Solis Cremalatte Melkopschuimer - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Solis Cremalatte Melkopschuimer op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

4,3

Han S 20-03-2023

teleurstelling bij Solis melkopschuimer

Gezocht naar een opschuiven die doet waar die voor gemaakt is: opschuiven en verwarmen van minimaal 250 ml opschuimmelk.
In de eerste maanden een prima apparaat, maar daarna een ramp. wieltje draait niet en de melk wordt niet opgeschuimd. van alles en nog wat geprobeerd tot en met het wieltje smeren met een beetje zonnebloemolie. werkt een paar keer. daarna hoor je de motor moeite doen, maar resultaat ho maar.

Pluspunten

• mooie vormgeving
  • eenvoudig reinigen

Minpunten

• warmt langzaam op
  • na een paar maanden schuimt het niet meer op.
  • opschuimwieltje vervangen kostte 5 euro

beren 11-01-2022

waardeloos

waardeloos, het duurt een eeuwigheid, zelfs na het zetten van koffie, de was sorteren en aanzetten is het nog niet klaar. Nauwelijks schuim terwijl we dezelfde melk gebruiken als altijd en ook niet erg warm. We hebben m pas een paar weken maar gaan nu een andere kopen.

Pluspunten

• makkelijk schoon te maken

Minpunten

• duurt heel lang
  • weinig schuim

ZvdL 11-04-2021

Constructie niet goed, wel gebruiksvriendelijk apparaat

Het product gekocht omdat het goede reviews had en het handig in gebruik leek mbt schoonmaken. De aandrijving vh apparaat gaat mbv een magneet en hierdoor zijn de kan en de motor twee gescheiden delen. Het apparaat is hierdoor inderdaad handig schoon te maken en geeft goed schuim. Na enkele maanden ontstaat er echter slijtage aan het melkopschuim-wieltje. Het metaal aan de binnenkant, wat nodig is voor de magnetische aandrijving, slijt weg. Hierdoor kan het wieltje niet meer goed draaien. Je krijgt twee wieltjes meegeleverd maar als die beide versleten zijn moet je los bijbestellen en dan wordt het langzamerhand een hele dure melkopschuimer. En dit effect wordt niet bij producttesten meegenomen omdat er vrijwel altijd getest wordt met een nieuw apparaat. Conclusie: op zich een fijne melkopschuimer in het begin maar niet probleemloos in het gebruik door slijtage van de wieltjes. In het begin is de kan ook vrij snel gaan lekken, na melding kreeg ik zonder problemen een nieuwe kan opgestuurd die wel bleef functioneren.

Pluspunten

• Handig in het gebruik
  • Schuim is goed

Minpunten

• Magnetische opschuimwieltjes slijten:geen s
  • De kitrand van de kan is niet altijd goed.

gjmijzen 27-01-2018

Na een jaar stuk, tot die tijd wisselende resultaten

Werkte in het begin prima, veel schuim op stand 2 en een beetje op stand 1 (daar hou ik zelf meer van). Lekker stil apparaat (!) dat er net zo lang over doet als het espressoapparaat om op te warmen. Daarna ging de beker lekken, waardoor het apparaat zelf ook is gaan haperen. Begint ook herrie te maken nu, al met al iets te snel na aanschaf.

Pluspunten

• stil
  • prestaties

Minpunten

• Gaat lekken
  • Maakt steeds meer lawaai

Sil 20-02-2017

na 3 weken geen schuim meer!

Ging 3 weken goed, daarna geen schuim meer. Met Solis gebeld en zij erkennen dar er een probleem is. Niet kopen dus!

Joh@n 24-12-2016

Solis melkopschuimer goede koop

Prijs prestatie is oké. Handig in gebruik. Duurt wat lang voor de melk warm is. Gebruiksaanwijzing is goed leesbaar

Pluspunten

• Handig in vebruik
  • Goed hoorbaar als de melk klaar is

Minpunten

• Duurt vrij lang voor hij warm is
  • Rubberringg deksel gaat er gemakkelijk van af