Melitta Cremio

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 17 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Melitta Cremio op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,2

Anoniem 20-04-2019

Cremio 1 top cremio 2 valt tegen

Geschreven voor: Melitta Cremio

Na mijn eerste cremio melkopschuimer die ik al jaren elke dag gebruik nu cremio 2 aangeschsft omdat 1 kuren heeft en steeds stopt. ( hij is echt dol gedraaid🤣)
Nr 2 haalt het niet bij 1 bijna geen schuim en hij draait ook zo sloom vefgeleken bij 1
Hier baal ik van aangezien ik elke dag geniet van mijn koppie cappuccino met soya melk. (Dik schuim)
Iemand nog tips

Nicholas 26-06-2017

Gaan tot nu toe binnen een jaar stuk !

Geschreven voor: Melitta Cremio

als die het doet is het een prima apparaat. mooi schuim ! maar nu al de 3e binnen 2 jaar die er alweer mee ophoudt. Afspoelen onder de kraan mag, bovenkant wordt niet nat en voorzichtig behandeld ,maar toch houdt het motortje er al weer mee op ! Eigenlijk nogal erg slecht ! ben zo te zien aan de reviews niet de enige !

Pluspunten

• mooi schuim

Minpunten

• gaat gewoon altijd kapot binnen een jaar.

Anita 09-02-2017

2x stuk gegaan

Geschreven voor: Melitta Cremio

Binnen 1,5 jaar zijn er twee kapot gegaan door dat het aan en uitknopje het niet meer deed of op storing ging. had weer een nieuwe gekocht, maar deze ook het zelfde, en valt net buiten de garantie echt waardeloos

deepee3359 16-07-2016

Mooi om te zien, maar is niet alles....

Geschreven voor: Melitta Cremio

Het schuim is van wisselende kwaliteit, vaak alleen maar warme melk. Schoonmaken moet je echt na elk gebruik, anders blijft er een koekrand melk in zitten. In september zou ik hem twee jaar hebben, maar vandaag stopte hij er ineens mee. Dus duurzaamheid vind ik alleszins redelijk, al kan het uiteraard beter.

Truusje1211 07-05-2015
Geschreven voor: Melitta Cremio

Schuimt goed, maar hij maakt nu naar een week of 3 al een heel raar geluid tijdens het opschuimen. Hoog piepje, en zoemt heel hard. Dit deed hij al nadat ik hem 3-5 x heb gebruikt. Op de deksel staat heel duidelijk, niet omdompelen omdat daar het stroommechanisme inzit. Je zou denken dat hij dan wel tegen een paar spetters kan, je moet hem tenslotte toch een beetje schoonmaken nadat je hem hebt gebruikt. Ik heb hem nog nooit ondergedompeld in de afgelopen 3 weken, sinds ik het product heb. Ik heb hem altijd voorzichtig schoongemaakt maar ik heb zo'n flauw vermoeden dat hij er binnenkort mee ophoudt....Ik snap niet dat ze het draaimechanisme in de deksel plaatsen. Waarom niet gewoon op de bodem van het schuimapparaat zelf? Is veel makkelijker wassen en er is een kleinere kans op kortsluiting of kapot gaan. Door het wassen van de deksel (die je niet mag onderdompelen) krijg je sneller problemen. Stel dat er een spettertje op het mechanisme komt in de deksel, dan krijg je snel klachten of gaat hij kapot?

- Gebruikersgemak: 3 (niet makkelijk met schoonmaken)
- Vormgeving: 5 (hij ziet er mooi uit, maar daar heb je weinig aan: TIP: Maak een praktisch product)
- Duurzaamheid: 1 (totaal niet duurzaam, als ik de recensies lees, vaak klachten en vaak kapot)

Ik stuur hem terug!

Bosta 05-05-2015
Geschreven voor: Melitta Cremio

Afrader, zowel Melltta apparaat als service Bobshop: 2e apparaat in 2 jaar. Eerste exemplaar ging defect na 5 maanden, roestvorming en absoluut geen goede schuimvorming. Tweede exemplaar is opnieuw defect na 18 maanden, reageert niet meer. Apparaat is hooguit 2 maal per maand gebruikt. Schuimvorming blijft matig. Reparatieretour kan alleen via betaalde DHL, slechte service! De betrouwbaarheid en service uit grootmoederstijd waarop Melitta inspeelt is ver te zoeken. Heb me door de marketeers van Melitta laten verleiden, zeer teleurstellend. Reeds veel via Bobshop besteld, maar gratis serviceretour bestaat niet. Jammer om klanten zo weg te sturen.

sientje66 20-07-2014
Geschreven voor: Melitta Cremio

Ik kocht in januari 14 de eerste die ging naar een maand kapot, had echter de bon niet bewaard, dus kocht een nieuwe in april, (tussendoor met hand geklopt) echter die is vandaag kapot gegaan, naar ruim twee maanden gebruik. Ik ga nu morgen terug naar de winkel en ga niet akkoord met dezelfde retour, ik wil een ander apparaat. Begrijp niet waarom ze zo gauw kapot gaan.

JonesBarney5 18-06-2014
Geschreven voor: Melitta Cremio

Na een nieuwe Melitta Cremio te hebben gekregen moet ik de tweede ook weer terug sturen met het zelfde probleem. Het draai mechanisme zit weer vast.heb nu gevraagd om mijn geld terug te krijgen.

Jacco

solana 30-12-2013
Geschreven voor: Melitta Cremio

17 november deze Melitta gekocht vanwege het design en goede revieuws, echter na 3 weken krijgt apparaat een vreemd geluid bij gebruik,lager? ook dochter die dezelfde opschuimer heeft gekocht, zelfde probleem, vandaag terug naar de kijkshop(via webwinkel besteld)echter krijg geen geld terug omdat klacht niet binnen 16 dagen is ontstaan!!!,dus voor reparatie weg en moet 4-6 weken wachten tot ik artikel weer terug krijg,lijkt mij een fabrieksfout,temeer omdat dochter dezelfde klacht heeft,zo zie je maar, een duurder artikel hoeft niet altijd beter te zijn!

Officiele reactie van Melitta 08-01-2014

Beste Solana,
dank voor uw review over de Cremio. Het is vervelend te horen, dat u niet geheel tevreden bent. U meldt, dat er een ander geluid is, maar wordt de melk dan ook minder opgeschuimd? Belt of mailt u ons gerust voor een mogelijke oplossing.
Als het toestel inderdaad defect blijkt, dan wordt het bij de winkels omgeruild. Maar omdat u via een webshop heeft besteld, stuurt u het op. Hier gaat inderdaad langere tijd overheen.
We verwachten u met deze informatie verder geholpen te hebben.

Brenda Broekmaat
Melitta consumentendienst
info@melitta.nl / 0183- 642 635

solana 19-04-2014

Nieuwe melitta ontvangen na 6 weken en tot nu toe geen klachten,maar gebruiken ook niet dagelijks.
Perfekt schuim.

welkomrojn 13-12-2013
Geschreven voor: Melitta Cremio

Fijn apparaat wat geweldige schuim maakt voor op bijv. de cappuccino, latte macciato. Maar ook chocolademelk.
Ik vind zelf de melk niet zo erg warm waardoor chocolademelk snel afgekoeld is. Voor in de cappuccino is dat niet zo erg. Er zit teflon aan de binnenkant maar koekt wel snel aan. Het is belangrijk om dit goed schoon te houden. Alleen afspoelen is niet voldoende.
Het wisselen van spiraaltjes/schoepjes is een priegel werkje. Verder een prima, degelijk en handig apparaatje.

WiggleM 16-11-2013
Geschreven voor: Melitta Cremio

Het is een mooi uitziende melkopschuimer die in het begin goed werkt. Na een maand of 5 gebruikt te hebben loopt het ronddraaiende gedeelte volledig vast waardoor de opschuimer niet meer werkt. Dit is nu 2 maal binnen 1 jaar gebeurd bij normaal tot licht gebruik. De kwaliteit is dus erg teleurstellend.

Hretlaw 17-09-2013
Geschreven voor: Melitta Cremio

Correctie nav mijn vorige review.De tip van melitta heeft idd geholpen. Hij draait weliswaar niet zo goed als vroeger maar ik heb wel weer perfect schuim. Met de huidige 10 voor duurzaamheid geef ik gemiddeld over mijn 2 reviews een 6. Want het is natuurlijk niet erg duurzaam als je na 2 weken inactiviteit direct problemen hebt. En ik maak hem echt wel altijd goed schoon.

Hretlaw 11-09-2013
Geschreven voor: Melitta Cremio

Prachtig design. Ook prettig dat als je het apparaat optilt, de grondplaat waar het snoer aan vast zit gewoon blijft staan.
Goed lekker schuim, maar lauw. Er blijft meestal een laagje melk in staan op de bodem. Nog een keer extra schuimen duurt lang omdat de beveiliging dat blokkeert. Na 2 weken niet gebruikt vanwege vakantie draait hij nog maar langzaam met een zwaar geluid dus helaas geen schuim meer.
ik koop nu toch maar een ander merk.

Officiele reactie van Melitta 12-09-2013

Beste,
Dank voor uw review over de Melitta Cremio.
Het spijt ons te vernemen, dat de melk niet goed werd opgeschuimd. We verwachten, dat uw Cremio weer goed gaat werken, wanneer u de aanhechting van het staafje in het deksel (een dopje) met warm stromend water uitspoelt. Daar zijn misschien wat melkrestanten achtergekomen, wat vast is gekoekt, omdat het 2 weken niet is gebruikt.
Mocht het niet helpen, neemt u dan gerust contact met ons op. U heeft immers 2 jaar fabrieksgarantie op de Cremio.

Melitta Consumentenservice

Brenda Broekmaat
telefoon 0183- 642 635
info@melitta.nl

evandenham 16-08-2013
Geschreven voor: Melitta Cremio

Wat een geweldig apparaat! Ik ben er helemaal blij mee. Hij maakt echt een enorme hoeveelheid schuim van een klein beetje melk. Ook kan je in één ronde 3 grote cappuccino's maken! Super!

Mier73 25-02-2013
Geschreven voor: Melitta Cremio

Superblij met deze melkopschuimer.Dat ik er zelf een zocht kon ik geen reviews vinden,dus vandaar een review van een tevreden klant. Mooi dik schuim.Makkelijk in gebruik.Piept wat bij eerste gebruik,maar wat vaseline tussen de rubberen rand lost dit op.Ook melk verwarmen top,precies goed voor fles voor kids b.v.,perfect qua temperatuur!

Gabrielle_01 20-02-2013
Geschreven voor: Melitta Cremio

In tegenstelling tot de vorige schrijver, ben ik helemaal niet enthousiast over deze melkschuimer. Toegegeven, het schuim is heel mooi dik, maar de melk is niet warm genoeg (kwestie van smaak, wellicht?) en de constructie waarbij het motortje in de deksel zit maakt het vrijwel onmogelijk om de boel goed schoon te maken. Ook maakte het motortje na 1 dag gebruik een hoog fluitend geluid, zoals een tandartsboor (kan een defect zijn). Het design is wel heel mooi en het apparaat voelt wel degelijk aan. Toch gauw weer overgestapt naar de Nespresso Aeroccino, die bevalt me echt beter. Wel complimenten voor de service van Modern.nl, die bereid was het apparaat terug te nemen en het geld snel te restitueren.

amsterdam_01 14-10-2012
Geschreven voor: Melitta Cremio

Als voormalig barista zocht ik een goede melkopschuimer voor thuis. De melitta cremio is fantastisch en maakt heerlijk vol en romig schuim. De grote pluspunten van deze melkopschuimer zijn de verschillende standen om melk te verwarmen en op twee manieren te kunnen opschuimen. Bovendien komen er geen bellen in het schuim. Advies: gebruik melk van friesche vlag (houdbare of verse), deze heeft het hoogste eiwitgehalte dat zorgt voor het beste resultaat.