Severin SM 9685

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 13 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Severin SM 9685 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,7

Sandra 06-12-2019

Tegenvaller

Geschreven voor: Severin SM 9685

Gekocht door goede reviews hier en zwaar teleurgesteld. Schuim is slap, niet dik en lobbig. Melk is al diverse keren aangebrand, wieltje was van zijn plek gegaan ondanks dat het magnetisch is. Uren inweken en schrobben tot gevolg. Buitenkant die ook bruin verkleurd is wordt nooit meer schoon. Daarnaast ook groot en lomp. Kan hem niemand aanbevelen, zonde van je geld.

Minpunten

• Melk wordt niet lobbig
  • Brand aan

Severin 9685 17-05-2019

Fijne opschuimer, wel binnen 5 maanden stuk, zondagsproduct?

Geschreven voor: Severin SM 9685

Prettige melkopschuimer die eenvoudig schoon te maken is. Heb er een en prive en op mijn werk. Maakt wel lawaai, maar vind het niet storend, is kort. Gebruik hem ongeveer 5x per dag. Als melk niet uit koelkast komt, eerst even op de koude stand, daarna verwarmen. Is melk al koud, dan direct verwarmen. Prima niet te heet schuim, dikte met name afhankelijk van soort melk. Nu na 5 maanden echter van de een op andere dag een probleem. Blijft verwarmen, daarom zelfs bij minimale hoeveelheid kans op overstromen als je niet op let en de damp slaat dan uit het apparaat (dus heet schuim en bang voor oververhitting). Met leverancier gechat en binnen 3 dagen komt er een nieuwe. Omdat ik wel erg tevreden was en ook ben over melkopschuimer thuis, ga ik ervan uit dat het een zondagproduct was en de volgende het weer goed blijft doen.

Pluspunten

• mooi schuim
  • eenvoudig schoonmaken, ook in vaatwasser

Minpunten

• groot, dus goed plekje zoeken dat vlak is
  • 1 vd 2 stuk, slaat niet meer af zodra op temp.

Gerard 21-10-2018

Goed schoon te houden

Geschreven voor: Severin SM 9685

Werkt echt perfect, goed stevig schuim en heel goed schoon te houden. We hadden de Nespresso maar deze is echt beter.

Pluspunten

• Schoon maken

Minpunten

• Melk zou iets heter mogen

Elly 30-08-2018

Fijn apparaat, maar niet duurzaam.

Geschreven voor: Severin SM 9685

Fijn apparaat, goed schuim, makkelijk in onderhoud. Echter, nu voor de 3e!!!! keer hele fijne scheurtjes in het kunstof deel waar de beker in gaat. Dit gemeld bij fabrikant, maar men vind het niet gevaarlijk. Het is een keukenapparaat en je kunt niet 100% voorkomen dat er water bij komt. Fabrikant zegt dat het onder het kunststof is afgedekt en er geen water bij de Electronica kan komen. Ik vind het geen prettig idee en vind het een constructiehout dat er telkens scheurtjes in het kunststof komen. Nu maar op zoek naar een ander merk. Jammer....

Pluspunten

• goed schuim
  • werkt prettig
  • Makkelijk reinigen
  • Geen teflon coating

Minpunten

• niet duurzaam/kwaliteit
  • fabrikant neemt klacht niet serieus

Henk Rengelink 04-06-2018

niet alles wordt schuim

Geschreven voor: Severin SM 9685

Bij het opschuimen diverse melksoorten geprobeerd, doch altijd alleen bovenste laag wordt schuim daaronder blijft het warme melk.
Wat en Hoe?????
ik gooi er niet teveel in hoogstens een klein expresso kopje vol

Pluspunten

• werkt mooi
  • oogt goed

Minpunten

• schuimt niet erg goed

Carolien 24-08-2017

hele fijne melkopschuimer

Geschreven voor: Severin SM 9685

Na meerdere melkopschuimers gehad te hebben die steeds snel stuk gingen deze iets duurdere severin gekocht. Geweldige machine. Doet wat ie moet doen en met de rvs afneembare kan makkelijk te reinigen. en door de uitvoering en gewicht niet meer door de kat van het aanrecht te gooien. De kan staat in een soort houder en de de kan wordt niet vreselijk warm. Er is geen roermechanisme die uitstekende delen heeft en dus kunnen afbreken. Erg fijne melkopschuimer, zeer tevreden.

Pluspunten

• afneembare rvs kan
  • makkelijk te reinigen
  • mooi schuim
  • stevige machine

Minpunten

• piepgeluidjes als de melk klaar is
  • piepgeluidjes bij het aan/uit zetten

Roel 21-12-2016

Beste in zijn soort, wel prijzig

Geschreven voor: Severin SM 9685

Drink al heel wat jaren cappuccino i.c.m. een Jura F70 machine. Na verloop van tijd vond ik het schuim van de Jura wat veel bubbels bevatten i.p.v. wat dikker te zijn. Na geëxperimenteerd te hebben met volle melk en magere melk (lang houdbaar en gewoon), ben ik overgestapt op een aparte schuimmaker. Wat een goede beslissing deze Severin i.c.m. volle, lang houdbare melk. Ik krijg vaak complimenten over mijn lekkere cappucino's. Ik gebruik de Severin eigenlijk altijd op de hoogste temperatuur en met het wieltje voor schuim. Dus geen chocomel, hoewel dat wel kan. Grootste voordeel tov andere schuimers is dat deze kan in de vaatwasser kan. Dus altijd mooi schoon! Hij is best prijzig, maar geloof me, ook de mercedes onder de schuimers. Niet qua looks, want het is net een baby flessenwarmer.. Maar wat hij moet doen, doet tie goed. Hoewel wat lawaaiig, maar ja, dat geldt ook voor het malen van de bonen... Vers, lekker en kwaliteit is toch belangrijker ;-) Als de schuimer een beetje scheef staat maakt hij meer lawaai, dus goed rechtzetten wil helpen voor minder lawaai. Nog een tip voor de echte cappuccino: 30 ml espresso en dan een niet te grote kop met de schuim/melk van de severin (1/3 espresso + 1/3 melk + 1/3 schuim) voor de perfecte cappuccino.
Wel altijd de minimum hoeveelheid volgen, dus bij 1 cappuccino houd je melk over. bij meerdere koppen tegelijk helpt het om een extra kannetje te hebben zodat je de melk kunt overschenken voordat je elk kopje vult. Succes!

Pluspunten

• mooi schuim
  • makkelijk schoonmaken (in de vaatwasser)

Minpunten

• ontwerp, best lelijk
  • duur

YA_exposure 30-06-2016

Heel blij met deze na twee Nespresso Airochino's versleten te hebben

Geschreven voor: Severin SM 9685

Wat een verademing, even omspoelen en klaar! na 4 jaar en twee opschuimers van Nespresso verder (beschadigde binnenlaag, ondanks juiste behandeling) , heb ik op de boordelingen van anderen deze gekozen.
GOEDE KEUZE! Inderdaad een beetje groot, maar de mijne maakt helemaal niet veel geluid (zag dat anderen dat schreven) en ik gebruik hem zonder deksel.
Wat heerlijk om van die gevoelige binnenlaag af te zijn, ik spoel hem om en klaar. De duurzaamheid kan ik nog niet beoordelen, maar vooralsnog gaat het goed. Ik heb hem nog niet in de vaatwasser hoeven doen, maar dat kan dus wel. Ik heb de kleinste maat, het minimum geeft een melk voor 1 grote cappuccino.

mhknl 08-02-2014
Geschreven voor: Severin SM 9685

Voor mijn keuze heb ik op het volgende gelet:
- Het opschuimen - melk moet romig worden en geen opgeklopte "eiwit"
- Temperatuur
- Eenvoudig reinigen van het apparaat

Ik kan met volledige overtuiging mededelen dat de SM 9685 hier aan voldoet.

Het klopt dat de vormgeving niet spannend is en dat het apparaat enigszins lawaaierig is, maar dat heeft allemaal te maken dat de beker zeer eenvoudig te reinigen is en dat is voor mij veel belangrijker.

Dily Otten 08-12-2013
Geschreven voor: Severin SM 9685

We hebben hem ongeveer een jaar gehad. Hij maakt erg veel lawaai. laatste weken loopt de melk over of het schuimt niet. Dus neit duurzaam.

dutchsea 15-09-2013
Geschreven voor: Severin SM 9685

Zeer goede opschuimer. Wordt gebruikt voor professioneel gebruik. Erg duurzaam. Wordt elke dag 50x gebruikt en nog steeds als nieuw.

mariskabrigitta 06-11-2012
Geschreven voor: Severin SM 9685

wij hebben al heel veel melkopschuimers gehad, en jarenlang de cappucinatore van onze volautomatische Jura koffiemachine gebruikt die ook 10 jr. lang goed beviel tot half jaar geleden. Deze Severin (6 mnd. elke dag drie keer in gebruik, 1 keer zelfs voor 200 capuccino's op 2 dagen gebruikt)steekt met kop en schouders uit boven alles wat tot nu toe door ons gebruikt is. Hij is heel makkelijk in gebruik en schoon te maken, het schuim is zeer dik, lobbig, stevig, en romig, beter kan echt niet! Met ongeharmoniseerde biologisch melk van Demeter slaat de melk dood, ik gebruik dus alleen biologische volle melk van andere merken en dat geeft heerlijke romige cremig schuim. na gebruik een beetje water erin met soms een scheutje afwasmiddel en laten draaien, dan is hij weer schoon. doe je dat niet (zoals ik eens paar dagen deed) dan koeken de eiwittten uit de melk aan het wieltje en schuimt de melk niet meer. schoonmaken kan dan zo moeilijkj gaan dat wij dachten dat hij stuk was, maar dat was dus niet zo, gewoon blijven schoonmaken (desnoods 20 keer zoals wij) en nooit meer laten aankoeken.

Noortje72 18-09-2012
Geschreven voor: Severin SM 9685

Heb het apparaat nu net een jaar in gebruik. Na alle kloppertjes en melkopschuimers met antiaanbak is dit een echte superaanwinst. Overdag spoel ik hem gewoon om en 's avonds draait hij mee in de vaatwasser! Blijft als nieuw stinkt niet door aangekoekte melkresten etc. Ik gebruik verse magere melk en heb hierdoor heerlijke schuim.
Let wel op dit is de grote variant als je vooral schuim op je koffie wilt en vaak maar voor 1 of 2 kopjes dit wil maken neem dan de kleine versie (ivm de minimale vulhoeveelheid). Ik drink zelf meestal half koffie half warme melk met daarop een flinke schuimkop, voor 1 kopje kan ik dan precies uit komen met de minimale vul hoeveelheid, wil ik dit voor 2 personen doen kan ik precies uitkomen met de maximale vulhoeveelheid.