Krups Melkopschuimer XL2000

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 25 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Krups Melkopschuimer XL2000 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

4,6

m****************@l****** 30-07-2021

Korte levensduur en loslatend teflon

Geschreven voor: Krups Melkopschuimer XL2000

Apparaat maakt mooi schuim. Echter is de levensduur kort. Bij de eerste ging het display stuk. Toch maar een nieuwe gekocht. Daarbij liet de teflon laag los.
Gebeld met fabrikant. Hij viel buiten de garantie, dus jammer dan. Op mijn reactie dat teflon erg ongezond is om binnen te krijgen was het antwoord: “ Och, dat valt wel mee”.

Pluspunten

• Mooi schuim

Minpunten

• Korte levensduur
  • Teflon laat los

m***********@g******** 14-06-2021

Van korte levensduur!

Geschreven voor: Krups Melkopschuimer XL2000

Op zich geeft de melkschuimer KRUPS XL2000 het eerste jaar mooie schuim voor de cappucchino. Echter het tweede apparaat is binnen ruim 4 jaar tijd overleden. En dat voor een toch prijzig apparaat van 82 Euro. Heel jammer. We gaan hem geen 3e keer aanschaffen!

Pluspunten

• eerste jaar mooi schuim

Minpunten

• geen lange levensduur beschoren

Zwaga 05-05-2021

Geen goede koop!

Geschreven voor: Krups Melkopschuimer XL2000

De melkopschuimer doet wat hij moet doen, prima geschuimde melk, maar voor een te korte duur. Het defect van onze eerste XL2000 schreven wij dit toe aan toeval, een incident, en hebben we de melkopschuimer één op één vervangen. Nu, een half jaar na afloop van de garantietermijn (2jr), heeft het apparaat het opnieuw begeven. Met beide apparaten is in het gebruik steeds zorgvuldig omgegaan.
Conclusie: Je betaalt een forse prijs voor geringe duurzaamheid. Dit apparaat legt een te groot beslag op 's werelds grondstoffen.

Pluspunten

• Geeft goede geschuimde melk
  • Het is een mooi ontwerp

Minpunten

• Tefal binnencoating niet permanent
  • Zeer korte levensduur (< 2,5 jaar)

Ria en Ad 29-09-2020

Goed schuim, tefallaag laat los

Geschreven voor: Krups Melkopschuimer XL2000

Dit is nu al de tweede melkopschuimer van dit type waarbij precies na de garantie de binnenlaag wordt aangetast! Verder werkt hij prima

peter 01-07-2020

Krups Melkopschuimer XL2000

Geschreven voor: Krups Melkopschuimer XL2000

deed het heel goed de eerst 6weken maar daarna liet de teflon laag al los en schuim ook slecht of niet .waardeloos apperaat voor zo veel geld

Minpunten

• duur
  • teflon laat los

aloys 11-11-2019

het wonder van de Krups XL2000 melkopschuimer.

Geschreven voor: Krups Melkopschuimer XL2000

Medio 2015 deze melkopschuimer gekocht omdat hij als beste uit een test was gekomen. Na ruim een half jaar begon hij slecht te schuimen. Gespeurd op het web en iemand schreef dat het probleem was opgelost door het ronde gaatje in de deksel te verkleinen. Dus er een volgplaatje met een kleiner gaatje op gelijmd en ziedaar weer prima schuin. Tot Oktober 2017 want hij maakte voordien al veel geluid en schuimde tenslotte niet meer. Amper 2 jaren uitgehouden. Toch maar weer een nieuwe Krups XL 2000 gekocht en de doos bewaard vanwege opsturen bij eventuele garantie. En de oude Krups in de doos bewaard , je weet maar nooit of je een onderdeeltje kunt gebruiken. Afgelopen Oktober 2019 , precies 1 week na de garantie periode van 2 j. was het gedaan met de 2de Krups. Veel lawaai en geen schuin meer. Wilde een ander merk gaan kopen maar dacht laat ik die eerste aankoop eens weer proberen toen ik de doos tevoorschijn had gehaald. En zie daar : inmiddels al zo'n 50 kopjes perfecte schuim voor de cappuccino. Een zonder hinderlijk geluid. Wie weet hoe dat mogelijk is mag het zeggen.

henkdehaan 11-06-2019

Werkt niet

Geschreven voor: Krups Melkopschuimer XL2000

Al vanaf het begin werkt de melkschuimer niet. Maakt wat bubbels en warme melk. DSat is alles.
Waardeloos apparaat

Bep 21-05-2019

slechte teflon laag

Geschreven voor: Krups Melkopschuimer XL2000

13 maanden in gebruik voor 2 kopjes per dag. 1x per dag dus schoongemaakt en de teflon laat nu al los.
Heel wisselend in schuim. Zelfde merk melk. en zelfde temperatuur. Duurt ook lang . Gevuld tot het laagste streepje.

Pluspunten

• ziet er mooi uit

Minpunten

• slechte teflon
  • wisselend schuim.

gctwnl 23-02-2019

Maakt mooi schuim, maar gaat niet lang mee

Geschreven voor: Krups Melkopschuimer XL2000

Als deze nieuw is doet hij het perfect. Mooi schuim en koekt niet aan.

Maar de aandrijving slijt snel en na anderhalf jaar zeer beperkt gebruik (zeg 500-600 keer) geeft hij het op. De eerste keer denk je nog: dat is pech en koop je hem weer omdat hij het verder zo goed doet. Maar de tweede houdt er ook mee op na anderhalf jaar: geen schuim meer. Dan betaal je dus alleen al aan aanschafprijs van dit apparaat 13ct per kopje voor de melk. Dat is volstrekt belachelijk qua kosten en qua duurzaamheid. Dat is zo slecht dat je bijna gaat denken dat het expres zo is.

Pluspunten

• Mooi schuim
  • Koekt nauwelijks aan

Minpunten

• Gaat niet lang mee
  • Niet duurzaam

Marcel 09-12-2018

waardeloos apparaat

Geschreven voor: Krups Melkopschuimer XL2000

Twee dezelfde Krups opschuimers in gebruik. Beiden hebben dezelfde problemen. Het is iedere keer maar afwachten wat voor schuim je krijgt. ( Met zelfde melk en zelfde hoeveelheid)
Vaak geen reactie van motor en beide opschuimers binnen een jaar kapot. Lijkt op een probleem met de contactjes. Eerste keer na inwendig alle contacten schoongemaakt te hebben deed hij het weer even en zo nu en dan; daarna niets meer. Schuimen kost me meer tijd dan koffie zetten. Ga maar zwarte koffie drinken.

Pluspunten

• design
  • soms goed schuim

Minpunten

• onbetrouwbare werking
  • snel kapot

Anoniem 22-10-2018

Teflon laat los na twee jaar en zeven dagen

Geschreven voor: Krups Melkopschuimer XL2000

Teflon laat los na twee jaar en zeven dagen , kan ik niet meer gebruiken , met normaal schoonmaken .

Minpunten

• Teflon laat los

Adjooo 21-05-2018

Werkt prima, maar teer design

Geschreven voor: Krups Melkopschuimer XL2000

Wie schets mijn verbazing toen ik de contact pin en ring wilde drogen en deze in het apparaat wegzakte. En natuurlijk niet meer te herstellen! Dit was al het tweede euvel: de eerste keer was het vastlopen van de as en daardoor het doorbranden van de moter. Dat viel nog binnen de garantie! Nu niet meer en dus niet meer te gebruiken na 2,5 jaar trouwe dienst. Wat een tere constructie voor een van de duurste melkopschuimers. Zo een: nooit meer!

Ria 02-05-2018

krups melkopschuimer xl2000

Geschreven voor: Krups Melkopschuimer XL2000

heeft 1 1/2 jaar perfect gewerkt en toen was het over. vind de prijs in vergelijking met duurzaamheid niet goed

Iris 11-02-2018

Valt flink tegen.

Geschreven voor: Krups Melkopschuimer XL2000

Een heel enkele keer stevig schuim, meestal slap (grote luchtbelletjes) of helemaal geen schuim. Ik gebruik verse volle of halvolle melk, maar dat maakt geen verschil. Dit apparaat doet niet waarvoor het bestemd is maar is wel duur, kortom een miskoop!

Minpunten

• Wel duur!
  • Geen schuim!

Twan Lohmeijer 29-01-2018

Na een jaar kapot!

Geschreven voor: Krups Melkopschuimer XL2000

In het begin deed hij het goed, maar na een jaar gaf hij geen goed schuim meer. Daarom beveel ik dit product niet aan.

Pluspunten

• goed schuim
  • mooi design

Minpunten

• niet duurzaam
  • de melk wordt in goed warm

schoas 24-04-2017

Tweede keer na jaar stuk

Geschreven voor: Krups Melkopschuimer XL2000

Het is echt een hele goede melkschuimer maar begeeft het tussen de 1-2 jaar , al tweede keer nu uiteraard buiten de garantie.... niet kopen... maar ja nu op zoek naar goed alternatief.

Pluspunten

• schuimt top

Minpunten

• snel stuk na ongeveer jaar

Jo 19-01-2017

Zeer korte levensduur

Geschreven voor: Krups Melkopschuimer XL2000

Dit relatief dure apparaat begeeft het nu voor de 2e keer na een niet intensief gebruik van 1 jaar. Gelukkig heb ik na de eerste klacht, diverse telefoontjes en 2 keer een niet afdoende reparatie een nieuw apparaat ontvangen. Nu schuimt hij opnieuw na 1 jaar niet meer naar behoren. Schandalig! Wat heb ik aan een apparaat dat er mooi uit ziet, makkelijk te bedienen is, maar na 1 jaar melk opwarmt in plaats van opschuimt?

Karin 18-01-2017

Snel kapot voor een duur apparaat!

Geschreven voor: Krups Melkopschuimer XL2000

Melkopschuimer deed het in begin goed, na een klein jaar geen dik schuim meer. Zat nog in de garantie, terug gestuurd, na 6 weken en vele telefoontjes eindelijk nieuw apparaat gekregen. Deze vertoont nu na ruim een jaar weer dezelfde problemen. Kortom, je hebt maar kort plezier van deze melkschuimer en dan vind ik de prijs ook best pittig!

• Goed schoon te houden

Minpunten

• Snel kapot
  • Pittig aan de prijs

wam 25-06-2016

snel kapot

Geschreven voor: Krups Melkopschuimer XL2000

electronica begeeft het na anderhalf jaar. Knoppen op zijkant reageren niet meer, een knopt blijft constant in aan.Teleurstellend voor relatief duur apparaat.

Ruiten4 14-05-2016

Stoort de televisie

Geschreven voor: Krups Melkopschuimer XL2000

Grootste voordeel van deze melkschuimer van Krups is dat hij nauwelijks aankoekt (itt de nespresso die ik hiervoor had). Hij is door het wijde model ook makkelijk schoon te maken. Grootste nadeel is dat de tv ontvangst (kabel) ernstig gestoord wordt als hij draait. Het beeld valt helemaal uiteen in blokjes en ook het geluid is nauwelijks meer verstaanbaar. De tv staat op ca 8m afstand. En het duurt wel even, want de Krups koekt weinig aan omdat hij langzaam verwarmt.
Het schuim is bij grote hoeveelheden (van > 120 ml melk) uitstekend, maar ik gebruik hem vaak voor 1 cappuccino en 40 ml melk, dan is het schuim wat grover en deels nog melk.
Als je de deksel er normaal op doet is hij er bijna niet af te krijgen, die laten we er meestal maar los op liggen, werkt ook prima.

Karen 24-03-2016

Mooi melkschuim maar niet duurzaam

Geschreven voor: Krups Melkopschuimer XL2000

Mooi apparaat voor op aanrecht. Maakt snel en mooi melkschuim en is makkelijk schoon te maken. Wat dit alles betreft een aanrader. Jammer alleen dat moter van toch best dure apparaat na minder dan twee jaar niet super intensief (eigenlijk alleen weekend) gebruik er al mee ophield.

MR 11-03-2016

Opschuimkwaliteit

Geschreven voor: Krups Melkopschuimer XL2000

Makkelijk in gebruik- neutrale vormgeving- goed schoon te maken.
Melk is alleen voor de bovenste helft geschuimd .

Emmy 18-02-2016
Geschreven voor: Krups Melkopschuimer XL2000

Mooie opschuimen, makkelijk in gebruik. Opschuimen wordt na verloop van tijd minder en binnenlaag liet los. Ging na anderhalf jaar kapot