Bosch UniversalInspect - Reviews

• Test panel 7.8 nov 2017

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 18 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Bosch UniversalInspect op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,7

Kruidentuin 09-11-2017

endoscoop waar inspectiecamera in gehuisvest is is te kort

Geschreven voor: Bosch UniversalInspect

Op de afbeelding van de verpakking vond ik de Bosch inspectiecamera er professioneel uitzien.
Na het uitpakken viel mij al op dat de endoscoop niet er lang was. De bijgeleverde accessoires zagen er niet solide uit het leek meer op kinderspeelgoed. Het spiegeltje zat niet echt goed vast. Ik was bang dat het ergens in de afvoer van de afwasmachine zou los komen. Bij gebruik kwam ik er al snel achter dat de endoscoop veel te kort was om echt een goed beeld te krijgen. De zoomfunctie bracht niet genoeg in beeld. Ik heb de afwasmachine de wasmachine, het bad en enkele afvoeren van wastafels geïnspecteerd. Bij de wastafels kreeg ik nog wel wat in beeld maar bij het bad loopt de afvoer in een bocht naar het sifon en ik kwam duidelijk lengte te kort om door de bocht te geraken. Zo ook bij de wasmachine en afwasmachine. Daar waar je eigenlijk wilt kijken kom je niet door de te korte endoscoop. Leuk voor thuis om loodgieter te spelen maar wel een beetje duur stuk speelgoed.

Pluspunten

• waterdicht
  • fleksibele endoscoop
  • veel opslagruimte

Minpunten

• tekorte endoscoop
  • accessoires zijn erg popperig

Marc 08-11-2017

Helder kleurenbeeldscherm

Geschreven voor: Bosch UniversalInspect

Erg fijn en handzaam apparaat om in en om je woning dakgoten te controleren, leidingen te inspecteren. Zaken waarvoor je normaal een duur bedrijf zou moeten inschakelen.

Pluspunten

• Duidelijk kleuren beeldscherm
  • Foto optie
  • ledverlichting voor extra zicht

Minpunten

• camera mag iets langer
  • Toebehoren iets minder fragiel

aarts90 07-11-2017

Helder scherm

Geschreven voor: Bosch UniversalInspect

Ik kreeg de kans om dit product te testen en moet zeggen dat het wel goed bevalt.
Het scherm is duidelijk en de verlichting is erg handig.

Pluspunten

• Helder scherm

Minpunten

• "Kabel" met camera iets te stug

Dave 06-11-2017

Handig product, ideaal voor inspecties in kleine ruimtes.

Geschreven voor: Bosch UniversalInspect

Het is een handig product voor het inspecteren voor donkere en kleine ruimtes.
De felle LED-lamp aan het einde van de slang zorgt voor goed licht in een donkere ruimte.
Hierdoor kun je vaak al voldoende zien.
Via de camerakop kun je meer gericht kijken en foto's maken.
De camerakop navigeren is soms lastig. Dit is afhankelijk van de ruimte die geïnspecteerd wordt.

Pluspunten

• Felle LED
  • Goede weergave op scherm en foto's
  • Handige opbergtas
  • Snel te gebruiken.

Minpunten

• Vaste kabellengte
  • Alleen beeldverdraaiing van 180 graden mogelijk.

Ray Scheffer 06-11-2017

Goede belichting, lange werkslang met toebehoren.

Geschreven voor: Bosch UniversalInspect

De camera is heel handig om rechte buizen/goten te inspecteren. Door zijn krachtige led-lamp is er duidelijk beeld op het schermpje. De zoom optie is handig en zeker de mogelijkheid om foto's op te slaan op en aparte sd-kaart. Het bijgeleverde haakje is handig te bevestigen en makkelijk om bijvoorbeeld haren uit een leiding te trekken.

Pluspunten

• sterke led-lampje
  • foto's op sd-kaart opslaan

Minpunten

• niet geschikt voor scherpe bochten zoals een sifon

Lotte Schouten 06-11-2017

Duidelijk beeld, eenvoudig in gebruik!

Geschreven voor: Bosch UniversalInspect

Met behulp van de inspectiecamera heb ik het probleem in mijn afvoer kunnen oplossen. De camera liet precies zien waar het aangekoekte vuil zat en met behulp van een opzetstukje hebben we dit uit de afvoer kunnen verwijderen.

Pluspunten

• Duidelijk beeld
  • Eenvoudig in gebruik
  • Product kan tegen een stootje

kat 05-11-2017

Compact, snel en makkelijk inspecteren

Diverse testen gedaan.
Afvoercontrole. Er zit wat in mijn afvoer, we kwamen niet ver. De camera werd ook steeds vies.
Onder een kast en achterin onder het keukenkastje. Onder de kast ging goed en makkelijjk.
Bij de inspectie via een gat in het keukenkastje bij de afvoer ging lastig. De camerakabel werkte niet makkelijk buigzaammee.
De hulpstukken waren lastig stevig vast te zetten. Het voelde allemaal heel fragiel aan.
Een ander soort bevestiging meer een soort kliksysteem zou handiger werken.
Al met al maakt het wel makkelijk om een extra paar ogen te hebben op plekken waar je zelf niet kan kijken.

Pluspunten

• Handzaam en makkelijk in de hand
  • Eenvoudig te bedienen
  • foto's extern op te slaan
  • extra paar ogen op moeilijk bereikbare plekken

Minpunten

• hulpstukken voelen fragiel aan
  • display wat klein
  • geen makkelijke overzichtskaart bedieningsopties

Monique 03-11-2017

Lange flexibele slang ,handige onbereikbare plekken.

Geschreven voor: Bosch UniversalInspect

Leuk om uit te proberen en is heel handig gebleken en bij inspectie kan je gelijk het euvel verhelpen.

Lizette 03-11-2017

Zeer gebruiksvriendelijk, goed beeld

Geschreven voor: Bosch UniversalInspect

Ik heb dit product mogen testen. Hij is voor veel doeleinden te gebruiken, zeer gebruiksvriendelijk en ligt lekker in de hand. De camera met camerakabel is handig zeker als je met hoeken en obstakels te maken hebt. Voor de klusjesman een handige tool, maar zeker ook voor de leken, zelfs die met twee linker handen!!!

Pluspunten

• Duidelijke camera
  • Handig in gebruik
  • Fijne hulpstukken

Minpunten

• Voor bv kruipruimtes mag het licht feller zijn

Dennis 02-11-2017

Eenvoudig in gebruik en een mooie complete set!

Geschreven voor: Bosch UniversalInspect

Eenvoudig in gebruik en een mooie complete set! Voor de doe-het-zelver welke geregeld moeilijk te inspecteren plaatsen eens wil bekijken een hele leuke set

Pluspunten

• inspecteren van onbereikbare plekken mogelijk
  • mooie complete set
  • eenvoudig in gebruik
  • Micro SD slot

Minpunten

• Maar 8 foto's op intern geheugen op te slaan
  • resolutie beeldschem mocht iets hoger zijn

Martinique 02-11-2017

Mooie aanvulling

Geschreven voor: Bosch UniversalInspect

Een mooie aanvulling voor de echte doe het zelver, er zijn meerdere toepassingen mogelijk. Ik heb verschillende werkzaamheden uitgevoerd.
- Controle dakgoten, afvoer. Op sommige punten zelfs zonder ladder en met fotofunctie is het goed te zien of er veel prut in de afvoer zit
- Controle vogelhuisjes, wel/niet schoonmaken. Ik kon er net bij zonder ladder met de inspectiecamera
- Onder het aanrecht lag al jaren een oude munt waar we niet bijkonden. Er zijn diverse opzetstukjes bijgeleverd (haakje, spiegel, magneet). Met de magneet hadden we de munt zo te pakken.
- Dubbele ruimte tussen plafond: zonder het plafond open te breken konden we nu mooi een kabel controleren waarvan we dachten dat deze vernieuwd moest worden.
- Afvoer wastafel/toilet, omdat het inspectiedeel waterdicht is konden we ook de afvoer van de wastafel controleren, ook handig dat er sterk ledlicht in de camera kop zit. Jammer dat de lengte van het te bekijken stuk beperkt is (zo'n 90 cm)

Kortom een mooie aanvulling voor de echte klusser. Het is geen apparaat wat wekelijks gebruikt zal worden. Vandaar ook de tip om de batterijen (2 stuks) uit het apparaat te halen als het niet gebruikt wordt.

Pluspunten

• Foto's (tot 8 op te slaan)
  • Waterdicht
  • Led licht in 2 sterktes
  • Werkt op batterij
  • Mogelijkheid in kleur en zwart-wit te kijken

Minpunten

• Lengte van buis tot camera

Willem1975 02-11-2017

GO where no one 's gone before!!!

Geschreven voor: Bosch UniversalInspect

Met de Bosch Inspectiecamera kopje op plekken waar je normaal moeilijk of niet bij kunt, zie je dingen die anders voor je verborgen waren gebleven.

Ik heb de Bosch Inspectiecamera mogen testen.

De eerste klus die ik geklaard heb met de Bosch Inspectiecamera is het zoeken van een dasring van mijn zoons Scoutinguniform. We hadden het vermoeden dat deze achter zijnkledingkast moest liggen en dit was een uitgelezen moment om hier achter te komen.
Dankzij de lange flexibele arm van de Bosch Inspectiecamera kon ik achter de helekast komen. En inderdaad vond ik halverwege de kast de gezochte dasring. Hiervan heb ik eerst natuurlijk een mooie foto gemaakt om aan mijn vrouw te kunnen laten zien dat hij er lag.
Daarna heb ik met het opzethaakje de dasring achter de kast vandaan getoverd.
Al met al ben ik 10 minuutjes bezig geweest met deze klus en hoefde ik mij geen breuk te tillen aan het verplaatsen van de kast.

Verder heb ik er afvoeren mee gecontroleerd, de camera en de flexibele arm zijn waterdicht en ook onder water blijft de kleuren camera en verlichting prima beeld geven.

Het is een handig apparaat dat met een handzaam opbergetui, waar de hulpstukken ook in kunnen, geleverd wordt. Dit etui is ook aan je broekriem te hangen.
De camera geeft prima beeld en stelt snel en automatisch scherp. De verlichting kan op 0, 50 en 100% ingesteld worden en de camera heeft een zwart/wit functie.
Ook kun je intern 8 en met een geheugenkaartje een heleboel foto's maken van wat je ziet.
Er zit een digitale zoom functie op de camera zodat je ook wat grotere ruimtes kunt inspecteren, al vond ikhem daarvoor minder geschikt.

Al met al een erg goede aanvulling op de gereedschapset. Hij zal je vaak van pas komen!

Pluspunten

• Kleurencamera
  • Geheugenkaart ingang voor SD kaart
  • Opbergetui voor het apparaat en de opzetstukken
  • Werkt op baterijen, dus draadloos
  • Waterdichte camera

Minpunten

• Minder geschikt voor grotere ruimtes

Rita 02-11-2017

Gemakkelijk in gebruik

Geschreven voor: Bosch UniversalInspect

De camera is gemakkelijk in gebruik, duidelijk beeld. Foto's die je er mee kunt maken zijn ook duidelijk

Pluspunten

• Gemakkelijk in gebruik
  • Duidelijke in gebruik
  • Duidelijk foto's

Minpunten

• Flexibiliteit van slang
  • Lengte van slang

R.Kobus 02-11-2017

Zeer handig om te hebben

Geschreven voor: Bosch UniversalInspect

Een zeer compacte camera die overal doorheen past en zeer duidelijk kleuren display.
Een must om in je gereedschapskist te hebben.
Eenmaal geprobeerd, en je wil niet meer zonder.

Pluspunten

• compact
  • zeer duidelijk kleuren display
  • met ledverlichting, dus ook in het donker goed

Minpunten

• geen kunnen ontdekken

Esther Brans 01-11-2017

Prima gebruiksgemak, verbazend veelzijdig product. Aanwinst!

Geschreven voor: Bosch UniversalInspect

Zonder veel schade toe te brengen kan je op zoek naar verborgen gebreken, waarvan je slechts een vermoeden hebt dat ze er kunnen zijn. iets meer lichtopbrengst zou een klein verbeterpunt zijn (zeker in donkere rioolen) maar het is voldoende zichtbaar zo. Ik ben er erg gelukkig mee, een fijne aanwinst !

Pluspunten

• kijkgemak
  • goede grote monitor

Minpunten

• geen
  • geen

Guardian72 01-11-2017

Verassend handig.

Geschreven voor: Bosch UniversalInspect

Handig. lange, flexibele cameraarm - waardoor om een hoekje kijken (dubbel plafond) gemakkelijk is. Zonder handleiding te lezen is het al makkelijk werken.
Het is wel even wennen hoe de camera te bedienen - maar na wat proberen, testen, en nog eens proberen was dat snel voor elkaar.

In de verpakking een handige riemhoes, en gelijk batterijen erbij (4 AA) waardoor het bijna als plug & play voelt.

Zelfs met weinig ervaring is dit een eenvoudig stuk gereedschap wat voor mij een lastige klus al makkelijker heeft gemaakt.

Pluspunten

• Compleet, direct te gebruiken
  • Makkelijk in gebruik

Minpunten

• Sturen van de camera vergt wennen / handigheid.

lodewijk 01-11-2017

Handiger dan verwacht

Geschreven voor: Bosch UniversalInspect

Ik heb de inspectie camera voor diverse klusjes en werkzaamheden gebruikt.
Diverse inspecties, in huis ( achter muren / boven plafon), dit is leuk, maar voor mij niet de beste toepassing.
Echter bij het sleutelen aan motoren/auto's komt hij voor mij het beste van pas. vooral plekken, die je niet kan zien, en waar je op de tast moet sleutelen, kan je van te voren bekijken. Mocht er per ongeluk een boutje, of ringetje vallen, kan je hem met het bijgeleverde magneetje, weer 'opvissen'
de bediening wijst zich zelf, en de paar opties die er op zitten, zijn duidelijk te vinden.

Pluspunten

• Makkelijke bediening
  • Niet te veel opties, daardoor overzichtelijk

Minpunten

• losse batterijen, geen oplader
  • geen kabel om foto's over te zetten naar een PC

Mandy lebbing 01-11-2017

Mooi lang beweegbaar camerasnoer

Geschreven voor: Bosch UniversalInspect

Na ontvangst het snel uitgepakt. Eerst wat opviel was dat de doos mooi duidelijk was met wat er zich binnenin allemaal bevond. Batterijen gingen er soepel in en zijn inbegrepen. Toen het apparaat aan gedaan. Zo in het licht leek het allemaal goed te zijn en naar behoren te werken. Eenmaal wij er mee op onderzoek ging werden we teleur gesteld. Zo dra we hem ook maar in een donkere ruimte gingen gebruiken hadden we praktische geen beeld. Lampje van de camera is niet fel genoeg. Het snoer van de camera is overigens wel mooi flexibel en dus makkelijk beweegbaar. En ook nog eens een mooie lengte. Wij zijn een beetje teleurgesteld wij hadden hier meer van verwacht

Pluspunten

• Lang beweegbaar snoer
  • Groot geheugen

Minpunten

• Lampje niet fel genoeg