Severin SM 9495

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Severin SM 9495 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,9

Leon 14-10-2018

Schoonmaakgemak top

Geschreven voor: Severin SM 9495

Ik heb voor de Severin gekozen vanwege het schoonmaakgemak. Ik heb eerder opschuimers gehad van Nespresso en Philips Senseo. Die maakten prima schuim, maar de teflonlaag werkte alleen de eerste maanden naar behoren. Daarna werd het schoonmaken een steeds grotere ergernis. De Severin heeft daarvan totaal geen last. Ik lees dat bij sommigen het schuim te heet wordt. Bij mij wordt het schuim 67 graden. Dat schijnt de ideale temperatuur te zijn, maar ik had die liever wat hoger gehad. Mijn Senseo-opschuimer gaf schuim van ruim 80 graden en schuim en smaak was van uitstekende kwaliteit. De cappuccino die ik m.b.v. de Severin maakt moet je niet even laten staan omdat die anders te lauw wordt. Maar dat zal,ook wel een kwestie van smaak zijn.
Qua snelheid doet hij niet onder voor de andere opschuimers die ik gehad heb.
Geen enkel probleem om het kloppertje uit de kan te halen.
Ik gebruik volle houdbare melk.

Conclusie:
- Schuim had wat mij betreft iets heter gemogen.
- Snelheid is goed.
- Schoonmaakgemak is een verademing.
- Over duurzaamheid kan ik nog niets zeggen.

Pluspunten

• Schoonmaakgemak

Minpunten

• Schuim net niet heet genoeg naar mijn smaak

sylvie 09-09-2017

Heerlijk stevig vloeibaar schuim voor minimaal 1 capuccino.

Geschreven voor: Severin SM 9495

In een paar seconden en licht geruis klaar. Ik druk iets eerder voor het einde op uit. Kan heeft gladde metalen binnenkant. Koekt niet aan, prima schoon te houden. Eindelijk een apparaat voor kleinverbruik.

Pluspunten

• vanaf schuim voor 1 capuccino
  • snel klaar
  • weinig geluid
  • neemt weinig ruimte in
  • goed te reinigen

Minpunten

• geen

zeegroen 20-03-2016

niet zo heel handig maar beste van drie Severin inductie melkopschuimers

Geschreven voor: Severin SM 9495

Ik vergeleek de Severin SM9495 / SM9684 / SM9685 melkopschuimers. Ze lijken veel op elkaar.
Er kan met al deze apparaten ook bijv. chocolademelk gemaakt worden.

Prijs ca. 50 / 60 / 70 euro.

Minimum vulniveau is 60 ml / 120 ml / 120 ml
Max voor opschuimen is 120 ml / 260ml / 350ml
Max voor opwarmen is 180 ml / 560 ml / 700 ml

De melk wordt in de SM9495 72,1C (waarbij het schuim uiteraard een stuk koeler is). In de SM9684 83,9C (brandend heet schuim). De SM9685 heeft verschillende temperatuurinstellingen, de 45C = 46,8C, de 55C = 58,9C, de 60C = 64,3C, en de 65C = 71,8C. (Waar de vier warmtestanden goed voor zijn, wordt niet genoemd.)

De SM9495 heeft een magnetisch kloppertje (voor opschuimen) met moeilijk eroverheen passend ringetje (samen gebruiken voor opwarmen), beide zijn op te bergen in het deksel van de kan.
De twee grotere hebben naast het magnetische kloppertje ook een (zonder kloppertje te gebruiken) magnetische ring voor opwarmen, en beide zijn handig aan de achterkant van het apparaat op te bergen.

De twee grotere kunnen ook koud opschuimen, maar dat geeft niet meer dan wat belletjes op de melk. In het boekje staat als tip voor steviger schuim eerst koud opschuimen en dan warm opschuimen maar hier gaf dat juist slapper schuim.

Alle onderdelen kunnen in de vaatwasser. De kleinste heeft door het opbergvakje in het deksel kiertjes en een kleine holte in het deksel waar sop of spoelwater in achter kan blijven. De grootste heeft een dubbel deksel (zoals ook blenders hebben, voor het toevoegen van cacao) wat meer werk betekent bij de afwas want dat moet allemaal uit elkaar en sluit lastig (is nog overbodig ook, met de andere modellen maak je chocolademelk door het deksel gewoon even op de tillen). Het middelste model is het makkelijkste in de afwas. De deksels zijn overigens van kunststof.

Allemaal maken ze wat geluid, de kleinste het minst. De kan net even anders neerzetten scheelt vaak in de herrie.

De SM9495 is zwart met een zwart snoer, de twee grotere zijn wit met een wit snoer. Vreemd genoeg is het snoer van de SM9685 maar 55 cm, van de twee kleinere 80 cm.

Duurzaamheid: ziet er allemaal sterk uit behalve een klein plekje in 1 van de kannen dat eruit ziet als roest (fabrieksfoutje).

De middenmaat zou voor ons perfect zijn geweest maar viel af door het brandend hete schuim. Uiteindelijk werd het de kleinste, de grote is wel OK maar mij niet 20 euro meer waard. Die enkele keer dat er meerdere mensen warme chocolademelk of cappuccino willen, moet dat dan maar om de beurt.

kortm29 16-05-2015
Geschreven voor: Severin SM 9495

Ik had natuurlijk al een melkopschuimer, maar ik ergerde me gek aan het schoonmaken na elk gebruik. De anti-aanbaklaag was al snel versleten waardoor het schoonmaken nog moeizamer ging. Met twee vingers en een schoonmaaksponsje proberen de bodem schoon te krijgen. Dat werk.
Dus op zoek naar een ander systeem en toevallig (bij Correct in Rotterdam) tegen deze inductiemelkopschuimer aangelopen. Toegeven hij is wat "bulky", maar dat komt ongetwijfeld door de inductie-elektronica die er in zit en, het moet gezegd, mooi is anders. Die inductie maakt dit apparaat juist zo briljant. Je hoeft de beker niet eens in de afwasser te zetten. Je spoelt hem zo uit! Mocht ik een minpuntje willen aangeven dat heeft dat te maken met het roergereedschapje. Dat is nou niet echt eenvoudig uit de kan te pakken. Met een paar keer de beker ondersteboven op je hand slaan komt het roergereedchapje er uiteindelijk wel uit, maar echt handig is anders. Mochten ze dit oplossen dan zou ik een 10 voor gebruikersgemak geven.
Je zou nu wel gek zijn om niet opschuimer te kopen die niet in de afwasser kan. Daar is geen enkele reden meer voor. En voor de prijs hoef je het ook niet te laten. Dat laatste is meer een persoonlijke mening natuurlijk.
Over de duurzaamheid kan ik nog niet veel vertellen, maar het geheel ziet er robuust uit.

Gersie 23-09-2014
Geschreven voor: Severin SM 9495

Makkelijk schoon maken, want inductie. Perfect lobbig schuim op de juiste temperatuur. Tip: Gebruik koude volle melk. Na opschuimen niet vergeten te walsen, zo wordt het een mooie romige substantie. Vervolgens van enige hoogte het schuim op de espresso gieten zodat de koffie deels door de melk gaat en het een hele fraaie capuccino wordt.

happy_family 29-11-2013
Geschreven voor: Severin SM 9495

De melkopschuimer geeft slap smakeloos schuim.
Het duurt erg lang voordat het schuim gereed is.
De melkopschuimer maakt veel lawaai