geen aanbranden wel herrie. Maar ja, dat nam ik er bij! Nu alweer in een jaar in ongebruik. Probleem is dat de inductieplaat voor de warmte geen contact meer maakt met magnetisch aangedreven wieltje binnenin apparaat. Door de melkbeker nog een tijdje met de hand scheef te houden op de plaat deed ie nog een beetje. Echt heel zonde. Duur en mooi apparaat werkt niet meer door het aandrijvingsmechanisme. Niemand kan t ook repareren, navraag gedaan. Dit is dus wederom de consumptiemaatschappij. Gooi maar weer weg terwijl t misschien best te repareren is? Voor korte duur - 1,5-2 jaar mooi en goed apparaat. Daarna kun je m weer weggooien.....

Pluspunten

• Mooi melkschuim

Minpunten

• Herrie
  • Korte levensduur
  • Duur apparaat

Mike 15-12-2018

Zeer slecht produkt

Geschreven voor: Illy 20709

Blijf ver weg van deze melkopschuimer. Zeer slecht product. Chinese non branded rommel waar Illy zijn sticker op plakt. Tot twee maal toe na een jaar gebruik is de melkopschuimer stuk. De eerste keer werd deze vervangen, de tweede keer beroepen zij zich op dat er melk was gemorst op de inductieplaat. Zeer onbeschoft behandeld en verder geen enkele uitleg gekregen dan dat Illy zich beroept op de gebruikers voorwaarden. Melk op de inductieplaat is geen garantie meer. De problemen die wij hebben zijn identiek. Eerst meer herrie, dan slechter gaan starten van de motor, dan langdurig niet starten en plots na een paar minuten pas en uiteindelijk stopt het apparaat er helemaal meer. Dit is gewoon een zeer slecht apparaat, Chinese rommel. Illy pretendeert een A merk te zijn, net als hun koffie te duur voor de geleverde kwaliteit.

Pluspunten

• rvs

Minpunten

• Levensduur
  • Slecht schuimen
  • Illy
  • Chinese rommel
  • Garantie

Ledo 24-11-2018

Met Soyamelk scoort deze slecht

Geschreven voor: Illy 20709

In het begin deed hij het wel goed, maar dat kwam mede doordat we nog koemelk gebruikten.
Nu met Soya Barista ( melk) begin hij soms niet eens te draaien.
Het motortje is misschien wel te zwak wat erin zit, voor ons een waardeloos ding geworden.
Wel goed bruikbaar wellicht met gewone melk.

Patricia de Bruijn 27-02-2018

korte levensduur

Geschreven voor: Illy 20709

Melkopschuimer gekocht bij Illy. Doet het fantastisch. heerlijke schuim, zeker wanneer we de melk van Arla gebruiken. Helaas is hij een week stil en dan gaat hij over tot het geluid van een koffiemolen, na 2 maanden het geluid van een brommer en dan duurt het echter ook wat langer eer de melk geschuimd is en warm. na een half jaar doet hij niets meer. Bij illy gemeld, teruggestuurd en na een week gehoord dat we een nieuwe zouden krijgen. Toen begonnen we weer van voor af aan. helaas nu maar weer bij Illy gemeld. valt binnen de garantie.. maar ja... vertrouwen heb ik er niet meer in.

Pluspunten

• mooi ontwerp
  • goede schuim bij de juiste melk.

Minpunten

• snel verminderende werking
  • na aantal keren gebruik veel geluid maken

Hans 23-02-2018

Slecht kwaliteit

Geschreven voor: Illy 20709

Heb de melkschuimer 1 dag binnen en bij de 1e keer gebruiken ratelt hij als een koffiebonenmachine. Melkschuimer gelijk weer retour gestuurd.
Melkschuim is wel vol en luchtig

Pluspunten

• Makkelijk schoon te maken

Minpunten

• Kwaliteit

mariana55 12-11-2017

goed schuim, makkelijk schoon te maken.

Geschreven voor: Illy 20709

Volgens mij is het een generiek apparaat dat door verschillende merken verkocht wordt. Ik heb hem bij Simon Lévelt gekocht onder de naam Hostess.
Het apparaat geeft heel goed schuim (met biologische magere melk): stevig en lobbig met een goede temperatuur.
Heel gemakkelijk schoon te maken en geen teflonlaag die beschadigd kan raken.
De minimale hoeveelheid melk is voor latte macchiato al aan de ruime kant, dus zeker voor cappuccino. Doe je er echter minder melk in, dan maakt het apparaat ontzettend veel lawaai.
Een ander minpuntje is dat er geen uitknop op zit waardoor de lampjes aan en uit blijven gaan wanneer de kan er niet op staat.

Pluspunten

• goed schuim
  • goede temperatuur

Minpunten

• minimumhoeveelheid vraagt te veel melk
  • geen uitknop

MM 11-11-2017

Werkt niet meer

Geschreven voor: Illy 20709

Ik heb dit apparaat denk ik ruim een jaar. Weet eerlijk gezegd niet zeker of het van Illy is, staat geen merk op, maar ziet er exact hetzelfde uit. Eerst was het schuim redelijk. Maar dat werd steeds minder, en nu doet het ding helemaal niets meer. Waardeloos. Weet niet meer waar ik m heb gekocht helaas. Geen aanrader dus!

Minpunten

• Snel stuk

Menno 10-06-2017

Makkelijk schoonmaken, laatste die ik kocht.

Geschreven voor: Illy 20709

Iets langere bereiding maar wel solide melkschuim. Twee vorige weggedaan omdat de teflonlaag na een jaar slijt. Voor mij de beste...

Plaffie 19-04-2017

Schuimt niet altijd goed.

Geschreven voor: Illy 20709

Op mijn werk hebben we zo'n goedkoop ding, die doet het fantastisch. Lekkere dikke schuim, en snel, en warm. Toen zag ik deze, zogenaamd van Illy, maar volgens mij is het gewoon een Chinees white label product. Maakt mij niet uit, ik vind hem mooi en hij is van RVS en kan dus in de vaatwasser, daar ging het mij om.

Maar helaas. Gewone halfvolle melk wil er niet in schuimen. In de handleiding staat ook dat volle melk het beste is, maar dat willen wij niet iedere dag. Gesteriliseerde halfvolle melk doet het stukken beter, maar ook niet perfect.

Het ding werkt via een soort van inductie. Dat maakt hem wel super-praktisch, maar ik denk dat men er beter aan had gedaan 2 rotortjes in het apparaat te stoppen, of een krachtiger motor.

Kan me niet voorstellen dat hij bij anderen wel de halfvolle melk goed schuimt.