Illy 20709 - Reviews

Beoordeling op basis van 2 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

HGB 08-08-2016 Product paar weken in bezit

Prima melkschuimer

Eindelijk een goede melkopschuimer gevonden. Sinds een paar dagen in gebruik, tot nu toe alleen om schuim voor latte macchiato te maken. Duurzaamheid kan ik nog niet beoordelen. Veel pluspunten: + prima schuim, + goede temperatuur (kan niet ingesteld, maar dat lijkt ook niet nodig), + werkelijk zeer eenvoudig schoon te maken doordat de kan geheel van rvs is en geen afbladerend anti-aanbaklaagje heeft, schoonmaken kan door paar seconden een beetje water te laten draaien, + wieltje kan gemakkelijk verwisseld worden (bij sommige andere modellen kun je er nauwelijks met je hand bij), + compacte stevige constructie, + niet lawaaiig. Nauwelijks minpunten: - de minimale hoeveelheid melk is aan de ruime kant, - aanduiding min/max zou iets duidelijker kunnen.

Geraldo 11-02-2017

dit is gewoon de Profi cook melkopschuimer die goedkoper is

Plaffie 19-04-2017 Product paar dagen in bezit

Schuimt niet altijd goed.

Op mijn werk hebben we zo'n goedkoop ding, die doet het fantastisch. Lekkere dikke schuim, en snel, en warm. Toen zag ik deze, zogenaamd van Illy, maar volgens mij is het gewoon een Chinees white label product. Maakt mij niet uit, ik vind hem mooi en hij is van RVS en kan dus in de vaatwasser, daar ging het mij om.

Maar helaas. Gewone halfvolle melk wil er niet in schuimen. In de handleiding staat ook dat volle melk het beste is, maar dat willen wij niet iedere dag. Gesteriliseerde halfvolle melk doet het stukken beter, maar ook niet perfect.

Het ding werkt via een soort van inductie. Dat maakt hem wel super-praktisch, maar ik denk dat men er beter aan had gedaan 2 rotortjes in het apparaat te stoppen, of een krachtiger motor.

Kan me niet voorstellen dat hij bij anderen wel de halfvolle melk goed schuimt.